Verkopen paard/pony voor eigen succes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tango1979

Berichten: 2525
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:55

Ik vind het juist heel eerlijk als je je paard verkoopt als je je "top" als combinatie hebt bereikt. Een ander heeft er plezier van en jij hebt weer een nieuwe uitdaging. Het is niet makkelijk, want je hebt er natuurlijk verdriet van. En (zoals ook uit jouw post blijkt TS) je wordt veroordeeld door sommige mensen alsof je niks om je dier geeft.

Als ik onbeperkt geld zou hebben is het aanhouden van meerdere paarden een optie ja. Maar ik kan er eentje onderhouden, helaas geen meerdere.

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)


Tango1979

Berichten: 2525
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:39

Abrikoosje schreef:
Ik zeg ook heus niet dat je niet de sport in mag met je paard oid, daar heb je zeker ook plezier van. Maar wanneer je zelf geen successen meer kunt halen met je paard, omdat je je paard al op het hoogste niveau hebt (of dat nou L of GP is) en dan je paard weer doorverkoopt.

Daarnaast kan je toch ook op zoveel andere manieren werken met je paard. Aan de hand, of gewoon recreatief.


Dit dus. Dit is echt behoorlijk veroordelend. Je mag in de sport dus, maar als je je top hebt bereikt moet je maar recreatief gaan rijden of "wat anders met je paard" gaan doen.

Wat als je nu niet " wat anders" wilt gaan doen. Wat als je graag als ruiter beter wilt worden, je grenzen wilt verleggen, wilt trainen op een hoger niveau? Dan ben je dus (in jouw ogen) egoïstisch?

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Indy_Mouse_9, LuckyReining, merrylegs, Nina1999, Phonix en 158 bezoekers