El Roy te koop!!! GRRRRRRR

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

El Roy te koop!!! GRRRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 13:42

Nee hoor geintje. Sommigen zullen wel schrikken maar dat irritante monster heeft weer een nieuw truukje.

Het rijden gaat best wel goed ook tussen de andere paarden is ie goed te rijden. Het inhalen is nog wel eens lastig, want dan fokt ie zich nog wat op, maar met zijn 3-en of 4-en is het goed te doen in de bak.

MAAR als meneer iets eng vind of interessant gaat ie stil staan. Nu denkt iedereen geef hem een por dan loopt ie wel weer. Nu doe ik dat ook, maar meneer reageerd niet. beweegd niet loopt niet en voelt niets. Ik heb ook een mega dressuurzweep in mijn hand en zelfs als hem daarmee een volle dreun op zijn kont geeft loopt ie NIET. Schijnheilig Knipoog Pas zodra ik hem een tik op zijn oor geef (ja ja is heel raar) dan loopt ie weer en kan ik gewoon verder rijden.

verder kan ik naast anderen rijden en zelfs naar buiten, maar dit truukje heeft ie dus sinds kort uitgevonden. Het rare paard. Verward Ik ben hem meestal voor, maar af en toe. GRRRRRRR de etter Pling Haha!
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 12-11-02 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:44

Haha wat zijn ze soms vindingrijk! Hopelijk krijg je het trucje er weer uit en wordt het geen gewoonte!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Re: El Roy te koop!!! GRRRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:03

Merilyn schreef:
MAAR als meneer iets eng vind of interessant gaat ie stil staan. Nu denkt iedereen geef hem een por dan loopt ie wel weer. Nu doe ik dat ook, maar meneer reageerd niet. beweegd niet loopt niet en voelt niets.


Grappig, is ook de eerste reactie van die van mij op iets engs/nieuws. Als ik het aan voel/zie komen kan ik hem er wel doorheen praten/drijven. Maar als ik te laat ben dan is de enige oplossing om hem rustig te laten staan en kijken totdat het niet meer eng of vreemd is. Duurt niet zo heel lang hoor, en dan voel je hem ontspannen en wil hij er wel op af of langs.

Ik gun die van mij gewoon die tijd meestal en heb nu een heel dapper paard die meedenkt en meestal voorop loopt in een groep paarden en in een nieuwe omgeving niet kijkerig is. Paard & Koets twee jaar geleden bijvoorbeeld: Grote hal, donker, veel publiek, maar Maestro liep in Spaanse pas voorop met vier bange Friezen erachteraan Haha! .

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 17:15

De laatste keer duurde dat rustig kijken zo'n 8 minuten. Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:06

tja , dat is toch een van de nadelen van een hengst, ze zijn lui en/of snel afgeleid, maar ze kunnen ook o zo mooi zijn! je zult het ongetwijfeld zelf wel weten, maar zorg dat je concequent 100% aandacht van hem eist, vanaf het moment dat je er op stapt, tot je weer afstapt, niet stilstaan (is overigens altijd nog veel beter dan weglopen! Haha! ) dus desnoods een beetje wijken, schouderbinnenwaarts, voor zover zijn leeftijd het toelaat, maar hou zijn aandacht vast! kijken en spelen doet hij maar in zijn eigen tijd! enne....verkopen kan altijd nog!......

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 05:07

Nou wees blij dat die van jou gewoon stil gaat staan, als die van mij staakt krijg ik er een complete luchtshow bij....op de plaats Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 09:57

Hahahaha ik weet het. Maar gteloof het of niet HET IS OVER!!! Hij loopt nu weer gewoon. Hij is nu 20 X gereden in totaal en ik kan al met hem naar buiten. Tsja hij beheerst de zijgangen wel, maar het liefst op de momenten wanneer het nog niet helemaal de bedoeling is. Maar ok. Bedankt voor de tip Mariette. Ik ben af en toe iets te lief voor hem. Hij kijkt dan ook zo onschuldig. Haha!