Dag manen, dag "fries"..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Dag manen, dag "fries"..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 15:00

Je hoort wel eens die enge verhalen, mensen die uit jaloezie, of gekte, manen of staarten afknippen.
Waarvan je denkt, nee, dat overkomt mij niet.

Ons wel.
Tussen gisterochtend 11:30 en vanmorgen 09:00 heeft een gruwelijk zieke geest, de meterlange manen van mijn knappe Sjouke afgeknipt.
Het was ingevlochten en 2 vlechten zijn afgeknipt. In de 3e vlecht was begonnen met knippen, maar blijkbaar had degene haast.

Ik kan niet geloven dat dit een pensionklant bij ons is, wij hebben een super stal en leuke sfeer.
Ik heb met niemand ruzie, naar mijn idee gunt ieder elkaar zijn plezier bij ons. Er hangt gewoon een prettige sfeer. Het kan ook iemand zijn geweest voor paardenhaarexstencions, of paardenhaarsieraden.. Ik weet het niet, kan van alles in m'n hoofd halen maar we gaan er niet achter komen ben ik bang. Sjouk staat aan het begin van het erf en in de hoek van zijn stal kan je gerust je gang gaan, niemand die je ziet.. Kinderen?? Ik heb écht geen idee.

Mijn vraag aan jullie, of jullie zoiets ook hier in de regio hebben meegemaakt? ( Zuidholland )
Ik heb inmiddels wel aangifte gedaan, maar ze kunnen hier natuurlijk niks mee. Ik hoop alleen niet dat het zich opstapelt en er meerdere gevallen gemeld worden..

Voor de duidelijkheid, dit waren zijn manen. ( Dit is nog een 2 jaar oude foto, inmiddels waren ze dus nog langer ).

Afbeelding

Zo trof ik hem vanmorgen aan;
Afbeelding

En omdat het te pijnlijk was om tegen dat gapende gat te kijken, op advies van mijn stalgenootjes alles maar kortgewiekt. Ja, het friese paard is eraf, maar zo kan alles wel weer netjes op gelijke lengte aangroeien.. Ik vind het hem gelukkig als schrale troost nog best stoer staan.

Afbeelding

Dus iedereen, wees gewaarschuwd, en mocht iemand iets weten of horen, dan hoor ik het graag!

Groetjes
Sabine
Laatst bijgewerkt door Reformer op 22-03-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:03

:oo :oo :oo :oo :oo :oo

wat zonde zeg!!!

hoe halen mensen dit in hun botte hersens -:(- -:(- -:(- -:(-

gelukkig is je paard verder niks aangedaan en groeit het wel weer aan.....

maar jeetje :oo :oo

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:03

Ongelooflijk hoe halen mensen het in hun hoofd!!! Z'n korte coupe staat stoer maar jee wat had hij een prachtige manen en wat zonde.....

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:04

Mijn hemel wat zonde!! := :x
Hopelijk wordt de dader snel gevonden!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:04

Wow wat zonde!!! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:05

Wow, ik sta even met mijn mond vol tanden.
Wat bezield mensen toch? Wat hebben ze eraan??

Wat zei de pensionstal eigenaar ervan?

leeneliefje

Jeetje wat is dat toch walgelijk om toe doen. Afgunst en jaloezie haalt zulke sterke en vreemde dingen in mensen naar boven, eng hoor :|
één troost, het staat je fries geweldig ! Heel chique , en : haar groeit! *\o/*

BigOne

Word toch echt tijd voor bewakingscamera's op elke pensionstal zodat er beelden terug gekeken kunnen worden, wat zal je balen ondanks dat het "maar " manen zijn, het feit dat een idioot met iets scherps zomaar bij je paard kan lijkt me erg beangstigend.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:06

Pfff wat ontzettend kl*te!! Je kan wel duidelijk zien dat er geknipt was..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:06

:(:) Wauw ik zou echt gaan huilen! Toch moet ik eerlijk zeggen dat dat korte hem ook erg goed staat hoor! <3

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:07

Wat zonde :(

BloemmekeJarig

Ow wat zonde! Wat een eikels zeg! Ik ben ook bang dat je er gewoon nooit achter komt wie dit gedaan heeft!

