Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:07

Melanie_B schreef:
k_m schreef:
Ja? Wij hebben echt zo veel merken gepast, ik durf het niet meer zeggen. Kent en master, tekna, erreplus,.... echt zo veel niet normaal.

Ze had echt vreemde maten. Heel korte rug, voor de inch zou het zeker max 17,5 mogen zijn, eventueel met verkorte kussens dan. En ze heeft wel een large nodig van boom maat. :p Kort en breed dus echt een tafel zei de zadelpasser :+


Ik zou zeker hulsebos aanraden. Hebben eventueel ook goede tweedehands zadels. Ben toen der tijd goed geholpen, en binnenkort komen ze weer.


Bedankt voor de tip, jammer genoeg zitten ze wel heel ver weg. Ik zit zelf bij Antwerpen in de buurt. Maar ik hou het in gedachten! Heb nu 2dehands terug een euroriding gevonden maar kleinere maat, wellicht kan ik hem eens passen moest de verkoper dat toestaan. We zullen zien!


mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:34

Cera flexchair zit je op een zadelkruk die alle kanten op kan bewegen. Je doet bepaalde oefeningen om je romostabiliteit te verbeteren. Dmv een PAR test kun je je verbetering in de gaten houden.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:44

Cera, ziet er top uit. Goed bezig!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:04

mirjamalvaro schreef:
Cera flexchair zit je op een zadelkruk die alle kanten op kan bewegen. Je doet bepaalde oefeningen om je romostabiliteit te verbeteren. Dmv een PAR test kun je je verbetering in de gaten houden.


Zoiets dacht ik idd al, moet ik ook maar eens gaan proberen.


SBravour schreef:
Cera, ziet er top uit. Goed bezig!


Dankje! :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:07

Nouklime ik heb geen ervaring met dat zadel.
Ik wil ook graag een ander maar het is nu gewoon nog jammer om wat anders aan te schaffen. Zadel wat ik erop heb liggen past nu goed alleen vind ik m niet zo fijn :P Maar paard zal nog zoveel veranderen dat het gewoon jammer is om nu wat anders aan te schaffen

KM het blijft lastig met zadels..

Melanie hulsebos heb ik ook al eens opgezeten, zat inderdaad erg fijn!
Vorige paard had ik een KM custom opliggen, wil graag op den duur zo'n zadel weer. Heerlijk diepe zit en veel wrong.

Cera ook weer lekker gereden

Ik vind flexchair een hele fijn aanvulling en vooral iets wat goed inzicht geeft over waar je tegenaanloopt.
En als je bij een fysio doet kan je dat gewoon via je zorgverzekering laten lopen(mits je verzekerd bent voor fysio natuurlijk)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:13

Wat goed zeg die flexchair. Lijkt me echt leuk om eens te proberen. Geloof dat dat heel veel doet voor je houding ja.

Vanmorgen gelest met Lars. Thuis in onze bak die opzich niet heel slecht is maar ook niet heel goed door het nieuwe zand. Lars was weer super braaf natuurlijk. Heerlijk gewerkt aan tempo, sturen, bochten, slangenvoltes waarbij we nu gingen schakelen op de rechte stukken, dat was moeilijk :oo Maar toch goed gegaan. Hij begint in stap ook mijn hand op te zoeken wat natuurlijk Toppie is :D

Afbeelding

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:25

Afbeelding

Even gauw tussendoor...
Super trots op mn 3 jarige puppy...
Vandaag heeft me vriend er voor het eerst opgezeten! Meneer is niet zo lenig :+ maar Rock was heeul lief voor hem.. :D

Ik heb wat beeldmateriaal wat ik wil delen,maar ivm lange inhoud en steeds het zelfde beeld, wil ik het filmpje bewerken zodat ik de beelden kan inkorten en meerdere filmpjes in 1 kan plakken. Weten jullie hoe je dit doet?

