3 Paarden, hoe doen jullie dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Verkopen of houden

Drie paarden houden
34 (52%)
Kleine ruin verkopen
2 (3%)
Grote ruin verkopen
13 (20%)
Merrie verkopen
16 (24%)

Totaal aantal stemmen: 65


J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

3 Paarden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 11:41

Wie van jullie heeft nog meer drie paarden aan huis en hoeveel beweging geven jullie ze?

Ik zit al ruim een jaar te dubben of ik er niet beter een weg kan doen, maar verstand en hart gaan daarin niet samen. Bijrijder is geen optie. Financieel is het geen moeten.

We hebben drie kinderen. Ik werk niet meer, we hebben wel veel werk in en om het huis. bezig met een grote verbouwing, dus mijn man is ook erg druk. Geen bak en verlichting. De twee oudsten gaan naar school.

Mocht ik verkopen, dan zou ik niet weten welke. Ik heb een 7-jarige kleine ruin welke ik veel rij en waar de kinderen ook wel eens op hobbelen. Een prachtige 5-jarige grote ruin die heerlijk rijdt maar ook nog veel leren moet en de knuffeligste 4-jarige merrie ooit, waar ik pas voor het eerst met zadel op gezeten heb. Ze zijn me allemaal erg dierbaar.

Hopeloos lastig is het...


J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 11:48

Celiien schreef:
Hmm lastig. Echter als het geen punt is om ze alle drie aan te houden:
Jonge Merrie lekker nog een paar jaar op t land houden en niet inrijden. Dat scheelt je al de helft qua tijd. wel uiteraard meenemen in het sociaal contact/verzorging.
Zodra het rustiger wordt met betrekking tot de verbouwing, de derde ook naar school gaat, kijken hoe het gaat en deze eventueel inrijden.


Tegen die tijd is de merrie al 8 en ze wil zo graag mee wat doen. Anders was dat zeker een optie!

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 11:54

Pandora2 schreef:
Ik heb ook 3 paarden aan huis, maar mijn situatie is compleet verschillend van die van jou :+

Heb je nog plezier in het rijden ? Geeft het je nog energie of slurpt het werk eromheen met 3 paarden enkel maar energie op ?


Ik merk dat ik me vaak rot voel omdat ze er niet zo bij staan als ik graag zou willen. Dat zegt eigenlijk wel genoeg. Maar de stap daadwerkelijk zetten; je kunt niet meer terug he.
Ik heb zeker nog plezier in het rijden,maar kom er meestal maar twee keer per week aan toe. En dan is het altijd de vraag, wie van de drie?

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 12:21

Pandora, klopt tot op zeker hoogte, want er staat er hier altijd een alleen gezien de ruinen niet samen kunnen. Ik wissel de merrie zoveel het lukt.

Het mesten het poetsen staan me het meest tegen, dat het niet altijd lukt.

Xapple, ze staan idd thuis.

In dit afgelopen ruim jaar denk ik steeds, nee ik hou ze allemaal en een paar weken later begin ik wéér te twijfelen en denk ik dat verkopen toch beter is. Komt het puntje bij het paaltje dan schrikt de verkoop me weer af en begin ik wéér van voren af aan...

De oppas is misschien wel een goed idee...

Punz, iemand betalen om hier te rijden wil ik niet.


J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 13:07

Op Saskia en maddy:
De grote ruin is echt een heerlijk beest, al van ver mee gekomen. Maar, hij is nog niet zover dat ik hem alleen mee naar buiten kan nemen. Heb er wel alle vertrouwen in dat dit gaat lukken. De kleine en grote ruin rijd ik ongeveer evenveel en de merrie doet niet veel.
De merrie kan met beide ruinen. De ruinen zouden misschien wel samen kunnen als de merrie er niet is, maar dit weet ik niet zeker.
Gevoelsmatig heb ik het minst met de kleine ruin, maar qua rijden kan ik ook van hem erg genieten.

Op gypsy, af en toe heb ik wel iemand die mee wil. Maar dit is niet iets waar ik op rekenen kan.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 17:23

Ze hebben hoe allemaal manen van 60cm tot meer dan een meter, dus moet daar toch eigenlijk wel regelmatig wat aan doen. Elastiekjes gaan drie weken mee leert de ervaring :D
Een paard niet rijden vind ik persoonlijk niet erg, ware het niet dat de twee jongsten heel graag aan het werk zijn. En een paard moet op een gegeven moment toch wel de basis beheersen. Een braaf buitenrijpaard krijg je natuurlijk alleen door het maken van kilometers.

Leuk om alle verschillende reacties te lezen. Eentje raakte me wel, daar had ik nog niet zo bij stil gestaan. Over het doorverkopen. Ik kan nu wel verkopen met een goed gevoel bij iemand, maar wat als het paard in kwestie dan weer door verkocht wordt. Ik denk niet dat ik me daarbij neer kan leggen. Dan moet ik misschien inderdaad mijn doelen bij gaan stellen. En mijn tijd anders indelen.
Bedankt allemaal.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 17:41

Nu nog de verborgen tijd vinden :') misschien moet ik daar een toppic voor openen; tijd gezocht...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Rodevlinder, Tomboy0 en 35 bezoekers