[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:48

Maar al kloppen die kruinen, dan moet je alsnog acteren naar het gedrag je paard vertoond. Dus leuk dat je je daar aan vast (kan) houden, je moet altijd een jongcpaard opvoeden. De ene alleen anders dan de andere.

Strooigoed


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 23:21

Ook nog even reageren op de vraag over castratie.
Ik wil de castratie wel doen. Maar ben anderzijds bang voor hetzelfde tafereel als met Limo daar Spirit zich nu ook al lostrekt. Mede om die reden wou ik eerst wat werken aan zijn vertrouwen in ons en het leiden.
Voor wie het niet meer herinnert van Limo:
[VVDD] Ontwaken uit castratie verliep niet zoals gepland

Leef en laat leven.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:29

Art_Ificious schreef:
Ook nog even reageren op de vraag over castratie.
Ik wil de castratie wel doen. Maar ben anderzijds bang voor hetzelfde tafereel als met Limo daar Spirit zich nu ook al lostrekt. Mede om die reden wou ik eerst wat werken aan zijn vertrouwen in ons en het leiden.
Voor wie het niet meer herinnert van Limo:
[VVDD] Ontwaken uit castratie verliep niet zoals gepland


Als je Spirit op een kliniek laat castreren, loop je dat risico niet!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:06

Ik snap gewoon even niet hoe het kan dat ze zich bij jou lostrekken? Staat hij dan vastgebonden? Houd jij hem vast? Ik neem aan dat je dit toch ziet aankomen en hem dan al zodra je merkt dat hij achterwaarts oid gaat corrigeert?

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:07

Art_Ificious schreef:
Discussie voeren heeft geen zin.

Laten we weer gewoon on-topic gaan. Het over Limo zijn proces hebben dus.
Gisteren is de nieuwe trainster even geweest ter kennismaking. En zoals ik eerder aangaf wou ik eerst beginnen met correct longeren en werken aan de hand.

Nou het longeren gisteren was een heel andere methode dan ik deed en dat merkte ik ook aan limo.
Die nam sneller de juiste lengtebuiging aan en hij merkte ook dat er nu echt gewerkt werd aan de longe ipv wat in het rondjes "geslingerd" te worden. Hij Heeft vaak liggen afkauwen en likken.
Heb ook tips gekregen over de juiste tempo van het paard in stap en draf en hoe ik dit kan zien.

Hebben gewoon met kaptoom en enkele longe gewerkt.

Hartstikke leuk.
Alleen: nu werk je nog niet aan je probleem met Limo....

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:11

Maar waarom zou ze nu nog castreren,elk geld wat ze er in steekt maak je toch verlies op bij verkoop?Dat haalt ze er echt niet meer uit.
Castreren zou ik alleen doen als je hem zelf houd.

maar Art, waarom 2 paarden,daar ben ik oprecht benieuwd naar.Ik heb zelf een pensionstalling en ik vind 2 paarden best heel veel tijd pakken zeker als je een jong ding hebt staan,en dan is het bij mij nog mijn (werk)
Je hebt een vriend ,een job, limo.Ik denk dat je jezelf gewoon te kort doet met zoveel op je nek te halen dat je erg impulsief bent.Zelf zeg je ik heb geld genoeg,maar waarom dan nu geen goede begleiding en lessen met Limo?
Ik heb zelf ook een jaarling gekocht ooit en heb die samen met iemand beleerd,zelfs nu nog pak ik altijd lessen en ik rijd van af mijn 6 jaar en heb altijd zelf paarden gehad ben er nu 55.
Wel tot grote verbazing van mensen die niks van paarden kennen als ik zeg dat ik naar les moet,die zeggen dan kan je nu nog niet rijden :-D

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:13

Beatje als het mannen zijn, gewoon zeggen een voetbalteam heeft toch ook een trainer? :)) iemand die bijstuurt vanaf de zijkant, meestal snappen ze het dan wel

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 14:39

Eight schreef:
Beatje als het mannen zijn, gewoon zeggen een voetbalteam heeft toch ook een trainer? :)) iemand die bijstuurt vanaf de zijkant, meestal snappen ze het dan wel

Die is goed gevonden :D

Beatje, nergens staat dat ik geen les heb. Heb pas een nieuwe trainster die zowel mij als Limo bijleert. Nu nog aan de hand maar ook zodra we terug aan het rijden gaan zal zij mij begeleiden.

