De meest bizarre verhalen over buitenritten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:37

Paar jaar terug ging ik een buitenritje maken bij een manege. Er werd gewoon gevraagd of ik wel eerder gereden had, ik ben niet zo'n held en zei dus wel dat ik rij-ervaring had (vermeldde er maar niet bij dat dat al zo'n 20 jaar was) en vroeg om een rustig paard. Tijdens de rit was mijn paard nogal kijkerig en ongeduldig. Nu ben ik zelf wel een rustige ruiter en is er verder niks gebeurd, maar tijdens de koffie achteraf vermeldde de begeleider dat het paard net ingereden was en voor het eerst buiten de rijbak was (was een rit van ruim 2 uur).
:+ :+ :+
Braaf paard!

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:42

CharmingS schreef:
mystery1980 schreef:
Paar jaar terug ging ik een buitenritje maken bij een manege. Er werd gewoon gevraagd of ik wel eerder gereden had, ik ben niet zo'n held en zei dus wel dat ik rij-ervaring had (vermeldde er maar niet bij dat dat al zo'n 20 jaar was) en vroeg om een rustig paard. Tijdens de rit was mijn paard nogal kijkerig en ongeduldig. Nu ben ik zelf wel een rustige ruiter en is er verder niks gebeurd, maar tijdens de koffie achteraf vermeldde de begeleider dat het paard net ingereden was en voor het eerst buiten de rijbak was (was een rit van ruim 2 uur).
:+ :+ :+
Braaf paard!


Wauw en waar was dat? Doet me denken aan een oude kleine manege hier in de buurt, die stalhouder gaf zelfs zijn veulens nog mee als iemand daar voor wou betalen.. Hij liet mij als 12 jarige een tuig paard rijden waar nog nooit iemand op had gezeten.. Ben daar toen zo hard afgevallen dat ik mijn stuitje brak, stom als ik ben ging ik daar toen ik beter was weer terug, paard had sinds die tijd ook stil gestaan niemand had er nog op gezeten.. En ik stout als ik was kroop er toch weer op en toen ging het "goed", paar dagen daarna kwam iemand om een paard te huren, vrouw had 2 keer eerder op een paard gezeten. En de stalhouder gaf dat paard mee (beest was nog nooit buiten de bak geweest), ik waarschuwde de vrouw nog dat ze op moest letten (maar wie luistert er nou naar een 12 jarige). 10 min later stond het paard rustig in zijn stal hooi te eten en vrouw kwam aangestrompeld, schreeuwend dat iemand haar wel had mogen waarschuwen haha 8)7 :')


Het was een grotere manege in belgiƫ

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:53

oh heb er trouwens nog 1. Ging een buitenrit maken bij een manege in Noord-Brabant. Bij aankomst even moeten zoeken naar een volwassene, liepen vooral veel kinderen alleen. Uiteindelijk iemand ergens achterin het terrein gevonden, naar wat ik denk de eigenaar. Die beschreef even waar het paard stond waar ik op mocht dan kon ik gaan zadelen en poetsen. Prima, ik daarna naar het paard toe, blijkt stokkreupel, maar dan ook echt op 3 benen. Dus ik terug en gemeld dat het paard kreupel was, hij loopt even mee en kijkt even. Hoefzweer. Dus hoefsmid die toch ergens in de buurt bezig bleek erbij en hoefzweer uitgesneden. Flinke hap uit de hoef, bloeden als een rund. Zegt die eigenaar ok dan kun je nu opzadelen en gaan. Ik heb geweigerd en ben terug naar huis gereden, zo heb ik geen lol aan een buitenrit. Werd hij nog boos ook dat ik niet wilde betalen.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, Slmt9, tienus63 en 39 bezoekers