[VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 19:02

Babootje schreef:
Leuk filmpje gemaakt! En mooie foto's.
Middendraf ziet er mooi uit, maar mag nog wat meer gesloten. Dat komt best goed.
In het "gewone" draven, zie je haar wat hectisch waardoor ze wat tactverlies heeft. Daar de rust in gereden krijgen.
Heel verleidelijk om de middendraf er "steeds" uit te rijden, omdat ze dat goed doet, maar dat zal haar ongetwijfeld wat heter maken. Probeer ook wat "lauwtjes" te rijden, om haar de passen af te laten maken, tot je weer het gevoel hebt dat je er aan "moet" drijven.


Klopt, even omdat we gingen filmen 2 keer gedaan. Meestal wend ik gewoon normaal af zodat ze het niet aanleert.

Verder hadden we een erg rustig tempo tijdens het rijden voor haar doen. Het is een paard met veel Go en het tempo moet zeker niet lager, hierdoor valt ze op de voorhand. Dit nemen we ook mee met lessen.

Was een mooi constant tempo en de aanleuning werd ook al constanter. Verder hadden we lekker veel rust en daar ging het me om!

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?


LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 21:03

Maanlicht schreef:
Maanlicht schreef:
Heerlijk is dat he! Had ik toevallig van de week ook :)


Niet normaal Haha! Hopelijk houden we dit gevoel vast! Straks weer even er op <3

Wat een verschil, we hadden net een mindere week gehad dus ik hoop echt dat dat een van onze laatste mindere weken was.

Wat hebben jullie vandaag gedaan? Leuke plannen dit weekend? Hoe vonden jullie het filmpje?

Hihi sorry totaal niet nieuwsgierig hoor


Ik rijd sinds kort een nieuw paardje, nu een paar keer opgezeten. Eerste keren rodeo door de bak, ze vindt me nog niet zo leuk geloof ik :+. Vanmorgen heeft de eigenaresse er eerst opgezeten, en daarna ik, en toen heeft ze geen bok gegeven, dus dat is een vooruitgang. Is trouwens een ander paard dan van het fijne moment, die rijd ik morgen weer. Heb ik erg veel zin in :)[/quote]

Super leuk! Ben benieuwd hoe ze morgen is, kijken of ze ook weer zo braaf is!

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 22:23

senna21 schreef:
Een leerzame uitspraak van mijn oude instructeur: iedere dag moet je weer bij de basis beginnen, niet denken dat..., maar rijden en voelen.
Paardrijden is een prachtige manier om steeds weer te oefenen om in het hier en nu te zijn.


Precies dat! Daarom ben ik blij dat we nu meer rust hebben gecreeerd... en dit vast kunnen houden! Vandaag weer heerlijk gereden, hier en daar wat heet maar dat is niet erg.

Nog 1 dag rijden en dan heeft ze vrij en gaan we wat simpele dingetjes doen. Zondag hebben we wedstrijd :)


Afbeelding


Ze mocht daarna lekker rollen.... wat een weertje vandaag!

Afbeelding

Afbeelding


Baas? Wil je het zand uit Mn ogen halen alsjeblieft? Ik kan niet normaal rollen....

Afbeelding

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 18:00

Vandaag fijn op het landje getraind met de brownies... wel met martingaal want ze willen nog wel eens wat heftiger worden met gras onder de voetjes (tja, marathon paarden).

Max was eigenlijk heel relaxed en liep lekker en Ez eigenlijk het grootste gedeelte van de tijd ook wel.... alleen leek het op sommige momenten net een blij lammetje..... jump jump jump hahaha

Nee Ez, we moesten een pasje opzij, geen sprong naar voren.
Ach geen kwaad achter te zoeken, ze was in ieder geval erg blij met gras onder haar voeten! Nog even en ze mogen weer het land op.

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog 2 paarden van stal gereden/getraind omdat er weinig mensen kwamen (kleine privé stal met 6 paarden, heb er vroeger altijd paarden verzorgd!)

Lekker dagje zo.... en jullie?

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 09:51

Maanlicht schreef:
Lekker!

Ik heb vanmorgen gereden, maar Friesje was nog zo fijn dat ik er maar 20 minuutjes op heb gezeten. Had er geen werk aan, haha! Heb jij daar toevallig tips voor? Ik ging er echt opzitten en alles was gelijk goed. Normaal heb ik altijd wat om aan te werken, maar nu echt niets, haha!

Morgenochtend ga ik weer naar de merrie toe, eigenaresse kijkt even mee om te kijken of ik weer alle kanten uit vlieg, haha! Ben benieuwd.


