Zodra ze online staan zal ik hier een linkje plaatsen.
Percy
Geplaatst: 19-07-15 19:55
Was er ook in de middag om te kijken. Zag Gerard Schonberg (Ereprijs fotografie) in de ring staan om foto's te maken.
Was leuk, kwam nog een hele oude bekende tegen, meer dan 20 jaar niet meer gezien maar vandaag was hij knhs jury. Vond het best knap van mezelf dat ik hem nog herkende
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 19-07-15 19:57
Stond een fotograaf in de ring, maar weet niet welke fotograaf het was. Ah, hierboven gemeldt, mooi, ben benieuwd of hij ook wat mooie foto's van mij heeft. Rosan Wilts heb ik ook gezien, maar niet in de ring zelf.
Percy
Geplaatst: 19-07-15 20:07
Met welke combinatie was jij er Neonlight? Sorry, was niet Ereprijs maar Gerard Schonenberg op facebook. Hij maakt echt fantastische foto's dus wel de moeite waard om even in de gaten te houden.
Ereprijs Fotografie was er ook, zag foto's op facebook voorbij komen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 19-07-15 20:17
Hackney's, nummer 34. In de grote limiet voor spek en bonen gereden, jury heeft me niet gezien. Iedereen stond al opgesteld, heb nog bijna een volle ronde gereden toen de jury ineens zag dat ik er ook nog reed. Is geen winnaar, die pony, maar ja, het is wel leuk als een jury je ook bekijkt als je meedoet. Damesnummer van hetzelfde laken een pak, stond nog in het boekje met die limietpony, maar ik reed een andere pony. Jury denkt constant dat ik met die limietpony rijdt en ze kijken me dus weer eens niet aan. De arbiter echter zag bij de inspectie al dat ik met een andere pony reed. Die heeft me in de gaten gehouden, en tijdens de ereronde hoorde mijn voorbrenger hem zeggen dat ze hem veels te laag hadden geplaatst. Was hier dus ook laatste, en reed weer een halve ronde terwijl iedereen al opgesteld stond toen ik maar opstelde, werd ook pas binnen geroepen toen ze zagen dat ik uit mezelf maar ging opstellen. De voormalige eigenaar van die pony, ook een jurylid, zei ook dat we 4de of 5de moesten staan, en zeker niet 9de of 10de of hoeveel er meereden. Arbiter van damesnummer was wel jury tijdens de tweespannen, en die had dus goed door dat we niet de limietpony in het span hadden staan maar de pony waar ik ook damesnummer mee reed. Span is ook al verschillende wedstrijden om dezelfde reden niet aangekeken en klakkeloos achteraan neergezet, terwijl dit tweespan zelfs meerdere malen nederlands kampioen is geweest (dus bij de nationale rijders). Span liep als een trein (als altijd) en won dus ook, dit was trouwens met de eigenaar van de hackney's. Eigenaar stond in de ereklasse 8ste. Al met al dus een baaldag, maar wel iets gewonnen, eindelijk een jury die ons aankeek en zag dat we dus niet met die limietpony in het damesnummer en het tweespan reden.
Jeetje wat slordig zeg. Dat kun je toch niet maken. Ze horen toch te beoordelen wat ze zien en niet te oordelen op basis van een naam.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 19-07-15 20:24
Gebeurd helaas maar al te vaak. Maar ja, wij gaan nu meer voor het plezier hebben in het rijden, en hebben onze doelen al bijgesteld, fijn rijden is nu ons doel, wij willen plezier in de sport houden en niet de jury het laten vergallen.
Overigens hebben diverse rijders zich afgemeld uit ontevredenheid van het korps. Damesnummer tuigpaarden had daarom nog maar 1 deelneemster.
Tja helaas is dat wel een nadeel van een jurysport. Maar wat zonde zeg dat er om die reden rijders afhaken.
Sjolvir
Geplaatst: 19-07-15 20:28
Neon, jeetje, dat is wel bar, dat ze niet eens doorhebben dat je er ook nog rijdt, of dat je ander paard bij je hebt.
Percy
Geplaatst: 19-07-15 20:28
Dat wist ik niet Neonlight maar dat is bepaald niet wenselijk. Rot dat zo dus soms zo loopt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 19-07-15 20:48
Nee, erg rot dat het zo gaat, maar daarom hebben wij onze doelen dus al maar bijgesteld. Laat de jury niet mijn sport vergallen (hoewel ik wel toegeef dat ik toch iedere keer weer teleurgesteld de ring uit kom, maar ga later wel nadenken over mijn wedstrijd, hoe fijn ik heb gereden, en daar houd ik me aan vast).
Ik was er ook met mijn tandem shetjes en enkelspan shet Ik had de 1e,3e,4e prijs en 7e in de eindfinale
Percy
Geplaatst: 20-07-15 13:09
Gefeliciteerd Peachy.
Kan me voorstellen dat dit toch elke keer een teleurstelling is Neonlight. Ik zal je vast hebben zien rijden maar vanaf de kant vallen dat soort dingen toch niet echt op.
Zag trouwens een bekende fotograaf in de ring: http://www.gns-fotografie.nl/ Daar zullen straks vast foto's op de site komen.