[VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:12

Dit topic komt als geroepen. Het lijkt alsof het mijn verhaal is op dit moment. Fries x Haflinger die ook uit het niets kan ‘exploderen’. Vorige week voor het eerst zandgehapt. De meeste rare sprongen kan ik uitzitten maar die van vorige week hield ik niet meer zo explosief. Nadat ik er weer op stapte (toch wel enigszins met knikkende knieën Maargoed je wilt het goed afsluiten) heb ik nog een rodeo gehad in de bak. 60 meter lang bokken/steigeren in rengalop. Gelukkig die uit kunnen zitten. Ook ik zit met de handen in het haar. Deze explodeert in zowel de zomer als winter.

Deze week komt de zadelmaker om te checken. Alhoewel ik niet geloof dat daar het probleem ligt. In januari komt een mevrouw die met paarden kan ‘praten’. Er zijn heel veel positieve verhalen over deze vrouw, met name ook qua geruststelling. Hopelijk haalt dit wat uit, toch wel mijn enige hoop nu. Terwijl ik toch een extreem nuchtere Groninger ben vertrouw ik hier toch wel enigszins op.


Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:18

Terugkomend op je vraag hoe ik het oplos, daar heb ik geen passend antwoord op eigenlijk. Momenteel ben ik samen met mijn instructrice gaan kijken naar een passend schema. Vooral structuur doet hem opzich redelijk goed. Het weten wanneer wat komt en wanneer hij ergens aan toe is, is voor hem fijn. Daarnaast krijgt hij weinig krachtvoer (1 a 2 handjes muesli op een dag, weinig tot geen suikers erin) en krijgt hij verder 4x per dag ruwvoer, als in hooi. Hoe meer krachtvoer hij krijgt hoe meer explosief hij wordt. Toch blijf ik het wel geven om tijdens de training te ondersteunen, ben doorsnee 6 dagen in de week met hem bezig.

Soms gaat het goed en heel vaak ook veel explosies. Weet nog niet echt hoe ik het ga aanpakken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Jihama, josien_m_, Marcato, Natasjaa, noordje, paardje2013, redbutton en 125 bezoekers