Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:34

Eerlijk? 5 is te jong voor les als ik puur kijk naar onze dochter. Ik zou wachten tot ze 6 is. En ga mee met bovenstaand commentaar.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:21

Onze dochter gaat ook nog geregeld aan een touwtje hoor. Ze vindt buiten rijden heel leuk. Ik houd haar dan altijd vast :j pony is ook wel een keer geschrokken maar doordat ik ze vast had gebeurde er behalve een hupsje gelukkig niks. Moet er niet aan denken wat er gebeurd was as ze niet vast had gezeten. Van een op hol geslagen paard vallen doe ik zelf wel :+ maar mijn kind en de pony verpak ik het liefst in bubbeltjesplastic.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:33

En dat gevoel gaat nooit weg. Mijn eigen moeder wil het liefst dat ik nu niet meer op een paard ga na deze val. Nu duurt het überhaupt nog even voor ik weer kan rijden. Maar stoppen doe ik niet. Dat snapt mijn moeder ook wel. Maar toch drukt ze me wel op het hart om voorzichtig te zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:29

Ja soms wil je de tijd stil kunnen zetten. Zo had onze dochter pas een briljante opmerking. Cato was kleiner geworden volgens haar :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:46

Wat leuk ik wil onze dochter daar ook voor opgeven! Cato is superbraaf als er iemand mee loopt gelukkig. Zonder gaat steeds beter maar dan moet je wel in de bak erbij blijven met de longeerzweep.

Leuke pony Bianca. Hopelijk gaat ze daar net zoveel plezier mee krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:17

Ik heb ze net opgegeven :j wij hebben een schimmel en zijn dus al mooi in thema /3 :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:15

:j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:45

Ja. Twee proeven wilde ze. Ze mocht van mij ook springen maar dat durfde ze nog niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 06:47

Ja dat denk ik ook! Leuk. Had haar eerder ook wel eens opgegeven maar later ook weer afgemeld omdat ze er nog niet klaar voor waren. Nu we weer wat verder zijn durf ik het wel aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:03

Die laatste foto is mooi! Wat een enorm leuke pony ook, die is goud waard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:59

Het rijden gaat zo goed momenteel. Moest ik eerst meelopen of er met de longeerzweep achteraan nu draaft ze zelf de bak door. Enige is wel dat Cato is afgevallen maar nu wel wat meer spiertjes mag krijgen. Toch maar iets bijvoeren. Wat is goed voor een pony die ook snel te dik kan worden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:32

We hadden nog wat krachtvoer staan wat ons paard niet lust. Cato lust het wel. Nu daar dagelijks een beetje van bijvoeren. Vandaag ging het rijden ook weer zo goed zelfs de galop lukt helemaal zonder hulp nu. Cato stopt niet meer en bokt ook niet meer. Kwartje lijkt ineens gevallen bij beiden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:03

Afbeelding

Arme Cato :(:) vanmiddag niet lekker en vanavond toch de da erbij. Flinke verstopping. Nu maar hopen dat ze snel opknapt. Vanwege het afvallen dacht de da ook aan hyperlipemie maar dat lijkt het gelukkig niet te zijn er zat geen vet in haar bloed. Nu paraffine en buscopan gehad. Even duimen dat alles het weer gaat doen zoals het hoort.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 06:39

Dank jullie we gaan zo weer kijken stalhoudster heeft niet gebelt of geappt gister geen bericht is goed bericht hoop ook dat ze er zo beter bij staat als gisteravond.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:22

Ze heeft gister alleen slobber op, nat eten dus. Gekke is, ze tilt haar staart ook niet op lijkt wel of er geen kracht in zit. Anus blijft ook steeds een beetje open staan. En ze had gister koorts wat de DA niet kon verklaren. Ik maak me best zorgen eerlijk gezegd. Ze lijkt wel fitter en vrolijker dan gister. Hinnikte ook weer toen we binnen kwamen. Heeft een grote bak slobber op. Een heel klein beetje gemest. Mocht ze nu later vandaag nog niet gemest hebben gaan we weer bellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:55


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:52

Wij hopen het ook. Net in juli Chap in laten slapen dus wil echt dat dit goedkomt. Lijkt wel of we alleen maar pech hebben de laatste tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:34

Ze krijgt AB en metacam straks. Kuurtje van een paar dagen. DA vond blaasontsteking heel aannemelijk. Nu hopen dat de koorts snel gaat zakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:51

Doe ik!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 06:36

Man is net geweest het lijkt beter te gaan, zat meer leven in als gisteren (ze was heel blij hem te zien) en ze heeft met smaak en heel snel gegeten. Ook meer gemest. Dus positief. Vanmiddag nog een keer terug om te tempen en medicatie te geven. Ben iig blij dat er weer ontlasting uit komt stom dat je zo blij kan zijn omdat je pony weer kan poepen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:50

Cato heeft een herpes besmetting. Rhino dus. Hoe ze er aan komt geen idee. Gelukkig is de prognose goed. Ze staat nu apart van de rest tot ze niet meer ziek is. Andere paarden en pony's op stal moeten goed geobserveerd worden en regelmatig getempt. Wat een toestand zeg. Maar wel fijn dat ze weer helemaal beter kan worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:16

Dat hoop ik ook maar vooralsnog is ze de enige.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:57

Stoer hoor van Marloes!

Cato staat apart. Beeld blijft een beetje hetzelfde. Heb een supplement besteld wat heel erg zou helpen tegen een herpes besmetting dus ik hoop dat dit haar er sneller doorheen gaat helpen.

Dit was dinsdag:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:18

Ziet er zielig uit he? Ze had wel even daarvoor grasjes gegeten. En ze hinnikt heel blij als je aan komt. Staat nu in een weitje apart, wij zijn de enigen die er bij mogen nu. Daar scharrelt ze lekker rond. Hooi eet ze nog niet zo best. Slobber gaat er heel goed in, lekkere snoepjes ook. Maar ze loopt rond en kan een hoop zien waar ze staat. Hopelijk knapt ze snel op en mag ze weer bij haar vriendje staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:09

Die laatste foto toont wel helemaal hoe lief Nick met haar is. Die blik in zijn ogen ook. Echt mooi.

Welkom Mentjuh!

Eefjuh wat een geweldige plaatjes en knap gedaan van die 2.

Onze dochter mocht gisteren van haar juf lessen op haar oude lespony. Omdat Cato nog ziek is. En ze vond het helemaal geweldig. Het was ook zo'n lieve pony echt zo'n leermeester. Alles gedaan zelfs zonder beugels gedraafd.

Cato lijkt aardig op te knappen geen koorts meer, meer eetlust en vrolijker. Alleen de verlamming is nog niet weg ik hoop dat dit ook snel verbetert.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers