Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:26

sneeuwpop schreef:
Rustig hier!

Onze zoon heeft zijn eerste bixie wedstrijd gehad.
Echt een aanrader zeg, wat leuk is dat!
Ontspannen en gezellige sfeer en geen haast zodat de kinderen alle tijd krijgen. Echt heel leuk!

Wat moet je kind allemaal kunnen? Ik heb een leuke redelijk jonge allround sport new forest pony van 1.36 en vooral mijn 6 jarige vind hem geweldig. Mijn pony is bij kinderen en echte beginners ook extra rustig en lief. Nou wil ik mijn kinderen wel laten meedoen en hun lijkt het ook geweldig maar vraag me dus af wat ze allemaal zelf moeten kunnen. Ik zou voor de begeleidersproef gaan ook voor mijn 8 jarige. Die ervaring voor ze lijkt me geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto zit ik er zelf op
Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: RubySymfonie

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:44

Nou helemaal vergeten voor te stellen

Ik ben ruby 30 jaar uit Almere, alleenstaande moeder heb wel een vriend. Ik heb 2 kinderen van 6 en 8 jaar. Ze zijn alletwee net als ik hooggevoelig. Mijn 6 jarige heeft best lef mijn 8 jarige vind alles wat enger. Ik heb de paarden ook met de paplepel binnen gekregen. Ik ben altijd blij dat ik niet lang geworden ben met mijn 1.60 zodat ik ook op ponys kan blijven rijden. Mijn kinderen vinden onze pony gelukkig ook geweldig en mijn kinderen beschouwen hem als familie. De eerste keer proefrijden op Sym was ik alleen met mijn oudste zoontje gegaan en hij had er ook ff op gereden.

Wij zijn de trotse eigenaren van Symfonie, een net 7 jarige gave new forest pony ruin van 1.36. Voorheen L2 dressuur zou naar de m getrained worden en kon 1.25 springen. Super lief voor mijn kinderen maar omdat ik meer vraag een pittige pony voor de wat meer ervaren ruiter. Ik wil er mee springen en kur op muziek rijden. Mijn vriend die voorheen niks met paarden had wilt zijn e rijbewijs halen en ons overal heen brengen. Gelukkig loopt mijn pony net zo makkelijk de trailer op als de stal in. Ik ben dus aan het kijken, zoeken en orienteren of het niet leuk is hun eens mee te laten doen met een bixie wedstrijd en ik met de B.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 02-10-18 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:49

Dank jullie wel voor jullie reacties en complimenten :)

Eefjuh wat een leuke pony en ja die 40 cm is wel ff wat voor een kind met bijna geen ervaring.
Dit ben ik met springen al voelde ik dat mijn pony nog veel hoger kon.

Afbeelding

Wat een heftige dingen zie ik voorbij komen met Cato die zo een lange periode ziek is

Koekie die heftige dingen meemaakt. Soms als je er zelf met anderen over praat zie je opeens nog beter wat je wel en niet kan doen. Wat fijn dat je dat ook had.

Vandaag dierendag. We wouden cakjes maken. Speciaal gebeld naar de ruitersportzaak Boer dier en ruiter. Er was er nog 1 dus snel ophalen. We hadden nog veel meer dingen gehaald. Daar ging dan weer €200 er doorheen. Een paardenwinkel is erger dan een snoepwinkel :D 2 dekjes 40% korting, sokken 40% korting, martingaal teugelstoppers, kopstuk, longeerzweep, alvast een thermo paardrijbroek. Voor onze cavias ook nog spullen en dingen voor dierendag.

We wouden gisteren de paardencakjes maken. Veel zin in! Bleek de hele musli te krioelen van de beestjes.
Dag lekkernij voor dierendag :( De kinderen waren erg teleurgesteld en we vonden het maar een vieze bedoening. Dat ook nog eens allemaal in mijn keuken.
Afbeelding
Iemand een idee wat voor beestje? Lijkt op een mier en als ze klein zijn op een fruitvliegje
Afbeelding

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:48

Beetje vage foto zie ik nu kan het niet meer weghalen maar er was dus speltmeel op de grond gevallen toen we het in een plastic zakje stopte om het gelijk weg te gooien. Zelfs daar liepen de beestjes nog bij.

