Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:19

BiancUgo, mooie pony!
Ik zie dat je dochter al aan de teugel rijdt met haar 8 jaar.
Hoe heb je dat geleerd?
Ik hoor en lees vooral dat ze dat motorisch pas kunnen vanaf een jaar of 10...



sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:08

Oh dure smaak zeg!
Hier gewoon Decathlon hoor.
Moet zeggen dat het met een jongen al helemaal lastig is voor 2e hands spul. Meeste is met roze of glitters....

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:20

Bedankt BiancUgo, 1 x per week op een hoger opgeleid paard, lijkt me idd ook erg helpen.
Leuk hoor, dat ze zo fanatiek is op haar leeftijd.
Ze zullen haar denk ik wel regelmatig ouder schatten denk ik, vanwege der lengte?

Onze zoon is 7 en merk wel dat de meeste kinderen een stuk ouder zijn op de wedstrijden.
Wij zijn overigens nog maar net begonnen hoor met wedstrijden.
Eerst bixie, maar dat gaf geen uitdaging meer.
Springen nog wel, dat mag zo hoog als je zelf wilt en officieel vind ik het erg hoog voor een A pony.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:58

ValkWhitney schreef:
Ik heb laatst mijn nichtje van 6 op mijn pony gezet en er een rondje mee gestapt. Natuurlijk met toezicht enz ben namelijk zelf 13. En ik vond het wel heel goed gaan. Ze wou het heel graag en ze zit zelf al op paardrijden. Bij mij is Birthday druk , maar bij haar dus totaal niet. Ze vond het heel leuk. We hadden ook voor de eerste x voor haar over balkjes gestapt. Ze was helemaal blij aan het glimlachen.


Leuk hoor!
Sterkte met het herstel van jezelf.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:23

Ook van ons, iedereen een gelukkig en gezond 2019

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:20

Vanmorgen was onze pony voor het eerst weer rustiger met rijden...
Weet niet of het toeval is..hij leek niet erg te reageren op het vuurwerk, maar misschien toch last van.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:34

BiancUgo, gefeliciteerd!

SusanH, hihi wilde pony
Ik hou ook elke x mijn hart vast op wedstrijd. In het begin is hij zó pittig (en een shetlander is sterk, dus als hij kwaad wil...)
Vandaag zijn zijn tanden weer gedaan, geeft mij weer rust dat hij geen pijn in zijn mond kan hebben (niet dat hij iets laat zien, maar hij was nog nooit gecontroleerd)
Gister nog 60 cm gesprongen. Mijn zoontje sprong met gemak 50, dus stukje hoger proberen. Dat was stiekem wel hoog, maar deed net of dat wel mee viel :o :Y)
Ging ook goed *\o/*

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:02

Sterkte, heftig het verlies van een geliefde pony ;(

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:37

Oh leuk, welkom!
Ziet er koud uit daar :D

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:37

Rustig hier!

Iedereen nog wel lekker aan het rijden met de kinderen?

Onze zoon had gister weer een wedstrijdje in de B.
Vind het toch opmerkelijk dat er sommige strenge jury's zijn voor de kinderen. Hebben jullie dezelfde ervaringen of hebben wij gewoon pech om er al 2 te hebben gehad? Hoorde dat er bij/door 1 vereniging ook wat tegen de jury was gezegd.
Ik ben er ook tegen om ze kado te geven hoor, maar het is een combinatie met het commentaar dat mijn wenkbrauw soms omhoog laat gaan. Hij heeft nog maar 7 proeven gereden (4 wedstrijden), maar merk nu al de verschillen met jury's.
Voorbeeld;
Ik vind een 5 voor de stap van een shetlander een beetje overdreven. :(:) (Takt,ruimte en regelmaat, waarbij ruimte is onderstreept door de jury)
Maar goed, nog wel 182 en 179 punten gereden en 2x 2e van de in totaal 4 deelnemers.
Vorige x had hij een jury die wel weer veel punten gaf,( dat hoeft van mij ook niet), maar dat is dan nog wel motiverend.
Deze foto is van de vorige wedstrijd, maar gaat om het idee
(Hij is 7 jaar)

Afbeelding

Ben wel super trots *\o/*

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:09

Oh we genieten zeker hoor.
Nog lang niet klaar voor de L, dus lekker ervaring op doen.
Vraag me in zo'n geval af of de jury het wel leuk vind, met welke gedachte/verwachting die er zit.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:09

Koekie73 schreef:
Jeetje wat een stom commentaar zeg. Ik sta sowieso soms van commentaar te kijken. Er wordt lang niet altijd rekening mee gehouden dat het kinderen zijn. Daarom vind ik het ook zo jammer dat er niet nog een soort klasse is voor na de Bixie. Mijn dochter rijdt bijv pas 3 jaar en zat niet al vanaf haar 4e op een pony (bij wijze van spreken) en in de BB krijgen ze ook rustig nog pittig commentaar.


Nou idd stom om op shetten af te geven. . Deze jury was bij iedereen streng.

Bixie was leuk. Ook een aantal x gedaan, maar ons zoontje wilde graag echte wedstrijden, wil graag eerste worden ....
Hij zoekt uitdaging.
Volgende maand nog wel een bixie springen. Vind de hoogte in de B zo hoog -O-

Als de jury in de B nou gewoon allemaal eens opbouwend commentaar geven, dan is er geen tussen klasse nodig.
Vind nu de stap ook behoorlijk groot bij sommige jury's.
Lijkt mij dat het doel juist moet zijn om de kinderen op de wedstrijden te houden IPV laten afhaken omdat ze een deksel op hun neus krijgen.
Het meisje in de kantine achter ons heeft best lang gehuild. Ze had volgens mij lieve ouders, maar degene die ook mee was, was nogal een lompe boer.. (pony was blijkbaar Z geweest en dus had het meisje niet goed gereden- echt tenenkrommend)
Vraag me af of dat meisje der plezier in het wedstrijdrijden niet kwijt is geraakt. ;(

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:18

Koekie73, wat lastig dat je meer hulp wilt en het niet goed te krijgen is... Ik ben niet bekend in die omgeving.

