Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:40

Retjethorse : ik vind die akhal teke paarden altijd zo bijzonder. Houd je de manen zelf kaal? Of weer aan laten groeien

Puppy : fijn dat hij nu al zo braaf is! dat wordt vast relaxed beleren!

Oly : bijzonder kleurtje! Vast mooi om te zien ohz!

Daphara : Ik moet maar niet teveel naar jouw paard kijken, word er ontzettend hebberig van :x 8)7

Dunkeedoo : Plaatje!

zo, dan ben ik gelijk maar weer bij :))

Candalisa : wat een prachtig dier <3 <3

Gimme_joy : Ga je het laten doen? of wil je het zelf doen? :D

Kiki : ziet eruit als een racemonster B-) Wel een leuk dier!

Miranda : prachtig hoofd <3 Ik houd wel van die leuke snoetjes

Sunny : flink paard heb je! Wat is de verwachte stokmaat?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:47

Wat een gave paarden komen hier voorbij zeg! Ik ben benieuwd om te lezen hoe iedereen het gaat aanpakken met zijn/haar paardje. :D

Nynkster schreef:
Retjethorse : ik vind die akhal teke paarden altijd zo bijzonder. Houd je de manen zelf kaal? Of weer aan laten groeien
Bijzonder zijn ze zeker! :D
Ik heb de manen bewust geschoren omdat ze echt lelijk aan het afbreken waren. :') In het begin had Aliaa relatief wat manen voor een Teke, maar ze heeft wat zitten krabben, hier en daar wat geschuurd en door het deken bleef er amper iets over. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om het gewoon volledig af te scheren. _O-
Aliaa had ook een flinke voorpluk wanneer ik haar gekocht heb, maar door het vliegenmasker bleef er zelfs geen sprietje meer opstaan. :') Ze heeft een heel gevoelig huidje/manen/staart. Hoewel de staart zich wel redelijk houdt, maar als ze 1 keer schuurt, zit je meteen met kale plekken. -O-

Hier 2 foto's toen ze net bij mij was, met manen en voorpluk. :wow:
Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:47

Nynkster, dank je wel. Valt in de regel wel mee, was nu meer omdat haar moeder over de weg liep
Afbeelding
Maar balen dat het niet goed gegaan is voor de kar. Hopelijk geen groot trauma, en staat ze er redelijk eenvoudig weer voor.
Leuk joh een veulentje


Leuk om weer nieuwe paardjes erbij te zien. De meeste ken ik al uit het 2016 topic

Voor de nieuwe die ons nog niet kennen.
Bryana heb ik zelf gefokt, haar moeder hebben we ook nog steeds.
Bryana
Afbeelding
Bo samen met mijn dochter
Afbeelding

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:04

Ik kom ook melden! Dit is Jacy een paint van april 2015. Ik heb haar in mei gekocht als helemaal groen wat ook nog niet in contact met mensen was geweest. Geboren en getogen in de kudde :D we zijn veel bezig met grondwerk, schriktraining, spelletjes, begin vrijheidsdresuur, buiten wandelen en ze heeft nu 2 keer een zadeltje opgehad en 3 x een bit in. 2 keer gelongeerd met iemand er voor want zonder iemand er bij valt ze nog echt naar buiten of binnen en wilt ze stoppen of draaien.

Ik weet nog niet wanneer het zover is, want ik ga gewoon met de flow dus heb niks gepland. Ze leert wel heel snel!

Afbeelding


Knappe paardjes allemaal zeg!! Leuk ook dit topic

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:39

Zo jullie gaan echt volle kracht vooruit met dit topic. Ik meld me ook met Livia die volgend jaar 3 wordt. Ze meet nu nog 1,60 en is nog vrij schraal dus ga het even aankijken volgend jaar wanneer we gaan beginnen.

Afbeelding


Afbeelding

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:47

Ik meld mijzelf ook!