XRuby_SymmyX

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 01:52

Met handvat is wel handig

Leuke ponys komen voorbij

Wedstrijd bij de bixi hoef je niet perse wedstrijdkleding aan te hebben.

Verkopen is een moeilijk besluit. Als volwassene ook al gaat het een tijdje echt slecht probeer je toch alles er aan te doen en je angsten te doorzien door grenzen te verleggen maar bij kinderen ligt het toch anders. Kan je er zelf niet op om de pony door te trainen?

Op 4 oktober is mijn oudste zoon op onze pony gegaan en ook mijn verzorgmeisje, zijn schoolgenoot. Super lief was symmie weer. Mijn zoond die voor de 4e keer ging rijden wou allemaal trucjes doen zoals achterste voren draven enzo. Eerst had ik hem aan de longeerlijn en daarna had ik hem los. Mijn zoontje had de smaak te pakken was alleen 1 keer voorover gekukkeld maar niet bang. Hij vond het rijden super gaan. Mijn pony is ook zo braaf dat ook al was hij los toch rondjes om mij heen blijft stappen en draven. In het begin was hij wat eigenwijs stond bij de uitgang en omdat mijn zoontje de teugels lang had was een teugel achter een balk blijven hangen gaf ie ook geen kick om. Als hij merkt dat mijn zoontje anders wou gaan zitten stond hij direct stil. Mijn pony vond het ook super leuk briesde wat af en werd wat speels met zijn hoofd maar had ook aanleuning. Ook is hij geweldig op stem gereden dus voor mijn zoontjes ook veel makkelijker om de overgangen te maken. Ik zou willen dat mijn pony zo braaf was bij mij onder het zadel! Ik ben idd wel super blij dat we samen dezelfde pony kunnen delen. Heb altijd gezegd dat ik blij ben dat ik zo kort ben gebleven want ik ben een echte ponyruiter. Vanaf kleins af aan al. Mijn hele leven gereden maar nooit op paarden. Misschien enkel eens in het buitenland. Ik ben die ruimere gangen ook echt niet gewend.

Hier nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:04

Het heeft wel wat om onze pony te delen alleen worden mijn kinderen een stuk langer dan ik. Voor alleen mijn pony ben ik €600 per maand kwijt. €1200 per maand kan ik mij helaas niet permiteren. Lijkt me wel super gaaf als je samen kan buiten rijden enzo.

Ik zie mij zomaar kunnen verhuizen om in een wat financieel paardvriendelijke omgeving te wonen.
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 07-10-18 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:12

De stalling is bij ons €400-415 inclusief wei of paddock, bijvoer musli €12-17,50 voor 20 kg en ik geef 0.5kg per dag en nog lijnzaadolie, lessen 13 stuks €106 of priveles €25 per half uur, spullen, dierenarts nood potje €100 pm en hoefsmid €35 per 2 maanden dan kom je hier makkelijk aan.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:58

Ik sta op een manege gestald waarbij we aan het bos zitten, een dubbele binnenbak 1 altijd vrij voor pensionners, 1 gewone buitenbak omheind, 1 wedstrijd z buitenbak met lage hekjes, overdekte longeercirkel en een losgooi paddock. Stal word door hun gemest en hun voeren ook. Wat heb jij dan en wat betaal jij?

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:24

De stal waar mijn pony vandaan kwam was met binnenbak en een stal koste daar €48,- uitmesten €27,- p.m en brok €0,40 p.k. Diegene van mijn pony had dan ook 4 boxen en 1 extra box alleen maar voor de spullen.

