[VOLG] Balerion beleren met positive reinforcement

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Avalanche81

Re: [VOLG] Balerion beleren met positive reinforcement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:39

Leuk, positief beleren. Ik vond de tips van Peetstap zelf wel heel leuk, maar goed, wat jij ermee doet is aan jou.
Ik heb pasgeleden bij een ander paard voorwaartse hulp gegeven, en toen uitgebreid beloond als hij erop reageerde. Heel leuk, paard snapte het veel beter, had ik het idee en vond het ook heel leuk :) Jouw paard lijkt het ook leuk te vinden.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:19

Nah, gewichtshulp. Je zet zeg maar meer gewicht op een beugel en je laat je navel wijzen in de richting waar je heen wilt. Heel veel paarden vinden dit heel logisch, en dressuurtechnisch gezien is het ook correcter. Het nadeel van links/rechts een teugel is dat je de schouders niet meeneemt.
Je kan heel simpel (en juist bij jonge paarden werkt dit heel goed, zijn heel gevoelig) gewoon kijken in de richting waar je heen wilt, je lichaam die kant op draaien. Vervolgens als ie dan ook die kant opgaat: braaf!!! + target.
Dan leer je namelijk meteen de correcte hulpen aan, en het enige wat je dan nog erbij moet aanleren is de buitenschouder begrenzen met de buitenteugel.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:15

HippoLogic schreef:
Ik weet ook dat er mensen zijn die met R- een gedrag aanleren, dan een click&treat toevoegen en dat positieve bekrachtiging noemen. :x Ook off topic, maar ik discussieer er graag verder over. :Y)

Is iets wat ik doe idd :)
ik heb het idee dat de paarden dan veel vrolijker meewerken, plus wat ik merkte is dat ik de druk dan niet hoef te verhogen omdat het leuk is om te reageren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie