[VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 19:52

Vandaag weer gereden. Eigenlijk hetzelfde als zondag. Fijn eraan.. lekker voorwaarts maar goed om te zetten in werk lust.
Galop nog erg onrustig. Mist ze kracht en balans. Even overleggen hoe ik dat het beste op kan lossen. Nu voltes gedaan en geprobeerd tempo rustig te houden. Ze wordt er echt heel heet van.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker dier is t toch ook..<3


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 12:35

Ja ze is echt wel heel knap nu :+: snel komen kijken renee :))

Ghostattack ja klopt idd! Daar heeft ze 3 jaar gestaan. Daarna idd die stalling en daarna naar Wijchen verhuisd. 2 stallen gehad en nu op een hele fijne met fijne faciliteiten!!

Ja ik heb ook echt wel even getwijfeld hoor. (Jaar ongeveer :') )
Maar uiteindelijk gewoon gedaan. T groeit retesnel dus kan altijd weer lang laten worden voor keuring bijv. Maar voor nu. Ik vind dit zoveel fijner :)

Alleen voor foto's.. maar mooie knotten staat denk ook heel stoer. Als ik morgen tijd heb ga ik dat eens proberen :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 19:06

Vanavond weer gereden. Had wat tips opgezocht op internet over galop training.
Overlegd met instructie en dat was goede manier.
En...
Het werkt *\o/*

Kostte natuurlijk wel tijd en niet in 1 keer. Maar wel relatief snel en goed kunnen af sluiten.
Rustig aan springen en halve volte netjes over dr rug galloperen. Daarna in een nette rustige draf terug en opnieuw.
Dit een paar keer op de makkelijke hand en daarna ging t zelfs op de lastige linkerhand vrij snel goed!! :))

Voltes en rust werkt dus echt heel fijn.

Ik geniet nog even verder :+:


Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 10:26

Weer een tijdje terug.

T ging na de vorige update even minder.
Ze negeerde totaal mijn been en pakje erg vast op beide handen.
Na 3 kwartier was ze wel los maar waren mijn armen compleet verzuurd. Dat hoort niet en is voor niemand leuk.
Ik stapte op gegeven moment bijna huilend af omdat ik er klaar mee was dat ze zo liep te draken. Want ze kan t prima maar pakt mij erop dat ik last heb van mijn enkel. Ze gaat hem dus voor vast zetten zodat ze achter op mijn been niets hoeft te doen.
Heel vervelend en ik was echt in staat om heel boos te worden en slof er aan te gooien.
Nu is dat iets wat ik nooit zal doen want je moet t zonder kunnen oplossen...

Instructrice er weer bij.. vanmorgen zat ik erop en hielp ze me even.
Weer erg vast houden. Maar net zoals telkens, negeren en doen of mijn neus bloed..

maar na 5 min alweer last van mijn armen (geen idee wat kayenne precies doet maar t slaat direct op mijn bovenarmen)
Instructrice er even opgegaan ( was al de bedoeling maar ze had vanmorgen eigenlijk geen tijd en geen rikbroek aan)
Even gevoelt wat ze deed. Dwars door hand heen lopen.. is ze even flink boos geworden en paar keer even hand omhoog gezet zodat ze niet zo gaat hangen.
Kayenne is best slim ( wat dus ook vaak tegen me werkt) maar nu was ze dus snel erachter dat ze beter los kon laten op handen en dus lijf dan vast houden en hangen.

Daarna ik erop en menn.. wat een verschil. Heerlijk los. Ze probeerde wel paar keer iets te hangen en door te duwen maar nu wist ik wat te doen en had ik haar zo weer los. Ook omdat kayenne nu weet dat dat gewoon niet leuk is.

Ja, het is even minder fijn zo opt lossen. Maar met 2 min was ze er en gelijk mooi 2 teugels zonder duwen en trekken en hangen.
Ook reageerde ze gelijk beter op druk van mijn been. Nu kunnen we weer verder en wijken voor been echt erbij gaan pakken.
Morgen weer erop. Instructrice zei dat ze of lekker loopt en weet wat de bedoeling is. Of spierpijn heeft en t gewoon nog eens gaat proberen.
Maar instructrice is er morgen ook dus die kan wel weer helpen in t geval van t laatste.

Nú staat ze lekker buiten te staan en mag ze alles weer even verwerken.
Ze kan het best en tanden en zadel zijn laatst nóg gedaan dus t is nu wrs haar verlate puberteit en uit testen.