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:40

Euh waarom 'leeft' dit topic weer? TS je zou toch stoppen met bokt of toch in ieder geval met dit topic omdat je geen zin meer had in ons gedoe? Nu ben ik helemaal verloren in jouw gedachtengang, snap er niks van

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:57

Art_Ificious schreef:
Eight schreef:
Beatje als het mannen zijn, gewoon zeggen een voetbalteam heeft toch ook een trainer? :)) iemand die bijstuurt vanaf de zijkant, meestal snappen ze het dan wel

Die is goed gevonden :D

Beatje, nergens staat dat ik geen les heb. Heb pas een nieuwe trainster die zowel mij als Limo bijleert. Nu nog aan de hand maar ook zodra we terug aan het rijden gaan zal zij mij begeleiden.

Je hebt pas een nieuwe trainster. Dus je was een tijd aan het knullen zonder.Het is gewoon jammer met name voor jezelf dat je niet inziet dat je kennis te kort komt. Neem les bij een goede manege en daarnaast neem hulp met Limo. Maar je antwoorden zijn wisselender dan het weer en soms moeilijk te volgen.

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:06

Art een advies wat ik je graag wil meegeven. Geloof wat meer in jezelf en laat je en jouw paard helpen waar nodig, je hoeft jezelf en zeker niet elke stap die je neemt te verantwoorden op dit forum.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:22

en ik lees al heel lang mee en kan me daar alleen maar bij aansluiten. Zoek een of twee mensen aan wiens oordeel je waarde hecht (bij voorkeur niet online maar IRL) en praat met hen over hoe het gaat en wat je het beste kunt doen of laten. Volgens mij heb je veel meer aan een stabiel lange termijn plan waarbij ik de precieze invulling echt niet zo belangrijk vind, dan steeds weer iets nieuws bedenken op aanraden van deze of gene.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 12:20

Dat is nu juist het lastige. De meeste waarmee ik kan praten zijn vriendinnen van stal zelf, maar zijn niet kundig genoeg om mij met limo te helpen.
Zij hebben geen kaas gegeten van grondwerk of werken aan de hand, ook van het werken met een snel gespannen paard hebben ze geen ervaring. :\

En het is zo lastig tegenwoordig om mensen te vertrouwen heb ik pas weer gemerkt.

Leef en laat leven.

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:38

Hulp zit niet zo heel ver weg hoor Marijke ;)

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:40

Art_Ificious schreef:
Dat is nu juist het lastige. De meeste waarmee ik kan praten zijn vriendinnen van stal zelf, maar zijn niet kundig genoeg om mij met limo te helpen.
Zij hebben geen kaas gegeten van grondwerk of werken aan de hand, ook van het werken met een snel gespannen paard hebben ze geen ervaring. :\

En het is zo lastig tegenwoordig om mensen te vertrouwen heb ik pas weer gemerkt.


En aan de andere kant wil je weinig aannemen van de mensen die je hier willen helpen en tips geven ;)


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:51

Ik snap wel dat het moeilijk is om in bv dit topic een lijn vast te houden, als je zelf nog (te) weinig basis en ervaring hebt. Het komt vaak over alsof iedereen wat anders roept (tikje overdreven) en dan is het lastig om te zien dat in de kern wel hetzelfde gezegd wordt. Daarom raad ik Art idd om met een of twee mensen (zie bv het aanbod van Miezelke) contact te houden en daarbij te laten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 14:13

Goof schreef:
Art_Ificious schreef:
Dat is nu juist het lastige. De meeste waarmee ik kan praten zijn vriendinnen van stal zelf, maar zijn niet kundig genoeg om mij met limo te helpen.
Zij hebben geen kaas gegeten van grondwerk of werken aan de hand, ook van het werken met een snel gespannen paard hebben ze geen ervaring. :\

En het is zo lastig tegenwoordig om mensen te vertrouwen heb ik pas weer gemerkt.


