Er af vallen op buitenrit. Wat doet je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Er af vallen op buitenrit. Wat doet je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 18:05

Als ik de Penny moet geloven dan blijft een paard netjes bij je staan, snuffelt bezorgd aan je of je wel ok bent Lovers en laat je daarna weer mooi opstappen (of als je gewond bent: rent naar de eerste de beste boerderij om hulp te halen).

In werkelijkheid heb ik echter wel andere dingen gezien. Meeste paarden blijven bij de groep (mits je tenminste met ook wat andere paarden op stap bent).
Sommigen gaan alleen naar huis }> (hoezo kuddedier? Hup in galop naar huis, soms zelfs: ik kan best even rollen met zadel en daarna in volle galop naar huis).
Sommigen rennen naar huis als je alleen op pad bent (hoi, bazinnetje hier ben ik al Schijnheilig , baasje moet nog een stukje lopen... O ja, ik heb ook een stukje in de zee gezwommen dus ik denk dat je mn zadel moet invetten ), maar blijven wel bij de groep als ze met een groepje zijn.
Andere paarden besluiten wat terrein te gaan verkennen en die kun je vervolgens uit het eerstvolgende dorp plukken waar ze appels staan te jatten uit een willekeurige tuin (:wave: haaaaaai baas, ook leuk hier he).

Maar goed, je valt eraf op je buitenritje. Wat doet je paard? Of heeft heel bokt van die engelachtige pennypaarden?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:09

irish blijft staan, tenminste toen we samen vielen en ik niet zo snel op kon staan omdat ik net 500 kilo paard op me gehad had!! Ze stond nog meer te trillen als mij

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:13

Vreemd genoeg hou ik altijd m'n teugels beet als ik val,das een soort reflex.
Maar ik ben misschien buiten in die 8 jaar nog maar 2 keer gevallen,ze blijft wel staan ja,maar ik heb geen idee of ze dat ook doet met andere paarden erbij.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:17

Het is mij tot nu toe gelukkig nog maar 1x gebeurd.... Omar is een stuk doorgerend nadat ik in het water was gestort Schijnheilig en stond daar lekker te eten en ik liet zich makkelijk vangen en ik kon weer opstappen.

Zijn vorige eigenaar heeft het ook wel eens meegemaakt en toen stond Omar rustig te wachten zo van hé wat doe jij daar nou Verward Als hij denk ik volledig in paniek is en heel erg geschrokken denk ik echter dat hij in volle galop richting stal zal gaan maar zeker weten doe ik het niet... ik was ook niet echt van plan om het voor je te gaan uitproberen Knipoog

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 18:18

AnneOmie schreef:
Als hij denk ik volledig in paniek is en heel erg geschrokken denk ik echter dat hij in volle galop richting stal zal gaan maar zeker weten doe ik het niet... ik was ook niet echt van plan om het voor je te gaan uitproberen Knipoog


Flauw hoor Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:34

Volgens mij blijf ik ook meestal mijn teugels vasthouden.

Van manegepaarden ben ik tig keer afgevallen. Of ze toen wegliepen kan ik me niet meer herinneren. Ik geloof meestal wel. Van mijn vorige verzorgpaarden, Wenga en Safari ( allebei rond de 1.70) ben ik geen enkele keer afgevallen. Knap he? Haha!

Ik ben 2 keer van Chica afgevallen ( de 1e keer liep goed af, de 2e keer iets minder: gebroken neus...). Alle 2 de keren bleef ze braaf naast me staan( terwijl we best dicht bij huis waren) Lovers

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:39

t is me 1 x overkomen. Kwam er een brandweer aan met sirene en zwaailicht... paarden op hol, en toen sprong ze de andere kant op dan ik d8. (brandweer kwam zeer onverwacht!)
en tja, toen lag ik er naast... maar ik hou gewoon stug de teugels vast, en dat zal ik altijd doen. Is ook gewoon en reflex. ben trouwens wel de hele weg over gesleurt, tot wik belandde in de sloot, toen stond t beessie eindelijk stil!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:41

Grazen Vork nadat ze heel verbaast gekeken had en denk niet bijzonders dus dan maar Vork Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:57

Ik ben een keer buiten van een manegepony afgevallen. Een vriendin haar pony schrok en schoot ervandoor in volle galop, die van mij ging mee... toen riep ze HO, maar in plaats dat haar pony stopte, stopte die van mij Schijnheilig ...uit volle galop in 1x stil }>
Gelukkig ging ze staan grazen tot ik er weer opzat Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:08

ben 1 keer met een buitenrit gevallen
ik was met een ander meisje mee en er kwam een agressiefe herder op ons af (honden mochten daar al niet los)
dus die van ons draaien zich om. ik zat op een wintec zadel (klere dingen schuiven als de hel) dus floeps lag ik op het pad
andere paard met ruiter en de mijne (was toen nog niet van mij trouwens vandaar het wintec zadel) waren weggeschoten . stonden een paar honderd meter verderop te wachten.. had wel een zere kont trouwens... maar dat wijf van die herder joggde gewoon door. vroeg niet eens of ik wat had terwijl ik half op het fiestpad was gevallen en wel een schedelbreuk kon hebben. sommigge mensen... maar goed dat ik altijd een cap op heb