Wat volkomen logisch is maar vervelend dat ik haar er niet zo makkelijk doorheen krijg alleen..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 07:38

T rijden gaat steeds iets beter! Kom weer mooier door met mijn benen en ook laat ze makkelijker los op mijn handen :))

Donderdag even zonder zadel erop gezeten. Spierpijn voor mij de dag erna hahaha. Maar t ging zelfs fijner dan met zadel omdat ik nog meer voel wat ze doet onder me.

Verder lekker bezig en geen gekke dingen voor nu..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 20:36

Weer een update.
T rijden gaat echt elke keer beter.
Ze is vrij snel los en netjes op 2 teugels.
Galop laten we nog even maar ga ik denk ik dit weekend weer erbij pakken.

Vanavond in t dorp naast ons onweer. Kayenne geeft er niets om gelukkig.


Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 15:08

Geen idee of er volgers zijn, maar voor mijn eigen dagboekje:

Gisteren weer gereden en ze deed het echt uitzonderlijk goed! Stap lekker op 2 teugels, fijne aanleuning.
Draf bijna direct ook fijn in de aanleuning. Niet continu, maar ook niet 10 min meer bezig nu. Echt heel fijn.
Galop erbij gepakt en dat vergt nog wel aandacht. Vooral het actie reactie op mijn been zonder rug wegdrukken.

Daar moeten we echt meer op oefenen. Maar wel met rust want ze vind na 1 poging dat ze daarna mee moet denken en dan gaat ze al dribbelen en wegdrukken. Dus dan is het weer 10 min rustig krijgen en ontspannen en dan weer een poging doen..
Nog eens kijken hoe we haar daar sterker in krijgen en makkelijker in krijgen..

Maar, voor nu al heel blij met de ontwikkelingen. Links om blijft lastiger dan rechts om maar gaat wel echt steeds beter gelukkig :))


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 15:52

Haha, leuk :) Doe ik het niet helemaal voor mezelf :))
Zal weer eens kijken of ik rij foto's kan laten maken. Heb zo'n idee dat er ontzettend veel verschil te zien is nu tov paar maanden terug

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 17:37

Het is ook een echte merrie :') heel eerlijk maar wel merrie trekjes haha.

Ik denk dat ze nog wel redelijk in de buurt staat ja. Ze staat tussen Tiel en Wijchen in :)) in horssen

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 19:25

Ow dat is wel leuk! :)) ik zal eens keer pven als ik wat tijd heb idd! :)

En leuk dat er dus toch mensen mijn gebrabbel lezen :Y)

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 17:31

Mijn vriendin kwam ff langs. Tadaaa:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


T is niet veel want de rest is te ver weg of mislukt.. :')

Ze liep vandaag wel goed. Ze pakte weer vast maar instructrice weer ff geholpen. Nu ging t weer beter. Ook de galop. Sneller aan mijn hulpen maken tot ze geïrriteerd is en dan is ze heel snel weg.
Ook links. En zorgen dat ze niet vast pakt op links. Dat wil ze en dan hoeft ze dus niet te reageren op mijn been. Dan houd ze zich compleet vast en gaat hangen op mijn arm.
Eerst deed ze dat rechts en nu links.
T moet even in mijn hoofd dat ik dan echt los moet laten en ze niet op mij kan hangen. Aanleuning komt dan later wel weer. Eerst omhoog met dat hoofd en niet hangen op mij.
Galop ging ook goed nu ze dus niet op mij hing en de ruimte had om goed aan te galopperen.
Door dat ze zich vast pakte op links kon ze daar natuurlijk ook niet goed weg komen in de juiste galop.

Nu gewoon vanuit stap beide galop goed doordat ze en los liet en snel reageerde. Zo fijn. Direct gestopt en lekker uitgestapt. Mijn vriendin er nog ff op. Altijd leuk. Braaf dier.


Ze heeft trouwens een stuk manen weg. Denk door de deken toch. Dat voorheen de vlecht bescherming bood en nu dat t los hangt is dat niet. Vandaag de regendeken opgedaan en hopelijk gaat t dan beter weer. Wordt dan volgend jaar zomer wel een ding met eczeem deken maar dat zien we dan wel weer..

Lekker gewassen en ingesmeerd dat huid weer rustig wordt want sluit niet uit dat t door eczeem komt natuurlijk..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 17:47

Ja ik heb het nog nooit gehad.. Maar denk door de vlecht dat t altijd goed ging. Maar ach. Als t 10 cm zo is liever dit dan kale manen of geen voorpluk..
Ja is idd daarlangs. Hele fijne bak. En dan dus ook nog een hele fijne binnenbak. Ideaal!! :))

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 17:56

Ja t is echt een hele fijne stal. Druk bezig nog met alles top maken. Fijne was plaatsen ook binnen met warm water. Komt nog kantine gedeelte ook. Heerlijk!!
Ik vind het ideaal zo. Kayenne in de paddock dus minder jeuk door gras ook. Hele fijne paddocks.