Waarschijnlijk blijf ik niet in Almere maar wil ik verhuizen naar een buurt waar het allemaal wat goedkoper kan. Ik wacht tot mijn kinderen op de middelbare zitten. Wat ik wel fijn vind is dat ik maar 1.4km van stal zit.

Bij mijn huidige stal kan mijn pony ook lekker elke dag de hele dag swinters en zomers op de wei tot het niet meer te doen is.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:55

Ja als mijn kinderen op de middelbare zit wil ik ook wel verhuizen maar ik weet niet precies waarheen. In de buurt van een goedkope stal met binnenbak. Welke provincie of wat dan ook maakt niet zo veel uit. Mijn kinderen zijn geschat op 1.85 dus dan hebben zij een paard nodig.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:36

Wat lief en ik hou van jullie accent waar komen jullie vandaan?

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:53

Oohw vandaar mentjuh. Mijn pony heb ik uit Mierlo en hij is gekeurd in neunen door de man van karin retera. Ken je misschien wel.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:21

Dat ken ik nog wel in de kleuterklas. Kwam sinterklaas op school. Ik voelde mij niet zo lekker en ja hoor daar ging ik midden in de klas in de wasbak overgeven.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:43

curly2day schreef:
Lief aanbod SusanH, lijkt me wel moeilijk, maar kids zijn daarin vaak wel heel flexibel.

Wij zijn gister voor het eerst met de jonge pony (4) op buitenrit geweest. Hij was super braaf, we wilden op een gegeven moment een galopje proberen maar naast me aan het touwtje snapte hij niet. Dus los geklikt en zo geprobeerd. Hij snapte het nog niet helemaal maar uiteindelijk heeft ze toch 3 passen galop gedaan, incl een bokje.
Ik schrok, maar mijn dochter (8) kreeg de slappe lach.
[ [url=m/7PUsHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6xfQwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoonlief(11) wilde ook een stukje, kon gewoon mijn lengte van beugels hebben :-)

Hier nog een foto met haar zelf samengestelde rijhalster, is ze helemaal trots op.

[ [url=m/9VPE3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw waar haal je dat zo een soort hoofdstel?

Wat verschrikkelijk van cato! Je pony verliezen is echt 1 van de allerergste dingen. Bij mijn vader zijn huis in de wei had ik mijn eerste pony toen ik 11 was. Wel een oudje zodat ik niet elke dag bezig ermee hoefde en ik wel af en toe rustige buitenritjes kon maken. Uiteraard is ze ook overleden.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:44

Mooie veelal positieve verhalen hier.

Helaas is het hier een keer anders. Mijn pony staat op een erg grote manege/pensioenstal en is redelijk jong. Als er een paard in de buurt erg druk doet dan doet hij mee dus in de winter zijn alle paarden een stuk frisser.

Ik liet mijn zoontjes er weer op rijden. Toen mijn zoontje van 6 er op ging en ging stappen ging alles goed. Toen ik hem in draf wou zetten schoot mijn pony vooruit in galop. Ik snap dat je dan niet kan blijven zitten met weinig ervaring. Het erge nog was dat mijn zoontje er af viel maar mijn pony door draafde/galoppeerde. Hij hoefde maar 1 verkeerde stap te zetten en hij stond op mijn zoontje zijn hoofd want het was echt rakelings. Mijn zoontje had het besef ook maar was gelukkig verder ongedeerd. Hij ging er weer op om weer ff te stappen en is net zo gek nog op sym maar draven dat wordt het voorlopig niet of ik longeer hem alvorens ze er op gaan. Mijn oudste zoontje zou nog rijden en hij ging lekker stappen. Wij moesten een letter noemen en daar reed hij dan heen. Dit ging heel goed. Helaas kan het niet altijd goed gaan en zijn we hier ontzettend van geschrokken. Het had fentaal mis kunnen gaan en hij had vanaf 6 jarige leeftijd een ander leven geleden.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:14