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:40

@melanieB, zo wat leuk!! Ik krijg mijn vriend in geen 100 jaar op callista, en dat is ook praktisch zelfmoord denk ik :+

Heb je een windows? Anders zou je even kunnen kijken of je windows movie maker hebt op je pc. Of even googelen op video bewerkings programma's, dan kan je vast wel iets simpel downloaden waarmee dat makkelijk kan. Je kan het trouwens ook op youtube zelf doen, maar durf niet zeggen hoe dat net moet!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:44

k_m schreef:
@melanieB, zo wat leuk!! Ik krijg mijn vriend in geen 100 jaar op callista, en dat is ook praktisch zelfmoord denk ik :+

Heb je een windows? Anders zou je even kunnen kijken of je windows movie maker hebt op je pc. Of even googelen op video bewerkings programma's, dan kan je vast wel iets simpel downloaden waarmee dat makkelijk kan. Je kan het trouwens ook op youtube zelf doen, maar durf niet zeggen hoe dat net moet!


Ik ben nu Windows Movie Maker aan het dowloaden... Hopelijk lukt het me daarmee! :)

Haha, hij heeft op mijn vorige merrie ook gezeten, maar toen was het niet zo erg als die met opstappen per ongeluk haar kont raakte. Dat mocht die nu absoluut niet :')

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:58

@ apple ziet er leuk uit met lars!! Tof dat het altijd beter blijft gaan. las op insta dat je hem nu 2 keer rijd, kan je niet beter overschakelen naar 3 en dan iets korter? Dan leert hij volgens mij wel sneller en vlotter niet?

Callista had vandaag even een klier dag, op zich deed ze niet stout maar het was echt een plank. Had nu ook een bontje onder het zadel en tot de conclusie gekomen dat dat toch zeker niet beter is. Die gaat er nu uit en rustig aan beetje kijken of ik ergens een ander zadel kan vinden, ga deze ook niet meer laten opvullen want hij is toch te lang..

Had toevallig mijn camera een keer bij en heb een paar foto's gemaakt. Ik post er verschillende, dan kunnen jullie zien dat ze soms wel beetje loslaat, maar ze was erg gespannen vandaag dus die zet ik er ook gewoon tussen. Morgen nog een keer en dan hopelijk iets meer rust er in!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:03

Oooooh die laatste foto <3 Super leuk paard heb je, prachtig. Love schimpies

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:05

Nou zadel gisteren avond opgehaald en vanmorgen gepast door mn zadelmaker en bijgevuld. Heb er niet op gezeten toen durfde dat niet aangezien ik de laatste 2 keer er keihard af ben gevallen wilde rijden even rustig doen op mn eigen tempo. Dus vanmiddag erheen ik was de halve middag zenuwachtig maar opgezadeld gelongeerd 6x gehangen en toen gaan zitten en niks aan het handje haha. Zal je altijd zien hè! Zal morgen even wat foto's maken van het rijden met mijn nieuwe zadel.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:12

nouklime schreef:
Nou zadel gisteren avond opgehaald en vanmorgen gepast door mn zadelmaker en bijgevuld. Heb er niet op gezeten toen durfde dat niet aangezien ik de laatste 2 keer er keihard af ben gevallen wilde rijden even rustig doen op mn eigen tempo. Dus vanmiddag erheen ik was de halve middag zenuwachtig maar opgezadeld gelongeerd 6x gehangen en toen gaan zitten en niks aan het handje haha. Zal je altijd zien hè! Zal morgen even wat foto's maken van het rijden met mijn nieuwe zadel.


