Kyano is 3 jaar, en zijn we nu dus rustig aan het inrijden. Ruitermak was hij wel al, hij is al vaker gebruikt als kinder pony:

Daarnaast is hij beleerd voor de wagen:

Hij is al aardig gewend en mak dus, maar uiteraard was er nog niet echt op gereden. Vorige keer hebben we 10 min gedaan, en halt/stap alleen, en heb ik hem natuurlijk vast gehouden.
Dit keer begonnen aan de longe, halt/stap weer. Nadat dit goed ging ook een stukje draf gevraagd en dit pakte hij eigenlijk heel fijn op. Dus losgemaakt en 2/3 rondjes los gereden, overgangen rijdend.
natuurlijk gaat dit nog slingerend en rommelig
Maar ik ben heel trots op dit stel en hoop dat zij samen ver mogen groeien!

Zij zal hem vanaf volgende maand oid eens per 2 weken een kwartiertje/20 min hoogstens rijden de eerste tijd, en dan volgend voorjaar dat we misschien naar eens per week kunnen.
Als iemand een goede instructrice weet die deze combi vanaf volgend voorjaar aan huis hier wil begeleiden, is dat zeer welkom!
Ook is dit een leen-zadel, ik moet zelf nog een zadel aanschaffen. Ben ook nog opzoek naar goede zadelmaker voor dit soort pony's... En ik ben er ook niet uit of ik er dan een dressuurzadeltje voor ga zoeken of VHZ. Dressuur kan zij wel veel beter op zitten denk ik.