Ik heb tot mijn 12e 5 jaar lang paard gereden, ik moest toen kiezen tussen hockey en paardrijden. Toen heb ik gekozen voor hockey. Nu ben ik 14 en ik wil weer zo graag paardrijden. Ik ga vaak met een vriendin van me mee naar de manege en ik verlang zo erg naar paardrijden. Ik baal er heel erg van dat ik nu niet meer mag paardrijden. Ik ben er laatst weer over begonnen maar mijn moeder zei dat ik mijn paardentijd gehad heb. Het liefst zou ik nu nooit gestopt zijn met paardrijden. Mijn moeder zegt dat ik er geen tijd voor heb naast hockey maar dat heb ik wel. Ik ga nu naar de 2e klas van de middelbare. Ik heb aangeboden om van het geld van mijn krantenwijk een groot deel van mijn leskaart te betalen. Maar volgens mijn moeder is het echt geen optie. Ik weet dat paardrijden erg duur is daarom betaal ik mijn kleding dan ook zelf en een groot deel van de leskaart. Ik heb ook gezegd dat ik voor paardrijden wil stoppen met hockey maar dat mag helemaal niet. Mijn moeder vint hockey een betere sport omdat het een teamsport is en je meer beweegt. Ik heb geen idee hoe ik mijn moeder zover moet krijgen dat ik weer mag paardrijden jullie tips? Ik ben met paardrijden gestopt onder de voorwaarde dat ik in vakanties als de hockey gestopt was dat ik dan mag paardrijden. Hier is helaas niks van gekomen en nu wordt het erop gegooid dat. Mijn kleding toch niet meer pas.
Ik heb ook al een heel spaarplan uitgerekend hoe ik de lessen wil betalen. En als ik zou doorsparen zou ik over een paar jaar misschien zelfs een eigen paardje
.
. Maar ik denk dan wel dat je dan helemaal weinig kans maakt, en bytheway.. Een uurtje paardrijden of een uurtje achter een bal aan rennen.. Is de keus toch snel gemaakt