Oh dat gevoel herken ik zo hard!! En dan mega zenuwachtig, en dan opstappen en echt oke ademhalen, en dan is er niks aan de hand! Heb van de week ook niet gereden 2 keer. 1 keer was ze me echt veel te druk, 2de keer had instructrice haar zo fijn gereden dat ik haar zelf niet meer extra wou belasten. En dan begin ik gelijk weer in mijn hoofd te denken van oh oliebol ik moet er echt zelf nog eens op,... Terwijl dat eigenlijk totaal gaan drama is. Zal blij zijn als ik terug wat routine er in heb. Zal voor jou ook vast veel schelen! (Ik was ook 2x hard gevallen en dat doet toch wel iets blijkbaar)

@melanieB Haha dankjewel! Lief ziet ze er uit he, eigenlijk stond ze zo te kijken omdat ze ergens plastiek hoorde waaien vond ze eng :Y)

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:29

Oke. Dat bewerken is niet voor mij weg gelegd. Dan maar de filmpjes zo plaatsen. :Y)

Rockstar // Stap



Rockstar // Draf



Ik ben al erg happy met dit beeld. Hij is al een stuk voorwaartser, heb veel minder hulp nodig van mijn vriendin en de longeerzweep.
Hij had er ook echt zin in vandaag. Het is nog allemaal niet actief genoeg, maar hey, het begin is er. *\o/*
Er zitten al hele fijne stukken bij, en heb wel het idee dat hij het allemaal wat beter begint te begrijpen.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:41

nouklime schreef:
Nou zadel gisteren avond opgehaald en vanmorgen gepast door mn zadelmaker en bijgevuld. Heb er niet op gezeten toen durfde dat niet aangezien ik de laatste 2 keer er keihard af ben gevallen wilde rijden even rustig doen op mn eigen tempo. Dus vanmiddag erheen ik was de halve middag zenuwachtig maar opgezadeld gelongeerd 6x gehangen en toen gaan zitten en niks aan het handje haha. Zal je altijd zien hè! Zal morgen even wat foto's maken van het rijden met mijn nieuwe zadel.


Snap je gevoel, toch wel heel goed dat je even gezeten hebt. Neem je het zadel nu wel? Zitten en rijden is natuurlijk nogal een verschil, en daarnaast.. en goed zittend zadel verbeterd ook altijd je houding en zit :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:42

xApple schreef:
Wat goed zeg die flexchair. Lijkt me echt leuk om eens te proberen. Geloof dat dat heel veel doet voor je houding ja.

Vanmorgen gelest met Lars. Thuis in onze bak die opzich niet heel slecht is maar ook niet heel goed door het nieuwe zand. Lars was weer super braaf natuurlijk. Heerlijk gewerkt aan tempo, sturen, bochten, slangenvoltes waarbij we nu gingen schakelen op de rechte stukken, dat was moeilijk :oo Maar toch goed gegaan. Hij begint in stap ook mijn hand op te zoeken wat natuurlijk Toppie is :D

[ [url=m/Gmvp0C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker bezig! 8-)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:44

@ KM, ik rijd Rockstar ook 2x in de week. Op dinsdag en zaterdag. Woensdag is zijn longe dag (lekker aan het halster, soms de bijzet als ik bijv. een keer niet kan rijden) En de overige dagen is die nog lekker vrij. Tot nu toe werkt dit schema goed en blijft die het leuk vinden. :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:25


Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:47

Melanie: Filmpjes zien er prima uit, heel braaf. Denk dat het uit om balans komt, maar houd het wel een beetje in de gaten hij lijkt iets wat onregelmatig soms in de draf in mijn ogen. :) Misschien vertekent het hoor, het is echt minimaal!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:52

M
ote="SBravour"]Melanie: Filmpjes zien er prima uit, heel braaf. Denk dat het uit om balans komt, maar houd het wel een beetje in de gaten hij lijkt iets wat onregelmatig soms in de draf in mijn ogen. :) Misschien vertekent het hoor, het is echt minimaal![/quote]

Dat is mij nog niet opgevallen. Wel dat die af en toe (vooral achter) nog wat kracht mist en daarom soms niet heleMaa

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:52

*helemaal mee komt. Hij is echt TOP braaf. Nog nooit zon brave 3 jarige gezien.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:03

Dat zal het zijn, het is ook echt minimaal hoor. Soms 2 pasjes. Komt vast helemaal goed. Hebben er wel meer hoor!

