Wat moet ik met mijn paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:24

Tja, ik denk dat het er echt aan ligt..wat je ermee wilt?

Zo te lezen is het een paard die veel werk nodig heeft, kun en wil je haar dat bieden?

Als je zelf alleen rustig recreatief wilt rijden dan is ze waarschijnlijk niet het juiste paard voor je, maar ik vraag me wel af of dat alleen iets is van de laatste tijd? of dat je ergens je plezier verloren bent (wellicht door andere omstandigheden) en het daar voor wel goed ging?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-



Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:12

Lisa_WB schreef:
Avalanche, bedankt ga ik zeker doen, even wat fotos zoeken!

Westernway, ik twijfel of dat het is, heb wel eens gehad dat Ik zelf ziek was of tentamen week had, dat ze 2 weken zo goed als stil stond en daar werd ze niet rustiger van


WW bedoelt volgens mij (correct me if i am wrong) dat het belangrijk is om een manier te vinden waardoor ze ontspant op momenten dat ze druk is.

Dus waar ontspant ze door? waar vloeit de spanning van weg?

Als je dat stelselmatig inzet op de momenten dat ze druk/ heet word dan leer je haar meer te focussen op jou en train je als ware dat "ongewenste" gedrag weg.

Maar goed, dat is wel "werken" en daar moet je natuurlijk zelf wel zin in hebben om te doen.

Longeer je haar ook weleens? met goed dressuurmatig longeren (dubbele longe) kun je ze ook fijn aan het werk zetten waardoor ze hun energie kwijt raken en braver worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:04

Lisa_WB schreef:
Even een happy moment: gisteren met losse teugel kunnen rijden draven ( echt de eerste keer dat dit zo ging ) *\%/*

Natuurlijk wel een paar 'explosieve' stukjes ertussen, maar op die momenten focuste ik extra op mn zit en ademhaling en was ze er zo weer doorheen :)

Kleine update van de afgelopen dagen: Ze is compleet van de brok af, ze krijgt nu een halve schep Pianisimo met een klein beetje magnesium en een beetje vitamine supplement. Ook heb ik een ander bit geprobeerd, nog steeds dubbel gebroken maar met een plat tussen stukje ipv een dikke.

Ik wil natuurlijk niet te vroeg juichen, maar het ziet er al een stuk beter uit!


Goed om te horen, hopelijk zet het zich zo voort en krijg je weer het plezier terug. :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, _RobinA_, Chantal_1978, hoogendroog, Mark0919, Monique1963, sasja0705 en 39 bezoekers