Nadat ik mijn Tinker merrie in heb moeten laten slapen door pssm, ben ik gelukkig heel snel weer een hele knappe tegen het lijf gelopen.. in Engeland!

Hier staat ze ook nog steeds. In Januari mag ze met het transport mee. Jullie snappen vast dat ik niet kan wachten! *\o/*

Het is een 5 jarige merrie, nog heel schuw naar mensen toe. We zullen dus alles ook héél rustig aan gaan doen, maar ik hoop er in 2019 zeker wel een begin mee te kunnen maken als alles lekker loopt. En zo niet, dan lekker het jaar erop!

Meet SD Harmony, nu omgedoopt tot SD Woolz!


Afbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:52

Jaaa eindelijk! Ik zie bijna iedereen van het topic veulens 2016, en ik kom me ook maar melden :D

Voor de mensen die ons niet kennen, ik ga in 2019 aan de slag met mijn, nu 2 jaar en 6 maanden oude Kwpner Lucky :).
Dit was afgelopen zomer. Voor de grap een keer een zadel erop gelegd
Afbeelding

En een foto van gister
Afbeelding

Zoals zijn vachtje misschien al wel verraad staat hij nu nog lekker 24/7 op het land met andere jonge paarden. Wel gewoon op de pensionstal en ik doe nu 1x in de week wat grondwerk met hem. Nog geen gekke dingen als longeren of bitten. In het voorjaar gaat hij eerst naar de tandarts, osteo en zadelpasser voor hij echt aan het werk moet :j

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:44

Ik meld mij ook aan! Lily-Fee gaat in juni 2019 drie maanden op locatie staan. Ze wordt dan zadelmak gemaakt en doorgereden door Iris (Irisjexx volgens mij hier op Bokt). Het idee is dat Iris mij in drie maanden begeleidt naar het zelf rijden van Lily-Fee. Dus eerst zal zij het oppakken en dan neem ik met lessen van Iris het steeds meer over zodat ik na drie maanden het helemaal zelf kan. Mogelijk gaat ze aan het einde van de drie maanden naar de IBOP met Iris en dan meteen keuren op het straatje, maar dat moeten we even zien.

Momenteel ben ik sinds een paar weken het longeren spelenderwijs aan het oppakken. Hiervoor veel grondwerk gedaan en trailerladen. Dit doet ze nu super makkelijk. Ze loopt zo de trailer op en af. Ook wandelen we zo eens in de twee weken.

Lily-Fee staan op een pensionstal in een gemengde kudde met jonge en oudere paarden. Dag en nacht buiten met uitloopstal. Begin december gaat ze naar de tandarts voor het eerst en daarna wil ik beginnen met het wennen aan een bit/hoofdstel.

Ik heb niet zo veel foto’s. De onderste is het meest recent. Ze is daar 2 jaar en 4 maanden denk ik en ongeveer 1,65 m hoog.

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 20:50

Jeetje wat een enthousiasme! *\o/*

Ik weet nig niet precies hoe ik het ga doen. Zadelmak maken gebeurd denk ik door de trainster. Maar ik wil zoveel mogelijk zelf bij het hele proces zijn. Dus misschien zit ik er eerder op dan ik denk :+ . Maar zeker niet voor mei 2019.

Vandaag lekker gewandeld. Voor het eerst langs een drukke weg, industrieterrein met vlaggen en vrachtwagens (en een put, wat is dat een raar ding zeg... :+ )

Ze was zo braaf! Oversteken op een drukke weg is bestwel een dingetje (voor mij) want Joy gaf er niks om. Fijn paard!

Nu weer dinsdag heen, kort een beetje grondwerken en dan zaterdag les van Anick Worp. Waarschijnlijk een beetje trail oefenen.

SeaSide

Berichten: 2320
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:14

Ik meld mij ook, ik ga in 2019 rustig aam de slag met mijn 2 Rocky Mountain merries.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:20

SeaSide schreef:
Ik meld mij ook, ik ga in 2019 rustig aam de slag met mijn 2 Rocky Mountain merries.