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 12:31

Ik heb gisteren weer gereden en warempel, de galop ging een stuk beter! Nog steeds is links wel echt de slechte kant en springt ze heel veel verkeerd aan. Wrs doordat ik scheef zit en ze dan net teveel vastpakt, dus volgende keer ga ik in de lucht turen en op mijn houding letten.
Rechts doet ze super, netjes vanuit stap over haar rug heen.
Nu dus aan de kracht oefenen :))

Ook het vastpakken op links blijft een dingetje, maar het lukt me wel om haar erdoorheen te krijgen. Binnenkort weer even hulp vragen van instructrice want ik verval zelf in vastzetten waardoor Kayenne gaat hangen. Dan krijgt ze mogelijkheid tot hangen zeg maar van mij uit. Logisch dat ze dat dan ook doet..

Vandaag op mijn werk mestonderzoek gedaan. Laatst op stal is er mestonderzoek gedaan en daar kwam uit dat ze eitjes had, maar hoeveel en welke werd niet gezegd. Gezien ik benieuwd ben en dan ook meer wil weten (heb nog nooit mestonderzoek gedaan, ze wordt altijd voorjaar en najaar netjes algeheel ontwormd en eventueel tussendoor bij twijfel, maar ze staat altijd alleen en sinds 3 maanden wordt mest uit paddock ook netjes weggehaald) heb ik het zelf gedaan op mijn werk.

Afbeelding
Afbeelding
Daar kwam dit uit.. Bloedworm eitjes.


Nu dus ontwormen en over 6 weken weer. (ik had haar sowieso ontwormd nu, maar nu weet ik dat ik even meer moet en in de gaten moet houden).


Klinkt altijd eng maar hoop dat het verder meevalt. Zit nog te twijfelen om het ook in te sturen naar lab maar misschien doe ik dat wel na de 2e keer ontwormen dat ik het toch even naar Utrecht stuur..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 08:22

Ja idd.. ze heeft nergens last van gehad iig..

Vrijdag ging t rijden weer wat slechter. Meer vast houden tussendoor. Mijn standaard ligt ook gewoon steeds hoger merk ik haha.
Gisteren ging het wel weer beter! Galop ook weer braaf beide handen. Wel zo nu en dan vast houden maar kwam er weer sneller door. Ze vind t ook moeilijk natuurlijk.
En t was warm dus ze was snel moe ook.. ze heeft alweer aardige vacht gekweekt..

Daarna door de wasstraat heen gehaald. Of iig. Lekker afgespoten.

Nog even lekker uitgestapt en daarna lekker eten op stal..

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 16:23

Vandaag ging het ook goed! Ze blijft proberen vast te houden op links. Of rechts. Net wat dr uitkomt :')
Veel geoefend met galop. Links wou ze weer niet echt. Ze is dan zo druk met ikmoetingalopdusikdoemaariets dat ze gewoon niet op mijn hulp let. Uiteindelijk zat ze goed. Terug genomen 1 pas en direct weer aan gesprongen zodat ze ritme nog had. Dat keer of 10 gedaan en toen viel t kwartje.. haha.

Daarna rechts gedaan die gewoon goed gaat. Ook vanuit halt en ook vanaf de rechte ac lijn mooi recht aanspringen.
Daarna links weer even. Weer verkeerd. Even boos geworden want ik vraag niets geks van der. Ze let gewoon niet op en heb haar voor zelfs los dus ze heeft alle ruimte... ( eigenlijk best knap dat ze rechts aan springt :') )

Nadat ik ff duidelijk was deed ze t wel gewoon. Ik snap dat t moeilijk is maar ze moet wel reageren op mijn hulp en niet zelf zo gaan invullen..
Daarna deed ze op rechts links aan springen >;) dus het was wel even duidelijk.
Op t eind nog heerlijk gedraafd en lekker los op beide handen zonder in mijn armen te hangen. Nu heeft ze even vrij want moet veel werken..

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:34

Vanavond weer gereden. Ze begint het galop spelletje te snappen. Springt nog veel verkeerd aan links maar wel minder dan in t begin. En als ze aan springt is het echt achterhand eronder en gaan. Haha. Daarna mooi terug te nemen en veel minder plat door de bocht.

