Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MairiMacBran schreef:Eerst de priveles en daarna in de groepsles. Als je je pony nauwelijks kunt sturen en nog weinig van de hulpen weet en je nauwelijks kunt handhaven op een pony is het niet prettig om tussen de wat meer gevorderden te rijden, en dat geldt andersom ook.
Op de manege waar ik heb leren rijden ging iedereen meteen de groepsles in en ik vond het heel spannend, meteen met alles meedoen terwijl ik nog in de hobbelfase zat. Mijn kinderen hebben eerst priveles gehad en dat ging een stuk beter.
Juist de privelessen voor de kleintjes zijn trouwens heel speels hoor, bij ons althans.

Het beter willen worden komt daarna wel.
Marije_jiplover schreef:Maar waarom moet een kind alles meteen perfect leren?
Ik snap dat prestatiegerichte niet zo goed, zeker niet bij zulke jonge kinderen.
En wat betreft dingen 'goed' of 'fout' aanleren.
Ik heb tijdens mijn wedstrijdtijd van behoorlijk goede instructeurs (privé) les gehad.
Toch heb ik een aantal dingen die ik toen geleerd heb, bij mijn huidige instructeur weer af moeten leren. Noem het maar voortschreidend inzicht.
Privéles is dus geen garantie voor het later niet af hoeven leren van dingen, zelfs niet als je een gerenommeerde instructeur uitkiest.
En bv dingen als tikkertje of stoelendans gaan in een groep een stuk handiger dan in een privéles :D