Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:48

Leuk!



dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:35

Gefeliciteerd met je kanjer Carmuh <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:42

Vandaag kwam mijn beste vriendin even rijden op Jiro, ik was blij verrast hoe ze er mee wegstuurde en hoe Jiro op haar reageerde .. super leuk om te zien . Kreeg te horen dat ze het een heel fijn paard vond :D
Hahaha ohja ze galoppeerde aan en ik hoor haar zeggen al lachend “ wat een kameel “ :') ik zeg dat paard galoppeerd voor een 9 := Hahahaha was even een grappig momentje .

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:43

Hoe gaat het hier ?

Jiro gaat vandaag naar de osteopaat, hij heeft wat moeite in draf met vooruit blijven denken .
Ik hoop dat het helpt. Verder staat er voor volgende maand de 16e een jonge paarden wedstrijd gepland in Berlicum .. spannend dus !!
Er is bij ons aan de overkant droes .. dat is wel even klote , hopelijk snel weer voorbij .

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:27

Moniek...spannend! Hoorde het van de droes, renate gaat zondag starten bij jullie met hum en een van hunzelf.

Hier gaat alles goed, ben zelf ook weer een beetje aan het rijden...heb zelfs mijn eerste pirouetjes gereden hihi. De rest van de dagen word ze nog gereden.

Veulen gaan we zaterdag naar de opfok brengen, wond is helemaal dicht inmiddels.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:12

Carmen , wat leuk als ik tijd heb ga ik even kijken :j

Wat lekker dat je zelf weer aan het rijden bent .

Hoe fijn dat het helemaal dicht is , maar wat trots kun je zijn dat na al jullie zorg het allemaal weer goed is gekomen en hij gewoon naar de kleuterschool kan *\o/*
Waar ga je hem naartoe brengen ?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:10

moniek21 schreef:
Carmen , wat leuk als ik tijd heb ga ik even kijken :j

Wat lekker dat je zelf weer aan het rijden bent .

Hoe fijn dat het helemaal dicht is , maar wat trots kun je zijn dat na al jullie zorg het allemaal weer goed is gekomen en hij gewoon naar de kleuterschool kan *\o/*
Waar ga je hem naartoe brengen ?


Ja, heel erg blij mee!
Hij gaat richting Nijmegen, bij mensen aan huis komt hij met hun shetlander hengst te staan. Heel misschien kint er volgende maand nog een veulen bij.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

CStokman
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-01-19
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:54

In 2015 is mijn bon bravour merrie zadelmak gemaakt en heb ik haar naar de derde keer onder het zadel overgenomen. Vandaag de dag geniet ik nog steeds van haar nuchtere en makkelijke karakter. Ze is heel leergierig en pakt het 'zware werk' met gemak op. Toch blijf ik voorzichtig, nu ze 7 jaar is en ruim 1.75 meet..

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:17

Wat lekker Carmen klinkt als een fijne plek voor hem .

Welkom Cstokman in het topic , wat doe je verder met haar ? Rij je ook wedstrijden ?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:28

Wat leuk Moniek dat je weer de jonge paarden competities gaat rijden. Heel veel succes.

Fijn Carmen dat je zelf weer aan het rijden bent. Hoe gaat het met de kleine?

Welkom C stokman.

Met Sjef gaat alles goed. Hij zit duidelijk beter in zijn vel op deze stal. Ik heb wel mijn startkaart opgezegd. Ik leg mijzelf zoveel druk op dat ik het plezier in het rijden verlies. Dus startkaart er uit en nu lekker doortrainen en misschien start ik hem ooit wel weer. Maar voorlopig niet

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 14:35

Hoi hoi, ik kom me ook weer eens melden, zo'n tijd geleden. Heb wel constant met jullie meegelezen.

Wat een leuk nieuw paard Moniek! Knap dier om te zien hoor.

Leonie, wat een dappere keuze, kan het ook volledig begrepen. Ik vind jullie wel een prachtige combinatie nog steeds.

Carmuh, Jeetje ik heb jouw veulen in het andere topic gevolgd, wat een wond was dat zeg! Maar ontzettend mooi genezen. En gefeliciteerd met de geboorte van Job Tibbe, knap mannetje.

Dresjoepie, hoe ging je clinic bij D.inja? Ben benieuwd!


Hier is het zusje van Hinde (waar het topic ooit mee begon) sinds november onder het zadel. Heel leuk om onder hetzelfde hetzelfde karakter te hebben. Ze is net zo leergierig en meewerkend als haar grote zus. Onderstaand wat foto's van haar.


Afbeelding

Afbeelding

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:15

Knap beest Yeentl.

Carmuh: wat is dat fijn genezen zeg!

Leonie: balen dat het zo voelt voor je. Maar slim om dan gewoon weer even lekker voor je plezier te gaan rijden met je paard. Dat is toch waar het allemaal mee zou moeten beginnen.

Kan ik niet wat druk van jou lenen? Ik vergeet gewoon om me in te schrijven......

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:24

Leonie, dat doe je dan helemaal goed.. het is tenslotte wel hobby ;)

Dres , ik ben ook wel benieuwd naar hoe de clinic ging .

Welkom terug Yentl , knappe merrie ook weer .

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:20

De clinic is verzet en is morgen :D Ik heb er iig veel zin in pap gaat de camera mee nemen ( hopelijk deze x wel opgeladen)

Ik weet al wel waar ik aan wil werken en dat is meer lengte buiging en daarin ook actief kunnen houden! Ik was de gene met die luilak := Sws veel bezig geweest met scherper maar dan naar voren maar dat moet opzij ook kunnen natuurlijk :o Ook heb ik filmpjes gewisseld met Babootje ik ben ook een luie ruiter die het zich zelf vooral niet te moeilijk wil maken en in de comfort blijft! Dus daar zijn we de laatste weken mee bezig ben heel benieuwd bij D_inja!

Wat fijn dat je weer aan het rijden bent Carmuh moet heerlijk zijn geweest :D

Ik kwam een filmpje tegen van Holliday Moniek wauwie <3 Maar je ziet wel dat er veel power inzit ook

Wat jammer Leonie ik vind Sjef zo stoer! misschien kriebelt het straks toch wel weer!

Herkenbaar hoor Pol ik zit geloof ik ook in mijn winter depressie hahah zo koud en donker ook allemaal sept denk ik voor het laatst gestart :=

Welkom terug weer Jentl gaaf paard ook weer jij hebt altijd van die knappe <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:04

Dres, Ja mega he hoe hij is nu , super trots op hem .
Je ziet wel nog steeds spanning , dat zal altijd een dingetje blijven denk ik bij hem .

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:38

dresjoepie: veel plezier bij de clinic
winter en koud is mijn probleem niet. Als ik mij opgeef voor een wedstrijd kan ik lekker binnen gaan rijden :+
Ik heb het a. druk b. een paard die op wedstrijd lang niet zo lekker loopt (want spanning) als thuis en c. keuzestress tussen lessen, cross, spring en dressuurwedstrijden.
Eigenlijk moet ik minimaal iedere week op wedstrijd met dat ei. Maar dan ben je dus heel weinig gewoon lekker aan het genieten van je paard.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:46

Ik snap het wel hoor Pol, ik heb dat ook nu.. het enige waar ik voor nu aan ga meedoen zijn 2 jonge paarden wedstrijden en dan ga ik van het voorjaar wel een keer weer op wedstrijd .. voor de punten hoef ik het niet te doen en merk dat dat de motivatie ook wel een beetje weg neemt ( klinkt wel heel stom maar zo voel ik het wel een beetje )

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:25

Zo gek vind ik dat niet hoor.
'Thuis' = genieten van het rijden, altijd met een bevredigd gevoel afzadelen
'op wedstrijd' = onbevredigd afstappen
Je hoofd zegt gewoon: ik wil leuke ervaringen.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:34

Welkom weer Yentll. Leuk paard ook weer. Lijkt of ik alleen maar vossen zie de laatste tijd :D

Ook welkom CS. Een flinke maat jouw paard. Goed dat je daar rekening mee houdt en niet te hard gaat.

Carmen succes met de opfok van je uk. Blijft ook altijd spannend.

Zonde Leonie van je wedstrijdstress. Ik kan me voorstellen dat je er even de brui aangeeft. Fijn dat het goed gaat met Sjef.
Mocht het toch weer gaan kriebelen is een training bij Sanne Beijerman misschien iets voor jou?
Ik ken er een aantal die bij haar een training hebben gevolgd met hetzelfde euvel en die door haar echt goed geholpen zijn.
http://www.sannebeijerman.nl/

Succes met je training DresJoepie. Ben heel benieuwd.
Hier alles zijn gangetje. History & Babette hebben afgelopen weekeinde hun laatste puntje voor het Z gehaald met overigens dikke winst. Op zich is History klaar voor het Z maar ze traint nog even een maandje of wat door voor ze weer starten. Elke week super les van L.ynne M.aas die bij ons op stal is komen staan. Ook nog elke maand les van M.organ L.ashley die hem nog steeds monitort.

Met de vosse merrie Kenzo hebben we even gesukkeld sinds een rare actie in de paddock . Het meisje dat bij ons de paarden buiten doet in de service had gezien dat ze was gaan rollen en al bokkend op wilde staan terwijl haar achterhand nog lag (o.i.d.) Waarschijnlijk daardoor had ze zich verdraaid, anders zouden we het niet eens weten. Ze had plots met longeren een bunnyhump in galop en overkruisen. Dus dat zat niet lekker. Veearts erbij, niet kreupel maar wel blokkade in de rug. Op de metacam gehad en 2 x osteo erbij. Flink verbeterd maar nog niet helemaal klaar nu na een maand. Bunnyhump is weg, met longeren zie je niks, onder het zadel ook niet, maar ze is nog niet helemaal wat het was. Komt goed, maar zulke dingen duren altijd wel even.
Verder is ze goed gewend nu. Al een stuk minder ongeduldig en alles bij elkaar een ontzettend leuk dier. Zit wel een echte eigenwijze en karakter (merrie) kop op, maar wel een ongecompliceerd en cool karakter. Enorme aanhankelijke vrijdoos, heel geïnteresseerd in haar omgeving en ook een soort bezorgd. Als een ander paard hinnikt of er huilt een kind wil ze meteen kijken waar het vandaan komt en als het even kan ernaar toe.
Heeft ze een kuil gegraven in de paddock kom je er echt niet zomaar bij om dicht te gooien, want die schermt ze dan dan af. Dus dat wordt mee eentje. :D :D

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:52

Fijn dat ze weer aan de beterende hand is Babootje

Clinic was heel leuk :D Ik had 3 kwartier alleen als ze dan toch komt dan maar gelijk gebruik van maken!
we begonnen de les met mijn verhaal mar ze vond hem eigenlijk al best aardig aan het been ( kan natuurlijk altijd beter scherper been nog stiller dus daar hebben we ook zeker aan gewerkt niks doen en grote reactie op kleine hulp (ik help hem ook graag :o ) Hij moet vooral beter makkelijker in de buiging door de kaak sws in het nageven meer door de kaak! (Ik rijdt ook graag met mijn handjes naar voren loop maar liefie alsjeblieft := ) hij zet zich daar vast in zijn lijf waardoor mijn hulpen ook niet goed doorkomen!

In de galop eigenlijk hetzelfde verhaal maar galop is zijn beste gang en kan die echt al wel makkelijk sluiten en gaan zitten maar dan komt hetzelfde verhaal weer terug natuurlijk als hierboven! Ook in het verruimen doen we dan eigenlijk een soort touwtrekken hij wordt steeds langer en ik hang maar wat terug ofzo :( Dus eerst los dan verruimen en hand ontspannen (komt dat willen helpen weer)

Heel fijn in de basis les gekregen door de kaak los hij hoefde ook niet lager of dieper maar meer nageven op dat stukje jullie snappen mij wel denk ik :o

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:46

Ik snap je zeker

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 08:56

Klinkt als een leerzame les Dres ,heb je ook film :D

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:47

Het uploaden gaat nog wel 3 dagen duren geloof ik Haha pffff ik heb gister uiteraard eerst zelf 100 x gekeken ;) :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:29

Hahaha dat doe ik ook altijd als ik iets gefilmd heb :D

Vandaag weer les gehad, jeetje wat een verschil na die behandeling van de osteopaat *\o/* hij is echt veel rechters , losser in zn lijf en aan Mn been .. blij met hem <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:34



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GabberGill, MaanNaam, MairiMacBran, Titsia, Vagabondo, vilheide en 130 bezoekers