Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:48

Jammer dat de plannen moesten wijzigen xSannee. Toch lekker met haar bezig geweest!

Paljaslaura; Fijn dat zijn gebit er goed uit zag! Ow das wel een beetje knullig haha.. volgende keer maar eraf dan inderdaad.

Melssia_93; Haha ow :') Das ook heel apart natuurlijk!
Ja die megasprongen zijn nog niet direct zo simpel hihi. Al die kracht die erbij komt.
Ken lekker vrij geweest. Hihi, wat een klerewerk dat scheren he. Ik zit het nog uit te stellen.

Veel wedstrijden op gras dan bij jullie dat er ijzers onder gaan?
Hier redelijk wat op gras in de zomer maar ook op zand genoeg in de buurt. Probeer er zo lang mogelijk geen ijzer onder te doen. Maar met springen zal het toch wel gaan moeten. Al zijn we nog lang niet toe aan een 1 m parcours springen :P

Oh wat heerlijk Nouklime!! Dapper paard :D

We zouden vrijdag met Krisje naar een andere locatie gaan voor de eerste keer….. Toen ik hier aan kwam ging de jaarling alleen in 20 min 4 x liggen. Denk das niet goed. Toen begon haar buik ook nog op te zwellen. Gaskoliek. Gelukkig staat ze weer gezond in de wei inmiddels!
Maar toen durfden we natuurlijk niet meer weg te gaan. Wel nog gereden, ging niet zo denderend. Er zitten wel wat fijne stukjes bij maar paardrijden blijft lastig :P
Dit weekend lukt het niet meer om weg te gaan dus nu moet ik er maandag direct zelf op voor de eerste keer op vreemd terrein := Gelukkig gaat moeders mee hihi, die geeft me wel een schop onder mijn kont als ik die nodig heb.

Baby vandaag weer even gereden. Start was ook even moeizaam maar daarna liep ze fijn.
Houdini wordt haar 2e naam. Vanmorgen bij het voeren stond madam mooi zonder deken te kijken. Alles zat nog vast en toch lag de deken (met hals) op de grond. Heel apart!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:27

Hahaha Pattypaard dat is echt heel knap!

Ik heb vandaag weer heerlijk gereden! Lag er ook bijna naast haha Jack was zo geconcentreerd bezig dat hij niet zag dat er een stal genootje langs liep dus daar schrok bij onwijs van. Maar ik bleef zitten en het staat op film. Zal het straks op YouTube zetten en de link hier even delen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:33

Afbeelding

Afbeelding

2 screenshots uit de film toch trots op de progressie die bij al maakt.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:01

Oei Pattypaard, balen! Gelukkig gaat het weer beter nu!

En hoe krijgt ze dat voor elkaar :oo heel knap haha!

Ziet er al goed uit! Ben benieuwd naar het filmpje nouklime! Knap paard!

Ik krijg nu ook weer heeel veel kriebels om er weer op te gaan *D
Nog heel even wachten haha...

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:46


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:51

Patty kwie had het echt nodig dus uitstellen kon niet meer zo lang. Had echt last van zn dikke wollige vacht. We hebben m laten scheren door de vrouw die mij met Ken ook helpt, ze doet heel veel paarden scheren dus was ook eigenlijk best snel klaar. Ideaal zo :)

Ook wel aardig wat wedstrijden op zand maar ook grotendeels nog wel op gras. Denk dat ik afgelopen seizoen een beetje half/half heb gestart. Kampioenschappen wel allemaal op gras
Wat schrikken van de jaarling! gelukkig gaat het nu weer goed.
Spannend dat je maandag direct zelf op krisje gaat, maar dat komt vast goed!
Ah ja heel herkenbaar, het lijkt soms zo makkelijk haha
Haha Baby was dus lekker creatief met haar deken :')

Noulime ik zag je schrikmoment op insta. Hij was wel even heel snel haha. Maar wel fijn dat ie daarna ook gewoon weer braaf doorloopt
Hij wordt gaaf!! Ziet er goed uit

Ken gisteravond voor het eerst thuis in het donker gedaan. (uiteraard met lamplicht) Was toch wel e ven spannend. Op les ook wel bij lamplicht maar thuis is het licht niet zo heel denderend. Ze was eerst wel even wat gespannen dus even een paar rondjes longe gedaan. Daarna kon ik ook gewoon ontspannend opstappen. Even een keer een schrikmoment tussendoor, kwam iemand langs in de weg ernaast die ze eerst niet doorhad. Maar verder gewoon braaf :) Die eerste keer hebben we ook gehad :P

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:35

Pff ik zit even weer in een werk 6-daagse dus niet de tijd en puf om een uitgebreide bijlees te maken sorry.

