[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 20:34

Achterbenen blijft helaas een issue.
Nog steeds kan niet iedereen deze optillen. En als de dierenarts er is jaagt limo zich ook al op (zwaarder ademen en zich opspannen) ookal is dat gewoon voor een simpel standaard onderzoek en inentingen.

Ik weet ook niet goed hoe zoiets te trainen is. Want ik kan de achterbenen overal optillen, buiten, in de stal, los in de piste etc.
Dierenarts had me toen gezegd veel te oefenen met die benen optillen buiten en andere plaatsen dan enkel de poetsplaats. Maar dat helpt dus niet voor het laten optillen door personen die limo als "eng" ervaart.

Maandag komt de smid, eerste keer dat ik er niet bij kan zijn. Ben benieuwd hoe dat verlopen gaat want bij rechtsachter jaagt hij zich ook erg op en springt soms dan eens naar voor om te willen vluchten. Ik weet hoe ik hem moet tegenhouden en dan probeert hij het ook geen tweede keer. Maar hoop dat hij bij de stalbaas het niet probeert.

Leef en laat leven.


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 20:51

Gekke is eigenlijk dat de Osteopaat wel probleemloos de benen kan optillen en zelfs naar achter kan strekken of onder buik door.

Alleen bij de smid of dierenarts doet limo moeilijk.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 22:51

Spirit staat opnieuw te koop.
Ik hoor niks meer van de geïnteresseerde. Ze vroeg of ik voorschot wou, heb een klein voorschot gevraagd (niet eens de helft van haar bod) maar sindsdien niks meer vernomen, ook niks gestort gekregen ofzo. Ze leest mijn berichten wel maar reageert gewoon niet meer. Ook op mijn vraag of zondag doorgaat niks meer gehoord.
Balen dat het zo moet gaan...

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 10:01

LadyMadonna schreef:
Nop, niet netjes :n maar je hoort het helaas vaker....
Was er al een afspraak wanneer ze m zouden halen of helemaal niet?

Ja die was er. Deze zondag half 3

Het is dan wel een jaarling en zonder papieren. Maar heeft wel zijn kleur mee. Dat geeft vaak toch ook wel extra waarde. Meeste connemara's zijn schimmel namelijk.

Zolang hij niet verkocht is ga ik verder met hem in de hand maken.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:36

Kleur is volgens dierenarts duidelijk valk.

Heb inmiddels 2 geïnteresseerden via fb. Hoop toch een goede thuis te vinden.
Anders moet ik zelf even zoeken naar een opfokplekje in België. Maar ken niet veel in België :\

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 14:23

Edit...
Een opfok gevonden en via pb een aanbod gekregen die ook erg interessant is Daar hij bij die bokker dan een goede opvoeding krijgt.
Misschien dat maar doen en dan afwachten als die 3 is hoe hij uitgegroeid is.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 14:35

purny schreef:
Spirit is toch verkocht? Of heb jij hem weer teruggenomen? Ik ben bang dat ik het gemist heb

De geïnteresseerde laten niks meer van zich horen. Zouden hem zondag komen haleb maar zelfs op mijn vraag even ter bevestiging hoor ik niks terwijl ze mijn berichten wel gelezen hebben.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 14:52

Denk dat als ik dit weekend niks gehoord heb (ook niet op de advertenties) dat Spirit gecastreerd gaat worden en naar desbetreffende bokker gaat.
Altijd fijn hoe bokt soms behulpzaam kan zijn. :j

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 15:42

De gegadigden hoor ik ook niks van. Hebben mijn berichtje al gelezen. Maar ik geef ze het weekend de tijd.
Castratie plan ik dan na het weekend (maandag of dinsdag met dierenarts bellen). Castreren is sowieso beter want voor de fok voegt hij niks toe zonder papieren.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 15:50

Connemara x welsh cob.
Moeder connemara vader welsh cob

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 16:07

purny schreef:
Heb je het bedrag van 1500 al weggehaald? Want ik kan me voorstellen dat mensen denken dat 1500 voor een jaarling teveel geld is. En dat ze daarom afhaken.
Bijvoorbeeld: bedrag bespreekbaar is beter

