Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:10

Voorheen had je Le Penotti Primo S die Grand Prix liep.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:26

Suzanne F. schreef:
Het is leuk dat iedereen hier foto's post van zijn bonte paarden maar daar is een ander topic voor. :D
TS vraagt hier om warmbloed bonte dressuurpaarden. Geen Groningers, Friezen, Tinkers, pony's of papierloos.
En de echte dressuurgefokte warmbloeden in de bonte kleur zijn echt met een lampje te zoeken. Ik heb ooit een bonte Special D x Samber gehad maar deze is inmiddels overleden.


Even voor de duidelijkheid Groningers zijn warmbloeden, sterker nog zonder Groningers en Geldersen bestond het huidige warmbloed-sportpaaard niet. Bont is bij de Groningers een zeldzaamheid. Doordat het een open stamboek is komt deze kleur af en toe van buiten af binnen.

Bij Het Groninger Paard is geen goedgekeurde bonte hengst, bij het IHW wel maar daarvan mag je je afvragen in hoeverre je die nog Gronings kan noemen. Zwaar warmbloed past daar beter bij.

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:05

het is een kwpn hengst, maar geen dekhengst :)

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:48

En daarbij, ik heb nog nóóit gemerkt dat een jury mijn bonte paarden niet leuk vind. In tegendeel! Ik krijg juist veel leuke opmerkingen

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:53

Maar het is toch ook lastig om iets te fokken wat er (bijna) niet is? Ik snap wel dat mensen geen tinker (ik noem maar even wat bonts) op hun KWPN zetten om eventueel pas generaties verder een goedgekeurde bonte KWPN'er te hebben.

Ik heb verder geen verstand van het KWPN, maar ik vermoed dat er op dit moment geen tot weinig goedgekeurde merries en hengsten zijn die bont zijn en/of doorgeven. Nu is een dressuurpaard niet per definitie een KWPN'er, maar ik kan zo ook geen ras noemen waar bont veel voorkomt en dat richting type dressuurpaard gaat :P

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:22

toch heb ik zelf wel een toennog onbekende hengst op een pony gehad en daar kwam echt een bijzonder mooi dier uit,heel veel later besefte ik dat het een toekomstige topper was ,gewoon een probeersel van de hengsten houder om te kijken wat hij vererfde bij een niet getalenteerde moeder. ja uit mijn rage bol kwam een bijzonder fraai, luxe veulen. Als ik er niet bij geweest was had ik het niet geloofd zo enorm veel verbeterde hij!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:54

Gimme_Spurs schreef:
In de Amerikaanse dressuur rijden anders ontzettend veel bonte paarden. En zelfs op wereld niveau!

Maar dan zouden wij ze toch ook in de ringen zien op de WK's en andere internationale wedstrijden?

Het zijn er gewoon weinig, en dan is het ook best lastig om met zo'n kleine groep iets te fokken die dan ook nog bovengemiddeld kan lopen en wil lopen.
Al zou ik het zelf wel leuk vinden om dat meer te zien op de grote concoursen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:58

c_alsemgeest schreef:
Gimme_Spurs schreef:
In de Amerikaanse dressuur rijden anders ontzettend veel bonte paarden. En zelfs op wereld niveau!

Maar dan zouden wij ze toch ook in de ringen zien op de WK's en andere internationale wedstrijden?

Het zijn er gewoon weinig, en dan is het ook best lastig om met zo'n kleine groep iets te fokken die dan ook nog bovengemiddeld kan lopen en wil lopen.
Al zou ik het zelf wel leuk vinden om dat meer te zien op de grote concoursen.


Zien we genoeg. Maar volgens mij is er een miscommunicatie in wat amerikaans dressuur is :+

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:01

Horsea heeft een prachtige bonte fokmerrie met heel mooi bloed te koop. Te vinden op hun Facebook. Mooi voorbeeld van een dressuur bonte

mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:26

Ik weet dat een kennis van mij in Groningen ook specifiek op bont fokt.. dat zijn echt goeie dieren. Weet alleen zo haar stalnaam niet meer :n

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:05

Ik zou het eigenlijk wel een zinnige zet vinden om een echt gave dressuurmerrie met mooie bloedlijnen en die bijvoorbeeld ook Grand Prix loopt te kruisen met bijvoorbeeld ceasar ter linden (of iets in die richting) daar kan dan nog wel eens iets heel gaafs uit komen.

