[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 19:42

Ja soms moet je gewoon iets doen, anders kom je nooit verder. Maar spannend vind ik het wel!



Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 18:34

Van wie is de Shire, volgens mij heb ik een keer op bokt gelezen van dat hoofdstel, die brede neusriem kwam me bekend voor!

Ik voelde me trouwens wel erg klein zo naast de Shire :') :')
En ook tijdens de galop, Nick rent de benen uit zijn lijf en dan zo'n Shire in 'slowmotion' naast je hahaha.
Tenminste dat leek zo, hij ging veel sneller maar hoefde er weinig moeite voor te doen.

Heb nog een leuk plaatje van de rit.


Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 12:33

Ja? Welke is je collega?

Vanmorgen hadden Nick en Bliksem speciaal bezoek, alleen wist ik van niks. :') :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 13:22

Buurkoeien kwamen op visite, hadden zichzelf uitgenodigd :p

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 13:46

Alsof ze er elke dag lopen, geen enkel dier was inderdaad onder de indruk. Alleen de kat vond ze wel een beetje eng. Nou goed dan.
Maar Nick en Bliksem vonden het gezellig, Oscar was vooral heel verbaasd, maar vond het ook wel leuk.
En die koeien die liepen er alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hebben overal aan gesnuffeld, alles bekeken, vonden de zak hondenbrokken wel erg interessant.
Wat een malle dieren zijn het ook.
Gelukkig waren het nog 'kleintjes'.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 19:20

<3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 20:15

Er gebeurd niets met Blikkie hoor. Die gaat echt niet weg! Is net een grote hond in een paarden jasje :P
Wil er altijd gezellig bij zijn, is dol op aandacht. Dus als ook Marloes er niet meer op kan rijden dan veranderd er eigenlijk weinig. Behalve het rijden dan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 20:52

Ja Bliksem en Nick zijn gewoon huisdieren cq familieleden, die gaan niet weg. Dieren blijven bij ons tot hun dood.

Met Bliksem mennen heb ik gedaan. Hij vond het mooi om te doen! Deed dat ook heel leuk, maar 1 keer is hij zo van iets geschrokken op straat, dat hij compleet in blinde paniek en in volle rengalop vluchtte. Was geen houden meer aan! We zijn bijna verongelukt.
Heb er gelijk een punt achter gezet. Dat risico wilde ik niet nog een keer lopen. Ik heb doodsangsten uitgestaan op dat moment.
Terwijl we daarvoor heel veel leuke ritjes hebben gemaakt hoor, die heel relaxt gingen.
Maar die ene keer ging hij dusdanig door het lint dat het gelijk voor mij duidelijk was, niet meer doen!
Hele scenario met Marloes kwam weer naar boven op dat moment. Dus wagen gelijk verkocht.
Tuig iets later, want hij heeft vorig jaar nog wel een keer David en Marloes met de slee getrokken.
Maar er ligt bijna nooit sneeuw, dus tuig ook maar weg gegaan.

Dus ik blijf er gewoon naast lopen :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 21:12

Nee heb ik nooit verteld :) Dit is denk ik de eerste keer dat ik het durf te vertellen.
Met Blikkie wandelen vind ikzelf ook hartstikke leuk! Gaat regelmatig mee hoor. Ook aan de fiets :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:16

Ik had het idee dat ik dat hoofdstel een keer op bokt had gezien, eigen gemaakt / handgemaakt hoofdstel ofzo.
Staat me iets van bij.

Vanmiddag weer lekker met de kinders en de ponies bezig geweest.
Tijd voor een schriktraining! En die was heel geslaagd, foto's en film volgt.
Alvast een voorproefje.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 14:49


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 21:11

Ik ben voor het eerst naar de les geweest vanavond. Maar het ging niet zoals verwacht.
Nick was kreupel in draf, dus heb alleen maar wat rond gestapt en ondertussen veel gekletst met de instructrice. Kennis maken, over Nick vertellen etc.
Nick zijn slechte knie speelde op. Vandaag heeft het wel de hele dag flink gewaaid. Misschien is dat het. Of misschien heeft ie hem wel weer verdraaid. Ik heb eigenlijk geen idee.
Daan belt morgen een dierenarts om te overleggen of het mogelijk is om de knie te spuiten.

