Ik mag niet meer paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tarenko

Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 20:23

Hoi,
Ik heb tot mijn 12e 5 jaar lang paard gereden, ik moest toen kiezen tussen hockey en paardrijden. Toen heb ik gekozen voor hockey. Nu ben ik 14 en ik wil weer zo graag paardrijden. Ik ga vaak met een vriendin van me mee naar de manege en ik verlang zo erg naar paardrijden. Ik baal er heel erg van dat ik nu niet meer mag paardrijden. Ik ben er laatst weer over begonnen maar mijn moeder zei dat ik mijn paardentijd gehad heb. Het liefst zou ik nu nooit gestopt zijn met paardrijden. Mijn moeder zegt dat ik er geen tijd voor heb naast hockey maar dat heb ik wel. Ik ga nu naar de 2e klas van de middelbare. Ik heb aangeboden om van het geld van mijn krantenwijk een groot deel van mijn leskaart te betalen. Maar volgens mijn moeder is het echt geen optie. Ik weet dat paardrijden erg duur is daarom betaal ik mijn kleding dan ook zelf en een groot deel van de leskaart. Ik heb ook gezegd dat ik voor paardrijden wil stoppen met hockey maar dat mag helemaal niet. Mijn moeder vint hockey een betere sport omdat het een teamsport is en je meer beweegt. Ik heb geen idee hoe ik mijn moeder zover moet krijgen dat ik weer mag paardrijden jullie tips? Ik ben met paardrijden gestopt onder de voorwaarde dat ik in vakanties als de hockey gestopt was dat ik dan mag paardrijden. Hier is helaas niks van gekomen en nu wordt het erop gegooid dat. Mijn kleding toch niet meer pas. :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:26

Tja, je ouders bepalen en betalen :)

Dus lekker zelf sparen en alles zelf betalen? Misschien mag je wel een verzorgpaard zoeken?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:28

Zeer apart dat je niet mag stoppen met hockyen om te gaan paardrijden. Ik zou veel liever hebben dat mijn kind een dieren hobby heeft!

Wat je zou kunnen zeggen. Paardrijden is ook een teamsport, maar dan met je paard. Iets wat veel moeilijker is en waar je super veel van leert. Je verbrandt minder calorieen dan met hockyen, maar ook zéker wel wat hoor, paardrijden houdt veel mensen in conditie! Je krijgt er mooie spieren van ook :D

Tarenko

Re: Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 20:36

Bedankt voor jullie snelle reacties, een verzorgpaardje zou ook een optie kunnen zijn. Ik ga meteen opzoek! Ik vind het trouwens een goed argument dat paardrijden een teamsport met je paard is. :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:40

Met paarden omgaan laat je ook je verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkelen, zelf nadenken.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 20:45

Ja inderdaad! Helemaal mee eens :)) Ik heb ook al een heel spaarplan uitgerekend hoe ik de lessen wil betalen. En als ik zou doorsparen zou ik over een paar jaar misschien zelfs een eigen paardje :D Maar dat zou pas rond mijn 20e zijn dan :( En dan moet ik nu mijn krantenwijk blijven lopen en als ik 15 ben de ochtendkrant gaan lopen. Dat is geen probleem ik ben een vroege vogel. En ik verdien ook met oppassen dat moet dan allemaal in de paardenpot. Misschien een rare gedachte van mij.....

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:51

Dan laat jou moeder maar een dagje met mij mee gaan. Kijken of dat ze aan het einde van dag nog zo makkelijk over denkt.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:55

Het is alleen maar goed om je op verschillende vlakken te ontwikkelen. Wordt je nooit slechter van!!!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:59

Ik heb hetzelfde gehad. Dus op mijn 18e gestopt met hockey, een baantje gezocht en (bij toeval liep ik ertegenaan) een paard gekocht.
Ouders betalen, de ouders bepalen helaas

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 20:59

paardje1983 schreef:
Dan laat jou moeder maar een dagje met mij mee gaan. Kijken of dat ze aan het einde van dag nog zo makkelijk over denkt.

:D :=

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 21:02

eilleen333 schreef:
Ik heb hetzelfde gehad. Dus op mijn 18e gestopt met hockey, een baantje gezocht en (bij toeval liep ik ertegenaan) een paard gekocht.

Wat toevallig, ik hoop dat er ooit voor mij de mogelijkheid is een eigen paard te kopen. Nu is een eigen paard sowieso niet haalbaar. Maar ik heb een heleboel geduld, en ik heb volgens mij nog tijd zat. Nu eerst mijn moeder maar weer zover krijgen dat ik weer op manege paarden mag gaan rijden. Ik ga nu flink sparen denk ik maar.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:04

Is het geen optie om een verzorgpaard te vinden? Als jij zegt dat je tijd over hebt naast je hockey is een verzorgpaard misschien een optie. Vaak zijn ze gratis of een kleine bijdrage per maand wat je misschien dan zelf kunt betalen van je krantenwijk. Dan kun jij van de paarden genieten en van je hockey

Het is erg jammer dat je niet meer op paardrijden mag maar zoals de andere al zeggen ouder betalen, ouders bepalen. Succes :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:06

Tarenko schreef:
eilleen333 schreef:

Wat toevallig, ik hoop dat er ooit voor mij de mogelijkheid is een eigen paard te kopen. Nu is een eigen paard sowieso niet haalbaar. Maar ik heb een heleboel geduld, en ik heb volgens mij nog tijd zat. Nu eerst mijn moeder maar weer zover krijgen dat ik weer op manege paarden mag gaan rijden. Ik ga nu flink sparen denk ik maar.

Je bent nog hartstikke jong, de paarden komen vanzelf. Ik weet niet precies hoe oud je bent, naar misschien kan je een baantje zoeken en daarmee (deels) zelf het paardrijden betalen? Dan laat je wel zien dat je het echt graag wil en dat je ervoor wil werken en misschien waarderen je ouders dat wel,

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:08

Ik rijd vanaf m'n 7e en moest op hockey onder andere toen ik 11 was. Omdat het een sociale sport is. Heb het altijd gecombineerd maar vond het zoooo niet tof. Gelukkig hockeyde ik met een paardenvriendinnetje en mochten we ermee stoppen toen bleek dat wij niet socialer van een hockeystick werden. Onze ouders gaven de strijd op en lieten ons fulltime paardenmeisje zijn. Heb nooit meer iets dat een racket, stick, bal of zeil had aangeraakt ;-).

Gelukkig vind jij hockey wel leuk. Dat scheelt.

Op naar die verzorgpony dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:10

Ik weet niet waar je woont ts, maar houd er rekening mee dat er in bepaalde gebieden een aardige bijdrage word gevraagd aan een bijrijder, dus of dat dan gaat mogen van je ouders...

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:12

Paardrijden geen teamsport? Een dier dat je niet kan verstaan toch zo ver krijgen om dingen te doen die je van hem wilt noem ik een vak apart!

Ga eens serieus om de tafel zitten met je ouders en zeggen dat je ECHT wilt stoppen met hockey!

Succes verder en ik hoop voor je dat je alsnog mag gaan paardrijden!

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 21:47

Bedankt voor de reacties en ellleeen333 ik ben 14 en heb een krantenwijk ik ben van plan als ik 15 ben de ochtendkrant te gaan lopen verdient een stuk beter. Ik woon helaas in een regio met vrij weinig stallen ik ga het nog even goed uitzoeken een verzorg pony. Ik koos hockey meer omdat ik toen niet echt verder kon met paardrijden. Dat dacht ik tenminste toen maar dat is niet zo natuurlijk. Nu vind ik hockey steeds minder leuk. Dat heb ik ook gezegd tegen mijn ouders. Die zeggen dat het komt omdat ik nu met paarden in mijn hoofd zit. En ik mag van ze op een andere sport als het maar geen paardrijden is. Andere sporten spreken me echt niet aan.n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:55

Ik heb ook een hobby moeten doen omdat mn ouders het zo graag wilden en niet omdat mn hart er lag. Twee zelfs. Ik neem het ze nog steeds kwalijk omdat het een groot deel van mijn jeugd bepaald heeft. En niet op een positieve manier. Heb helaas geen oplossing voor je maar ik begrijp je precies.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:07

Ik vind dat je in ieder geval je best doet om zelf financieel bij te dragen. Daarnaast als hockey jouw niet trekt, bespreek de redenen met je ouders. Blijf sowieso met hen in gesprek. Leg uit waarom jij liever naar een paard gaat om daarmee een team te vormen.
Belangrijk is niet te drammen, maar echt met goede argumenten te komen. Duidelijk de voors en tegens van beide teamsporten opschrijven en bespreken. Vraag jou ouders eens waarom zij paardrijden geen goede sport vinden voor jou.
Op die manier kom je er samen met jouw ouders uit.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:17

Iris82 schreef:
Ik heb ook een hobby moeten doen omdat mn ouders het zo graag wilden en niet omdat mn hart er lag. Twee zelfs. Ik neem het ze nog steeds kwalijk omdat het een groot deel van mijn jeugd bepaald heeft. En niet op een positieve manier. Heb helaas geen oplossing voor je maar ik begrijp je precies.

