Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:34

Wij hebben thuis 3 boxen en dus kunnen we er 3 houden ( eigenlijk 2, want in 1box staat de C pony van ons nichtje ). Als er iets bij komt, moet er 1 weg... Nu heb ik trouwens mijn merrie te koop staan...weet nog niet,of er 1 voor terug komt. En zo ja, dan misschien over n paar jaar, als ze iets ouder zijn. Koop ik n leuke D pony, waar we allemaal op kunnen.
Onze Welsh is pas 14/15 als de kinderen er uit zijn gegroeid. Al weet ik niet, of ik die kan verkopen. Houd ik m voor mezelf . Of ik leen m uit ofzo.

Fijne pony's vinden weer leuke huisjes. Vriendin van me heeft er vorig jaar 1 van 25 gekocht, die al tig kinderen het rijden heeft bijgebracht. Die mag nu uiteraard blijven tot aan zijn dood.


Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:28

Vaak zijn de kinderpony's niet zo braaf, als ze alleen maar door kinderen gereden worden....
Nog niet altijd simpel

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:56

Die van ons is 6 en 118.En de pony ook. Zou toch wel voor een B gaan.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:25

Rivjenn schreef:
Tot en met 13 jaar en volgens mij tm E pony maar ik heb volgens mij ook wel eens een paard gezien


Nee, mogen alleen pony's zijn officieel. En idd TM 13 jaar.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:09

*Zwaai* was t topic kwijt,had mezelf ontstopt, blijkbaar .

Heb wat teruggelezen en wil uiteraard Suzan sterkte wensen na t verlies van de 2.
Zie hier boven al een mooie schimmel voorbij komen. Onze oudste wilde ook altijd n witte. Was niet gelukt...

Zal mezelf weer even introduceren :D . We hebben 2 kinderen van 7 en 4 en een geweldige Welsh A ( Fellow) en inmiddels ( na de verkoop van mijn eigen merrie) ook een Freiberger. Die zit officieel nog in de E maat :D . Plus de pony van nichtje,die ook bij ons staat.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:08

Dat is het,haha, hebben jonge kinderen.

Ons nichtje is al 21 :D . Woont naast ons. Haar pony is n stevige C en fanatiek,maar superbraaf. Zij rijdt niet veel.
Op het moment rijdt onze oudste misschien 2x per week,waarvan 1 keer op de manege. Hebben zelf geen bak en t is wel erg nat en koud. Jongste zit er af en toe eens op.
Fellow zijn amazone is nu helaas echt te groot, maar nu rijdt ons 10 jarige nichtje hem ook. Kon al rijden, Is nu begonnen met lessen met Fellow en heeft haar eerste wedstrijd er al op zitten.

Dit is onze 5 jarige freiberger:
Afbeelding

Fellow:
Afbeelding

Pony nichtje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Getup op 12-12-18 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:23

Toen ze 2 en 0 waren :7 . Totale onzin, natuurlijk. Maar wilde zelf zo graag n pony :Y) . En mijn ruin was net overleden en aangezien ze thuis staan,zat ik maar naar die lege box te kijken.

Anders had ik gewacht tot n jaar of 7-8.

Met zo'n kleine pony moet ie echt supermak zijn,of je moet er een ruitertje bij hebben ( heel moeilijk te vinden) . Fellow is heel lief,maar om m echt te kunnen rijden , moeten ze n jaartje of 8-9 zijn. Thuis kan Anna van net 7 hem best rijden. Maar op wedstrijd is ie nogal wakker. Blijft wel braaf,maar dat kan zij nu nog niet handelen.
Wel doen we mee met die soort van leiding rein rubrieken.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:00

Ik heb Anna toen n voetje gegeven, maar die was ook 4 en zat sowieso aan het touwtje :D

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:01

maakt niet uit, toch?
Maar je mag inderdaad ook n opstapje meenemen.

Over opstapjes gesproken: met mijn gammele linkerknie parkeer ik de freiberger naast een ladder als ik ga rijden :7

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:10

D.a. was n goed plan,sneu,dat ze dan zo vatbaar zijn. Wel n fijne pony,zo te zien / lezen . Ben wel fan van New Forest pony's.

Goed gegaan dus, Suzan,leuk!

Heb vandaag zelf wedstrijd, en mogen ons ook uitleven wbt kerstoutfit, versiering etc. Dus we gaan ervoor.