We weer een ervaring rijker op nieuwe locatie. Dat deed hij super braaf.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 10:28

Er is iets aan de hand met de linker knie. De hoefsmid bekapt hem ook altijd binnendoor.
De knie heeft een eigen leven, die staat soms ook 90 graden gedraaid, terwijl de rest van de benen allemaal naar voren wijzen.
Door zijn steile achterhand, heeft hij hele losse knie banden.
De laatste tijd ging het eigenlijk super goed!
Lekker veel gedaan, springen, meters maken over het harde, balkjes lopen etc.
Maar misschien is de knie nu wel overbelast! Of hij heeft toch weer een rare draai gemaakt, of de kou triggerd die knie. Gisteren was het hier heel guur, vies weer.
Vandaag zou ik eigenlijk een rit maken met een vriendin en haar pony, omdat we zondag samen naar de autumn desert trail gaan. (Pony meeting, ze kennen elkaar nog niet).
Maar dat hebben we afgezegd, want Nick moet nu echt rust, anders gaat het zondag ook niet door.
Hij is er echt al tijden niet meer door zijn knie gegaan. Gisteren in de manege 3 keer! Dan slaat de knie gewoon op slot. En dan gaat hij van voren ook weer gecompenseerd lopen. Dus we zijn gestopt. Heb nog wat gestapt in de bak en ben er af gegaan. In de stap gaat het overigens wel goed. En maakt hij nette passen. Dan treed hij er ook goed onder.

Ik zit met spanning nog even te wachten op het telefoontje van de DA.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 14:48

DA belt morgen terug ivm zijn planning. Hij kon nu nog niet zeggen wanneer hij Nick zijn knie kan onderzoeken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 17:36

Nick is op de foto geweest. Knie was goed.
Maar spronggewricht niet. Hij heeft (beginnende) spat.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 19:13

Zal straks even wat uitgebreider reageren, zit in de auto.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 09:11

Even een toevoeging op het berichtje van gisteren. Nu zit ik rustig even met de laptop op schoot. Dat typt wat makkelijker en ik moet eerlijk zeggen... moest het gisteren ook even allemaal laten bezinken.

Nick heeft beginnende spat in zijn sprong links achter. Het is nog niet dramatisch, maar spat wordt op den duur wel steeds erger. Iets waar ik wel bang voor was, doordat hij hele steile achterbenen heeft.
Het is in het beginstadium. En de dierenarts vertelde mij dat juist het beginstadium ook pijnlijk is, want dan maakt het kraakbeen plaats voor bot.
We blijven ons ding voorlopig gewoon doen, maar wel weten we nu dat we rekening moeten houden met zijn been.
Spat is artrose in het spronggewricht. En artrose is per dag verschillend. Ook heeft kou veel invloed.
Ook is ons aangeraden om niet meer te draven op straat. Nick ploft nogal neer en dan ligt hoefkatrolontsteking op de loer.
Nick staat nu een week op pijnstilling om te kijken of hij dan beter gaat lopen. Volgende week moet ik weer contact op nemen om te overleggen wat we gaan doen.
We kijken het dus gewoon per dag aan. Hij moet wel in beging blijven.

Morgen gaan we wel naar de Autumn Desert Trail. En we zien wel hoe het gaat. Gaat het niet, dan laden we hem zo weer in en gaan naar huis.