Het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Het is niet leuk dat een groot deel van jouw jeugd hierdoor minder leuk was. Ik hoop dat je nu wel doet wat je graag wilt. :j

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:23

Mijati schreef:
Ik vind dat je in ieder geval je best doet om zelf financieel bij te dragen. Daarnaast als hockey jouw niet trekt, bespreek de redenen met je ouders. Blijf sowieso met hen in gesprek. Leg uit waarom jij liever naar een paard gaat om daarmee een team te vormen.
Belangrijk is niet te drammen, maar echt met goede argumenten te komen. Duidelijk de voors en tegens van beide teamsporten opschrijven en bespreken. Vraag jou ouders eens waarom zij paardrijden geen goede sport vinden voor jou.

Ja, ik ga argumenten opschrijven en toch weer een gesprek over paardrijden beginnen. Ik vind het erg jammer dat ik niet mag paardrijden, ik ben nou eenmaal erg gelukkig met paarden. En ik merk nu dat ik het erg mis. Toch blijft mijn moeder volhouden dat er zonder een eigen paard niet veel aan is. Een eigen paard is niet haalbaar en dat snap ik. Mijn moeder denkt dat je van een uurtje op een paard rond hobbelen niet gelukkiger wordt. :\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:40

Als ze het na een goed gesprek niet wilt begrijpen, gewoon stoppen/weigeren naar hocky te gaan zou ik doen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:44

Tarenko schreef:
Mijati schreef:

Ja, ik ga argumenten opschrijven en toch weer een gesprek over paardrijden beginnen. Ik vind het erg jammer dat ik niet mag paardrijden, ik ben nou eenmaal erg gelukkig met paarden. En ik merk nu dat ik het erg mis. Toch blijft mijn moeder volhouden dat er zonder een eigen paard niet veel aan is. Een eigen paard is niet haalbaar en dat snap ik. Mijn moeder denkt dat je van een uurtje op een paard rond hobbelen niet gelukkiger wordt. :\

Dat maakt al iets meer duidelijk, maar een alternatief voor een eigen paard is een verzorgpaard of leasepaard. Daarmee kun je al een stuk meer als met een uurtje manegeles.

xx_ls

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:50

Geryon schreef:
Als ze het na een goed gesprek niet wilt begrijpen, gewoon stoppen/weigeren naar hocky te gaan zou ik doen.

Haha, zou ik dus ook doen :P . Maar ik denk dan wel dat je dan helemaal weinig kans maakt, en bytheway.. Een uurtje paardrijden of een uurtje achter een bal aan rennen.. Is de keus toch snel gemaakt :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:07

Misschien je ouders dit eens laten lezen
http://www.bitmagazine.nl/algemeen/mam- ... aard/4164/

Wat gek dat ouders bepalen wat de hobby van hun kind is. is dit omdat ze het zelf leuk vinden? mijn moeder is doodsbenauwd voor paarden maar toen we gingen verhuizen naar een dorp met een manege om de hoek zat ik binnen een half jaar op les, ging ze mee kijken bij een nieuwe verzorgpony, kocht nieuwe rijbroeken en handschoenen (wist precies welke ik wel wou en welke niet). Vaders 'helpt' soms zelfs mee lees: borstelen terwijl ik sta uit te mesten, maakt fotos en filmpjes en rijd me soms zelfs heen en weer papa vind ze stiekem dan ook wel heel leuk.

nee hoor mijn ouders hebben mij en mn broers altijd zelf onze hobbys laten zoeken en stonden er ook altijd achter (tenzij mn broertje weer eens op krukken aankwam hobbelen omdat hij z'n enkelbanden had verrekt, mn broer pezen in zn arm doorscheurde omdat de pees van z'n boog te strak was afgestelt of ik met een mitella rond liep omdat shetlandercrossen zonder hoofdstel en cap toch niet zo verstandig is)