3 Paarden, hoe doen jullie dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Verkopen of houden

Drie paarden houden
34 (52%)
Kleine ruin verkopen
2 (3%)
Grote ruin verkopen
13 (20%)
Merrie verkopen
16 (24%)

Totaal aantal stemmen: 65


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:49

We hebben er 4, of eigenlijk 3,5 en huren zelf iets. Druk zoekende naar een huis met grond.

Hoe oud is de jongste?

Onze paarden zijn soms ook een last, maar ik zou niet zonder kunnen en ze zijn eigenlijk alle 4 niet meer te verkopen. Als je niemand als back u hebt, is dat toch wel het grootste probleem denk ik.

Wij vertrouwen ook niemand en een bijrijder zie ik niet zitten. Maar daardoor zijn we wel erg gebonden en beperkt.

Onze zoon is 21 en hielp normaal, maar heeft het erg druk. Wat ik wel zag toen hij kleiner was, is dat hij heel klein makkelijk mee te nemen was, of opgepast kon worden door oma 's avonds ( die werkte nog ) Daarna krijg je ene lastige leeftijd. Als straks je 3e ook op school zit, zou je eventueel wat meer tijd hebben. Maar 3 elke dag rijden naast stalwerk, huishouden en de kids blijft veel werk. Zeker in de winter als je niet 's avonds kan rijden. Is verlichting geen optie?

Je hoeft ook niet per se te rijden om van ze te genieten. Door omstandigheden rijden we nu echt weinig, maar ben wel gek met ze.
Rij je liever in de bak of in het bos? Als je veel in het bos rijdt, is 3 wel fijn, zodat je er 2 samen achter kan laten.

Maar als je zelf nu het idee hebt dat er eentje echt tekort komt of beter weg kan, dan moet je misschien adverteren en kijken wat er op af komt. Van tevoren hele goede afspraken maken dat ze bij geen klik, niet weg gaan. De wens uitspreken dat iemand vaker komt kijken......Of alle 3 te koop zetten en kijken wat op welke afkomt.



superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:36

Maar je paarden zijn nog hartstikke jong, dus je hebt nog alle tijd. Ik zie de noodzaak niet om een 4jr veel te moeten rijden, als je toch de 5 en 7jr ook hebt. Ik zou dan de 7jr het meest rijden en dan de 5jr die ook nog jong zat is en de 4jr komt wel.

Oppas aan huis voor de kleinste is ene goed idee.

Wat wel jammer is, is dat je paarden niet samen kunnen lopen. Als je dan moet kiezen, zou ik degene weg doen die daar het grootste probleem in is, want het is beter en makkelijker om ze samen te hebben lopen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 3 Paarden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:21

Alles hangt samen met het gevoel dat jij hebt bij eventuele kopers. Als jij adverteert en op 1 van de paarden komt echt een goede match af, voelt het beter dan noodgedwongen verkopen aan iemand waar je een slecht gevoel bij hebt.

Helaas is verkocht, verkocht en kun je er daarna niks aan doen als een paard weer wordt doorverkocht wat ook vaak gebeurt. Als je hem echt aan een fijn iemand verkoopt, kun je evt een afspraak maken op terugkopen, maar of mensen zich daaraan gaan houden???

Hoe groot acht je de kans dat je kids fanatiek willen rijden en er straks ook een pony/pony's bij komen?? Dat heeft ook zo zn voor-en nadelen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:42

Maar dat valt op zich mee hoor. Als je paarden goed zelfverzekerd zijn, je vanaf de grond leuke dongen doet, hoeven ze buiten geen problemen op te leveren. 4 en 5 is echt hartstikke jong en dan heb je echt alle tijd.
Onze paarden zijn ook op latere leeftijd bospaarden geworden en zijn super braaf.

Als je daar aan wil werken, kan je ook hele korte sessies vanaf de grond doen. Met rijden, wil je vaak toch wat de tijd hebben. Als je dat afwisselt met grondwerk/spel dan hebben ze vaak ook wat voldoening en weer iets om over na te denken.

En je hoeft er niet altijd bij te zijn. Wij hebben ze dan wel samenlopen en op een kleine pp, maar hebben dus wat met balkjes gedaan. Ze moeten of slalommen of voetjes optillen, of bergje op lopen.

Andere leuke dingen kunnen ook zijn met van die zwemrupsen, over een zeil stappen etc etc. Band opbouwen en ze bomproof maken is leuk en hoeft niet per se uren te duren.
Misschien merk je dan ook dat je met een paard toch iets minder hebt en liever afstand doet van dat paard.

Ik begon over doorverkopen en heb dus slechte ervaring met verkopen. Die 2 staan nu dus ook beiden weer bij ons na 13 en 17jr.
Maar net zoveel paarden die super terecht komen en baasjes zelfs leuk contact houden. Het ligt vaak aan hoe een paard verkocht wordt. In de sport groeien mensen vaak sneller door naar een ander paard, dan wanneer iemand gewoon een recreatie paard zoekt om buiten te rijden, leuk te trainen en geen ambities heeft.

Manen vlecht ik bij 2 ook in en doe er 2 elastiekjes om, anders blijf ik bezig. Mn ene ruin met lange manen is niet altijd 100% en wordt niet echt gereden, dus die tijd om even te poetsen en te vlechten doe ik ook echt voor hem. Ik ben zelf niet van het poetsen, maar hij vindt het heerlijk.

Mn merrie van 25 glimt zich een ongeluk hele jaar rond en staat zelfs zonder dekens in de winter, maar is nooit vies ondanks 24/7 buiten. Haar zoon ook niet echt. Hebben ook geen hele lange manen, dus lekker makkelijk. Maar dan doe ik ook even apart nemen en wat tijd besteden als we even minder kunnen rijden. Want ze worden allemaal nog gereden en gemend.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, LonnekeXXX, miereneter, nien81, Sjors050, Unicorn79, Vagabondo en 169 bezoekers