Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

kwita

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:54

Tja het ligt ook aan de leider heb ik ondervonden, bij de trekpaarden werd er regelmatig een draad platgewalst. Toen de leider overleed en er een kittige pony bij werd gezet was het echt over...en nu loopt dus de pony weer bij de pony's....En wat denkje?
kapotte draden en verweide paarden.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:01

wat is het stil hier, het zal wel net als hier zijn druk met de dagelijkse dingen.
vandaag is zoontje voor 't eerst op de pony geweest watvond hij het leuk(heb er geen foto's van)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:05

Dat lijkt me gaaf ,maar wat erg rino...dat lijkt me zo spannend al het zo dicht bij is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:53

Och wat zalig dat zadeltje, heb het ook overwogen...en dan trekt het nu toch ook weer. Maar ik laat ze beneden de 2 liever niet rijden en mijn zoontje is net als mijn dochter een springveer en die zijn eigenlijk te bewegelijk nu met 4 kan ze er gelukkig wat langer op zitten al trekt haar de voltige meer dan het rijden.Mijn zoontje vind het heerlijk om ze te knuffelen en te poetsen en met zijn 21 mnd is dat prima we zien het wel! Hier is mijn zoontje de eerste maatverstelbare cap ontgroeid merkte ik vandaag... ik was echt verrast!.Hier heeft hij wel altijd met poetsen een body protector om ( ja serieus zo klein zijn ze er al)en cap op.Rijden en verzorgen doen we in een jeans en regenlaarzen en wat geeft het( maar ik vind het een leuke outfit op de foto, zo kei schattig)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:06

Chassy ik weet hoe jij je hebt gevoeld ik heb het zelf meegemaakt dat ik achter een pony hing, dat vergeet je echt nooit! nu toch al 30 jaar geleden...we hebben korfjes , bp, en cap jes en toch denk ik er wel eens aan stel je voor. Tja het is en blijft een moment opname wat gewoon kan gebeuren hoe goed je je best ook doet! gelukkig kunnen jullie ook weer gewoon genieten met zijn allen, en dat is het aller belangrijkste met paarden en mensen liefde overwint heel veel! :(:)

wij hebben het hier gehad dat er een trekpaard zijn billen schuurde aan de staldeur en dat de grendel er af brak zo tegen mijn dochter van net2,5...nou had ze altijd een capje op en een bp aan in de buurt van de paarden. en idd die dingen zijn echt levensreddend! De trauma arts heeft echt verwonderd gekeken dat zij zo enorm weinig schade/letsel had. hersenschudding, kneuzingen en bont en blauw verder niets !
Tja een aantal keren naar de chiropractor en dat was het maar het voelde of ik mijn dochter Wat had aangedaan poging tot moord of zo . De tijd verzacht wonden, en mijn dochter die weet er niets meer van!
Daarom hebben ze beiden bij mij gewoon de uitrusting aan ook al is het verzorgen, maar alle hangen zijn inmiddels verdubbeld de grendels zijn er ook 2 en een metalen stang just in case ook nog maar voor de zekerheid,vergeten doe je het nooit!

En het paard in kwestie, was haar beste vriendin , hier ongv 1jaar later!

Afbeelding

en nu al 3 jaar later dit....soms heb ik moeite om ze toe te vertrouwen aan de paarden maar het is echt haar kameraad en ze is zo voorzichtig met haar!
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:28

Oh suzan wat een vervelend bericht, ja dan ben je idd gelukkig dat je nog iets achter de hand hebt.
En wat een leuk plaatje flip en zijn kampioene..... :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:31

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:38

Kei gaaf die marloes!
Hier is het oog van dochter lief op het trekpaard veulen van papa gevallen..... Kjeld is voor mij . Op de vraag wat wil je er mee doen dan had ze wel antwoord. Voltige en naar het strand en ook nog ringsteken!( net 5)
En gisteren was zijn mama op wedstrijd en ze heeft een hele dag voor hem gezorgd!
Ze lagen samen in de weide, hebben samen gevoetbald en rond gehangen. Zelf brokjes en een worteltje uit opa zijn moestuin, en Gel met glitters in zijn manen want hij moest stekels.
Ik ben echt versteld van zijn kalme karakter, en mijn dochter hoe gemakkelijk zij dat doet zo letterlijk kinderspel en hoe hun een band hebben.
roept ze hem vanuit het dakraam , dan komt hij haar zoeken en hinnikt naar haar!
( tja en dan was hij eigenlijk voor de verkoop, ik hoop zo dat zij papa overhaalt dat niet te doen)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:46

SusanH schreef:
Wow wat knap!