Ik las iets over ijzers. Hier in de buurt gelukkig best veel locaties die zandbodems hebben en ik wil sowieso het eerste buitenseizoen me daartoe beperken. Nog even geen gedoe met ijzers.

Een gebit is goedgekeurd door de tandarts, heel mooi. Daar kan best het een en ander mee aan de hand zijn bij een wisselgebit dus fijn dat het in orde is.

Nouklime jeetje, ik vind het er echt al heel goed uitzien hoor!

Een Houdini met dekens. Nou.. ik hoop dat het bij deze keer blijft, daar word je niet echt vrolijk van!

Jeetje alweer een paard met koliek? Zou het iets met het werr of de tijd van het jaar te maken hebben? Ik hoor de laatste paar weken voortdurend over paarden die koliek hebben. Onze nrpser had het 2 weken geleden ook heel ernstig. Gelukkig dat het weer goed gaat!

Voor het eerst met baklicht aan gereden, dapper! Lijkt mij ook nog wel een beetje spannend hoor.

Ik heb vanavond toch nog even tijd gevonden om op veroon te klimmen tussen het werk door. Ook weer alleen opgestapt, dat lukte de laatste keren even wat minder maar nu dus goed. Ze liep ook weer meer voorwaarts uit zichzelf gelukkig dus ik hoefde er weinig aan te corrigeren. Als alles meezit dan gaan we volgende week zondag voor het eerst op een andere locatie rijden!

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:04

Hahaha nouklime _O-
"Net echt al he?" BAM!

Heerlijk haha, maar daarvoor zag het er goed uit!

Ijzers komen bij mij als we gaan crossen (mochten we ooit zover komen _O- )

Veel wedstrijden hier zijn op zand dus is voor mij niet percee nodig daarvoor.

Spannend voor het eerst ander terrein! Ben benieuwd!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:23

Dankjewel Murosch! Stoer dat jullie op een andere locatie gaan oefenen. Ik wil dat ook graag heb zelfs al geïnformeerd of ik welkom ben. Maar weet niet zo goed wanneer ik/hij/wij er klaar voor ben/zijn. Of zeg jij gewoon gaan? Kan ook weinig mis geen no pressure.

Whahahaha ja @Sannee is toch geweldig dat filmpje! Mega trots nog geen 5 seconden later lig ik er bijna naast. Ik moet er elke keer om lachen als ik mezelf hoor en daarna zie dat ik bijna zand hap!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:53

Ik heb een soortgelijk filmpje op het paard van een vriendin. Ging daar eens rijden om te testen of hij ook kon springen. Was net 2 rondjes aangedraafd, niets aan de hand, en opeens ging ie _O-
Die is ook zo vlug met draaien haha.. maargoed, ik zat er nog bovenop!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:16

Afbeelding

Afbeelding


Vanavond heerlijk gewandeld met mijn kiddo's dat valt niet mee een selfie maken haha. Wodka heeft alleen oog voor het gras ondanks dat ze nog steeds 24/7 buiten staan en Jack heeft alleen oog voor Wodka <3.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:47

Nouklime; Fijn dat het zo lekker ging! Hij is écht leuk! Haha dat filmpje!! Lijkt zo erg op de acties die mijn vorige paard ook deed :')
Heb ik ook ergens een filmpje van, ff zoeken. https://www.youtube.com/watch?v=tU8xKgIuDxY
Andere locatie gewoon doen. Ik heb nu pas de 6e keer op Krisje gezeten meen ik en ben naar andere locatie gegaan. Zodra je een gas, stuur en rem hebt kan je dat in principe al doen.
Oh wat een leuke foto van jullie samen :D

xSannee; Ja dat vroeg ik me ook af haha! Wachten duurt lang dan he.

Melissa_93; Ah das fijn! Beter dat iemand anders het doet haha.
Hihi, blijft mooi die 1e momenten van alles he. Fijn dat ze wel ging ontspannen!

Murosch; Ja... paar weken geleden is paard van vriendin overleden aan koliek. Ging echt heel snel... zij appte mij dat ze koliek had, ik stond binnen 5 min bij haar paard (kantoor is 3 min van haar stal af) en 1,5 uur later was het paard dood. Veulen aan de voet. Gelukkig doet die het super goed!
Fijn dat het lekker ging met Veronia! Spannend ook al op een andere locatie gaan rijden.

