Verkopen naar Egypte of Polen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HeaviePoof

Berichten: 2
Geregistreerd: 28-10-18

Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 16:39

Hallo,

Sinds kort staat mijn paard te koop door tijdgebrek :( nu heb ik 2 geinteresseerde, een man van 40 uit Egypte (die internationaal CSI* springt) en iemand uit Polen. Heeft iemand ervaring met paardensport uit deze landen?

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:46

Stuur een pb naar Bokker Kehdra, zij heeft geruime tijd in Egypte met paarden gewerkt.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:58

Wat handig is om te weten of deze personen ook daar hun paarden houden of niet, ik heb wel ervaring met een egyptische springruiter maar die had een stal in Duitsland.

Het beste kun je natuurlijk deze mensen zelf vragen wat ze met je paard willen doen en hoe en wat. Beide klinkt mij als handel in de oren.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:14

Woont de man in Egypte of in Nederland?
Ik ken een Egyptische springruiter met stal in Nederland en hij heeft meerdere jonge Egyptische ruiters die al dan niet tijdelijk bij hem trainen.
Hij heeft zelf, voor hij zijn eigen stal had, gewerkt en getraind bij vooraanstaande Nederlandse springruiters.

De paarden bij hem op stal zien er stuk voor stuk goed uit.

HeaviePoof

Berichten: 2
Geregistreerd: 28-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 17:19

Marije_jiplover schreef:
Woont de man in Egypte of in Nederland?
Ik ken een Egyptische springruiter met stal in Nederland en hij heeft meerdere jonge Egyptische ruiters die al dan niet tijdelijk bij hem trainen.
Hij heeft zelf, voor hij zijn eigen stal had, gewerkt en getraind bij vooraanstaande Nederlandse springruiters.

De paarden bij hem op stal zien er stuk voor stuk goed uit.



De man woont helaas echt in Egypte, in Caïro. :(

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:35

Ik zou eerst eens proberen te controleren of de man wel is wie hij zegt die hij is (geldt voor de Pool en voor de Egyptenaar). Er is nogal wat internet-oplichting nl...
Ik weet dat er ongezien gehandeld wordt, maar even aannemend dat jijzelf níet in de internationale springwereld zit, zouden mijn argwaansensoren overuren draaien.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:26

houdt er rekening mee dat op websites als Mp, Sh en etc. een hoop oplichters actief zijn.. hopen op die manier je bankgegevens los te krijgen voor zaken waar je minder op zit te wachten. Toen ik mijn "gemiddelde" sportpaard een paar jaar geleden te koop had ben ik ook meerdere keren via e-mail en telefoon benaderd.. wees voorzichtig hoor!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:50

Hoe komen ze bij je paard? Als het via internet is zou ik het afkappen.

Zelf op springwedstrijd geïnteresseerden voor mijn toenmalige paard gekregen (ook buitenlandse) en kwamen meteen de dag daarna proefrijden. Daarna ging er wat tijd overheen, maar uiteindelijk hielden ze aan hun woord en namen ze het paard over. Mijn paard is naar Istanbul gegaan.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:06

Ik zou kijken of je kan sturen op dat er een Nederlandse commissionair tussen kan komen te zitten, in de trant dat die fijn kan helpen met export. O:) De oplichters haken dan wel af of worden door zo’n commissionair er wel duidelijk uit gefilterd.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:10

Over wat voor paard hebben we het? Er worden dagelijks ongezien vele paarden uit Nederland naar het buitenland verkocht ( Nederlandse sport paarden zijn geliefd in het buitenland). Als het geen sportpaard is of een paard in een goedkope prijsklasse moet je wel voorzichtig zijn. Hoe geïnteresseerd zijn ze? Willen ze video’s ? En nooit een paard verkopen voor het geld op je bank staat. Het is dus niet raar dat er kopers uit het buitenland zijn die interesse hebben ( ongezien) maar zoek alles wel goed uit en bel desnoods met je bank dat je geen risico wilt lopen en hoe aan te pakken.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:11

Ik heb mijn merrie verkocht naar Egypte. Stuur gerust een PBtje :) Heel tevreden geweest van de verkoop, goed op de hoogte gehouden en heb zelfs een maand geleden nog foto's gekregen ondanks dat ze al 3 jaar geleden verkocht is.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:16

Mijn fraude sensors zouden ook op tilt slaan met dit verhaal.
Heb ooit een 'geinteresseerde' gehad voor mijn veulen
Wilde ongezien het dubbele geven
Maar wilde via een paypal account betalen
En toen ben ik afgehaakt

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:16

Heb je een paard met zoveel potentie dan dat ze geïnteresseerd zijn? Of al internationale ervaring?
Zo niet, zou ik het niet vertrouwen, dan zijn het ws oplichters.

In mijn gewone paard waren ook allerlei Egyptenaren geïnteresseerd. Of eigenlijk meer in mijn bankrekening denk ik. Ben er iig nooit op ingegaan.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:48

Het klinkt echt als oplichters.

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:30

Idd goed oletten !

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Verkopen naar Egypte of Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:39

Opletten is altijd goed. Maar deze mensen kopen ook paarden,hè ;-) .

Hoe komen ze aan de interesse in jouw paard? Advertentie?

Je kunt de personen altijd proberen te googelen....