Daan gaat binnenkort bezig met de nieuwe inloop stal. Dan kan hij als het guur weer is ook gewoon in die stal staan. Ze hebben nu wel een schuilstal, maar die is ook gewoon koud.
De nieuwe stal stond al op de planning, maar wil hem nu gewoon lekker ruim aanhouden. En tocht dicht. Dikke laag strooisel erin. Scheelt toch weer met kou op de gewrichten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 09:31

Heb goede dingen gelezen over duivelsklauw.
Maar ik wacht eerst even deze week af met de medicatie wat we meegekregen hebben.
Ik baal echt heel erg, this zo'n lief paardje...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 10:14

Ondanks het nieuws dat we vrijdag te horen kregen, zijn we toch naar de Autumn Desert Trail in Appelscha gegaan. Het was een prachtige dag!
En Nick deed het heel goed!

Ik was samen met een vriendin die reed op een 25 jarige pony, Chap. Ik ken Chap al heel lang, heb in het verleden ook op hem gereden en eens een cross met hem gedaan. Leuke, lieve pony met pit! Hij wordt intussen wel dagje ouder, maar in zijn koppie nog lekker fris en fruitig. Hij wil dus nog erg graag! Maar om beide pony's niet te overvragen deden we het lekker kalm aan. Chap moest aan zijn hart denken :+ En Nick aan zijn been. :Y)
Natuurlijk maakten we wel een paar keer sprintje over de zandvlakte, maar we hebben vooral veel gestapt. En wat duinen beklommen.
De pony's vonden het prachtig, die moesten we soms écht inhouden! :')

In het verleden heb ik vaak met James en Chap samen gereden. Zij waren dikke vriendjes. En stonden soms ook wel eens samen in de paddock, lekker te kroelen.

Nick en Chap kenden elkaar nog niet, maar ook dat ging super goed samen! De geschiedenis herhaalde zich, 2 dikke vriendjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de sprint over de vlakte had Nick wel een pauze nodig. Hij kneep ook wat met zijn buik, kwam het door de inspanning? Ik heb geen idee. Maar ik besloot het zadel er af te gooien om hem even wat ruimte te geven.

Afbeelding

Terwijl ik pauze hield met Nick liepen we een bokker tegen het lijf. Koekeroekus.
Afbeelding

Afbeelding

Met z'n drieën maakten we nog een laatste sprintje.

En dat ging hard... :+ Ik had nog nooit zo hard op Nick geraced zonder zadel. Heb er nog spierpijn van.
:') :')

Chap op kop, en die ging zo hard...
Afbeelding

Nick wilde natuurlijk niet achter blijven, dus die deed zijn best om bij te blijven. En ik deed mijn best om te blijven zitten. :')

Afbeelding

Pfff, was wel blij dat we weer naar stap gingen. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Nou vooruit, nog één rustig kort galopje. Voor de foto. Maar wel eventjes apart, want samen waren ze gewoon niet te houden.

Afbeelding

In overleg, waar gaan we heen?
Afbeelding

Ondertussen helpt Nick de duinen kaal te houden.
Afbeelding

Via een omweg, offroad en klimmend over de duinen zijn we terug gereden.
Daan ging ondertussen naar huis (hij had nog een concert die dag en moest solo zingen, dus kon dat niet skippen).
Van het klimmen hebben we (helaas) geen spectaculaire foto's. Dat moet volgend jaar dan maar.
Wel nog wat foto's vanaf mijn perspectief.

Afbeelding

Afbeelding

Het was echt een prachtige dag!
Nick heeft het goed vol gehouden. Hij had maandag wel spierpijn geloof ik. Want hij keek een beetje zuur en heeft de hele dag staan slapen.
Gisteren mocht hij met het miezerige weer in de weide, daar waar hij lekker los ging.
Ook vandaag was hij weer lekker alert en vrolijk. Ik denk dat de spierpijn langzaam weer weg trekt. Als ik naar mezelf kijk dan heeft dat nog wel even tijd nodig. Ik voel het nog. :o


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 20:22

Zo zeg, de Autumn Desert trail is al weer bijna een week geleden!