Hier is mijn zoontje druk begonnen met prive lesjes op onze pony zodat hij daarna kan doorstromen naar de groepsles. Hij wilt uiteindelijk springruiter worden. Hij is 7 maar ik moet hem wel af en toe temperen. Pony buiten mijn zich om uit stal pakken, halster omdoen en lekker poetsen en op het buiten terein rondje los wilt hij liever alleen doen. Uit stal halen en poetsen mag hij wel van mij al. Oja en mijn dekjes rage(25 dekjes voor 1 pony) neemt hij nu ook over. Want sym moest een stoerder dekje van hem ipv het lichtblauwe tweety dekje :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze pony is ook al weleens voor een schoolproject op school meegegaan. Ging over dieren. De school is ook maar 10 mn lopen vanaf de manege. Wel over een hele grote brug met rakelings een 60 weg.
Afbeelding
Afbeelding

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:52

Dank jullie wel voor alle reacties en ja het is echt zijn favoriete sport. Hij "zeurde" al een half jaar om schermen. Nu heeft hij een proeflessen reeks daarin. Zei hij gelijk daarna: nou ik vind paardrijden toch leuker. Heb wel voor hij op paardrijden ging gezegd: het moet jouw keuze zijn! Je moet het niet doen omdat je denkt dat je mama er een plezier mee doet maar omdat jij het wil ga er maar een nachtje over slapen. Het is echt zijn keuze. Complimentjes van de dochter van de manege eigenaar: ja je bent zeker wel heel trots op je pony.. op jouw leeftijd (7) kunnen er niet zo veel zeggen dat ze leren rijden op hun eigen pony. Ben je ook verliefd op je pony? Waarna mijn zoontje zei: nee want hij is een jongen

Over de 60 weg.. ja ik vind het wel heel spannend hoor want ik woon in Almere en het is de weg naar de snelweg toe waar van alles rijdt ook vrachtwagens en er zit geen hek oid tussen de autoweg en het fietspad het is compleet open. Onze pony is braaf maar ook zeker geen dode. Lopend durf ik het zeker wel hoor. Zal ook wel schrikken zijn als je kind iets breekt door het rijden. De keer dat mijn zoontje er af viel in galop en sym rakelings langs zijn hoofd galopeerde daar was ik ook wel beduusd van. Uiteraard wou mijn zoontje er weer direct op nadat er verder niks was gebroken oid. Wat leuk zo een parcourtje. Ooit hoop ik dat ze ook op dat punt zijn. Bixie is natuurlijk tot 12 en mijn zoontje is al 7 dus ben erg benieuwd of hij binnen 4 jaar op niveau komt voor een parcour.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:53

Sneeuwpop wat knap zeg dat je 8 jarige dochter jullie pony totaal compleet nageeflijk kan rijden in de wedstrijd. Is zelfs voor mij nu langzamerhand wel weer te doen (zat vast osteopaat erbij gehaald nu net opgebouwd en weer er tegenaan) maar zie het mijn zoon nog niet doen!

Eefjuh20 wat is flip een leuke pony <3

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:09

Ohw waha ik dacht dat ze in de knhs B dressuur al nageeflijk moesten rijden

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:55

Rivjenn schreef:
Chasey leuk filmpje van school naar huis.
Lijkt nog wel een hele afstand..?
Ik lees ook dat sommige langs een 60 km weg moeten en dat niet doen, maar Chasey jullie route ziet er ook niet heel soepel uit. Volgens mij ook 60 km wegen?
Echt zo op de rijbaan en er komt van alles langs. Sommige remmen af en sommigen rijden gewoon vol gas door. En soms komt het vlak langs. Ook grote vractwagens enz.
Wat heb jij echt topbrave pony's zeg!!
Die zijn echt van goud!

