[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 10:18

Ja die oude plek gaat ook goed, daarom zal hij wel gedacht hebben ik doe er nog eentje bij


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 17:53

Stral schreef:
Idioot! Maar hoe doet ie het dan precies?

Oh ik zie dit nu pas door Chasey haar reactie.
Geen idee eigenlijk! Ik heb hem terug in de jacuzzi gezet en toen het wondje zuiver was wat beter gekeken maar het lijkt gewoon een oppervlakkige schaafwonde. De huid was gewoon roze zoals overal, kon echt niks zien.. Heb er maar wat honingzalf op gedaan en nu gisteren en vandaag moet ik vroeg beginnen werken en ben pas klaar na het donker dus dan zie ik niks meer. Morgen even kijken.
Wondje onder het verband gaat wel weer een stuk beter.

Ik wacht nog steeds op de vliegenbeenbeschermers zodat ik hem open kan laten en laten luchten


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 14:31

Net melding gekregen dat ze verzonden zijn, finally.
Niet veel te melden, alles is weer een beetje terug naar normaal hier. Wat ben ik toch altijd blij als de zomer voorbij is.

Eindelijk weer een paar keer met Dexter op pad kunnen gaan en krijg het idee dat hij ergens vast zit. Wat komisch is, aangezien mijn rug al twee dagen vast zit na een meningsverschil met zus haar paard. Oh, the irony.

Dexter reageert op mijn been wanneer ik het aanleg en dat hoort niet :+ Ofja, dat hoort wel maar dat is niet Dexter :') Daar dus eens even naar laten kijken denk ik.
Misschien vindt hij het ook gewoon weer raar, lang niet meer gereden en in de tussentijd alleen maar voor de wagen gestaan..

De mannen zijn weer ontwormd, heb nog steeds geen klachten gekregen over Dexter dus ben echt heel benieuwd hoe ze het voor elkaar hebben gekregen :D Duke is echt een makkie met vangen en spuitjes maar normaal krijg ik na het ontwormen altijd een berichtje als 'wat een rotpaard' over Dexter. En na het filmpje dat ik de vorige keer kreeg geloof ik het ook wel _O-

Straks Duke zijn beentje verzorgen aangezien ik nog eens redelijk op tijd klaar ben met werken :) Als ik er aan denk maak ik nog eens een foto.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 19:20

Ik had het verband er af gehaald en een stukje gaan wandelen maar kwamen toch nog snel vliegen op. Heb het dus maar even terug ingepakt tot die dingen zijn gearriveerd.

Been:
Afbeelding
Afbeelding

Pony <3
Afbeelding

En even Dexter zijn dekje passen :+

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 17:50

Kijk wat mijn vriend heeft gemaakt <3

Afbeelding

Haakje voor halster aan op te hangen :D moet nog geverfd maar ik vind hem superleuk!

Edit: er komt dus nog een knop op geschroefd waar dan het halster aan moet hangen :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 18:30

Oké die beenbeschermers tegen de vliegen passen zelfs niet bijna. Maat draft, my ass.

De wonde is wel dicht, de huid wat schilferig maar dat lijkt me normaal. Wel mooi lichtroze. Heb er nu van die blauwe spray op gedaan, dat ging niet helemaal zoals gepland :+
Afbeelding
Zo zag het er uit:
Afbeelding

Beetje klooien met Dexter zijn longeersingel :')
Aangesingeld tot boven en nog te groot haha
Blinken als een spiegel!
Afbeelding

Zak van het voer er over gebonden, hoe gekker hoe beter :D hij vond het weer prima, want: gras
Afbeelding
Afbeelding

Knappe knol <3

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 19:09

Nee ik denk niet groter. Ik hoooop even groot maar ben gewoon blij met elke extra centimeter haha. Hij is nu bijna 170 dus ik ‘pas’ er op, het is niet raar meer zeker niet als hij de breedte nog in gaat (en dat verwacht ik dus wel zeker). Voor dubbelspan zou het fijn zijn als er nog 5cm bij komen, ik hoop op nog 10 maar we zien wel :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 19:32

Haha ja hij is ook groot in vergelijking met zijn trekpaard-leeftijdsgenootje! Vroeger was Duke altijd het schrale smalle hoopje, omdat ie ook zo vaak ziek was. Dat trekpaard hengstje was met een jaar echt al een bonk van een paard, breed, zwaar, echt bijna af zeg maar. Maar die is ook daar blijven steken.. Ziet er nog steeds meer dan prima uit maar is wel klein gebleven, Duke steekt er echt een stuk bovenuit nu.