Aanleuning blijft een ding. Ze blijft links vast willen houden maar kom er nog wel doorheen gelukkig. Vooral veel achtjes rijden. Dan moet ze wel los laten in lijf en kaak.

Overgangen en schijn overgangen werken ook goed.

Al met al best fijn gereden vandaag!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 16:57

Zo. Kayenne is kaal.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Was klaar met t haar..

Ze doet t zo goed momenteel onder t zadel. Links blijft een dingetje maar na 30 min is ze ook daar mooi los. T moet sneller kunnen maar dat lukt me nog niet .. galop gaat wel beter. Probeer nu inmiddels op de rechte lijn aan te springen. Zodat ze het echt op mijn hulp doet en niet zelf meedenkt en verkeerd aan springt.

Zo heerlijk als ze lekker loopt :)) <3



wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 17:09

Ik zal kijken of het vanavond nog lukt om wat foto's van afgelopen weekend te plaatsen. Ze heeft zo'n schattig centenbakkie, die heb ik eens mooi op de foto gezet :')

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 17:39

Ik heb nu al even tijd..

Afgelopen weekend lekker beetje getut en aangeklooid. Geen echte tijd om veel te rijden afgelopen en aankomende week en dan vind ik het sneu als ze in het weekend vol aan de bak moet.
Zaterdag even lekker los gehad in de longeer en beetje gestapt.
Gisteren lekker aan de hand geoefend. Ging goed! Ze laat mooi los als ik druk geef op kaptoom. Teugels niet gebruikt nog maar eraan geklikt voor als ze het goed oppakte. Voor nu vond ik het wel goed genoeg dus had ze er net zo goed niet aan kunnen doen haha..

Ook staat ze sinds zaterdag zonder hals. Voor het eerst in 5 jaar!! :wow: Ze schuurt nagenoeg niet meer, en de regenhals lag ook meer halverwege de hals afgelopen week, dus dan maar gewoon af.. Eens kijken of we de winter zo doorkomen..

Ik moest wel 2 keer kijken hoor, ze lijkt zoveel op haar moeder als ik dit zie:

Hoi baas!!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haal je me er al uit?? Nu dan???

Ik ben haar gewoon niet gewend zo te zien staan zonder hals.. Haha!


Afbeelding

Afbeelding
Hanglipje :+:

En nog even met haar deken van der moeder, en recht geknipte manen (voorste gedeelte moet weer bijgroeien bij haar voorpluk :+

Afbeelding


Weer even lekker gespamd zo :Y)

Baal wel echt van die pluk die ze mist in haar manen, maar hoop dat het nu wel bij kan groeien nu ze even geen deken op haar hals heeft. (Hoewel ik het nog steeds niet snap want al 5 jaar dekens op en nooit problemen, ik knip manen en poef, 10 cm manen weg... ^) )

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 18:22

Aah dankje :) Ik ben er ook echt zo gek mee en op :+:

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 15:38

Rijden weer opgepakt dit weekend. Eerste 2 dagen wat stijf en moeilijk, 3e dag alweer beter. Het stilstaan gaat nu toch langzaam minder progressie opleveren, maar het was even niet anders ivm werk. Maar ze moet nu gewoon meer aan het werk blijven zodat ze soepel blijft.
Dan blijft ze meer in ritme en kan ze meer kracht gaan ontwikkelen.

Heel misschien aanstaande zondag een onderlinge wedstrijd, dat zou wel leuk zijn :)
Kijken hoeveel ze in een jaar verbeterd is. (ik denk niet zoveel :') )

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Mijn goud rinkelt niet......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 21:22

Ja dat is zeker zo.
Heb nog niets gehoord maar zal als ik iets hoor wel pas vrijdag zijn. Dan zullen ze lijst bekend maken.
Anders ga ik haar zondag weer scheren. Ze is alweer dik in t haar. Ze denkt dat we in ijsland wonen :')

Vandaag gereden. 15 minuutjes maar een daarvoor en na 10 min in en uit stappen.

Ze deed het zo goed!! :+:
Instructrice zei ook. Zie je wel. Gewoon rust en regelmaat en consequent.
Ze liep eigenlijk vanaf tel 1 gewoon fijn.
Stap niet echt maar die vind ze ook moeilijk. Dat doet ze pas als ze echt los is goed.
Galop vandaag niet gedaan. Alleen stap draf en veel voltes.
Zo jammer dat ik dan niet een uur kan rijden :')

Maar voor haar beter op deze manier. Sterker worden op de juiste getrainde manier. Niet een uur drammen maar net voor ze te moe wordt stoppen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx, maxie, mukkes en 44 bezoekers