Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Daar heb je alle rust en is dichtbij en geen grootschalige pensionstal met tig mensen die lastig kunnen doen

_sharonnn schreef:Ook ik herken me in jou verhaal..
je mist pas iets als het er niet meer is
Ik heb m'n paard moeten verkopen vanwege m'n studie, ik had verwacht te weinig tijd te hebben. Dat valt 200% mee en nu is er niks. Leegte.
En een (gratis) bijrijdpaard vinden valt helaas niet mee hier.
Yviertje schreef:Daar ben ik dus ook bang voor, Darah3. Dat ik andere paarden teveel blijf vergelijken met hoe het was met m'n eigen paard. Wat ik met haar had, ga ik nooit meer krijgen. Daar ben ik me bewust van.
De zorgen en stress van de laatste maanden mis ik ook echt niet. En zoveel tijd en geld wil ik er ook niet meer insteken, heb nu andere prioriteiten en plannen.

Yviertje schreef:Ik herken me in jouw verhaal. Ik heb vorig jaar m'n paard in moeten laten slapen. Na de eerste pijn en verdriet heb ik een hele tijd niets met paarden willen doen. Mijn paard hoorde ook bij wie ik eigenlijk was 10jaar lang, dus naast het gat wat betreft tijd, is er voor mij ook een stukje "ik" verdwenen. Die "ik" is weg en zal met geen enkel ander paard terug komen.
Ben nu wel weer voorzichtig op zoek naar een andere invulling van m'n paardenhobby, want het bezig zijn met paarden en de gezelligheid van "op stal zijn" mis ik steeds meer.
jesito schreef:Probeer je niet te zeer vast te pinnen met een verzorgpaard.
Kijk hoe het gaat, kijk of de klik er is met het paard als ook met de eigenaar.
En ik denk dat je je een beetje moet kunnen vinden hoe de eigenaar het paard houd en zelf verzorgt.
Ik zou bijv. geen paard kunnen verzorgen dat de hele dag in de box staat, daar zou ik me gruwelijk aan storen.
Mijn laatste bijrijdster was echt een schat van een meid, maar daar nam ze weleens een loopje mee en dan kreeg ik een belletje dat ik even moest komen helpen of een appje dat ze vanwege het niet kunnen vangen vandaag oversloeg. Paard wilde niet komen of joeg je het land uit
Zeker in het begin is loslaten heel moeilijk, weet inderdaad ook niet of bijrijden nu (weer) zal gaan werken. Heb voor m'n eigen paard ook paarden bij gereden, maar ook dat botste weleens maar nooit zo erg dat ik of de eigenaar daardoor niet meer door 1 deur konden. Meningsverschillen houd je toch.