Eerste paard kopen of bruikleen/lease

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:06

xRaisin schreef:
Ik lees even mee! Ik loop op dit moment aan jaartje achter op jou (werkt net 1 jaar full time aan het werk en hoop volgend jaar een paardje te kunnen kopen). En ik zit echt met precies dezelfde vragen als jouw lijstje aan vragen. Alleen nog één toevoeging die ik mij afvraag:

Iedereen geeft ook altijd aan dat je een flinke spaarpot achter de hand moet hebben (logisch), maar hoe groot moet dat spaarpotje eigenlijk zijn? Zijn daar adviezen/richtlijnen voor? Dat heb ik nog nergens kunnen vinden.

Ik zou qua spaarpot zeggen zo'n 5000 euro voor als hij een koliekoperatie met revalidatie nodig zou hebben.Want dat kan elk paard zomaar krijgen.Het is ook goed als je iemand achter de hand hebt,bijv. je ouders,die medische kosten zouden willen voorschieten.Overigens is er bij veeartsen vaak over een afbetalingsregeling te praten.Overigens heb ik al 35 jaar eigen paarden en nog nooit een operatie nodig gehad,maar dat weet je nooit vantevoren.



anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:40

Je kunt er ook een eerst leasen en als het erg klikt later proberen te kopen. Want bij meteen kopen is er wel altijd het risico van een miskoop. Daar staat Bokt ook vol van.En dat hoeft niet met de gezondheid van het paard te maken te hebben,maar ook met een karakter wat niet bij jou zou passen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JudithO, Laj1, Monique1963, Supertje en 168 bezoekers