Pony voor moeder en dochter

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MiVita

Berichten: 189
Geregistreerd: 17-01-06

Pony voor moeder en dochter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 07:55

Hallo,

Aangezien onze dochter ook met het paardenvirus besmet is zijn wij stilaan weer aan het uitkijken naar een eigen paardje/pony!

Nu weet ik niet zo goed waar te beginnen. We willen graag een paardje/pony waar we beiden plezier aan kunnen beleven.
Dochter is 7 jaar en rijdt sinds enkele maanden op een manege, ikzelf heb reeds ruime ervaring (ook met eigen paarden) en ben ook niet van de grootste (1m67 en 53 kg)

Welke maat zou voor ons beiden handig kunnen zijn? Ik vind het moeilijk in te schatten wat klein genoeg is voor dochter en groot genoeg zodat ik er ook af en toe op kan indien nodig...

Iemand tips?


MiVita

Berichten: 189
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony voor moeder en dochter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 09:05

Eerste idee was idd om voor een A/B pony te gaan. Ik denk ook dat dit voor een haar het beste is eigenlijk.
Maar waar ik dan tegenaan loop is dat er geen ervarener ruiter even op kan als er problemen zijn. Ook zal de pony sowieso voor haar te klein worden en moet dan verkocht worden voor een grotere, wat voor haar erg moeilijk zal zijn...

En stel ze verliest de interesse (wat ik niet meteen verwacht maar goed) dan zitten we ook met een pony waar ik niets mee kan. Mennen is echt niet mijn ding en zal het ook niet worden vrees ik ;)

Gaan we voor een grotere kan het beestje sowieso blijven, of voor haar of voor mij.
Maar ik wil ook niet dat ze het plezier in de paarden verliest omdat haar pony letterlijk en figuurlijk een maatje te groot voor haar is.

De pony’s op de manege variëren tussen de 130 en 150 schat ik zo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Vagabondo en 33 bezoekers