Ik zou het zelf maar doen, maar ik heb geen merrie die aan die vereisten voldoet dus daar schieten we dan niks mee op. Zou wel een gave proef zijn!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:08

SBravour schreef:
Horsea heeft een prachtige bonte fokmerrie met heel mooi bloed te koop. Te vinden op hun Facebook. Mooi voorbeeld van een dressuur bonte


Inderdaad een hele mooie!

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:34

DreamGuide schreef:
Ik zou het eigenlijk wel een zinnige zet vinden om een echt gave dressuurmerrie met mooie bloedlijnen en die bijvoorbeeld ook Grand Prix loopt te kruisen met bijvoorbeeld ceasar ter linden (of iets in die richting) daar kan dan nog wel eens iets heel gaafs uit komen.

Ik zou het zelf maar doen, maar ik heb geen merrie die aan die vereisten voldoet dus daar schieten we dan niks mee op. Zou wel een gave proef zijn!


Volgens mij is het veel interesanter als er een goede bonte warmbloedhengst ter dekking komt te staan net zoals Samber "vroeger". Die zelf overigens ook GP dressuur was.
Dus ik ben benieuwd naar de bonte nrps'r Knight and Day wat die gaat doen in de sport en fokkerij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:58

SBravour schreef:
Horsea heeft een prachtige bonte fokmerrie met heel mooi bloed te koop. Te vinden op hun Facebook. Mooi voorbeeld van een dressuur bonte


Die heeft al vaker te koop gestaan en is echt niet te rijden.
Dus imo juist niet het voorbeeld van een bont dressuurpaard. Je kunt er immers niets mee onder het zadel.

justmyrth

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:04

Mijn vroegere stage bedrijf heeft een hele gave bonte hengst staan die goedgekeurd is bij het ZfDP , hij loopt op dit moment ZZ-zwaar onder Hergen van Hall.

Lord Leatherdale - Fruhling - Pericless xx - Ordonnans
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:05

met een dergelijke foto kan je het bijna niet serieus nemen toch? :')
Als je de horizon recht zet heb je opeens een heel ander paard... of staan de hekken en het land erachter daar zo schuin :+

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:06

Daar heb ik een merrie van drachtig dit jaar. :D

justmyrth

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:51

Tja betere rijfoto's kon ik ook niet vinden, ga der niet vanuit dat het daar zo'n berg landschap is. :')
Heb nog wel een foto aan de hand kunnen vinden, die is misschien iets beter voor het beeld.

Afbeelding

Ylana Wat leuk! Open je ook een topic als hij/zij er is?

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar zijn de bonte dressuurpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:05

Dat is toch Hop nogwat ? volgens mij toen der tijd gestrand in de 1e bezichtiging van het kwpn

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:39

Gimme_Spurs schreef:
In de Amerikaanse dressuur rijden anders ontzettend veel bonte paarden. En zelfs op wereld niveau!


Amerikaanse B klasse misschien? Ik weet zo snel niet of er ooit een bonte in het landenteam o.i.d zat.
Ook individueel geen bonte zien starten op GP *** niveau of hoger.
Of heb jij het over westerndressuur ofzo?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:55

Flevolander schreef:
Dat is toch Hop nogwat ? volgens mij toen der tijd gestrand in de 1e bezichtiging van het kwpn


Nee, dat in ieder geval niet. D'n Hop is een Krack C, dit een Lord Leatherdale.

Mliiesje
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:12

kamsel schreef:
Flevolander schreef:
Dat is toch Hop nogwat ? volgens mij toen der tijd gestrand in de 1e bezichtiging van het kwpn


Nee, dat in ieder geval niet. D'n Hop is een Krack C, dit een Lord Leatherdale.


Dat is de hengst Love For You, ook de vader van mijn bonte 4-jarige. Foto’s van hem staan eerder in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Mliiesje op 18-07-18 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:12

AES goedgekeurd: Vleut x Verdi x Nexxus x Samber, Z springen en binnenkort ook Z dressuur :)

Afbeelding

Afbeelding

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:13

Cayenne schreef:
SBravour schreef:
Horsea heeft een prachtige bonte fokmerrie met heel mooi bloed te koop. Te vinden op hun Facebook. Mooi voorbeeld van een dressuur bonte


Die heeft al vaker te koop gestaan en is echt niet te rijden.
Dus imo juist niet het voorbeeld van een bont dressuurpaard. Je kunt er immers niets mee onder het zadel.

Nee en wie weet hoe de nakomelingen ohz zijn.

wessjuhh

Berichten: 462
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:51

Oh! Wat een leuk topic.

Ik rijd met de bonte van mijn moeder ondertussen Z2 :-)
Op wedstrijden zijn we vrijwel altijd uniek, haha.