[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:38

Ik ga ook volgen! Altijd handig om mee te lezen en uit jouw ervaringen te leren als ik met die van mij echt aan de slag ga om zadelmak te maken.
Heb jij begeleiding of heb je zelf ervaring met zadelmak maken?

Heel veel succes in elk geval! Ik ben benieuwd hoe Joep het gaat doen! :D

Leuke Arabier trouwens! :)) Meestal ben ik geen fan van die extreme hoofdjes maar deze heeft een leuke snoet! <3


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:22

Haha, geweldig, een leeuw op je rug... _O-

Maar wat goed zeg van jullie! :D Bij Aliaa geef ik ook snoepjes als ik op haar zit, werkt prima voor die paarden. :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:51

Isabel_k schreef:
Zeker! Ik ben er normaal geen fan van, maar soms moet je ook leren loslaten.
Ik was in eerste instantie ook niet van plan om met voerbeloningen te werken, maar enkel voor druk loslaten als beloning, en een aaitje en lieve woordjes deed Aliaa haar best niet voor. :+ Sinds ik met een voedselbeloning begon te werken, zijn we met sprongen vooruit gegaan. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:01

Aliaa doet het ook wel zonder hoor, daar niet van. Maar achteruit bijvoorbeeld, is een oefening die ze echt niet graag doet (want dan moet ze weg van mij en ze kruipt zo graag in mijn broekzak :+ ). Ze vond het heel geinig om dat commando gewoon te negeren bijvoorbeeld en de druk moest hoog opgevoerd worden voordat ze achteruit ging. Als ik meestap, dan gaat het wel vlot. Nu heeft ze genoeg aan het commando en lichtjes met mijn vinger schudden om achteruit te gaan.
Dingen die ze niet fijn vinden kan je toch makkelijker omvormen tot iets leuk met een voedselbeloning erbij. :j
Nog zoiets is een deken opleggen bijvoorbeeld, op een of andere reden heeft de mijne daar een hekel aan (enkel het opleggen, eenmaal het erop ligt is allemaal prima). Ik had steeds een humeurig paard als ze het deken zag, nu weet Aliaa dat, wanneer het deken erop ligt, ze een snoepje krijgt en nu is het deken opleggen feest. :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:28


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:08

Ik loop wat tegen hetzelfde aan als jij. Al heb ik nooit de kans gekregen om wedstrijden te kunnen rijden. De 'gewone' dresuur trekt me helemaal niet meer aan, grotendeels om dezelfde reden als bij jou. De hele mentaliteit er rond vind ik niet fijn. Hetzelfde bij jumping. Daarom heb ik ook besloten om de omschakeling naar western te maken met mijn Akhal Teke. Sowieso vind ik het tuig geweldig stoer. :D Als klein meisje droomde ik er eigenlijk al van om zo'n western zadel te hebben.
Ik wil vooral plezier hebben samen met mijn paard en zoveel mogelijk zonder contact rijden. Maar ook bij western zie je heel vaak dat er bij een stop aan de teugels getrokken wordt. Deelnemen aan clinics zoals TREC en WE lijkt me ook ontzettend gaaf. Ook endurance lijkt me leuk om te doen. Ik hoef geen hoog niveau te halen, gewoon het plezier om het te kunnen doen is voor mij (voorlopig) genoeg. Ik ben mijn paard nog aan het beleren, dus gaandeweg zien we wel waar we uitkomen. :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:29

Ja dat heb ik dus ook! :') Vandaar dat ik zeg, wij zien wel waar we gaan eindigen. Het zal gaandeweg ontdekken zijn wat ons het beste ligt. Sowieso dat Aliaa een andere mening gaat hebben dan ik. :') En ik probeer te luisteren naar mijn paard. :+

Mijn zadel heb ik gelukkig wel al, ik was verliefd op de Freemax western, cow en cognac kleur, en die heb ik nu ook. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:08

Gave foto! <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:20

Super fijn verslag! :D Ongelooflijk wat je al bereikt hebt met Joep op dat ene jaar. :)) Respect!

Mocht Youtube niet lukken om het filmpje te uploaden, dan kan je http://nl.tinypic.com/ ook gebruiken. :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:28

Joep is toch een brokkenpiloot hoor. :(:)
Die kop van hem... :') _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:34

Ik kan het me voorstellen... :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, C_estmoi, Isabel_k, jaap_2005, Kitty_, Robin_Rikkie, SemrushBot, SentiBot, Utixo en 94 bezoekers