Heb het verlaagd maar staat in de advertentie bij dat het bespreekbaar is. Als iemand me contacteerd zeg ik dat ook onmiddellijk erbij.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:08

Als de geïnteresseerde koper eerst continu antwoordde en nu ineens dagen lang niks meer is dat toch duidelijk dat ze niet zal komen opdagen? Adres heeft ze zelfs nog niet om gevraagd gehad.
Maar bon ik ben aant nadenken over de verkoop. Misschien dat die toch gaat blijven en met behulp van een trainster zal het vertrouwen in hem misschien weer terugkomen.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:24

Getup schreef:
Ik heb alleen gelezen, dat ze geen antwoord meer krijgt. Maar het is nog geen zondag,hè....Als die afspraak staat om 14u30.

edit: zie nu de post van Art. Als ze geen adres weten, kunnen ze 'm inderdaad moeilijk komen ophalen. maar er is een deel betaald, dus zou je ze tot en met zondagmiddag nog even de kans kunnen geven....

Er is niets betaald.
Ze vroeg mij of ik voorschot wou. Ik ging akkoord maar sindsdien niks meer gehoord.

Is niet op vakantie, ik heb haar op fb dus kan alles volgen wat ze doet.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:35

senna21 schreef:
Wacht even... Jullie hebben alleen contact gehad via Facebook.
Was de koop werkelijk gesloten of hebben jullie een afspraak gemaakt voor bezichtiging. Dat is nogal een verschil.
Trouwens...
Ik zou nooit een paard aan een vreemde verkopen wanneer deze alleen een voorschot betaalt.

Ze heeft een bod gedaan gehad waar ik akkoord mee ging. Afspraken gemaakt met haar over wanneer ze hem komt halen etc.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 18:45

Maar in tussentijd moet hij wel getraind worden zodat die makkelijker in de hand is. Nu is het zoals limo in het begin was: niet komen in de wei of zich lostrekken en gaan lopen met halstertouw nog aan hem vast.
Als die makkelijker in de hand is zal verkopen ook beter gaan vermoed ik.

Leef en laat leven.


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 21:07

Ja ok smid en entingen. Maar dan moet het dier ook geleerd hebben stil te staan en zich laten begeleiden.
Of ga je dat pas leren als ze uit de opfok komen? :?

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 22:14

Meestal daar zeg je het zelf.

Smid raadde mij aan voetjes tillen oefenen in de stal. Zodoende doe ik dat maar als Spirit écht niet wil draait hij meteen zijn gat naar je toe en haalt uit. Op die manier is zijn stal in komen gewoon al gevaarlijk.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 22:42

Omdat diegene die ik koop telkens een slechte start hebben gehad en hierdoor negatieve ervaringen met mensen.
En steeds weer koop ik onbewust zulke dieren die eerst vertrouwen in de mens terug moeten krijgen. (niet enkel paarden maar met honden heb ik wel meer ervaring).
Daarnaast is limo verbeterd door dagelijks aan de hand buiten gezet te worden. (Hij heeft zelfs nooit naar mij uitgehaald enkel naar de smid eenmaal) Maar helaas gebeurt dit bij Spirit niet die moet zelf naar buiten lopen en weer naar binnen lopen. Daar komt geen begeleiden aan te pas.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 23:47

Maar goed met limo is het goedgekomen dus met Spirit zal dat ook goedkomen.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 11:51

Jullie meningen.
Wat de prijs betreft als ik die laag ga zetten komen er ook sneller handelaren op af, en dat wil ik vermijden. Prijs is bespreekbaar staat duidelijk vermeld.
En over 5* huis als ik op foto's op fb zie hoe de huidige kudde erbij staat kan ik zeker wel beoordelen od de geïnteresseerde koper goed zal zijn.

Spirit staat niet apart die staat alleen snachts op stal. Overdag in kudde op wei. En zodra die gecastreerd is mag die op het land in kudde waar ook andere jonkies staan. Maar kan pas na castratie en dus na de winter aangezien ze in de winter naar huis komen.

Maar goed jullie blijven doorgaan met drammen... ik luister er nie meer naar als het niet beleefd kan blijven.
Spirit kent meelopen niet, kende die bij de vorige eigenaar ook niet daar trok hij zich ook al los. Vaststaan deed die persoon dmv een halsband en hem daarmee vastbinden ipv met halster. Spirit is nog nooit gekapt geweest aan de hoeven te zien. En mijn smid doet ook jonge paarden.
Maar als je de situatie niet kent oordeel dan niet!

Ik wordt al dat gedram beu. Heb wel wat anders te doen dan mij te moeten verantwoorden.

Enne, als ik de paarden onzeker zou maken... waarom had ik met harley dan geen problemen met voetjes geven, meelopen toen ik hem pas had (jaarling ook) en zelfs zadelmak maken
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-10-18 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 12:07

Wiens eisen zijn te hoog?
Die van mij? Vernoemde Prijs is 1200 momenteel, maar voor 800€ mag die ook weg. Dáárom prijs bespreekbaar voor écht goede thuis.
Maar voor minder gaat die niet weg. Heb er sowieso verlies op als ik ook stalgeld wat ik kwijt ben moet meerekenen.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-10-18 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 12:12

Misschien dat verkopen wel vlotter gaat naar de lente toe. Herfst/winter is niet de ideale periode voor paarden te verkopen.

Charaz, ik lees wat ik lees. Haal eruit wat ik gebruiken kan maar de manier waarop mag wel een stuk vriendelijker bij sommigen. Wat ik afleid uit vorige berichten is vooral mij de grond in boren.
Mij slecht noemen want het zou aan mij liggen, ik maak mijn paarden "vals" etc. Nou het zij zo dan als ik de schuldige ben. Maar elk paard heeft zijn karakter en dat verander je niet.
Dan kan je ook zeggen dat die van mijn zus "vals" is door toedoen van mijn zus, integendeel dat is het karakter van het paard.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-10-18 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 12:22

Goh wauw hoeveel wordt dat niet vermeld 5* huis? Bijna elke advertentie die ik open doe heeft wel.iets in die trend staan. Is ook puur om handelaars te laten weten dat zij niet moeten komen aanbellen.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 12:38

Discussie voeren heeft geen zin.

Laten we weer gewoon on-topic gaan. Het over Limo zijn proces hebben dus.
Gisteren is de nieuwe trainster even geweest ter kennismaking. En zoals ik eerder aangaf wou ik eerst beginnen met correct longeren en werken aan de hand.

Nou het longeren gisteren was een heel andere methode dan ik deed en dat merkte ik ook aan limo.
Die nam sneller de juiste lengtebuiging aan en hij merkte ook dat er nu echt gewerkt werd aan de longe ipv wat in het rondjes "geslingerd" te worden. Hij Heeft vaak liggen afkauwen en likken.
Heb ook tips gekregen over de juiste tempo van het paard in stap en draf en hoe ik dit kan zien.

Hebben gewoon met kaptoom en enkele longe gewerkt.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 13:08

Oakland1990 schreef:
Amber_anne schreef:
En dan idd niet meer willen verkopen na 1 afspraak. Ik heb het gelezen maar daarom laat hem te koop staan en zet hem anders in een opfok maar houden voor de komende 2 jaar heeft geen zin


Volgens mij is die bezichtiging niet door gegaan of heb ik er over gelezen.

Wat ik vooral niet begrijp is dat ts telkens naar de hele jonge paarden gaat. Er zijn zat leuke paarden te koop die een dagje ouder zijn en geen hoofdprijs behoeven.

Geloof het of niet,
Heb ook geregeld gedacht wáárom ik nu wéér een jong hengstje gekocht had en wáárom niet een die al zadelmak was.
Maar mijn blik bleef steeds naar de advertentie van Spirit gaan. Dus helaas ik kon het niet laten. :\
Maar heb mijn les wel geleerd hieruit en in de toekomst zal ik kiezen voor een leuk beleerd paard. :j
(Als er ooit weer een bijkomt, tijd zal het uitwijzen)

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VinandoW en 39 bezoekers