Van mijn zesde tot mijn 20e heb ik altijd op een manege gereden. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdpaard. Ik vond er een op een dressuurstal en heb daar een aantal jaar fijn gereden op haar en andere paardjes. Vooral dressuurmatig, soms wat corrigerend.
Mijn ex stond niet volledig achter mijn paardenhobby en daarnaast had ik drie kleine kinderen dus op een bepaald moment ben ik gestopt.
Na mijn scheiding kriebelde het enorm om te gaan rijden maar waren de financiële middelen er niet. Wel reed ik af en toe eens op paardjes van vriendinnen.
In de zomer van 2011 scheurde ik door een ongelukkige val mijn enkelband waarna rijden een goed jaar pijn heeft gedaan...
Na dat jaar weer af en toe een ritje her of der maar niets vasts.
Sinds korte tijd woon ik samen met mijn geweldige vriendin in Enschede. Die paardenhobby kriebelde nog steeds en ik heb nu het geluk dat zij er volledig achter staat.
Regelmatig reden wij langs Holzik stables en via het Twentetopic kreeg ik daar afgelopen woensdag een uitgebreide rondleiding. Toen we de eigenaar tegen het lijf liepen bood hij me voor vandaag een gratis proefles aan. Kriebeldekriebel. Heb ik tijd? Ja. Durf ik het aan? Ehh ja... Denk ik?

Vier dagen zenuwen maar vandaag was het dan zover.
Een half uur van tevoren heb ik de instructeur opgezocht en me even voorgesteld en gevraagd op welk paard ik mocht. Ik heb het nóg twee keer moeten vragen want door de zenuwen vergat ik haar naam steeds

Het bleek te gaan om een mooie bonte merrie (oftewel koe-paard
).Lekker even gepoetst en toen gezadeld en... Erop!
De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit en de filmpjes zijn in mijn ogen ook niet zo geweldig.
Informatie over mij; ik ben 30. Mijn laatste keer op een paard was vorig jaar zomer. Ik heb sinds kort diabetes dus vandaag was ook conditioneel uittesten hoe het zou gaan en of paardrijden voor mij nog verantwoord is. Ik mag wat kilo's kwijt maar dit is door mijn diabetes ingewikkeld. Ik heb de conditie van een old wief en mijn spieren zijn 0,niks. Mijn enkel speelt nog wel eens op waardoor ik op rechts nóg meer neiging heb om mijn hak op te trekken.
Informatie over het koepaard: Verena is een merrie van 5 die blijkbaar nogal vaak met haar hoofd in de lucht loopt. Ik kreeg haar vandaag ook niet zo goed ontspannen en over haar rug. Er waren redelijke stukken in stap waarbij ze ook mooi om mijn binnenbeen boog maar mijn vriendin heeft daar geen foto's van gemaakt
Ik vond Verena erg mooi en heb veel naar haar gekeken

Dit zijn wij... Half... Dit is de scherpste foto die ertussen zat

Mijn houding. Ik ben er best tevreden over dat ik rechtop zit

Maar de rest is het beste te zien op filmpjes.

Dit was een galopje. Ik vond het belangrijk om haar netjes aan te laten springen en niet teveel in de galop te laten vallen. Vandaar dat ik haar eerst terugneem als ze eruit valt
Ik vond de instructie erg leuk. Twee keer gebroken lijn op één lange zijde, mét voltes 10 meter. Stelling stelling stelling... Wat beter gaat met een lang binnenbeen. Net toen ik het doorkreeg stopte mijn vriendin weer met filmen

Al met al heerlijk gereden, nu al compleet stram van de spierpijn

Paardje was ontzettend leuk, lief, confronterend en leerzaam.
En mijn vriendin fluisterde me net toe dat ze heel graag wil dat ik vanaf oktober vast ga lessen

PS. Getwijfeld tussen VvdD of RIJ-ITP maar toch maar hier, voel je vrij om te TeMmen als je van mening bent dat het toch beter op een ander subforum past. Commentaar is alsnog welkom. Ik ben me bewust van de vele verbeterpunten.
van genoten?
Verena is ook onzettend lief 
Vooral met doorzitten