En aan de andere kant wil je weinig aannemen van de mensen die je hier willen helpen en tips geven ;)

Er is nergens gezegd dat ik niks met de tips doe.
Tegendeel ik heb hulp erbij gehaald. Van in het begin al met grondwerk (dank is groot voor Miezelke om mij hierin begeleid te hebben)
Osteopaat komt er ook bij alsook tabdarts. Foto's van rug zijn gemaakt.
Van achterbenen nog niet dacht dit ook dat eens geopperd werd.

Maar ik heb écht al heel veel tips in gebruik genomen gehad.
Dat limo dan nog steeds vluchtgedrag vertoont kan ik niks aan doen als hij het zelfs doet wanneer een meer ervaren persoon hem rijdt.

Leef en laat leven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:28

Maar is het dan geen idee om hem door Miezelke wat verder te laten trainen.Ik heb even op haar website gekeken en zie dat ze paarden ook even bij haar stalt om ze verder te trainen.Ik denk dat je daar juist enorm mee vooruit geholpen word.Bij zo iemand kan je echt wat leren.Daar heb je meer aan als 1001 bokt adviezen.

Babootje

Berichten: 26208
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:39

Ik denk dat het voor jouzelf en Limo goed is dat je het gewoon eens bij 1 persoon houdt en daar een poos bij te blijven. Die persoon moet ook de kans krijgen om echt resultaat te boeken en dat kan ook niet als je constant maar switcht. En jou wekelijks of liever nog meer dagen per week te laten begeleiden.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:16

Ik hoop toch oprecht dat je niet gedacht had dat vluchtgedrag over is na 4x rijden of zo.
Pas als een paard eniszins fatsoenlijk aan de hulp staat kun je hem door het vluchten heen rijden. Dat is toch wel zeker 3-6 maanden basisopleiding onder het zadel met veel routine en zonder onderbreking.

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:02

Sizzle schreef:
Ik hoop toch oprecht dat je niet gedacht had dat vluchtgedrag over is na 4x rijden of zo.
Pas als een paard eniszins fatsoenlijk aan de hulp staat kun je hem door het vluchten heen rijden. Dat is toch wel zeker 3-6 maanden basisopleiding onder het zadel met veel routine en zonder onderbreking.

Inderdaad.

Maar dat is ook denk ik het grootste probleem. TS verwacht onmiddellijk vruchten te plukken van een nieuwe aanpak en als dat niet zo is gaat het roer weer om, wordt weer iets anders geprobeerd. Maar dat maakt het allemaal maar steeds verwarrender voor Limo.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:18

Je hebt zelf eerst erg lang dat vluchtgedrag "bevestigd", dat heeft inderdaad echt tijd nodig om te stoppen.

Maar ook goede begeleiding, ik denk dat 2 keer in de week een half uur privé les van een goede instructeur echt zo fout niet zou zijn voor jullie.
Als het zadel in orde is natuurlijk.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 12:00

Zijn dit soort biedingen normaal voor een Jaarling die een kleine D pony wordt?
250-400€

Leef en laat leven.

Babootje

Berichten: 26208
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:02

Ja zo ongeveer wel. Zou anders zijn indien jouw jaarling een mooi papier erbij had.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 12:03

Babootje schreef:
Ja zo ongeveer wel. Zou anders zijn indien jouw jaarling een mooi papier erbij had.
nou jammer dan want daarvoor gaat die niet weg. In mijn ogen zijn dat dan ook meer funbieders of mensen die er winst op willen maken door achteraf toch duurder te verkopen.

Minstens 700€ niks lager. Heb er sowieso verlies aan.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 23-10-18 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aniek23, CitrusBliss, Donderwolk55, Earth, Eva1975, gaby_kremer, KikiCelinevs, kreekie, Lui_, Miriam91, paardje2013, Pluksjaanvu, Saranghea, SemrushBot, Sydney_Zorro en 87 bezoekers