Wat moet ik met mijn paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:31

Lastig. Ik denk dat je gewoon een heel fit paard heeft die veel moet lopen. dat is het type paard ook. ik kan mijn Draver ook geen 3 dagen stil zetten. Het zijn paarden die willen werken.

Wellicht kun je haar eventueel tijdelijk onder brengen bij bijv een endurance ruiter? Vaak is het zo dat als ze flink aan het werk worden gezet ze ook rustiger in het koppie worden.



Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:16

Ja ik denk dat als je een oproepje op de fb groep van de endurance ruiters dat er best mensen zijn die daar interesse in hebben.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:20

Lisa_WB schreef:
steefvicky schreef:
Wat gaat er precies niet naar je zin op buitenrit?


Ze is extreem enthousiast, en op open lange stukken komt het renpaard verleden omhoog en wil ze het liefst helemaal gaan. Ze is dan ook niet tevreden met de kleine stukken die we kunnen draven en galopperen ( helaas niet het goede bos / ruimte daarvoor ). Hierdoor gaat ze zich frustreren wat er uit komt als een soort galop op de plaats. Normaal in de bak als ze zich heeft kan ik haar dr redelijk doorheen rijden, maar buiten gaat dat haast niet. Ik heb ook helaas niet de mogelijkheid om wekelijks/meerdere keren per week met haar buiten te rijden



Hoe is haar conditie? als je flink rijd is ze dan wel snel buiten adem?
Wellicht heb je een ovaal baan in de buurt? dan kun je bijv 1x in de 2 weken galop training oppakken?

ik heb nu een jaar een draver. Ook van de baan af gekocht. Nu rijdt ik veel buiten, maar ik moet toch ook wel echt 1x in de 3 weken lekker op het strand zijn benen laten strekken, ik merk gewoon dat mijn paard dan een stuk gelukkiger is ( beter in zijn vel zit). Verder is die van mij ook druk en voorwaarts buiten, maar ik vindt dat dan weer fijn.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:55

Succes.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:28

Fijn!!

Geheel ontopic maar welk zadel heb je erop liggen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Jane808, Stp en 84 bezoekers