Grappig dat ik je hier tegen kom! Op de landbouw dag hebben wij rosa als paard genomen voor de opdracht voor school. Ik was met Julie. Je heb ook nog een konik toch?

Horsie84
Berichten: 550
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:24

Afbeelding
Jaaa onze Bliss als men-pony!
Die kleine opdonder vooraan op de foto

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:26

Horsie84 schreef:
[ [url=m/uBsMHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaaa onze Bliss als men-pony!
Die kleine opdonder vooraan op de foto


Wat een leuke!!! Wat is het voor pony?

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:31

Wauw leuke topic! Ik volg graag mee.

Aankomend jaar worden de eerste nakomelingen van Formidable alweer 3 jaar. Ik wil dan ook rustig aan beginnen met mijn 2 ruintjes <3
Allebei van Formidable uit een Houston en een Jazz merrie. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het gaan oppakken.
Voor nu, mogen ze nog lekker spelen en groeien <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:32

Leukerds AM : vind de schimmel nog wel erg puppy. Ben benieuwd hoe ze volgend voorjaar gaan veranderen!

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:48

@Gimme_Joy
Jazeker! Ik zelf breng die van mij hoe dan ook niet weg. Met zijn pssm kijk ik wel uit. Bovendien wil ik hem ook geen stres geven zeker als dat allemaal niet nodig is en we relaxed te werk kunnen op bekend terrein en buiten. Ik heb ook zomaar het gevoel dat buitenrijden makkelijker zal gaan dan in de bak.

@daphara
Strikje hoeft niet hoor. Breng maar hier heen. :wow:

@nynkster
Jeetje, balen zeg! Niets ernstigs opgelopen vorig jaar?

@_kmbn & Kiki1976
Jeetje, wat zijn jullie paardjes leuk getekend zeg! <3

Ik zie al enkele bekenden langskomen en veel nieuwe mensen en paarden! Leuk om iedereen te kunnen volgen! Ik zal (voorlopig) niet heel veel posten, denk dat het vooral pas begint wanneer ik langzamerhand erop zal gaan. Wanneer dat zal zijn is nog niet bekend, ligt ook aan het weer. Pas als het warmer wordt en mijn heupen weer soepeler worden wil ik er 'echt' mee beginnen. Wil er ook nog af kunnen en kunnen lopen. En uiteraard als Elano zich goed voelt, anders ook niet (hij heeft pssm1). Paard zal in elk geval goed Naomi-proof gemaakt worden volgend jaar. :+

deesje114
Berichten: 38
Geregistreerd: 15-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:52

Ik meld mij ook

Ik wil zomer 2019 mijn paard Dotan inrijden,
Hij is op dit moment 3,5 heeft al vaker een zadel opgehad en heb er ongeveer 4x opgezeten (alleen zitten en een klein stukje gestapt omdat meneer aan de wandel ging) en hij geen er helemaal niks om.

Ook kent hij het begin van longeren hij snapt dat die rondjes moet lopen en wat harder en zachter betekend Haha maar daar is ook alles mee gezegd.

Dit is Dotan
Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:54

Puppy: een snee boven haar hoef had ze, van het materiaal wat knapte. Bloedde flink maar gelukkig weer genezen. En wat emotionele schade dus, maar we pakken het gewoon weer rustig op

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:56

Nynkster schreef:
Leukerds AM : vind de schimmel nog wel erg puppy. Ben benieuwd hoe ze volgend voorjaar gaan veranderen!

Klopt, daarom kijken we nog even aan. Florenzzo (de vos) is al heel stuk volwassener. Voorlopig ben ik ook nog niks met ze van plan. Van het voorjaar even kijken hoe ze er voor staan.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:50

AM_Horses schreef:
Nynkster schreef:
Leukerds AM : vind de schimmel nog wel erg puppy. Ben benieuwd hoe ze volgend voorjaar gaan veranderen!

Klopt, daarom kijken we nog even aan. Florenzzo (de vos) is al heel stuk volwassener. Voorlopig ben ik ook nog niks met ze van plan. Van het voorjaar even kijken hoe ze er voor staan.


Ik volg (in stilte) het topic van je hengst en die vos is echt bloedje knap! Ben heel benieuwd ook hoe je nakomelingen het gaan doen!

SeaSide

Berichten: 2320
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 07:59

_kmbn schreef:
SeaSide schreef:
Ik meld mij ook, ik ga in 2019 rustig aam de slag met mijn 2 Rocky Mountain merries.



Grappig dat ik je hier tegen kom! Op de landbouw dag hebben wij rosa als paard genomen voor de opdracht voor school. Ik was met Julie. Je heb ook nog een konik toch?



Klopt maar mijn Konik is een jaar jonger dus daar moet ik nog even mee wachten. Voor volgende zomer moeten ze licht beleerd zijn en een stukje kunnen tölten om gecertificeerd te worden voor de fokkerij.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:27

Ik kom mij ook melden!
Ik heb een haflinger merrie welke in februari 2019 alweer 3 wordt.
Afgelopen jaar is ze al mee geweest naar een aantal keuringen.
Ook dit jaar is dat wel weer de bedoeling. :j
Dus we gaan lekker aan het longeren om haar beter in de spieren te krijgen. En dan eens kijken wanneer we erop kunnen.
Tevens wil ik haar dit jaar laten dekken, dus dan kan ze na de zomer weer met vakantie. En pak ik haar weer op als het veulen geboren is. :)
Afbeelding
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:46

Ohhhhh wat een leuk topic G_S! Helaas een jaar te vroeg voor mijn paard, maar ik ga wel volgen want ik ben benieuwd hoe het beleren met al jullie paardjes gaat :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 11:55

Emita schreef:
Ohhhhh wat een leuk topic G_S! Helaas een jaar te vroeg voor mijn paard, maar ik ga wel volgen want ik ben benieuwd hoe het beleren met al jullie paardjes gaat :D


G_J :o leuk leuk! *\o/*

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:25

Ohh, leuk zo een topic. Ik kom meedoen en meekijken :D

Top dat zoveel mensen het zelf willen doen (al dan niet onder begeleiding). Zou het niet (meer) durven, mijn paard ergens heen brengen. Slechte ervaringen haha :P

Ben stiekem al bezig hoor, van juli-augustus. Hij is nu 3,5 jaar oud. Begonnen met af en toe een BBP of zadel erop , en wandelingen aan de hand. Momenteel doen we wandelingen aan de hand met zadel + persoon op. Doet hij goed :) Hij heeft ook al stukjes gedraafd maar gekker durf ik hem niet laten doen met zadel, vrees dat het niet gaat blijven liggen als hij echt gek zou beginnen doen. Wil een borsttuigje eerst.

Hem leren trekken lijkt mij ook leuk, maar daar heb ik niet het materiaal voor helaas :P

Ik wil Balerion beleren mbv positive reinforcement en daar reageert hij heel goed op :) Heb zelf een volgtopic gemaakt omdat het niet de conventionele manier van werken is, en volg af en toe les bij Janneke Koekhoven ivm R+ ! Heel erg leuk :D Heb 2 onderwerpen in mijn onderschrift staan voor de nieuwsgierigen :D

Even een foto'tje van mijn Ballie (een boulonnais x appaloosa)

Afbeelding

Afbeelding

Mijn uiteindelijk doelstellingen: niet rondsloffen zoals een patattenzak, boscrossen en boogschieten te paard. Maar daar mag gerust wat tijd over gaan. Tegen zijn 5 jaar ofzo mogen de knopjes er wel al op zitten en hoop ik dat we al wat kilometers rechtuit op het gemakje gedaan hebben. En als dat gaat, wil ik hem laten wennen aan voltige, een vriendin zou dat graag met hem doen haha.