[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 16:07

Zondag <3

Rustig wakker worden en zorgen voor een lekker ontbijtje :9
Afbeelding

Daarna fijn gewerkt aan de stal (al hadden we niet zo'n productieve dag vandaag := )...
Meten met een beetje hulp van de toekomstige stal bewonders <3
Afbeelding
Afbeelding

En daarna nog wat geknuffeld met Walter en de paardjes <3
Afbeelding
Vlekje wilde ook eens proeven :=
Afbeelding
En toen kwam Jules ook kijken :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 19:02

Het leven als getrouwde vrouw is prima, we zijn heel gelukkig getrouwd ^&+ Leuk dat je het vraagt :)

Vandaag hadden Jules en ik nog eens les :list: Ons nieuw hoofdstel was binnen dus we konden het gelijk uittesten *\o/*

Hoofdstel rijdt heel fijn en de les was oké, ik was zelf niet echt in form vandaag haha :)) We oefenden voorhand en achterhand verplaatsen, wat eigenlijk wel goed ging, maar ik was zelf gewoon een beetje trager van begrip vandaag :+

Maar kijk nu hoe knap deze man is met zijn nieuwe hoofdstel <3
Afbeelding
Afbeelding
Jules zou Jules niet zijn...
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 18:41

Denk dat dit zijn normale gezicht is 8)7 Ik zou eens een compilatie filmpje moeten maken eigenlijk, van alle foto's die ik heb waarop hij een gekke snoet trekt :+

Vandaag nog eens wat gespeeld met mijn kleine meisje, ze deed het zo flink, knappe dame :j
Op het kleine 'blok' <3
Afbeelding
En op het grote, daar ging ze spontaan op staan *D
Afbeelding
Ze kan ook voetjes geven op het blok, dat vindt ze helemaal leuk om te doen :D
Afbeelding
En nog een leuke van ons samen <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 20:21

In het kader 'Jules poseert normaal voor een foto' maakten we vandaag deze selfie na het rijden _/-\o_
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 21:25

Haha, probeer maar eens normaal te kijken, als je paard het leuk vindt om dikke natte zoenen te geven (in ruil voor koekjes uiteraard, het is en blijft een fjord he :+ )!

Ik vind die foto's ook heerlijk om terug te kijken Benoite :j Was ook een heel gezellig momentje, Jules komt niet zo snel kijken als ik met Walter aan het kroelen ben, Vlekje wel altijd, dus het was extra gezellig nu Jules er ook bij kwam :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 20:44

Zo het is hier even een tijdje stil geweest... Ik lag zelf op de bank met een flinke keelontsteking dus de paarden hadden even verplicht een weekje pauze -O-

Terwijl ik ziek was hebben Pieter en zijn vader wel al een begin gemaakt aan de constructie voor de stal in de weide.. Ik noem het nu ons paardenkasteel, ze valt nogal hoog uit :wow:
Afbeelding
Jules vindt het gelukkig helemaal prima, die kan ondertussen ook een 'duckface' maken :))
Afbeelding

En vandaag voelde ik me gelukkig weer helemaal fit! Tijd om die kleine viespeuk eens onder handen te nemen :=
Afbeelding
En na 2 minuten poetsen, wat een uitvinding die magic brush, ze zijn echt gewoon magisch!
Afbeelding

Daarna nog een klein rondje gaan wandelen met mijn meisje we hebben er beide van genoten <3
Afbeelding
Afbeelding
En terug thuis werden we enthousiast onthaalt door onze grote vriend! Die mocht grasjes eten tussendoor maar kwam in volle vaart aangelopen toen hij ons terug zag komen <3
Afbeelding

Dikke liefde hierzo :+:

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:22

Mijn keel is weer helemaal in orde hoor :j Even flink ziek geweest maar nu is alles weer toppie :)

Donderdag weer lekker 'geknutseld' aan de schuilstal.. Een hele onderneming is het. Pieter aan de laspost en ik met de verfkwast :#
Afbeelding

Vandaag wilden meneer en mevrouw om een of andere reden niet op de foto... Kleine zwijnen zijn het }:)
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 18:26

En dan zitten wij hier nog op zandgrond he, kan je je voorstellen wat voor een varkens het zijn ~~}>

Wat een lief compliment Zil :)
Ik ben gewoon echt gek op ze en dat kan ik niet verstoppen <3 Gisteren zei ik nog tegen mijn familie dat ik een geen crazy cat lady (hoewel ik dat ook wel een beetje ben := ) maar een crazy horse lady ben :))