Denk dat je het bij mij verkeerd begrepen hebt. Je zit niet alleen naast een 60 km weg maar ook nog eens op een enorm grote brug. Schrikt je paard heb je autos of het water en op dezelfde weg als je rijden ook scooters. Toch is mijn pony hier ook heel braaf bij. Ik op de fiets mijn bijrijdster er op om meer dan een half uur door woonwijken heen te gaan met van alles en nog wat om naar een vriendin van mij haar tuin te gaan om te laten begrazen of bijv naar de vele bloesem bomen voor een fotoshoot en mijn pony gaf bijna om niks. Een gek uitziende windmolen in de tuin vond hij spannend maar verdet niks. Met de vorige eigenaren maakte hij dagtochten en gingen ze langs de mac drive enzo. Toch vind ik de combi 60 km weg op een hoge brug niet zo fijn. Al wilt het niet zeggen dat ik het niet doe!

Wat een super schattige springfotos!

Ik ga dinsdag mijn pony laten scheren.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:31

Mijn pony is geschoren. Vandaag is het mijn zoontje zijn lesdag dus ik ben erg benieuwd wat hij van onze pony vind.

Eerst een foto van 2 winters hiervoor bij de vorige eigenaren want vorig jaar had ik hem niet laten scheren

Afbeelding

Voor dit jaar wou ik muziek nootjes vanwege zijn naam

Afbeelding

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:27

Mijn 7 jarige rijdt om de week een half uur prive les en hij mag vrij rijden om de week maar hij rijdt liever alleen les. Hij is echt apart want hij vind poetsen maar niks maar vind het geweldig leuk om mest op te ruimen van welk paard dan ook. Zo leuk gisteren toen hij voor het eerst de muzieknootjes zag en dat koppie erbij.

Mijn zoontje leert nu los te rijden in de les met zweep en ik zit aan dekant. Nou onze pony kroop nog net niet op schoot bij mij en mijn zoontje gaf een tik dus dat loste zichzelf op. Ga ik in het midden in de bak staan en wil ik mijn zoontje in de buurt hebben er op dan gaat onze pony super lief op gepaste afstand rondjes om mij heen lopen alsof ik hem longeer zonder longeerlijn.

Mijn zoontje hikt echt tegen de galop aan. Mijn pony schiet af en toe weleens in de galop en hij zegt de volgende keer moet ik gewoon in galop blijven.. eerst doen dan pas piepen. Ik ga wel even voor een bokriempje zorgen en als tip kreeg ik een sperriem te gebruiken.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:26

Wat een lieve eenhoorn uhmm.. pony

Mijn zoontje leer ik niet perse met zweep te rijden zoals hier boven wordt gezegd is de ik probeer eerst de andere oplossingen dat klopt. Mijn zoontje komt nog niet echt onder het zadel/dekje uit. Als hij een schopje geeft voelt mijn pony dat ook andees dan dat ik dat zou doen. Mijn zoontje vond het ook moeilijk en belastend om tegelijk en een teugel en een zweep in 1 hand te hebben en zei dit eerst niet te kunnen. Toen mijn pony een paar rondes verder half op mijn schoot kwam zitten en de schopjes en het sturen niet lukte is het maar al te goed dat hij even een tikje kon geven waar onze pony direct op reageerde. Verder hebben ze in de manege lessen best wel wat zeer eigenwijze ponys die hij ook in de groepsles moet leren rijden straks met zweep.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:23

Wij hebben binnenkort benefietdag voor het met rhino getroffen manege lelystad waarvan de vraag is of ze kunnen blijven bestaan. Nou gaat mijn zoontje bixie springen. Super leuk! Hij wilt graag springruiter worden.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:57

Onder het mom ik kan het altijd vragen.. heeft iemand nog redelijk uitziende producten die liggen te verstoffen? Ik ben een inzamelingsactie voor onze benefietdag begonnen voor de 2e handsmarkt. Alle opbrengst voor de met rhino zwaar getroffen stal manege lelystad. Verzendkosten kan ik eventueel vergoeden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie