update: Avontuurlijke hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

update: Avontuurlijke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 20:45

Ja, wij hebben het getroffen. Het feit dat Patent een hengst is, is niet zo heel duidelijk. Hij is zo ontiegelijk braaf. Echt ongelofelijk.
Maar hij heeft een trekje... dat is wat minder! Hij breekt namelijk overal uit. En als dat nou nog een typisch hengstentrucje zou zijn, ok, maar dat is het dus niet. Dat beest zou zelfs zonder ballen overal onderdoor kruipen en overal een weg uit weten te vinden.
Vorige week had ik een dagje vrij en had ik Voltrack en Patent 's ochtends in de speelwei losgelaten. Mooie regendekens op (tankjassen, zijn nl Nieuwzeelandsedekens). En toen Joop gezadeld en naar het bos. Alles helemaal prima. Mijn ouders wisten dat Patent een beetje uitbrekerig was (was in die week elke dag al een keer naar voren gekomen om te kijken of er soms al lunch was Vingers aflikken ) en dat ik naar het bos was, dus die zouden een extra oogje in het zeil houden. Ik ben dik een uur weggeweest en toen ik terugkwam was Patent nog steeds gezellig samen met Voltrack achter. Lachen Jopie moest nog even met mijn neefje rondstappen (die is helemaal wég van Joop), en omdat het beugels op maat maken wel even duurde gaf hij een hinnik. Eén maar! Ik dacht nog: oh nee, dat hóórt Patent natuurlijk en die staat zometeen voor m'n neus Cool . Maar nee. Kwartiertje met neefje op Joop rondgestapt en nog steeds geen Patent. Ok, gelukkig. Dacht ik. Ik had Joop afgezadeld en deken op gedaan en even niet gekeken. Loop ik met hem naar achter en wie staat daar gezellig aan een boompje te knabbelen? 'Hoooooi Jopie!' . Hmm, iets minder natuurlijk. Patent op weg meegegrepen (die was zich van geen kwaad bewust) Schijnheilig en weer teruggezet. Met z'n drieën blijven ze wel achter, maar voor de zekerheid zou ik nog even een extra draadje spannen, zodat hij er niet meer onderdoor kon. Ik ben naar voren gelopen, heb het draadje gepakt en toen ik me omdraaide stond daar een zeker figuur aan hetzelfde boompje te knabbelen. Knipoog . Oké dan! Draadje gespannen. En toen leek het wel ok.
Ik was weer naar binnen en mijn moeder ging het draadje goed doen (met haken en ogen goed vastzetten). Toen ik haar weer tegenkwam was Patent inmiddels wéér uitgebroken en op stal gezet (hij bekijkt het maar!). Dat was nog geen kwartier later. Omdat het wel een beetje zielig was (hoewel hij het niet erg vond) toch maar weer jas an en naar achteren. Nou, prima vond Patent. Puik idee. Mijn vader had inmiddels het stroomapparaat (met batterij) uit de kast gehaald en dat aangesloten. Toen bleef Patent voorlopig binnen. Maar natuurlijk gebeurt er dan iets wat je niet verwacht...
De dierenarts kwam. Na overleg besloten Jopie nóg een enting te geven (2e van de booster). Dus ik moest Jopie halen. Ik zei nog: Patent zal toch niet... Nee, zei mijn vader, er staat zo'n dot stroom op dat hij het niet zal doen. Ik Joop eruit, draadjes gespannen en stroom er weer op. Patent duwde gelijk zijn neus er tegenaan, en inderdaad, hij liep weg. Hij had Voltrack nog, dus zo'n probleem zou het toch niet zijn? Ik was net bij de stal toen ik op eens 'kattaklop' hoorde. Ik zuchtte maar eens diep, keek achterom en zag een zeker vrolijk koppie in een leuk galopje aangescheurd komen. Clown Tong uitsteken Joop in handen van mijn neefje geduwd, en maar naar achter gehold om Voltrack te redden van deze verschrikking. Die houdt er namelijk helemaal niet van om alleen achter te blijven. Onder of tussen draadjes door friemelen zal hij ook nooit doen, is eng. En inderdaad, wie stond daar op veilige afstand van het draadje. Onze arme bier. Helemaal in shock. Ik stroom eraf gehaald en pony gepakt. Hij ging heel braaf meestappen, helemaal zielig omdat hij zich nu wel heel erg verlaten voelde. Bovendien had hij natuurlijk een flinke tik gekregen van het draadje. Arm beest.
Patent heeft kennelijk wel een flinke schok gekregen bij zijn ontsnappingspoging, want hij heeft het nu écht niet meer geprobeerd. Alle draadjes laat hij nu met rust, maar het is natuurlijk wachten op zijn volgende poging. Ik vrees dat het nooit een paard wordt wat je achter een draadje kan zetten in een paddockje. Voor hem is het nooit groot genoeg, en bovendien is hij nog wel hengst, wat wil zeggen dat je het nooit weet als hij een leuke hengstige merrie voorbij ziet lopen. Het koppie vooral, zo ongelofelijk eigenwijs...
Verder gaat alles echt geweldig met Patent, het is gewoon één grote knuffelkont. Hij is gék op aandacht, kusjes geven en alles wat erbij hoort. De trainingen pikt hij supergoed op, hij houdt het best vol hoewel het voor hem toch redelijk zwaar is. Hij is nu ook voor het eerst met ons op het strand geweest en liep zo de zee in. Kijk, dat is nou een brave bier! Het is inmiddels gebleken dat hij al zo ontiegelijk veel dingen gedaan heeft, en zelfs gewonnen, maar dat verklap ik nog niet allemaal! Haha! Lips are sealed
Patent is echt een geweldige knol, altijd in voor een leuk feestje, een grapje, maar vooral een super eerlijk beest en met werklust voor 10. Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:30

Hoe je het weer opschrijft, geweldig! Gek beest ook die Patent, leuk te lezen dat jullie zoveel plezier met hem hebben.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:01

wat een ondeugen peerdje Lachen, wel zielig dat hij die schok had gekregen..maja misschien doettie het dan geen 2e keer?!
Grappig verhaal Haha!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:50

Haha leuk verhaal, maar kan je hengst dan gewon tussen de andere paarden staan?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 14:41

Hij doet helemaal niks, dus dat kan best. Is 'n lieve hengst. Beetje gek, maar helemaal niet aggressief ofzo. De meeste mensen geloven ook (terecht) niet dat het een hengst is, maar dat issie toch echt!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:10

Mijn hengsten staan ook gewoon tussen de andere paarden, is dus normaal voor ze en daar worden ze ook makkelijker van.
Hengsten die altijd weg worden gehouden bij andere paarden zijn vaak veel 'vervelender' De merries waar mijn hengsten tussen staan zijn echter wel drachtig, of niet hengstig, ik zal ook niet de kat op het spek binden!!!

Maar wel leuk om te lezen dat Patent zo ontsnapperig is, dat heeft met shetmerrie wel (komt echt overal onderdoor of overheen en met die dikke vacht krijgt ze geen schok!), maar mijn hengsten zijn als de dood voor het witte lintje!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:05

Wel fijn hoor dat Patent zo goed tussen de rest kan. Mits hij daar ook wil blijven. Ik lag in een deuk van je verhaal. Haha!

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:38

Hoi Laui,

Wat een ontzettende gave paardjes heb jij.
Toen ik Lennon net had wou ik ook attijd endurance gaan starten, het lijkt me ontzettend gaaf. Vooral omdat het niet echt om winnen gaat, maar om zelf tot een overwinning te komen. Helaas heb ik het nog nooit gedaan. Wel rijdt ik nu L1 met hem en daar ben ik al trots op.

Nou, ik kijk zeker weer uit naar spannende avonturen van jou *LOL*

Groetjes Nair

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:14

Toch eens proberen Nair, ik kan je niets noemen wat meer geweldig is, fijner en waar je meer bij samenwerkt.. *promoot promoot*
Ik lag ook onder mijn bureau Laudine Haha! Hou ons op de hoogte.. Haha!

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:27

Misschien dat ik het toch in het nieuwe jaar een keer ga doen. Train jij nog op een bepaalde manier?