Tips voor workshops en kindervspelletjes en doe dingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
powerhorse2

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-01-16

Tips voor workshops en kindervspelletjes en doe dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 08:31

Beste Pony vrienden, ,

ik heb een vraag aan jullie ik weet dat niet of jullie ons kunnen helpen immers deze groep is voor net iets anders maar toch

een vraag of jullie wellicht in jullie kinderjaren kunnen terug denken of zelfs bij jullie eigen kinderen zien wat zij leuk vinden om als activiteiten te doen met hun shet, welsh A tm E ponys onder het zadel.
{sorry ik weet dat die wat groter zijn maar als die vraag hier mag haal het bericht dan maar weg}

Onze vereniging wil weer meer voor de jeugd doen naast de lessen en onderlinge wedstrijdjes aankomede maand{en} en volgend jaar
Dus we willen een leuke kinderdag of middag organiseren samen met hun pony en als er veel animo is zelfs 1x per maand of 1x per 2 maanden

Ook zo af en toe een workshop tussen door zoals frontriemen maken hebben we recent gedaan.
Maar het budget moet voor de ouders van de kinderen leuk blijven.
WELKE WORKSHOPS heb je nog meer?

We gaan voor gezelligheid van kinderen van 8 tot ca 15 jaar. ca. 10 deelnemers.

Het zijn geen menners ze rijden allemaal onder de man.

Wat zijn leuke dingen die we op onze eigen vereniging kunnen doen met een goede buitenbak (25 x 45m) en veel hindernis materiaal alsmede een kantine. Ook hebben we een groot grasveld tot onze beschikking.

we hebben in het voorjaar een obstakelparcours gedaan en dat vonden ze super eerst spannend natuurlijk of hun pony het wel zou doen maar daarna vroegen ze zelf of ze er een wedstrijd op tijd van mochten maken en dat hebben we dus gedaan.

We doen ook al een verkleed dressuurwedstrijd en dan wie het meest origineel verkleed is met de pony.

Heel veel plezier gehad en afgesloten met moeders die pannekoeken hadden gebakken. Soms hoeft t niet moeilijk en duur te zijn.

Maar ja nu komen we een beetje op het punt dat de kinderen gaan vragen naar MEER leuke dingen en wij even geen inspiratie hebben
(behoudens dat we bv ook wel eens ver weg een buiten rit gaan maken in het bos en dus met trailers op pad gaan)

Echter nu willen we het gezien de aankomende koudere periode op de cub houden dan kunnen als t moet de ponys tussentijds thuis worden gebracht of leerzame workshops zonder pony.

Mijn vraag wie weet er uit ervaring wat kinderen leuk vinden of heb je soms zelf nog met je kind gedaan of is je bij gebleven van vroeger.

We willen ook nog een officiele schriktraining doen maar de planning is van het voorjaar en het wordt kijken naar het kostenplaatje en weke ook goed is met de omgang met kinderen. Waarschijnlijk zullen een aantal volwassen en ook de volwassen menners dat ook willen doen.

Weten jullie leuke spelletjes te pony of naast je pony of anders als afsluiting van het jaar zijn ze al bezig met een kur op muziek.

Ik heb weleens gehoord ergens op een manege deden ze een soort elfsteden tocht maar geen idee wat ze deden en ermee bedoelen.

Soms deken we aan een soort eenvoudige lezing maar hoe houd je hun aandacht erbij an moet het wel een super leuk odnerwerp zijn

Maar we willen naast de standaard Sinterkaas Pasen etc meer voor ze doe en als het kan tegen geringe kosten.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt namens alle ponyruiters !!!!!
Regio Zuid Holland de Krimpenerwaard

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Tips voor workshops en kindervspelletjes en doe dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:41

Ik vond vroeger pas de deux altijd erg leuk om te doen, dat je echt moet oefenen met zijn tweeën om netjes te rijden en zelf je figuren moet bedenken etc . Eventueel zou je dat natuurlijk in een Halloween of winterthema kunnen doen?

Op ponykamp organiseerde ik wel eens een picknick met de pony's of spelletjes al estafettes. Misschien kan je een vossenjacht organiseren?

Misschien een fotoshoot met de pony's? Dat ze eerst ze helemaal netjes borstelen? Of een fotoworkshop? Bij beide kan ik eventueel helpen?

Workshop natural horsemanship is misschien ook wel leuk? Of iemand die coaching met paarden doet vragen om langs te komen?
En misschien dat je ook kan kijken of je een soort taart voor paarden kan maken?

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:45

Ik geef speciaal voor kinderen van alle leeftijden een workshop clickeren/ begin vrijheidsdressuur.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:50

Misschien een keer gezellig samen eten? Iedereen verzorgt een ding en dan verkleed met een thema, bv rond halloween met halloween thema verkleed enzo :)
Of als je er wel de omgeving voor hebt een speurtocht? Maar dan met pony's, dus de hint is dan bijvoorbeeld Ik ben zwart en ben erg eigenwijs en dan vind je de volgende hint in de buurt van het huis met de zwarte voordeur (op de voorhand uitleggen dat er niets verstopt ligt op iemands erf, maar dan ligt het kaartje bijvoorbeeld op de bosjes, aan de lantaarnpaal etc)
Paardenvoetbal kampioenschap: Verkleed als een thema, dat is je teamnaam en dan er een echte competitie van maken.
Dagje meekijken met de hoefsmid, dus dat je gewoon de hoefsmid eens in het weekend of de vakantie laat komen en dat die eens vertelt over het werk en de kinderen mee laten kijken. Hier waren kinderen altijd vet enthousiast als de hoefsmid kwam voor hun lievelingspony en ze een ijzer konden krijgen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Tips voor workshops en kindervspelletjes en doe dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:11

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

powerhorse2

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-01-16

Re: Tips voor workshops en kindervspelletjes en doe dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 00:28

Waar moet ik nu dan de topic vinden?