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:17

dan blijft ze staan, zelf schrikt ze er ook van..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:18

Ik ben buiten slechts van 2 paarden afgekinkeld. De Vanitas bleef altijd braaf bij je staan * huh, wat doe jij daar nou* om je vervolgens een paar porren met haar neus te geven en vervolgens heel nerveus te worden. Mijn shetje ging er altijd als de wind van door, om vervolgens al lang en breed thuis te zijn eer dat jij op de grond lag. Maar over het algemeen hield ik de teugel goed vast, maar is het twee keer gebeurd, bij de shet, dat het hoofdstel eraf ging en ze daardoor de kans kreeg om er van door te gaan.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:27

Mijn paard blijft staan en kijkt mij op een bepaalde manier aan, zo van " Wat doe jij nou? Je hoort op mijn rug te zitten hoor". Soms gaat ie verderop staan grazen en wacht tot ik hem kom halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:28

Gelukkig nog niet uitgeprobeerd met Kawa.
Ik rij dus altijd alleen, en ik weet bijna zeker dat hij weg rent, dus niet bij me blijft. Of hij huis ook kan vinden weet ik niet Lachen
Ik zou dus ook alleen van Kawa afvallen omdat er iets paniekerigs gebeurt, en dan wil Kawa alleen maar weg van het enge, dus blijft echt niet staan.
Kan hem daar eerlijk gezegd ook geen ongelijk in geven Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:33

Denk dat ze heel hard richting huis gaan, niet fun, want we zitten parallel aan een redelijk drukke weg. Gelukkig ben ik er tot nu toe niet vaak afgevallen buiten.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:34

Ben er in totaal 2 keer buiten afgevallen. De eerste keer bleef hij staan. De tweede keer liep hij een beetje rond (bleef bij de groep). Gelukkig maar dat hij niet gauw weggerende.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:39

Berdien blijft staan en kijkt heel dom en toch lief wat ik daar doe, en als ik boos ben kijkt ze bang Haha! (nou ja bang... Haha! Meer zo van hooo f*ck Haha!)

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:57

mijn paard blijft dus niet staan , ik ben er 1 keer afgevallen, was met een groepje, en knol rent gewoon weg, niet naar huis maar de andere kant op..na 1,5 uur terug gevonden..

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:01

Die van mij rent naar de eerste de beste telefooncel en belt 112 om hulp in te schakelen. Geweldig paard.


In werkelijkheid zoeken die van mij de eerste de beste berm op om te vreten, zijn ze echt in paniek ben ik niet blij, want dan gaan ze rare dingen doen zoals drukke wegen oversteken...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:02

Ik ben 1 keer midden in een meer gemieterd. Mijn paardje liep het water uit en ging daar staan grazen...

Een vriendin viel er een x vanaf in het bos en haar knollie ging er dus wel in volle gallop vandoor... Dit was wel een huur pony dus die kende haar niet goed, misschien speelt dat mee?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:08

stilstaan en gras vreten Haha!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:10

Ik heb een keer gehad dat ik met paard en al in een greppel viel, paard stond eerder op als ik en rende als een bezetene terug naar huis. Alleen het huis/stal stond midden in Blaricum. Ik erachteraan rennen, alsof ik hem bij kon houden, maar ja je moet toch wat. Dan voel je je wel erg banketstaaf op zo'n moment.
Een paar weken geleden was ik met paard en al achterover geslagen tijdens een buitenrit, toen was het paard minstens zo geschrokken als ik en bleef een klein eindje verder op staan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:19

Ik ben pas 2 keer buiten eraf gevallen. 1 keer met Robin, hij stond gelijk stil en keek om van "Nahja wat doe jij nou daar?" Dat was ook heel vreemd. Had net ponyclubles gehad, en had een brief gekregen. Ik ging buiten ff uitstappen, losse teugel, zonder beugels, was de brief aan t lezen.. Ik draaide om en ineens komt er een koe aanrennen in t weiland, en Robin schrikt, maarja ik zag dat dus niet Haha! en ik lag er langs..
Bij Camilla ben ik samen onderuit gegaan, ze stond weer op en mijn been bleef haken in de beugel. Ze rende verder en toen heb ik met heel veel kracht mn been uit mn laars getrokken. Ik dacht echt dat ik dr kwijt zou zijn omdat ze een stuk verder rende, toen ging ze stil staan en kwam lief naar me toe gelopen. Lovers Ik denk dus echt niet dat ik dr kwijt zal raken dan.. Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:29

mijn verzorgster is zo slim de teugels vast te blijven houden, he anique............. Haha! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:31

Ik houdt meestal de teugels vast als ik val, 1 keer buiten overkomen en toen ging hij staan eten (hij had mw vanuit galop met een noodstop eraf gebokt (hoofd tussen benen) 1 keer op een groot terrein in vliegende galop eraf evallen, meer gezweefd, toen kon ik hem vast houden. Ben bang dat ik hem anders wel had kunnen zoeken... Is eigelijk mijn grootste angt dat mijn pony er zonder mij vandoor gaat...