De paarden mochten gisteren hier voor het eerst echt bij de stallen. Ze waren helemaal blij :') De grooste bokkensprongen heb ik helaas niet op film staan.


Wou Krisje nog ff longeren voordat we op weg gingen maar vond het niet meer nodig na 10 min zo rennen :+
Ze heeft de trailer goed getest op trapbestendigheid en ze was echt ADHD met opzadelen daar. Vond alles machtig interessant en wou alles bekijken. Vond ze niet leuk dat dat niet mocht :+ Vrouw waar van ik les had herkende haar blik. Ook van een Everdale, heel apart! Die was alleen niet te rijden..
Eerst daar gelongeerd, bleef ze goed rustig bij. Dat gaf weer wat vertrouwen haha. Toen erop, ging best fijn! Ze heeft wel een keer een bokkesprong gemaakt, op een lichtvlek waar ze al 10 x overheen gelopen was. Maar ik bleef gelukkig zitten hihi. Als ze gemeen had willen doen was dat wel haar kans geweest om me eraf te gooien want ik was wel even wat uit balans.

Moeders had wat filmpjes gemaakt. Slofje zit wat strakker dan met thuis rijden. Ik zie hem zelf liever losser maar dit voelde het prettigst voor mezelf, kon zo op tijd ingrijpen als ze wat wou gaan doen. Er liep regelmatig een paard over de gang waar ze op reageerde en als ze dan haar hoofd zo de lucht in doet zoals ze kan doen heb ik 0,0 te zeggen. Dat durf ik thuis in de bak wel maar zo op vreemd terrein met vreemde dingen toch (nog) even niet :).


En de eerste pasjes wijken zijn ook een feit :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:07

WHAHA Pattypaard er gebeurd echt precies hetzelfde!! Je hebt groot gelijk ik ga van het weekend is even mijn agenda erbij pakken en een datum prikken om ergens anders te gaan trainen. Ik vind dat ze keurig rond loopt ze ergens anders! ziet er erg fijn uit het beeld.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:38

Pattypaard; ze oogt braaf op nieuwe terrein hoor! Een keer een gekke sprong er tussen kan natuurlijk *D

Je wegspring filmpje is inderdaad precies hetzelfde _O- zal eens kijken of ik die van mij ook nog ergens heb.

EDIT; https://youtu.be/Q_p-6_R6oJ4
Ook een topmoment :))

Donderdag komt als het goed is de zadelpasser, maar hij had nog een zadel op het oog voor die hij eerst geleverd moest krijgen dus als hij die morgen nog niet binnen heeft stellen we het even uit.
Wel spannend hoor! Moet er dan weer voor het eerst op met passen _O-

Ach, ze kent het, moet ik maar in m'n achterhoofd houden

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:16

Murosh leuk en spannend dat je volgende week op andere locatie gaat rijden!

Nouklime ik vond de eerste keer op vreemd terrein ook enorm spannend, maar ik zou zeggen gewoon doen. Ze leren er zo onwijs veel van! En gewoon eerst even longeren totdat hij ontspannen is. Eventueel even instructeur erbij meenemen. Heb ik eerste 2 keer ook gedaan
Heerlijk zo de 2 paarden bij elkaar!

Patty lekker vrolijke paarden, leuk!!
Toch al heel netjes zo voor een eerste keer op locatie, super! Dat belooft wat

Sanne hopen dat je een goed zadel gaat vinden!

Ken gisteren gedaan. Ze was iets strak op links, maar ook wel wat hele fijne stukjes. De galop ging gisteren wel een stuk beter. Makkelijker vooruit en sprong maar 1x verkeerd aan.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:56

Ziet er knap uit nouklime en die video is wel erg grappig :+

Hier eigenlijk alle spring/dressuur wedstrijden ook op zand. Alleen cross ik met mijn andere paard dus die staat rondom op ijzers. Tezijnertijd zal Harv er dus ook aan moeten geloven :P

Fijn dat ze in het donker braaf was melissa!

Leuk op andere locatie rijden Murosch, ook fijn dat ze braaf was met opstappen. Is toch wel erg handig als ze daar mak mee zijn.

Haha jeetje dat is ook al zo'n lekker schrikmoment pattypaard :') Mijn schimmel kan daar ook wat van haha. Die is zo vlug en kan snel draaien..
Krisje doet dat goed! Hoe oud is ze nu? Vast al eens gemeld...