Iemand nog tips voor een eigenwijze pony die naar de zweep bokt? Tikje op de schouder doet onze dochter al maar daar reageert de pony niet op. Tikje achter de kuit geeft wel reactie maar dus niet een gewenste reactie :+ ze doet het ook aan de longe en ook als 1 van ons haar een tikje geeft.
.

Dat is wel een waarschuwing....ook al eens zonder zweep geprobeerd en met stem hulpen?
of met haar knieen klemmen in het zadel en focussen op duidelijke correcte hulpen?
verder kan ik jullie niet helpen maar probeer dat wel te doorbreken soms op een creatieve manier.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:37

chassy: heerlijk om te lezen en plaatjes te kijken!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:07

Hier is deze week mijn moeder hart geschrokken, de pony schrok van een voorbij razende motor.
Mijn dochter was net een cowboy en bleef als een coole kikker zitten en plakken op het zadel. IK was echt onder de indruk van haar daden kalm en meteen mee in de bewegingen en ook de souplesse, dat was echt bijzonder.ook een fietser die dat zag...paardekenner en veel ruiterkennis sprak ons aan naderhand.
de pony is echt jong en groen 4 en zij nog maar 5. De man vertelde dat we moesten investeren in lessen, omdat ze samen het wel eens ver zouden kunnen schoppen.
Maar alle andere moeders en vaders is dat verantwoord om hun samen te leren rijden, wat zouden jullie doen.
zij heeft nog nooit 1 les gehad maar zit al wel sinds haar 3e op de shet en stuurt zelf sinds haar 4e ook oefent ze wel voltige op mijn pony maar stap en draf.
maar tja hoe vind je goede begeleiding voor die 2 en hoe weet je dat het de juiste persoon is. Ik ben het spoor even bijster, want het wat als ...moment overheerst. mijn man is er relaxter onder maar vond het ook spannend.
Wat vinden jullie en hoe zochten jullie een geschikte persoon om les te geven ik hoor graag jullie ideen en tips.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:17

SusanH schreef:
maar mijn kind en de pony verpak ik het liefst in bubbeltjesplastic.

nou juist dat stukje! alvast iedereen bedankt voor het meedenken. Het mak maken zijn we al mee bezig en op het eigen erf gaat het prima maar buiten blijft het spannend en logisch hij is nog jong.
voorlopig gaat het touwtje bij die pony nog niet los hoor, en de bekende beschermende dingen zijn er al.
Maar dan realiseer je gewoon in hoe een klein hoekje of zulke grappen zitten, en hoe kwetsbaar of ze ook nog zijn! -O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:30

[quote="SusanH maar mijn kind en de pony verpak ik het liefst in bubbeltjesplastic.[/quote]

Afbeelding
Zo is alles begonnen hier 4uur oud,

Afbeelding
Hier 2 gupjes pony 2jaar dochter 3 jaar!

Afbeelding

en 4 jaar verder, wat gaat het toch snel!

Het allerliefste had ik een tijd machientje, gelukkig kan ik het soms vangen en stilzetten op een foto!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:03

Ja dat is geweldig he zulke uitspraken!
hier nog eentje uit de oudere doos,niet wetend dat dat ook het laatste ritje op hem zou zijn. Waar dochter lief dus van zegt. Hally heeft goed afscheid genomen, nu weet hij ook hoe geweldig het rijden is!
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:00

omg wat een leuke trouw foto!
en je dochter is al goed bezig <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:20

he bah wat een vervelend bericht, we gaan duimen voor Cato!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:42

wat een fijn bericht over Cato!
tja die marloes, geweldig!
Welkom, mentjuh
Maak je niet druk over te jong hier haalde ze met 1,5 de shet van opa al uit de weide en op haar 4e zat ze op een jong en groene pony.

Afbeelding

en haar broertje die is 1 en voert zowel de shet en het trekpaard!