Anoniem

OHH wat zonde van die mooie manen....
k woon zelf ook in Zuid-Holland dus ik ga maar een opletten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:09

Hier in zeeland ook pas gebeurt. Hele staart weg van een paard........schijnt dat het wat op kan leveren die paardenharen. Maarja beetje vaag is het allemaal

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:09

Wat gruwelijk brutaal en asociaal zeg :-(
T is n nare gedachte dat er eigenlijk van alles met je beest k an worden uitgespookt, zonder dat iemand t door heeft.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:10

:oo Wat een nachtmerrie zeg, om je paard zo aan te treffen! Waarom zou iemand dat in godsnaam doen? Ik hoop dat je nog er nog achter komt wie de dader is TS!

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:12

Belachelijk dat andere mensen dit zomaar doen. Zou ook woest worden -:(- .
Je hebt één geluk, je hebt een prachtige fries die ook met het korte kapsel nog heel stoer is :))

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:13

Jeetje wat zonde en erg! Ik moet zeggen dat ik de korte coupe ook wel erg gaaf vind staan, maar het blijft natuurlijk dood zonde!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:13

Oh jeetje,
Dit is ook mijn grootste angst dat ze dit ook bij pim doen.
En ik moet er dan echt niet achter komen wie je bent want ik wiek je haar ook kort.
Echt verschrikkelijk wat zei de pensionstalhouder?

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 15:13

fresley schreef:
Wow, ik sta even met mijn mond vol tanden.
Wat bezield mensen toch? Wat hebben ze eraan??

Wat zei de pensionstal eigenaar ervan?

Die is erg geschrokken en heel erg boos en ook verdrietig dat dit natuurlijk op haar erf gebeurd. En zoals ik al zei, ik ben heilig overtuigd dat het niemand van ons is.. Maar 100% zeker ben je het nooit.

PeerAppel schreef:
:(:) Wauw ik zou echt gaan huilen! Toch moet ik eerlijk zeggen dat dat korte hem ook erg goed staat hoor! <3

En ik heb echt HEEL hard gehuild toen ik aan kwam.. ;(
Ik was even bang toen ik de schaar erin zette, maar gelukkig vind ik het hem ook wel staan.
Maar die manen.. Ja, liever dat terug!! |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:14

Reformer

Re: Dag manen, dag fries..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 15:15

Daar heb ik zeker wat aan, dankjewel!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:16

Och wat zonde..!!! Maar je zegt; weg manen, weg Fries. Dat laatste is niet zo hoor, troost je! Hij blijft echt heel mooi en absoluut een Fries om te zien.

Maar wat een idiote rotstreek.

Je vraagt of mensen dit in die regio hebben meegemaakt. Ikzelf niet, maar ik weet dat een van mijn PRE hengsten zijn staart voor 2/3e is afgeknipt bij zijn vorige eigenaresse, dat was omgeving Amstelveen. Maar dat is al wel een jaar of 8 geleden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:17

Jeetje, dat is wel echt onwijs schrikken, wat een rotstreek. Wat bezielt sommige mensen...

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:19

Ik liep stage op een pensionstal en daar is een keer de voorpluk van een een paard recht afgeknipt. Hij had een hele mooie, volle, lange voorpluk. Toen had ie nog maar 1 plukje over. Is waarschijnlijk gedaan door een jaloerse pensionklant, maar bewezen is het nooit. Wel onwijs balen, vooral omdat die gene wedstrijd reed en het er nu natuurlijk niet erg verzorgd meer uit zag.

Gelukkig is jouw Fries prachtig, zowel met lange als korte manen. :)