Pony was al 2 weken niet gereden, en heb hem vanaf begin vd week weer wat gelongeerd en voor de kar gezet. Vrijdag was hij mee naar de manege,waar ons nichtje hem in de les gereden heeft. Anna op n manege pony. Ze waren maar met z'n tweeën :D . Al rijden ze sowieso met maximaal 5-6 in de les.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:07

Ja,superfijn. Anna is ook k.o daarna. Ze moeten ook echt zelf rijden,ipv met z'n allen achter elkaar.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:36

Afbeelding

Afbeelding


Hier onze braverd. Kun je alles mee! Hier met n meisje van 12, afgelopen zondag op wedstrijd. Ze was 6e. Ik was in de andere proef 5e van de 58 met 65.74% ,joepie

Kinderen hebben gister n klein rondje in het bos gereden.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:06

Hele gave pony ,Biancugo ! Helemaal mijn type .
Wbt aan de teugel rijden: houd me daar totaal niet mee bezig. Als ze namelijk wat handiger gaan rijden en de pony fijn naar voren kunnen rijden icm wat buiging,dan komt dat vanzelf. De ene pony doet dat natuurlijk ook makkelijker als de andere . Heb er bij mijn kinderen ( 5&7) vaak een bijzetje aan. Kunnen ze fijner zitten,dit is ook beter voor de pony. Nichtje van 10 rijdt gewoon zonder, natuurlijk.

Bloem,je kunt altijd een zoekertje plaatsen op die bixie pagina op Facebook. Of kijk goed om je heen naar kinderen op de manege oid. Die n stuk groter zijn,zodat je hun mooie jasjes kunt overkopen als ze te klein zijn :D . Ik koop ze over van n meisje van 12,die altijd op Fellow reed. Heb n mooie blauwe Animo hangen voor Anna. Voor 30€. Zij koopt nu vaak over van n meisje,die ook echt alleen maar dure jasjes koopt,dus dat zijn gewoon jasjes die misschien 20 keer gedragen zijn .

Dit is een HKM , nieuw voor €65
Afbeelding


Afbeelding

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:13

Hebben laatst leren laarsjes 2e hands overgenomen. Op zich mooi. Maar die aigle / Elt / whatever rubberen laarzen zijn eigenlijk veel makkelijker :D


Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:38

Die korte frack ( fairplay , bijvoorbeeld) mag wel.

Heb n keer een heel pakket kleding overgekocht. Vanaf 128 t/m 152. Alles Anky en PK etc.

Laatst op wedstrijd reden er 2 zusjes mee. Beiden een leuke pony en niet de goedkoopste KEP ( 1 met rosé glitters,mooooi!) op hun hoofd.
Laatst bijgewerkt door Getup op 29-12-18 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:40

Of een handig iemand laten maken. Neem je n wat glimmender stofje,voor kort en achter langer.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:10

Auwwww beterschap!

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:35

Hé wat sneu,nooit leuk. Wel "fijn" dat je bevestigd kreeg,dat het gebeurd is en ook niet voor niets.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:15

Hoe gaat het nu met hem?

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:34

Maar je kunt in de bixie toch tm B niveau rijden? dan moet je daarna toch wel "echt" B kunnen rijden?

Vind het al knap hoor, met 7 jaar officiele wedstrijden dressuren.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:03

Vind ik ook, beetje winterpauze is best goed. Hier was het vannacht -14 ,dus buitenrijden zal best lastig zijn,vrees dat zelfs de graspaden hard zijn. Ook maar n keer naar de binnenbak ( ook 20 minuten weg....).
Fellow doet ook niet veel nu. Want met deze temperaturen ga zelfs ik niet op de kar zitten,brrrr

Juryleden die alleen maar negatief kunnen jureren zijn niet leuk. Ze mogen van mij best streng zijn, maar je kunt het dan alsnog positief verpakken.

Aan de teugel in de B hoeft van mij niet. Maar blijkbaar hoort t nu ineens wel?

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:16

Kwita, komt wel weer. Ineens lopen jullie misschien tegen iets aan :-)

Probleem is,dat er echt verschrikkelijke ponyouders zijn, en dat is uiteraard ook het geval bij de bixie. Duurste pony's en spullen erbij....maar ach, doen het voor onze lol en de juryleden waren echt heel leuk.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:16

Wij doen niets anders als sleeën op het moment.
Ik rijd lekker door het bos in de sneeuw, maar de pony's zijn überwakker op het moment,dus kinderen hebben n kleine rij pauze. Er ligt nu ook te veel sneeuw om te longeren

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:00

Vind dat sowieso apart, bixie op een mega veld whaha . Verder is het me een beetje onduidelijk,je moet bij de KNHS kijken voor wedstrijden,maar ook bij aparte bixie organisaties.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:26

SoSo bixie, concours.nl, startlijsten, BB bixie , website van maneges.... Vind t nog niet zo simpel.

Hadden vorig jaar via rosline fanclub ( die er dus niet meer is) een lidmaatschap bij de KNHS. De 2 jaar ervoor dus niet en genoeg meegedaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dancer, Hanneke137, janneke_S, Pellelilly, Poety, sterregoud en 139 bezoekers