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:23

Leuk is dat he melanie. Dat je partner even op je dier zit. Bij mij was de eerste ever die op mn paard zat (zelfs voor mij!) mn vriend.
Ik had gekneusde ribben van een flinke griepperiode dus vriendlief gaf aan wel te willen hangen. Ging super goed. Hij zegt opeens zal ik mn been er eens overheen doen? (paard was keibraaf). Zo gezegd zo gedaan.. Wel even met samengeknepen billetjes gestaan (je weet maar nooit). Maar vriendlief had geen angst en paard ook niet. En na een aantal rondjes sjokken ben ik erop gaan zitten. Echt bizar :').
Nu doen Finn en ik ook alles samen met mn partner. Alle eerste keren, ervaring opdoen. Dat helpt echt.

K_m: ziet er goed uit die fotos! Lijkt me wel rot, rijden met een springzadel. Npg nooit ingezeten maar lijkt me zo...' opgepropt:. Alsof je niks onder de kont hebt en je zo op de grond ligt :').

Afbeelding
Wij zijn vanmiddag weer lekker buiten gaan rijden. We oefenen het voorop lopen en moed hebben om zelf stoer voorip te lopen. Ook langs enge dingen en gewoon doorstappen. Uiteindelijk 4km gereden. Veel gestapt, genoten van het uitzicht. Af en toe klein drafje. Veel zelf voorop gestapt. Heel trots op mn mannen (partner was ook mee) :)
Hopelijk gaat mn stalgenootje binnenkort lekker mee op rit nu ze ook weer na jaaaaaren op t paard heeft gezeten!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 07:22

xApple schreef:
Vanmorgen gelest met Lars. Thuis in onze bak die opzich niet heel slecht is maar ook niet heel goed door het nieuwe zand. Lars was weer super braaf natuurlijk. Heerlijk gewerkt aan tempo, sturen, bochten, slangenvoltes waarbij we nu gingen schakelen op de rechte stukken, dat was moeilijk :oo Maar toch goed gegaan. Hij begint in stap ook mijn hand op te zoeken wat natuurlijk Toppie is :D

[ [url=m/Gmvp0C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is Lars toch ongelofelijk braaf! En ook fijn dat hij al je hand begint op te zoeken, dat is natuurlijk toch waar je naar toe wilt.


@Melanie, wat doet hij het goed zeg! Ik verbaas me er altijd over hoe 'paard' sommige jonge paarden al kunnen zijn, bij die van mij begint het uitgroeien echt nu pas met 5. Maar die van jou ziet er al best wel af uit.

@K_m, wat een leuke foto's zeg! Je kan juist door de foto's met wat meer spanning jullie vooruitgang heel mooi bijhouden.

@RoyceMack, wat doet hij het braaf buiten, echt heerlijk! Die van mij is ook wel braaf met naar buiten gaan maar ik heb helaas bijna nooit iemand die er bij kan zijn, dus we zijn gedoemd om constant de veilige rondjes te rijden ;)


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:23

K_M routine hadden we al best wel, alleen door al die mega spierpijn had ik hem 4 dagen vrij gegeven en mezelf dus om even uit de kreukels te vouwen haha!

Melanie_B maar natuurlijk heb ik gereden ga niet zitten en er weer af dat telt niet. Zadel hou ik, denk dat ik er wel aan kan wennen zal wel even duren haha. Mijn andere zadel is te lang maar zeker niet slecht heeft 11 haar lang op mijn andere paard gelegen en altijd met liefde voor gezorgd zadel is ondertussen al 16 jaar oud en mijn zadelmaker is altijd helemaal happy hoe goed ik er voor zorg je zou namelijk echt niet zeggen dat hij zo oud is. Vind het wel heerlijk dat die nieuwe zadels van tegenwoordig zo zacht zitten!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Donnatella, DreamGuide, midori, Talindos, tienus63 en 103 bezoekers