Ik ga morgen iets heel leuks doen met Dexter, een klein meisje en een wit prinsessenjurkje! *\%/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 13:20

Ja ik heb een groep van 50 in het restaurant, zodra die weg zijn kan ik de rest bewerken :D
Alvast eentje

Afbeelding



Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 22:01

Duke krijgt lekker vakantie nu. Zijn been blijft echt mooi en er is al zoveel met hem gesleurd en gedaan, benen verzorgd, spuitjes, ziekjes dit, kwaaltjes dat. Dus als alles goed blijft gaan komt Duke de komende tijd niet meer uit de wei haha. Lekker rust, heeft hij verdiend. Braaf beest <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 16:54

Ik ben zo’n slecht baasje, wou ik Duke vakantie geven en nu kan ik er niet af blijven :') Ach 1 keer in 10 dagen de wei uit mag ik mezelf nog wel gunnen vind ik :P en hij is zo braaaaaf geweest *\%/*
Eerst naast de fiets

Afbeelding

En dan naast de bulldozer

Afbeelding
Afbeelding

Hij was ook wel trots op zichzelf, ik ben heel trots op beide! Dexter was de perfecte begeleider <3

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 17:07

Duke is nog een beetje platte pannenkoek :P De breedte heeft weer wat moeten inleveren op de hoogte, daar is hij wel weer een stuk omhoog geschoten. Maar nu ik zo die billen naast elkaar zie ben ik eigenlijk wel tevreden. Het ziet er niet gek uit naast elkaar, dus als het zo blijft is het ook oké. Ik vind het verschil in staartkleuren wel grappig, Dexter is echt een opaatje zo :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 09:13

Ik denk ook niet dat hij het héél erg vond :) Hij is echt zo'n aandachttrekkertje, vind ik wel leuk haha.
Vanmorgen reed ik langs de evenementsposter van de koetsenparade aanstaande zondag en nu heb ik al de hele tijd buikpijn van de zenuwen want dat is nog maar 4 dagen!!!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 09:50

Ik zit nog even op mijn roze wolk whieeeee!
Wat een heerlijk paard heb ik toch, ik kan echt niet begrijpen hoe ik dat geflikt heb 4 jaar geleden.
Naar een wildvreemd mens, om op een vreemd paard te kruipen en die knol dan ook nog maar mee naar huis te jatsen (ja dat woord verzon ik net, het klinkt zo lekker). En dan doet die knol DIT <3

We gingen ingespannen van stal naar de stad, waar de koetsenparade plaatsvond, dat is zo'n 3km dus dat is hij wel gewend, ging super. We liepen achteraan en Dexter volgde gewoon, moest niet echt sturen :')
De trekpaarden van stal hadden beide karren gekregen van het rijwielenmuseum. Klinkt heel fancy en chique maar het kwam er op neer dat 1 paard een loodzware aardappelenwagen kreeg, verf afgesleten, echt OUD. En de andere een grondkar, zal kijken of ik foto's kan vinden van de twee maar het waren echt van die loodzware, houten karren met houten wielen waar ijzer rond zat. RAMMELBAKKEN :') Wat was ik blij met mijn mooie sjees _O-

De karren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daar aangekomen moesten we nog 3 kwartier ingespannen wachten voor het begon, er was dan eten voorzien maar ik stond stijf van de zenuwen dus Dexter heeft mijn broodjes gekregen en ik heb het perzikje opgegeten en dat was het ook :')
Alsof het nog niet erg genoeg was met de stress, kwam de organisatie dan ook nog zeggen dat Dexter voorop mocht, omdat hij speciaal was. Ik wist even niet waar ik het had :+
Als ik echt niet wilde mocht ik wisselen maar ik dacht we proberen het gewoon, ik ken die markt en er is plaats genoeg om van plaats te wisselen moest het niet lukken.