Eefjuh20, braaf is idd fijn, maar ze moeten nog wel willen lopen.
Ik vond het ook zo spannend om hem "los" te laten.
Maar wat kun je dan trots zijn hé?; <3

Onze zoon rijdt pas zonder bijzet vanaf de zomervakantie 2018. Ik vond het eng. Pony is behoorlijk voorwaarts.
Had verwacht dat we wel een jaar bixie zouden doen... maar dat loopt anders...
Gaat allemaal zo hard!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:53

Juist. Het "moet" leuk zijn.
Dat was ook maar in grootste angst dat de pony iets doet en onze zoon het niet leuk meer zou vinden.
Maar bij een outdoor bixie springen is hij er 2 x behoorlijk hard afgevallen. (Kind rechts, pony links) en dat heeft hem "niks" gedaan. Hij wil nog steeds het liefst springen.
Het moet zijn hobby zijn en niet die van mij.
Maar ik vind er wel lastig om hem te "volgen" en helpen zonder een push moeder te zijn (of dat andere mensen dat denken. 7 is ook nog erg jong en verwacht wel dat er mensen zijn die denken dat het vanuit mij komt IPV vanuit hem.) Want jonge kinderen weten soms niet precies wat ze willen. Weten niet precies wat er bij komt kijken, waar ze naar vragen..
Tot nu toe is hij gelukkig nog steeds erg enthousiast.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:29

Ik vraag me echt af waarom zo iemand dan jury is.... Dat is toch ook niet leuk voor jezelf?

Onze zoon is een streber, heel anders dan ikzelf vroeger.
Met Squla doet hij ook het liefst wedstrijdjes.. veel gaat hem makkelijk af, dus het is wel goed om soms wat meer moeite te moeten doen of om niet de beste te zijn.. maar vind het zelf soms best lastig om hem die uitdagingen te geven.

Hier ook alleen een buitenbak. Wel een abbo op een binnenbak, maar dat is 20 min met de trailer en lukt door de werksfeer nauwelijks.
Even een pauze vind ik ook wel fijn eigenlijk. Tijd voor andere dingen...

Chasey, dat ziet er lekker ontspannen uit!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:40

Wat een nare ervaring.
Heb ook een x met een bixie een rare situatie meegemaakt.
Super druk op een klein stukje bak, de rest was de wedstrijdring. Kindjes van de AA waren nog aan het stappen met kinderen als begeleider en dan moet er wat ouder 1 kind over de hindernis van haar moeder, terwijl die moeder aan de bakrand staat. Dat was echt geen goed moment om te gaan losspringen omdat kinderen dat overzicht niet hebben. Daar moet je ze mee helpen, anders krijg je een botsing.
Mijn kind kon er wel op letten, maar die kleintjes niet. Heb daar dus ook wat van gezegd. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren dan. Daarna was het een stuk rustiger en kon ze wel rustig springen - tijd genoeg ook.

Zolang je dochter niet aangeeft een eigen pony te willen zou ik het idd ook afwachten en ondertussen rustig om je heen kijken.
Sterkte nog met jullie verlies... Ik heb het 1 x moeten doen en heb daar echt heel lang last van gehad. (Gemis)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:32

Leuk!
Wij hebben 4 bixie wedstrijden gehad, waarbij het bij 3 echt super gezellig en leuk waren. Bij de laatste ook niet goed geregeld en was veel meer ieder voor zich... Ook geen ringmeester. Bij het springen kwam de jury meer dan een kwartier te laat en zei ook geen sorry ofzo. Vraag me nog steeds af of het wel een echte jury was.
Straks in de vakantie ook weer terug naar 1 om te springen. Was ook zo leuk daar *\%/*

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 06:29

Gefeliciteerd!
Die foto/pony stond toch op Facebook?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:40

Wat leuk zeg!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:48

Afbeelding
Vandaag met de nog niet ingereden pony gestapt en gedraaft.
Maandag voor het eerst kennis gemaakt met de binnenbak, gister nog een x en vandaag onze zoon er al op.
Wat een lieve pony.
De laatste x was het nog zomer en daarna heel lang niks meer gedaan.
Hoop dat hij er snel echt mee kan rijden

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:16

Dank je.
Het is idd de bedoeling om met deze verder te gaan wanneer hij uit de shetlander is gegroeid - of al eerder samen rijden. We zullen het wel zien.
Thuis kunnen wij nu ook niet rijden met die sneeuw en vorst.
Met de trailer naar de binnenbak kan niet altijd.
Tijd voor het voorjaar {:}

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:51

Heb gelijk gekeken, maar blijft wel rond het vriespunt in de nachten... En met een harde bodem kan het water ook niet weg... Balen...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:53

Orsje, superleuke pony! 8-)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:55

Leuke foto!

Ik bedenk me nu ook dat ik helemaal niks heb met mijn zoontje en de paarden. Het is hij of ik met paard/pony, maar nooit samen :')

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:45

Heerlijk dat het zo goed gaat!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, GoogleAdsense, MairiMacBran, MirjamRobin en 56 bezoekers