Hier een flinke laatbloeier.
Ik ben nu 38 en pas begin dit jaar, door allerlei omstandigheden, serieus met rijden begonnen.
En natuurlijk geniet ik ervan
Ik neem nu privelessen en heb daardoor de kans om op verschillende paarden te rijden...maar....het is maar 1 keer week.Door het lesschema bij de manege en mijn werkschema zijn er helaas niet meer mogelijkheden.
En dat terwijl iedereen zegt dat je vooral in het begin vooral uren moet maken op een paard.
Heel even heb ik gedacht aan een lease of een verzorgpaard. Helaas liggen deze niet echt voor het oprapen. Als ze er al zijn dan zitten de meeste niet echt te wachten op een beginner.
Optie 2 is zelf een paard kopen. Ik heb een goede baan, dus over de financien hoef ik me (gelukkig) weinig zorgen te maken. Een pensionstal (die zijn er wel een aantal in de buurt) kan me de tijd van het voeren en mesten uit handen nemen waardoor er vooral quality tijd met het paard over blijft.
Misschien in combinatie met een ervaren bijrijdster/ verzorgster en natuurlijk de nodige lessen.
Ik pieker me inmiddels suf....dus alle ervaringen en ideeen zijn van harte welkom
Wat je kunt doen is zoveel mogelijk lessen nemen en inderdaad eventueel een lease paard zoeken zo kun je een beetje inschatten hoe het is om een eigen paard te hebben.