Hier is het rustig. Hoesten nog niet helemaal over dus even aan het zware geschut prednisolon. Hopelijk helpt dat en kunnen we eens kijken met het zadel.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:04

Hoi :wave:

Ik was even afgehaakt omdat ik zelf een dipje had.. Ik was toch vaak weer bang en zat eigenlijk elke keer met knikkende knietjes in het zadel. :\

Dus ff een stapje terug gedaan en alleen een beetje gestapt gewoon thuis in de bak. Ik had mezelf van alles opgelegd (naar het strand met Mn verjaardag, een buitenrit hier in de omgeving en galopperen beide kanten bij de verenging en rijden terwijl er allemaal andere mensen waren).

Dus dat alles ff los gelaten en alleen thuis gereden. 20 minuutjes en heel rustig aan.

Gaat nu weer ff beter hoor gelukkig maar ik ga niet weer mezelf van alles opleggen. Thuis in de bak en soms bij de rijvereniging als het rustig is vind ik even genoeg :o

(De angst komt trouwens echt bij mij vandaan, Lars is braaf).

Filmpje van vandaag. Hij is nog erg zoekende met zijn hoofd.


mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:19

:(:) niet te veel druk op jezelf leggen hoor

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:16

@Melissa heb gisteren avond de auto van mijn vader gereserveerd en mijn zusje haar tijd gereserveerd en vanmorgen gevraagd aan de eigenaresse van het complex gevraagd of 4 november uit kwam. En dat kwam het! Dus 4 november gaan we in de binnenbaan om de hoek oefenen. Spannend en heel veel zin in!

Vanavond ging het rijden ook mega goed. Voor het eerst gegalopeerd sinds de laatste verhuizing. De baan is vaak of net te zwaar voor het mooie Of te nat waardoor sommige stukjes glad worden en vandaag was hij perfect. En wat denk je? Meneer was ondertussen zo zoveel sterker geworden dat hij meteen na ging geven in de galop!

@Apple ik weet sinds kort ook wat angst is. Heb ik ook een klein beetje last van op sommige moment na mijn val. Je filmpje ziet er super ontspannen uit als Lars lekker zo blijft dan komt dat vertrouwen vanzelf en ga je het ook minder spannend vinden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:33

Begrijpelijk Apple. Goed dat je het zelf in ziet. Ik heb er ook wel eens last van, voor ik er op ga. Zodra ik erop zit is het gelukkig weg.
Sommige hebben het weer andersom. Komt vast goed, en een beetje gezonde spanning is heel normaal hoor met de sport die wij doen.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:52

Ah xApple, angst is het meest rotte met rijden! Een stapje terug heb je groot gelijk! Het moet leuk blijven voor jezelf!
Het rijden ziet er wel lekker relaxt uit! Fijn dat hij zo lief is!

Dus inderdaad niet te veel druk op jezelf leggen, niets moet!

Goed bezig nouklime!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:53

Angst is niet fijn :n

Zoooo Kya is in de uit probeer modus. Kijken of ze zelf kan stoppen. Niet voorwaarts reageren, maar op een of andere manier wel in soort uitgestrekte draf lopen. >;)
Nou ja van de week nog maar keer proberen.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:12

Beetje puberen dus mirjamalvaro! }:)

Hier komt vanavond de zadelmaker, hopen dat er iets geschiktst bij zit, en dat ze lief is met testen _O-

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:38

Ja, ff goed uitproberen hoever ze kan gaan. Trutje :))

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:26

Appple verstandig om dan e ven een stapje terug te doen. De andere dingen/uitdagingen komen straks vanzelf wel!

Nouklime inderdaad spannend, maar gaat vast en zeker goedkomen!
Wat super van de galop! Leuk om dan na zo tijdje het verschil te merken!

Hier soms ook wel een beetje spanning voor ik erop ga. Zeker ook zo als afgelopen dinsdag op de club, donker (al is het licht daar super goed) en best wel harde wind waar we nooit eerder in gereden hadden.
Maar ook bij mij nergens voor nodig want ze was gewoon braaf.


Mirjam Kyara dus lekker in de kleuter puberfase haha.
Ag hoort er ook bij met die jonkies, zolang ze maar niet echt stout worden.

Sanne een passend zadel gevonden?

10 november is er een oefenwedstrijdje bij de club. Heb me toch maar opgegeven. Of we er nou met les rijden of dan maakt ook weer niet zo'n verschil. Gewoon eens kijken wat ze doet. En als de galop dan nog te lastig is doen we dat stuk wel in draf.