Vanmiddag een fijne wandeling gemaakt.
Oscar en ik te voet en David en Marloes mochten lekker rijden op Bliksem en Nick!
David heeft de hele rit zelfstandig gereden, dat ging super goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marloes mocht het laatste stukje ook los.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 21:38

Wat lief van jullie, dank je!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 11:10

Ja dat was echt genieten.
Nu kan het nog even. Marloes past nog net op Bliksem, maar ze groeit als kool, dus ben benieuwd hoelang dat nog kan.
We zien wel.
We moeten er maar eens goed over nadenken wat we doen. In de zin van, komt er een pony bij?
Wel wil ik eerst werk hebben, eerder gebeurd het sowieso niet. (Ben bezig met geschikt werk zoeken tijdens schooltijden. Valt nog niet mee :') ).

We willen Bliksem sowieso niet missen, hij is ons knuffelpaardje. Maar het zou wel tof zijn als David en Marloes, of ik samen met één van de kinderen gewoon kan blijven rijden. En Blikkie is straks gewoon te klein om op te rijden. Dat wordt een wandelpaardje.
Ik weet ook niet hoe lang ik zelf nog op Nick kan rijden. Misschien kan ik dat wel gewoon blijven doen hoor, maar misschien ook niet. Dus misschien Nick als kinderpony en leuke buitenritjes en voor mij een ander paardje waarmee ik ook wat fanatieker kan rijden/crossen/springen?
Ik weet het op dit moment gewoon niet. En dat frustreert best wel.
Ik kan heus nog wel een sprongetje maken met Nick, maar moet hem natuurlijk niet onnodig extra belasten. Waarschijnlijk loop ik nu al veel te veel op de feiten vooruit. Al die beren op de weg...
Op dit moment zit mijn hoofd even hélemaal vol met paardenzorgen! Pffffffffff

Van de week eerst maar weer terug naar de dierenarts.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 12:06

Ik ga hem straks even longeren, kijken hoe hij draaft :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 21:33

Het gaat op dit moment wel goed met Nick, ben in de tussentijd weer met hem naar de dierenarts geweest.
Hij liep beter. We zijn nu de pijnstilling aan het afbouwen en supplementen voor de gewrichten aan het opbouwen, het moet elkaar dan overnemen.
Ook moet hij op speciale ijzers voor komen te staan. We hebben de hoefsmid bericht en die komt 20 nov Nick op ijzers zetten. Ben benieuwd hoe dat gaat, want heb nog nooit ijzers bij hem gehad.

Wat vervelend Sjanien dat de handelaar niet eerlijk is geweest. Soms is het gewoon heel moeilijk om keuzes te maken.

Ik heb vanaf volgende week wat werk, als het een beetje mee zit (ligt er aan hoe snel ik werk) kan ik 100 euro in de week verdienen. Dat scheelt toch weer een heel hoop!
Het is thuiswerk, dus ik kan het goed combineren met de kinderen en de dieren. Alleen een goede dagplanning maken, zodat het ook echt op vaste tijdstippen gebeurd.

Vandaag eventjes in de wei gespeeld met Nick. Een paar keer over de bult en een sprongetje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 12:01

Vanmorgen een snelle pentekening gemaakt. Even ontspannen...
Wie zijn dat? :Y)

Afbeelding

Wat misschien ook wel leuk is om te delen...
Daan is bezig met stalletjes voor Nick en Bliksem.

Afbeelding

Afbeelding

Het is de bedoeling dat Bliksem links komt te staan, Nick in het midden en er nog een plek rechts is voor een derde stal. Dat zal voorlopig nog niet nodig zijn, maar we houden vast rekening met de toekomst.

Hopelijk zijn de stallen deze week klaar, zodat Nick en Bliksem op stal kunnen s 'nachts bij koud en nat weer.

(De draden, lampen, stroomklok ed wordt allemaal weggehaald en krijgen nog een nieuwe plek, maar dat moet als laatst).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, lies_sparkle, Mark0919, Vagabondo en 34 bezoekers