Afbeelding


Maarja Dexter is een top knol en die deed gewoon zijn ding daar en ik hoefde eigenlijk zelfs niks te doen. Hij was er nooit geweest maar liep braaf zijn rondjes langs het publiek af (>1000 mensen !!!) WAUW <3 De eretribune was nog niet compleet dus we moesten op de markt nog een kwartier wachten, langs de geluidsboxen en de joelende kinderen. Ging Dexter daar staan slapen _O-

Afbeelding

Na een paar rondjes mochten we het terrein verlaten en kwamen de old timer tractors, dus toen zijn wij met de paardjes terug naar huis gegaan voor hun welverdiende grote zakken wortelen :D

Nog wat sfeerplaatjes, maar ik verwacht van fotografen in de loop van de week nog mooiere foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de markt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt niet te geloven wat die 3 paarden hier gisteren geflikt hebben. Dexter, maar ook die twee van stal. Loodzware karren, lawaai van die metalen wielen, en ze doen het alsof ze het al jaren doen.
Dan kan het nog zo moeilijk zijn om passend tuig te vinden, zware trailers, zware auto's, dure hoefsmeden, maar dit zou ik echt nooit van mijn leven meer anders willen <3
100% genieten!

Ik had de neppe gopro op de koets bevestigd, maar die knipt de fragmenten altijd in stukjes van 1min (als iemand weet hoe dit uit kan.. :P ) dus die moet ik allemaal achter elkaar plakken eerst.
Als ik meer foto's tegen kom dan volgen die nog :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 12:25

Ahh dankjewel!
Het filmpje is ook geplakt :D Het geluid komt ergens halverwege. Ik heb dat maanden geleden per ongeluk uit gezet door ergens op te duwen en ben er gisteren per ongeluk achter gekomen hoe het terug aan moet :') Doordat hij was gevallen en ik op datzelfde knopje nog eens duwde met snel te willen zijn, en het geluid opeens terug werkte _O-


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 16:29

Ja ik had qua bevestiging van de camera niet heel veel opties helaas :')

Ben ook heel trots, zo fijn geweest!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 16:56

Ahhh dankjewel! En welkom :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 17:08

Fanou schreef:
Dankjewel! Als ik een goede baan heb lijkt het me super stoer om ook zulke paarden te hebben haha.

Dan moet je niet gaan weerwolven want je baan kun je wel vaarwel zeggen _O-



Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 10:57

Ja ik wilde hem nog inspannen deze week maar ik geef hem lekker vrij, heb er nu ook niet meer zo’n schrik voor en dat komt vast helemaal goed :)

Hij was ontzettend stijf na de parade zondag, niks te merken onderweg maar toen hij 5min stil stond om thuis af te tuigen kon hij ineens niet meer draaien en stappen ging heel moeizaam. Misschien net wat te veel geweest :( ga er nu heen, hoop dat het beter gaat. Anders moet ik nog een ander paard zien te regelen, als het niet gaat dan gaat het niet natuurlijk

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 11:00

Ik wilde nog een verhaaltje maken, maar niks meer aan het handje.
Hij kon gisteren alweer probleemloos Duke bij de voerbak weg trappen :Y) En kwam in een vlot drafje op me af toen ik met de emmer rammelde. Dus nog lekker een paar dagen vrij en zaterdag weer aan de bak. Gelukkig is dat maar een klein stukje van bij de bruid thuis tot aan de kerk, waar we weer opgehaald worden :)
Uiteindelijk stonden ze wel vreedzaam te vreten
Afbeelding

