[VOLG] Het proces tot heuse menpony...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

[VOLG] Het proces tot heuse menpony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 16:01

Na vierenhalf jaar wordt het wel eens tijd dat mijn lieve pony, [naam], zal worden omgetoverd tot heuse menpony. Al vanaf zijn geboorte roep ik dat ik met [naam] wil gaan mennen, maar door omstandigheden is het er tot op heden niet van gekomen. Twee weken terug heb ik dan de knoop definitief doorgehakt: ik ga me nu volledig inzetten om deze droom te realiseren.

[naam] is een Shetlandpony van ongeveer één meter hoog. Hij is al zijn hele leven in mijn bezit en is een beetje teveel verwend door mij. De afgelopen jaren hebben we veel van elkaar genoten, gewandeld en veel plezier gemaakt, maar echt aan het werk heeft hij tot op heden niet gemoeten. We kunnen hem dan ook het beste beschouwen als een groene pony. :+ Voor de beeldvorming:

Afbeelding

[naam] zal extern worden beleerd omdat ik zelf niet voldoende kennis en kunde heb om hem op een veilige en verantwoorde manier voor de wagen te krijgen. Op zondag 4 november zal ik samen met mijn vader een kijkje gaan nemen bij T&H Stables om te zien of hij daar eventueel beleerd kan worden. Verder is hij afgelopen week behandeld door de tandarts en staat er weer een afspraak gepland voor de hoefsmid.

De eerste stap is nu een geschikte stal vinden voor [naam] en een afspraak maken zodat ik weet voor wanneer alles geregeld moet zijn en zaken als de osteopaat in kan plannen. Daarnaast hoop ik dan ook een beeld te hebben van wat ik hem vooraf zelf moet aanleren of dat ik enkel mijn pony af hoef te geven. En er moet natuurlijk een goed passend tuig komen en een mooie sulky. Kortom: de komende tijd is er nog best wat werk aan de winkel.

In dit topic wil ik graag de vorderingen bij gaan houden en hoop ik nog wat tips en tricks te krijgen of op bepaalde zaken geattendeerd te worden die ik lijk te vergeten. :)


Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 16:16

Avalanche81 schreef:
[naam] is iig heel schattig om te zien. Goed dat je met hem aan het werk gaat :)


Voor [naam] is het inderdaad goed als hij aan het werk gezet zal worden, wandelen is toch niet erg intensief. Daarnaast heeft hij een zeer werkwillig karakter dus ik verwacht dat hij het ook gewoon heel erg leuk zal gaan vinden. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers