Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:05

Dank jullie wel.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:03

Echt lief haar juf heeft aangeboden dat ze de pony waar ze nu al 2 keer op heeft gereden mag leasen. Onze dochter weet dit nog niet we gaan het eerst even thuis overleggen maar ik denk dat ze dat super gaat vinden. Is een hele lieve pony. Eerst donderdag er maar weer eens in de les op rijden dan kan ik de details met haar juf bespreken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:15

Dat weet ik niet maar dat kan ze wel al goed zelf aangeven. Ze mag sowieso eens per week van ons gaan lessen op Star, dat vindt ze al super. Ze leste tot nu toe om de week, eerst met Cato en toen Cato ziek werd mocht ze op Star lessen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:24

Welkom Jespri.

Curly2day wat heerlijk. Is dat bij Ede op de hei?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:28

Heerlijk als je zulke brave pony's hebt.

Onze dochter heeft vanmorgen weer op Star gereden. Ze durft alles op die pony zo mooi, zonder beugels draven, gymnastieken op de rug van de pony.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:02

Gewoon open en eerlijk zijn naar je kinderen, en ruimte laten voor het verdriet. Of ze er wel of niet bij willen zijn met inslapen (mocht het zover komen), ik zou ze er niet bij laten zijn. Onze dochter wilde het pertinent niet die riep dat meteen toen de DA kwam. Dus niet gedaan. Mijn man heeft het zelf zaterdag voor het eerst gezien hij vond het geen fijne aanblik, omdat de pony meteen door de benen zakt en op de grond ploft. Dat is niet een blik die je op je netvlies wil hebben staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:38

Wij ook niet hoor. Daarom de max voor 1 paard en 1 pony. Paard staat in volpension. Pony stond ergens anders, dicht bij stal van het paard. Op basis van halfpension, dus goedkoper en ook minder faciliteiten. Pony die onze dochter nu gaat leasen staat ook heel dicht daar in de buurt. Dat is heel toevallig maar komt qua route en planning wel ideaal uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:07

Het is goed om ze zelf te laten kiezen ze weten vaak zelf het beste wat ze kunnen en aankunnen. Ik wil even showen met welke lieverd onze dochter aan de slag gaat de komende tijd:

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:15

sneeuwpop schreef:
Maar waarom denk je dan toch weer aan een nieuwe pony, als ze deze mag leasen?
Hier past ze lekker op en de pony geeft haar vertrouwen....


Omdat ik door een nare val niet meer op ons paard durf. Dan op termijn een brave voor ons samen zou ik ideaal vinden. Maar het heeft geen haast. Als ik een bijrijdpaard zou vinden voor 1 a 2 keer per week zou ook top zijn. Ik moet weer vertrouwen krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:09

Hocus is heel onzeker en kijkerig. Ik versterk dat alleen maar doordat ik het zo spannend vind. Ik betwijfel of dat snel beter gaat worden. Mijn man rijdt hem nu daar schrikt hij evengoed bij. En onze juf is er pas op gegaan toen schoot hij ook weg. Niet bepaald goed voor mijn vertrouwen :+ op een manege zie ik niet zitten. Heb een aanbod van een stalgenootje om eens op haar brave 22 jarige e pony te rijden. Dat lijkt mij een goede stap om te beginnen. Lastig te rijden vind ik niet erg. Maar het moet wel safe voelen. Dat voelt het voor mij met Hocus absoluut niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:35

Het geeft mij iig al rust dat ik er voor mezelf uit ben dat ik er niet op hoef als ik niet durf. En mocht ik er wel op gaan dat ik er gelijk af ga als het niet safe meer voelt. Rijden doe ik voor de lol en ik wil me niet bang hoeven voelen ik wil gewoon het plezier weer terug. Daarom vind ik het ook zo jammer dat Cato er niet meer is die pony was zo leuk om mee te werken. Juist omdat ze zo lastig was maar er wel iedere keer verbetering in zat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:50

Mooi paard eefjuh!

Onze dochter vermaakt zich heel goed met haar leasepony dat is echt een gouden combi. Als ze zo lekker door doet hoeft er echt voorlopig geen pony te komen. In december gaat ze er ook Bixie mee starten, op 22 december. Hopelijk lukt het nu eindelijk wel om eens te starten. Star is braaf zat daar hoeven we echt niet mee mee te lopen. Slalom gaat al super samen. Gister lekker een rondje buitenom uitgestapt. Echt zo'n lieve pony. Ga binnenkort eens de fiets mee nemen ze schijnt ook heel braaf langs de fiets mee te lopen. Kunnen we een wat groter rondje maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:22

Het begint langzaamaan een plekje te krijgen. Met mijn knie gaat het weer goed al moet ik hem niet teveel belasten. Enige is nu dat ik zelf niet meer op ons paard durf maar daar ga ik hulp bij krijgen. En ik heb al een aanbod om op een braaf paard te mogen starten om gewoon weer eens te rijden heel lief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 05:50

Geniet er nog maar even van dat ze zo klein is. Ze worden veel te snel groot! Schattig hoor. Zo is het bij ons ook begonnen. Paard wat we toen hadden vond dat ook allemaal best. Die was zo voorzichtig met haar. Echt mooi om te zien hoe dieren dat aanvoelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:00

Aaah schattig!

Onze dochter gaat steeds beter met Star. Gister les gehad en het Bixie proefje geoefend. Ze zou makkelijk 1 niveau hoger aan kunnen of een proefje waar ook galop in zit. Maar dit is voor nu prima, lekker vertrouwen op doen. Van de week ging ze zelfs gebroken lijntjes rijden in galop, ging nog best aardig. En daarna uitstappen op de airbag pad zoals zij dat noemt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:32

Wat lief kwita. Vertrouwen is het belangrijkste.

Hier word ik blij van:

Afbeelding

En buiten rondje uitstappen kunnen ze ook:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:03

Sterkte cerastes :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:34

Welkom! Zo zijn wij ook begonnen hoor, kind voorop of alleen op de poetsplaats even in het zadel. Nu is ze 8 en rijdt ze zelfstandig rond. Nu druk oefenen want 22 december heeft ze haar Bixie debuut.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:46

Op ons vorige paard kon onze dochter toen ze 5 was al wel zelf los mee in de binnenbak stappen. Op ons huidige paard durf ik dat niet aan. Ben daar zelf in augustus hard af gegaan omdat hij schrok. Hij moet echt nog vertrouwen in ons krijgen. Mijn man kan er nu bijna alles mee. Nu ik nog. Haar pony was wel heel lief in de omgang. Met rijden zeker in het begin niet zo braaf }> helaas in oktober overleden. De leasepony die ze nu heeft is zo braaf daar kan ze achterstevoren op gaan zitten en dan gebeurt er nog niks.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:29

Nou idd een schimmel is poetsen :j wij hebben speciale spray om de mestvlekken weg te krijgen bij ons paard. Werkt heel goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 06:35

Onze dochter rijdt nu 2 keer in de week. Dat is voor ons goed te combineren en zo blijft het voor haar leuk.

Getup hoi! Ik vind Fellow zo'n leuke pony.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:30

Wat fijn dat Whitney je geholpen heeft je angst te overwinnen. Ik vind het ook echt een schatje om te zien.

Ja mijn dochter is pas 8. Die zit nog niet op bokt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:16

Onze dochter was 8. Nu geen pony meer maar een lease pony. Wie weet komt er op termijn wel weer een pony maar voor nu is dit prima.

Haha die foto met die koeien :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:48

Onze dochter heeft gister nog een keer haar Bixie proef geoefend. Ging super. Alleen het weer opstappen was een dingetje :+ maar ik begreep dat dit ook met opstapje mag. Die moeten we maar meenemen dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:58

Ja wist dus niet dat dat ook kon zelf bepalen wat je start. Haar juf vond dit ook wel een simpel proefje voor beide. Maar nu al deze geoefend. Met opstapje gaat het prima hoor. En het mag dus waarom niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, fro, schumiegirl, Vagabondo en 36 bezoekers