Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:16

Nou in principe verkoop ik geen dier wat eenmaal bij mij is. Maar 1 keer moest ik wel omdat ik heel bang was geworden van mijn nieuwe jonge pony die me raak getrapt had toen ik hem pas 3 weken had. En toen dus gemerkt had dat ik hem niet aankon en me bleef bedreigen. Die heb ik voor een veel kleiner bedrag dan het aankoopbedrag teruggedaan naar de vorige eigenaar. Ik was heel blij dat ik op een nette manier van hem af was, en heb van het teruggekregen bedrag een andere ,oude,pony gekocht die beslist niet schopte.Dat was toen mijn enige criterium!


anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:52

riegje schreef:
Bij mij gaat er niets weg wegens niet klikken of andere ambities, Ik heb een keuze gemaakt en daar moet ik de consequenties van dragen. Er zijn vele wegen naar Rome en er is altijd een manier om nader tot elkaar te komen.

Hier zit wel wat in,maar de pony die ik toen had wou niet naar Rome.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:45

@Koenlover: Als niemand ooit een paard mocht verkopen dan zou ook niemand er aan kunnen komen.En zeker als het niet klikt met een paard,dan is het voor het paard toch ook niet leuk om bij de niet-passende eigenaar te blijven.


anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:50

Gizeppie schreef:
Ik heb ook getwijfeld of ik mijn connemara E pony te koop zou zetten. Ik ben een aantal keer er heel hard afgevallen in de bak en een keer tijdens een bosrit. Hij kan soms ineens ontploffen en dat zit je simpelweg niet uit. Hij is nog redelijk groen en ik vroeg mij af of ik zelf wel rijtechnisch goed genoeg ben een groen paard op te leiden. Op de grond kan ik alles met hem (van appyment, traver tot naturalhorsemanship), maar onder het zadel heeft hij veel angst en ben ik niet een duidelijke leider (onbewust).

Aan de andere kant, omdat hij zulk moeilijk gedrag heeft zullen veel mensen niet de tijd en het geduld in hem willen steken en zal hij uiteindelijk in de handel terecht komen, waar ik hem ook vandaan had. Hij is verdoofd geweest bij het proefrijden (dat zegt genoeg denk ik). Dat wil ik hem ook niet aan doen. Ik heb hem voor mijn plezier, niet om winst te halen of wedstrijden te rijden. Maar soms vraag mij af of hij bij iemand anders die rijtechnisch beter is, beter af zou zijn..

Je moet er niet mee verongelukken!je rijdt toch voor je plezier.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:04

Paardenfan25 schreef:
Ik heb een super leuke witte fjord die klein blijft. Hij heeft een korte rug. Ik ben niet zo gek zwaar, maar ga nooit mooi in het zadel passen. Hij is nu 4 en super braaf met longeren. Ook heeft er al eens een meisje op gezeten. Helaas woont zij niet in de buurt en is hier geen lichte bijrijdster te vinden. Echt jammer, want is super leuke rij pony.
Mennen is een optie, maar heb ik nu te weinig tijd voor.
Hij staat hier nu met vriendje aan huis en, ach, ik vind het ook leuk om een beetje naar hem te kijken en met hem te spelen. Moet op een gegeven moment wel een keuze maken, want voor je het weet is hij oud en onbeleerd

Kan het zijn dat die ooit met een foto op een Fjordensite heeft gestaan? Dat was een heel bijzonder paardje vanwege de kleur.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:05

FatCat schreef:
Wilde jullie nog bedanken voor de reacties

Vind het zelf heel moeilijk. Het is zo een leuk dier maar ik ga gewoon vaak met tegen zin er naar toe.

Het moeilijkste vind ik nog hoe ik dit zou uitleggen aan mijn familie, collegas en instructice.

We klikken gewoon niet rijtechnisch en ik kan haar moeilijk een goede basis bijbrengen. Dat vind ik erg belangrijk, is het grootse cadeau dat je een paard kan geven.

Ik heb het gevoel dat ik terug een tijdje moet gaan lessen op maneges want ik voel me nu vast geroest. Instructie heb ik, en dan gaat het goed. Maar we gaan zo verschikkelijk traag en ik weet gewoon dat een betere ruiter er zo weg mee rijdt.

In elk geval hebben anderen er niets mee te maken want het is jouw paard. denk je dan dat ze je zouden veroordelen als je je paard verkoopt?Ik vind wel dat men een goed nieuw baasje moet zoeken als men zijn paard niet meer wil of kan houden.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:56

FatCat schreef:
Ik ben opgelucht :) Vind het wel nog moeilijk om aan niet-paarden mensen uit te leggen waarom ik haar heb verkocht. Zij snappen niet dat een paard iets helemaal anders is dan een kat of een hond.

Ik heb maar 1 keer een paard verkocht (terug naar de vorige eigenaar,een handelaar) omdat hij me aanviel. Maar als een kat of hond me zou aanvallen zou ik hem ook verkopen hoor,voor mij maakt het niet uit wat voor soort iemand is.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:58

Of als iemand een mens is,als hij\zij me aanvalt dan is het uit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Anoukjuuuhh, Bonny_dream, Gambler99, pretty, xRivaldo en 85 bezoekers

cron