Ik heb gisteren die trouwkoets gepoetst en opgeblonken en wilde hem dan terug in de loods zetten bij de koetsen, maar kreeg hem niet meer over de drempel van stal _O- Dus daar liep Anoek de ezel met die grote koets helemaal achterom de stal in, wat een zicht is dat geweest :')
Heb witte tule gekocht om hem te versieren, wat nep bloemen van bij de action en een mooie fleece deken voor over de zeteltjes, want die zijn nu bruin met een ouderwets motiefje.
Heb bordeaux stof gehaald en ben een schoft- en borstonderlegger/dekje aan het maken voor onder het mentuig, eentje is al klaar, de andere moet vannacht of morgen :')

Afbeelding

Niet moeders mooiste, maar ik was nog wat aan het klooien met de instellingen van de naaimachine, ben altijd oma haar 60-jaar oude naaimachine gewend en nu heb ik er zelf eentje die ik nog niet begrijp :') Draadspanning te hoog, dan te laag, steek te groot blehhhh.
Ik wilde ruitjes maken, maar ga het op strepen houden. Is eens wat anders 8)7

Volgende week gaat de bruine hengst apart gezet worden, hij wordt dan op een ander voerschema gezet ivm hengstenkeuring in november. Vind het zo zonde om hem en Duke uit elkaar te halen, maarja niet mijn paard dus daar kan ik niet veel over zeggen. Duke blijft gelukkig niet alleen achter, Dexter blijft er gewoon lekker bij en als de gekkigheid (bruiloft) voorbij is haal ik ze fijn samen weer een tijdje aan huis :)
Normaal zou ik nu zeggen, Duke wordt toch binnenkort gecastreerd maar dat is nog euhm, onbeslist :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 08:38

Ik kan de dag in 1 woord omschrijven: NAT.

We hadden er zo naar uitgekeken en alles is ook ééécht heel goed gegaan! Ik heb echt het beste paard van stal, letterlijk.
Maar zo mooi zonnig als het was toen we gingen inspannen, zo hard heeft het ook geregend van het moment dat we opstapten tot het moment dat hij er na terug in de trailer stond. En dan nog steeds trouwens, eigenlijk de hele dag :+

Dus niet heel veel foto's want het regende echt heel hard, wel een paar van de koets die we versierd hadden en van toen we aan de voordeur van de bruid aan het wachten waren. Gelukkig kon op de koets de kap omhoog en zaten de passagiers wel droog, maar ik dus niet :P

Toen we een kwartier onderweg waren (het was in totaal een uur rijden) maar even aan de kant gegaan. Dit flikt hij serieus bijna elke keer.
Afbeelding

Booty <3

Afbeelding

En dan wat foto's die een vriendin heeft gemaakt, ik had 2 mensen mee gevraagd om de trailers tot aan de kerk te rijden, zodat we niet in de regen ook nog terug moesten. Super fijn van ze!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou toch zo van dit koppie <3

Afbeelding

Dit was de eerste keer dat hij voor deze koets stond, het was de bedoeling om de afgelopen week nog te oefenen met deze koets, maar omdat hij de eerste dag na de parade wat stijfjes was en eigenlijk ook gewoon super super braaf, heb ik hem de hele week met rust gelaten. Ik verwachtte geen gekkigheid, hij heeft al voor verschillende koetsen gestaan ondertussen en nooit wat geks gedaan, ook gisteren dus niks aan de hand :)

En alle credits aan mijn vriend die de koets zo mooi heeft versierd. EN weer de hele rit langs Dexter heeft gelopen, 4 km!!
Het waren veel grote drukke wegen zonder pechstrook of fietspad oid, en blijkbaar is dat het grootste boerengat van België want het was de ene tractor na de andere :') Maar hij deed het met een lach en ik ben super blij dat hij mij zo veel geholpen heeft de afgelopen weken/maanden!

Oh, de borst- en schoftonderleggers had ik niet meer af gekregen trouwens :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Elegance_, knockout1, Ninaka, Sterrenpony en 34 bezoekers