Deze crazy horse lady heeft nu een weekje vakantie *\o/*

Tijd dus om...
De stal verder te schilderen. Die is nu echt klaar! Of de verf dan toch, voor de rest heb ik mijn sterke man nodig <<)
Afbeelding

Lekker paardjes te poetsen <3
Afbeelding

Een wandelingetje te maken met Jules. Wat ben ik trots op 'm. We zijn eigenlijk nog maar 2x alleen gaan wandelen. De eerste keer is al meer dan een jaar geleden en toen was meneer heel stressy. Vandaag was hij zo rustig en flink, ik was helemaal trots op hem *D
Afbeelding
Afbeelding

En de paarden wellness is ook nog wat gegroeid.. Kokos matten zijn ook lekker voor ze om aan te schuren denk ik :j
Afbeelding

Morgen voorspellen ze regen met bakken hier.. Dus ik denk dat ik meneer en mevrouw zo toch maar even een regendekentje op leg, dan worden ze tenminste niet kletsnat :brr:

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 21:20

Zo, ongewone taferelen hier in ons paddock :brr:
Ze voorspellen 46ml regen hier morgen en ijzige wind uit het noorden. Dus ik heb ze maar even onder een dekentje gezet. Ze vonden het best zelf, ik vind het nog steeds een vreemd zicht, maar ze zullen er wel deugd van hebben :j !
Afbeelding
Vlekje staat er wat droopy bij op de foto, maar dat komt door de flits :D Ze staan nu lekker samen hooi te eten met hen dekentjes op :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 12:29

Haha ik zie dat mijn berichtje niet zo handig was getypt :))
De stal is nog niet helemaal klaar, wel de geraamtes, maar er zitten nog geen panelen tegen. Normaal moet die volgende week eindelijk echt klaar zijn! *\o/*

Dat is de reden dat ik ze toch maar onder een deken heb gezet Mer, de mijne kunnen niet binnen even op gaan drogen als ze dat willen. Vannacht is er hier al meer dan 20ml regen gevallen en ze voorspellen voor vanmiddag nog eens zo veel en kei harde NO wind :brr:

Alleen kwam ik er vanochtend achter dat Vlekjes deken niet meer helemaal waterdicht is -O-
Dus dan maar snel naar de EJ gereden voor een nieuwe, er was nog 25% korting op, dus dat was een fijne verrassing! Heb maar gelijk 2 nieuwe halstertjes gekocht ook :$

In het nieuw dan maar, mijn verzopen paardenkindje <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 14:04

Dat is ook zo Mer! Met 1 dagje een dekentje doe ik ze vast geen kwaad, al is het wel tegen mijn gevoel hoor, haha :))
Al doet haar vacht het nog zeer goed gelukkig, van de week stond ze zonder deken, op de vies foto's was ze onder haar natte en vieze vacht nog gewoon droog en warm (maar toen regende het enkel 's nachts) :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 20:01

Vlekje, Jules en ik presenteren jullie: 'Door weer en wind'.

Met lekkere lauwe slobber (ik vond vandaag een sample zakje terug bij het opruimen, ideaal met dit weer! :) )
Afbeelding
Afbeelding

En fancy regenjas - hooinet - paarden selfies *-:)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 20:05

Happy Halloween! }>
Afbeelding
Afbeelding

Oké, ik geef toe, heel monsterlijk of eng zien ze er niet uit. Zeker niet met die pluizige vachtjes van ze :))
Maar goed, Jules besloot dat hij toch wel even écht van je halloween moest doen, en zich daarom maar als een monster(tje) te gedragen tijdens de les, jeetje, ik voel m'n benen nog... ~~}>

Het plan was, om rustig een keertje naar buiten te gaan onder begeleiding van mijn instructrice. Rustig, niets forceren een kort stap ritje :j Dat was het plan, maar de uitvoering liep iets anders :x
Meneer is er 3(!!) keer vandoor gegaan. Wat een dominant monster(tje) had ik onder mij zeg }:) . Hij was het er duidelijk niet mee eens dat ik ineens dingen vroeg. Mooi reflectie momentje was het wel voor mezelf. Wandelen was altijd echt een beetje hobbelen en Steffi hobbelt wel met mij mee. Maar vandaag wilde die Steffi gelijk wel heel veel de baas spelen en daar was meneertje het niet mee eens := Ik ben wel 3x kunnen blijven zitten gelukkig :j

Ik plaats natuurlijk liever alleen maar vrolijke goed nieuws updates, van lesjes die vanzelf gaan, maar toch ben ik ook wel tevreden over onze les van vandaag! Ik heb een stukje van mijn angst overwonnen, want ik ben blijven zitten. En we hebben ook weer wat om mee aan de slag te gaan, die rem moet er écht op! Volgende keer gaan we weer naar buiten, ik oefen ondertussen op remmen en noodremmen... :Y)

Oh nog een detail, meneer of mervrouw monster vond het ook wel een goed idee om eens te proeven van mijn kokos matten :=
'Goodbye' inderdaad :))
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 21:30

Ja hoor na een beetje bloed (arm pinkie van me :(:) ) , veel zweet en gelukkig zonder tranen is ze dan eindelijk écht klaar... Onze 100% zelf gemaakte schuilstal *D
Afbeelding
Afbeelding
Nu alleen nog de moed verzamelen om binnen te gaan :))
Afbeelding

Verder kwam vandaag ook een osteo voor de paardjes... Opzich was alles aan de buitenkant prima. Jules was voor zijn type (te dik en koudbloed) verrassend goed. Ik citeer: 'Bij paarden van zijn soort heb ik normaal veel meer werk'. En Vlekje 'Gaat nog zeker 10 jaar mee zo'. <3
En toch liet ik mezelf allemaal dure supplementen aansmeren :o Beide paardjes konden wel een leverkuur gebruiken en Vlekje ook iets om dr maag te ondersteunen en zo weet ik ook weer waarom ik ga werken :$

Maar goed. De beestjes kunnen er maar wel mee varen. Al denk ik wel dat ik volgende keer iemand anders laat komen. Heb achteraf niet zo'n fijn gevoel bij deze man, iets te weinig uitleg en iets te veel verkopen zeg maar :\

Al vond Vlekje het gelukkig wel oké allemaal!
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 17:47

Wat een prachtige ochtend was het vanochtend.. Ik trof dit heerlijk rustgevende tafereeltje aan toen ik opstond <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Begin de dag met een lach *D
Afbeelding

En ondertussen ontdekte ik dat Jules de stal niet meer zo spannend vond. Je kan een koudbloed ook gewoon het beste met eten overtuigen :j
Afbeelding

Vlekje stond terwijl wij aan het ontbijten waren een beetje in de stal te kijken. En toen bedachten we ons dat de opstap voor haar niet zo handig was...
Lieve Pieter heeft dat gelijk voor ons opgelost <3 En nu lopen ze beide vlotjes binnen en buiten :j
Afbeelding
Afbeelding

Al helpt het volgens Pieter wel om ze een beetje te overtuigen. En het werkte ook serieus, Jules liep zo achter Pieter de stal in. Vlekje liet zich niet zo makkelijk vangen :))
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 18:08

Haha, Jules is inderdaad altijd wel te overtuigen met iets om te eten, je bent een Fjord of je bent het niet natuurlijk :Y)
De stal zelf is inderdaad lekker makkelijk in onderhoud, eventueel over een paar jaar nog eens een likje verf hier en daar, maar verder staat die nu om lang te blijven staan :j Alleen vinden meneer en mevrouw het uiteraard ook een leuk overdekt toilet :roll: Denk dat ik de stal toch maar dagelijks uitmest, de rest van de paddock doe ik ongeveer 2x per week, maar dat gaat hier niet voldoende voor zijn vrees ik :=

Denk dat ik volgende keer ook gewoon een andere osteo laat komen. Ik heb mezelf ook te makkelijk dingen laten verkopen vrees ik. Maar het was volgens mij ook niet de eerste keer dat deze meneer mensen makkelijk dingen verkocht :x

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 18:35

Dat is ook zo Mer, en die centjes verdienen we wel weer terug :j

Paardjes passen ook samen in de stal *\o/*
Afbeelding

Vandaag weer een fijn namiddagje bij de paarden bezig geweest :j Eerst alles nog maar eens uitgemest. Die twee blijven maar hoopjes voor me maken :))

Daarna met mijn kleine meisje op wandel <3
Afbeelding
Ze kon ook nog lekker hard =:)
Afbeelding

En met Jules nog wat VD gedaan, maar het werd al snel donker en ik moest nog hooi geven, dus maar op tijd gestopt. Meneer mag morgen echt aan het werk :j
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 19:16

Tijd voor een update hier...
Spoiler:
Ookal heb ik gisteren nog gepost :))


Ik heb vandaag een knoop doorgehakt. Ik maal er al heel lang op, maar vandaag kon ik plots de beslissing maken voor mezelf. Ik stop ermee. Niet met paarden, die kan ik niet missen in mijn leven (ik moet al huilen bij de gedachte aan een leven zonder die twee draken van me :(:) ) , maar ik stop (voorlopig) wel met rijden :j

Het speelt, zoals ik al zei, al een hele tijd in mijn hoofd. Ik stap te vaak met tegenzin op mijn paard, rijden wordt steeds meer een opgave, waardoor ik het ook minder doe. Alleen als ik mij écht 'verplicht' voel, omdat er bijvoorbeeld een les aankomt...

En dat wil ik niet meer, het is eigenlijk ook heel krom. Want ik haal er geen plezier meer uit, waardoor ik merk dat Jules ook veel minder gemotiveerd is om onder het zadel te werken. Ik straal al spanning uit, nog voordat ik er op zit. Als ik met een zadel aan kom gelopen, denk ik al 'pff, oké omdat het moet'. Tsja, dat neemt dat paard natuurlijk over :=

Maar iets in mij zei altijd: komop, even proberen, overwinnen. Ik maakte er een strijd met mezelf van. Ik schoof dat altijd op angst van de val. Wat ook zeker voor een deel meespeelde, maar het is gewoon een feit dat ik al langer weinig plezier haal uit rijden. Ook voor de val speelde dat al. Ik dacht dat ik mijn rijplezier terug zou vinden, door de overstap naar bitloos en boomloos (waar ik nog steeds 100% achter sta). Maar achteraf gezien, is dat toen al een soort van 'vluchten voor' geweest :j

Dus, voor nu, stop ik er gewoon mee, ik kruip er niet meer op, maar ga weer veel meer genieten van mijn paard, alleen dan vanaf de grond :+:

Wat ik precies meer wil gaan doen, daar ben ik nog niet helemaal uit. Momenteel heb ik veel zin om mezelf wat op aigility toe te gaan spitsen... Ik wil vooral veel plezier maken samen met mijn beestjes en ik ben echt heel opgelucht dat ik deze beslissing vandaag heb genomen :D

Ik blijf natuurlijk wel lekker posten, vandaag heb ik maar gelijk wat vanaf de grond gewerkt met meneer... Die vindt het helemaal prima dat ik niet meer op zijn rug ga zitten (voorlopig) :))
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-18 18:16

Dat klopt inderdaad helemaal EmptyWords. Logisch dat Jules niet meer zo enthousiast was, je wordt ook niet gemotiveerd door een baasje dat niet gemotiveerd is :(:)

Leuk om te lezen dat het bij jullie ook prima werkt zonder rijden Mer! Rijden hoeft inderdaad helemaal niet, maar op de een of andere manier had ik altijd wel een beetje dat gevoel :o

Vandaag hebben we het over een andere boeg gegooid en heb ik een mini parcourtje opgezet voor Jules en mezelf :j

Jules was zo stoer, hij deed echt heel knap zijn best en had er duidelijk ook plezier in, heerlijk <3
Afbeelding

Filmpje is een beetje schuin.. Niet zo handig, jezelf filmen vanop een kartonnen doos :=
Maar wat ben ik trots op mijn vieze, stoere draken paard *D


En nog een blooper :))


Na het grondwerk met Jules ben ik nog een stukje gaan wandelen met mijn knappe meisje <3
Afbeelding

Paardjes zijn ook lekker vies, zwijnen zijn het, hebben ze een stal, staan ze nog rustig in de regen terwijl er binnen evenveel eten is dan buiten :roll: :))

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 17:53

Haha van de modder kan je niet winnen he Mer :)) De mijne vinden het blijkbaar ook heerlijk om in de gietende regen languit in een plas te slapen... Helaas vond porter het niet nodig om daar een foto van te maken :/

Bedankt voor de lieve reactie Monique <3

Vandaag weer lekker vanaf de grond plezier gemaakt! We hebben eerst wat op de cirkel gewerkt. Balkjes gedraafd en een klein sprongetje gemaakt. Jules werd er helemaal fanatiek van.. Maar wat was die moe op het einde, we mogen del why aan meneer zijn conditie gaan werken denk ik :=

Tijdens het uitstappen mocht Jules zijn trukendoos nog eens boven halen, deze was wel heel enthousiast :))
Afbeelding

Daarna nog even geholpen in de stal en Vlekje nog wat gepoetst terwijl Walter mee kwam kroelen <3
Afbeelding

En deze is nog van vanochtend, vind het altijd zo mooi als het mistig is 's ochtends :j
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 18:53

Haha, Walter is zo'n heerlijke draak, hij is er overal altijd bij, zo gezellig <3

Vandaag liep die ook weer gezellig met me mee :)

Vlekje en Jules waren in knuffel modus vandaag, zo lief, Vlekje gaat dan op het verhard stuk staan, omdat dat hoger is, dan kroelt ze nog op de borst van Jules :roll:
Maar het is wel een heel lief zicht :+:
Afbeelding

Vanavond kregen ze lekker psyllium door hen voer. Dat maak ik altijd wat nat, ookal moest dat met deze niet perse... Jules vindt dat duidelijk heel erg smakelijk, ik vond het zo schattig om 'm bezig te zien. Hij was echt aan het genieten <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 19:26

Kijk hoe leuk dit, een lucht foto van ons groeiend paarden paradijsje :):)
Ik wil tegen de zomer nog een keertje een luchtfoto hebben, ik hoop dat het er dan al weer een stukje 'vollediger' uitziet :) Met o.a. de track operationeel, een stukje verhard, de 'welness' zone wat uitgebreider en een lekker chill plekje voor de paarden met los zand :)
Vandaag zijn we alvast begonnen met het afmaken van de track, zoals jullie kunnen zien op de foto :D Vind het zo'n leuk zicht, met de paardjes die gezellig staan te soezen in de paddock <3
Nu ziet het er dus zo uit:
Afbeelding

Modder valt ook heel goed mee na het lekkere regenweer van de afgelopen weken, ben ik heel blij mee op het relatief 'kleine' stukje dat ze hebben (al toont het lekker groot op de foto wel :j ) !

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 15:09

Vandaag waren de paarden degene die last hadden van 'kriebels' :))
Ze mogen nu wat langer op de weide (een uurtje of 4) aangezien het gras toch veel armer is ondertussen. En als ze dan terug op de paddock moeten, krijg je dus dit, Vlekje en Jules 5 gekke minuten :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ze uitgeraasd waren, werden ze weer verwend... Gisteren hadden wij een BBQ en er was nog wat komkommer over, altijd lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Hé, zit er bij jou ook iets anders in dan gewoonlijk?!
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 21:00

Vlekje is inderdaad weer een echt super wollig La_Lune! Ik vind dr zo lief dan, echt een groot knuffelbeertje <3

Ik ben ook echt benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is Mer! Heb nog zo veel 'wilde' plannen in mijn hoofd, ben heel benieuwd waar we over een half jaar staan :) Mijn zus heeft de foto gemaakt, handig, zo'n fotografe in de familie :D !

Zoekplaatje van de dag: wat klopt er niet op deze foto :))
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 21:43

Haha klopt Mer, ik had oudercontact, dus was wat later thuis en Vlekje heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om even verder te snoepen aan de andere kant van de draad :=

Vandaag hadden we weer les, lekker vanaf de grond gewerkt!
We hebben getargetted (schrijf je dat zo? :)) ) Jules vond het eerst heel vreemd en begreep er niets van, hij stond een beetje aan de grond genageld...
De bedoeling was dat ik mijn energie en focus zo duidelijk op de kegel richtte, dat Jules er vanzelf mee naartoe werd 'gezogen'. Dat was echt zoeken voor hem, je zag hem denken, maar er kwam geen antwoord...

Al was mijn energie blijkbaar wel duidelijk, want toen Vlekje erbij kwam staan, tikte die gelijk de kegel aan, en ging ze Jules ook aanmoedigen. Was heel schattig om te zien. Ze tikte de neus van Jules, daarna weer de kegel en zo bleef ze met ons mee wachtten :))

Al had het weinig effect op Jules, dus toen hebben we eerste een kegel op neus hoogte gehangen en dat lukte vrijwel meteen! Daarna had hij het vrij snel door en vlogen we van kegel naar kegel (in stap ;) ) Jules vond het geweldig, vooral omdat er snoepjes te verdienen waren :Y)

Mijn instructrice heeft nog een stukje gefilmd, niet perfect, maar wel een leuk filmpje :D Vlekje loopt gezellig mee en Jules ontdekte ook een andere interessante target :))


Hierna was het de bedoeling dat Jules voor mij uit liep en dat ik hem echt met mijn energie naar de kegel stuurde. Wat echt verbazend goed lukte eigenlijk :) We zijn zelfs afgerond met een paar drafjes, een hele fijne en productieve les waar we heel wat aan hebben :D

Ook heel grappig, was dat Jules na de les, terwijl ik nog even stond te babbelen met mijn instructrice, gewoon zelf verder ging met targetten :D Hij had de lol van het spelletje wel ingezien en ging gezellig verder op zijn eentje!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, Astrid_Brann, Berdien, Mark0919, rocky_1995 en 36 bezoekers