Spijt van verkoop paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charisa21
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-11-18

Spijt van verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 04:21

Hej hej!

Ik heb in het begin van 2018 mijn paard verkocht omdat ik een zware studie volg met lange dagen en het financieel ook zwaar werdt omdat ik minder kon werken na school.

Dus heb ik besloten met pijn in mijn hart Mn paard teverkopen, heb haar verkocht aan super mensen Want wou graag dat mijn paard een top huisje zou krijgen en dat ik soms nog langs kon komen.
Maar de klik was er niet met de nieuwe eigenaren dus werdt ze weer verder verkocht. (Ik wist hier helaas niks van, het was ook niet meer mijn paard dus snapte het wel) maar ze kwam dus terecht bij mij in de woonplaats en bij mensen die ik toevallig ook kende (geen positieve manier) en ze stonden er om bekend om met harde hand paarden terijden (verschil tussen consequent en ruig)
Ik had nog contact met ze opgenomen of ik nog een keer kon langs komen maar dat kon niet nouja oke snap ik want het is niet meer mijn paard en ik had haar verkocht.

Maar ik kwam mijn paard toevallig tegen op een wedstrijd en het is een heel ander paard geworden...
Mijn paard was altijd super relaxt en kon ik zo met zachte hand rijden en was zo bom proof als het maar kan, maar toen ik haar op de wedstrijd zag was ze “verwilderd” en heel schikkerig en ook constant wegschieten of stijgeren en dat heb ik mijn paard in de 6 jaar dat ik haar had nooit zien doen.
Ik vond het verschrikkelijk om tezien...

Ik zit er sinds dien bijna elke dag mee, constant foto’s bekijken en filmpjes en zit dan echt in tranen
Ik had mijn paard nooit moeten verkopen.
Ik mis ook zelf het rijden heel erg maar hoe erg ze nu is veranderd vind ik echt verschikkelijk...

Hebben jullie wel eens spijt gehad? En hoe zijn jullie erover heen gekomen?
Terug kopen gaat sowieso niet lukken omdat de prijs zo erg is gestegen dat het voor mij als studente onbetaalbaar is geworden.

Xxx

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 04:30

Wat ontzettend vervelend! Ik kan me het gemis en het zien van je oude paard in andere minder fijn handen goed voorstellen.

Deze mensen die je oude paardje nu hebben zijn ook gewoon mensen. En niemand koopt een paard om er moedwillig ruw mee te zijn en het paard het leven zuur te maken. Ook zij hebben liefde voor het dier en doen hun best.
Dat het niet zo fijn en vriendelijk gaat in jouw ogen en dat je het idee hebt dat je paard zich er niet goed bij voelt. Daar kan je niet veel aan doen.

Zoek afleiding, koester de herinneringen en ga nieuwe maken in plaats van jezelf te pijnigen met het gemis en 'onrecht'. Als student zijn er best veel alternatieven en bezigheden om op te pakken.

Sterkte en succes!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Spijt van verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:41

Het enige wat je kunt doen is het loslaten...als terugkopen er niet in zit, en hopen dat ze haar weer verkopen en ze dan wel goed terecht komt.
Heel erg sneu voor het dier, maar dit is het risico van verkopen.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Spijt van verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:51

Het was natuurlijk geen slechte keuze om je paard te verkopen. Dat heb je weloverwogen gedaan. Dat je nu ziet dat ze het niet goed heeft is natuurlijk niet fijn. Je hebt het echter niet zelf in de hand omdat ze natuurlijk verkocht. Los laten en doorgaan. Soms lijken dingen ook erger dan ze zijn omdat je toch met een andere blik kijkt.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:54

Dat is het risico van verkoop, je hebt geen zeggenschap meer. Lijkt mij ook vreselijk!

Misschien kun je bij die mensen aangeven dat mochten ze haar willen verkopen jij haar graag wilt kopen. Zullen ze misschien alleen wel de hoofdprijs aan je gaan vragen..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:12

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Spijt van verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:06

Dit topic is geopend met een, nu geband, Schaduwaccount. En aangezien de TS niet meer kan reageren, hier een slotje.