Ik ben inmiddels zo ver, zeker met deze dame,
Als het goed is is het goed. Zeker als we iets doen waar we al even mee bezig zijn en dit ineens goed gaat.

Haar beloning is dan inderdaad dat ik maar 20 min rij.
Echter soms heb ik zelf nog wel zin, dus wat ik dan meestal doe is iets totaal nieuws uitproberen. Bijv beetje schouder binnenwaarts of een stap pirouette om de achterhand.

Of ik gooi het zadel er af en ga even zonder zadel rijden.

Dat soort dingen eigenlijk. Maar als ze zo braaf is vind ik altijd: goed is goed, positief belonen en klaar!

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 14:39

Inderdaad, ze is helaas niet meer van mij.

Ik heb het hele heftige besluit moeten nemen om haar te verkopen. Heb er even mee gewacht om het hier te melden omdat het alles behalve makkelijk is.

Maargoed, houden van is inderdaad loslaten.... Ivbm studie stewardess zou ik minder tijd gaan krijgen voor haar... en voordat ze daar wat van zou gaan merken wilde ik haar een beter huisje gunnen, waar ze echt haar ei kwijt kan.

Vond het anders niet fair voor haar om haar weg te doen als ik weinig tijd had.

Jammer dat er mensen snel oordelen, maar dat is nou eenmaal het risico. Ik negeer dit en ik sta nog steeds achter mijn besluit. Hoe dubbel en moeilijk ik het okk vindt, ZIJ verdient beter. Ik heb het recht niet om haar te houden als ik zelf minder tijd heb.

Haar nieuwe eigenaren zijn schatten van mensen, waren opslag verliefd op haar. Gaat 24/7 buiten staan bijna. Ze gaan de mensport in weer, en uiteindelijk willen ze een dubbelspan met haar gaan vormen.

Zo blij voor haar! Mennen is ook echt haar passie, het mooiste wat er is!

Als afsluiting samen gelukkig nog wel de tuigpaarden dag gereden, erg dubbel maar wauw wat was ik gelukkig.

Bedankt voor alles mijn meisje, je zal onwijs gemist worden <3
Veel geleerd veel gedaan samen, ik zal je blijven volgen en ik hoop dat je blijft zoals je bent.

Afbeelding
Afbeelding


En wat ik het leukste vind? Ze houdt haar naam!
Esperanza <3

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 14:43

pillow schreef:
poes schreef:
Dat had via pb gekund e...

Waarom geheimzinnig doen. TS deelt hier alles mbt haar paard , dus waarom dit dan niet? Mag het alleen maar positief zijn?



En geheimzinnig deed ik niet, alles is heel snel gegaan... binnen 3 dagen was ze weg. Dus ik had even de tijd en moed nodig om het te delen als je het niet erg vindt!

Heb het ook nergens gezet behalve op marktplaats, en mijn naasten en goede vrienden wisten het.

En nu? Het moet slijten, kan er nu over praten

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 14:44

Joscaa schreef:
Jeetje Famke, ik wist natuurlijk al dat je haar ging verkopen etc, maar wat is dat snel gegaan zeg! Wel heel erg fijn dat je een passend huis voor haar hebt gevonden met mensen waar je zelf ook een goed gevoel bij hebt. Jullie hebben een top tijd gehad samen & die gaat ze ook geven aan de mensen waar ze nu bij is.

:* :* Jullie zijn toppers!


Lief <3

Ja allemaal heel bizar snel gegaan! Maar inderdaad erg blij met haar nieuwe plekje! Beter had ze het niet kunnen treffen

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 02:51

Bedankt iedereen voor jullie reacties!

Het blijft altijd moeilijk en gemengde gevoelens.
Ja we gingen onwijs, maar haar hart en passie ligt echt in de mensport, dat vond en vind ze geweldig!

Ik blijf ook zeker contact houden met de nieuwe eigenaren, benieuwd hoe ze ontwikkeld.

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 12:47

Nee ze gaat de mensport in! Niet de tuig sport.

Ze gaan eerst hobbyklasse in enkelspan rijden om elkaar te leren kennen, en uiteindelijk is het doel officiële te rijden met dubbelspan.

Eergisteren hadden ze hun eerste ritje al in een prachtige bosrijke omgeving. Zo gaaf! En ze deed jet echt goed. Duidelijk Heppie

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?


LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 17:22

Na maanden afwezigheid:
Afbeelding




Soon more <3

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, ElinaSK, jitskenienke, Maritelisab, Natascha en 16 bezoekers