Afbeelding

geloof me kinderen zijn heel natuurlijk en puur met dieren, natuurlijk moet je opletten maar dat is niet meer dan gewoon!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:41

Kookie kan het zijn dat het dier nog kneuzingen heeft en dus pijn van het vallen?
of dat ze de spanning van jullie voelt en daar ook op verder borduurt, het is lastig maar gewoon doorgaan kalm aan doen en de tijd nemen.Hopelijk heb je zelf niets aan de valpartij over gehouden!
Tja je dochter kinderen zijn wel eerlijk en puur en spreek inderdaad een tijd af dat je aankijkt en ga dan verder bespreken wat zij wilt. Ze zal ook wel vreselijk geschrokken zijn, misschien is ze zelfs wel bang geweest zo dat ze jou verliest en dan liever de pony kwijt wilt voor er weer wat gebeurt met haar of jou!

zelf zou ik het niet weten wat ik zou doen, ik heb ook ooit een pony gehad die van de klep gevallen was bij een eerdere eigenaar(dat was nooit verteld) en hij is er nooit meer van hersteld en wilde er niet in wat je ook deed!.Bij ons was dat geen probleem dus misschien is dat een overweging om te proberen rijdend naar de les te gaan?maar dat moet mogelijk zijn!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:32

koekie ik denk dat het een verstandig besluit is.
Wat een leuke foto's allemaal!
Hiet twijffel ik nog steeds over bixi met dochter lief, omdat we een keer een best vervelende ervaring hebben gehad ( met een mede deelneemster haar moeder) en nu is dochter lief dus echt bang dat er bij elke wedstrijd boze vrouwen lopen, en durft ze niet meer....zo zonde !.We zijn al een paarkeer gaan kijken onderlinge wedstrijden....maar ze vind het niets ook niet omdat ze dan wedstrijd tenu aan moet"mama dat is stom"! :D ( dat is zo herkenbaar,dat had ik vroeger ook!)
Maar stiekem vind ik het ook niet erg, als je ziet hoe lief en met hoeveel toewijding ze hier voor de shet zorgt.....(is het meer een knuffel meisje dan een rijdend meisje.....en op de pony van mama doet ze de gekste dingen) :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:31

Toch grappig ik heb dan ook altijd nog op ponys gereden en idd zelf nooit voor paarden gekozen.
helaas mag ik niet meer rijden ivm reuma maar de pony liefde blijft.Het lijkt me geweldig om de pony te delen met je kind! Maar toch bijzonder hoe ze dat kwetsbare aanvoelen,hier heb ik ook zo een exemplaar.Hoe gekker hoe beter! Hier zijn we ook begonnen met zo een shet zadeltje ,idd handig en betaalbaar. tegenwoordig hebben we een barefoot zadeltje

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:36

XRuby_SymmyX schreef:
Het heeft wel wat om onze pony te delen alleen worden mijn kinderen een stuk langer dan ik. Voor alleen mijn pony ben ik €600 per maand kwijt. €1200 per maand kan ik mij helaas niet permiteren. Lijkt me wel super gaaf als je samen kan buiten rijden enzo.

Ik zie mij zomaar kunnen verhuizen om in een wat financieel paardvriendelijke omgeving te wonen.

oh ik schrik van 't bedrag,zo veel! :x
oef dan mogen we hier niet klagen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:48

Dat is echt zo zonde dat barneveld te ver is, alleen al om te gaan kijken

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:49

ja hier ook een gezond jongetje en 2x peuterspeelzaal en hij was echt ziek...dat is best jammer met mijn dochtertje het hele jaar toen zo gekwakkeld ik hoop echt dat het bij hem beter zal gaan!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:53

Wat een naar bericht susanh ik snap heel goed dat je enorm verslagen bent om 2 dieren kort na elkaar te laten inslapen!Wat een verdriet juist nu ze op beterende hand leek!

Chassy wat een leuke plaatjes weer!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:55

Wat een leuke plaatjes hier is het ook zo als er thuis geen plek was hadden we geen pony's.maar ook dat geeft de luxe dat de shet met pensioen ook niet weg hoeft.
maandag komt de da voor de shet...hij was al een keer goed onderzocht( en daar kwamen de nodige ouderdoms kwalen uit) maar we zien hem nooit meer draven ook niet als je het probeert aan een touwtje dus stiekem ben ik bang voor de diagnose. En dan hoe ga ik het aan de kinderen brengen, en laat je ze in het uiterste geval er bij zijn als er een laatste spuitje wordt uitgedeeld.
Zelf zijn we er wel op berekend maar tja 25 jaar en al 23 jaar hier op het erf je weet dat het ooit stopt, maar alleen de gedachte al :x .Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
En tja waar vind je dan weer zo een lieverd als hij voor de kinderen, de tijd zal het wel leren!
momenteel is dochterlief meer met andere dingen bezig dan paarden en komen we ook niet zonder pony's maar deze is echt speciaal!