Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fem schreef:Mijn instructrice leerde mij eens: Lompe paarden bestaan niet, respectloze wel!
Oftewel, hetgeen jij lomp noemt is in mijn ogen gewoon respectloos.
Dat is in mijn ogen op te lossen door goed en gericht grondwerk.
Misschien eens een grondwerklesje nemen!?
het paard staat nu hoger in de 'rangorde' dan jou. En dat hoort andersom te zijn.. BeSen schreef:Fem schreef:Mijn instructrice leerde mij eens: Lompe paarden bestaan niet, respectloze wel!
Oftewel, hetgeen jij lomp noemt is in mijn ogen gewoon respectloos.
Dat is in mijn ogen op te lossen door goed en gericht grondwerk.
Misschien eens een grondwerklesje nemen!?
Met dat eerste ben ik het totaal niet mee eens... Maar goed ieder zijn mening![]()
Oh TS is 11, dan zeker begeleiding zoeken! Dan gaat het beterhet paard staat nu hoger in de 'rangorde' dan jou. En dat hoort andersom te zijn..
BeSen schreef:Ik vind respectloos toch anders overkomen
leestmee schreef:Allereerst is het jouw eigen of verzorghaflinger ? Of is hij van de manege.
Indien eigen of verzorg dan gaan grondwerken en ik zie in je profiel dat je 11 bent dus sowieso begeleiding.
Indien manege laat een medewerker je helpen
leestmee schreef:Allereerst is het jouw eigen of verzorghaflinger ? Of is hij van de manege.
Indien eigen of verzorg dan gaan grondwerken en ik zie in je profiel dat je 11 bent dus sowieso begeleiding.
Indien manege laat een medewerker je helpen
Selina schreef:Nou als je dus al grondwerk kent, waarom dit dan niet doen met je paard?
Halthouden als jij stil staat, achteruit, wijken voor druk.
sardientje schreef:Selina schreef:Nou als je dus al grondwerk kent, waarom dit dan niet doen met je paard?
Halthouden als jij stil staat, achteruit, wijken voor druk.
dat is dus juist het punt, als ik hem uit de stal haal begint ie te lopen. ook krijg ik hem niet te pakken uit het weiland. ik vraag me af: zou ik dan de zweep moeten gebruiken? mijn instructrice zegt van wel, dat ik hem meteen een tik moet verkopen als ie zoiets doet
Deetjeeuh schreef:Dan moet je dus voorkomen dat hij begint te lopen. Beginnen met netjes stil blijven staan in de stalopening. Als hij gaat lopen terugzetten. Zodra hij rustig is uit de stal halen, gaat hij je voorbij, omdraaien en opnieuw beginnen.
Maar dat kan je zelf ook bedenken toch, als je ervaring hebt met grondwerk?
Amanda schreef:Dan is het wijs om met dit verzorgpaard ook eens lessen te volgen bij iemand die het kent en het jou en hem goed kan uitleggen. Met een paar lessen heb je niet genoeg ervaring die je voor een paard met een gebruiksaanwijzing nodig hebt. Sterker nog, toen ik na 15 jaar ervaring met paarden mijn eigen haflinger kocht, bleek ik nog zoveel niet te weten. Ik heb in 1 jaar van hem meer geleerd dan die 15 jaar paarden bij elkaar.
Amanda schreef:Dan is het wijs om met dit verzorgpaard ook eens lessen te volgen bij iemand die het kent en het jou en hem goed kan uitleggen. Met een paar lessen heb je niet genoeg ervaring die je voor een paard met een gebruiksaanwijzing nodig hebt. Sterker nog, toen ik na 15 jaar ervaring met paarden mijn eigen haflinger kocht, bleek ik nog zoveel niet te weten. Ik heb in 1 jaar van hem meer geleerd dan die 15 jaar paarden bij elkaar.
Als je eerst op de grond alles voor elkaar krijgt, dan zal het later in het zadel ook beter gaan.