Discussie: omslagpunt betalen of betaald worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Discussie: omslagpunt betalen of betaald worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 09:25

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen over wanneer je als ruiter/amazone nog moet betalen voor het rijden (leasen, betaald bijrijden), je eigen kosten moet betalen qua lessen, startkaart, wedstrijden etc en wanneer de eigenaren juist jou als ruiter een vergoeding moeten geven, ofwel alleen voor de wedstrijdkosten, of ook voor de training/lessen etc.

Waar zit voor jullie het omslagpunt en is dat in de praktijk ook het geval?


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 08:35

Interessante antwoorden.
Bedankt.

Voor mijzelf zou ik betalen als ik zelf weg zou vallen vanwege gezondheidsredenen en ik wil mijn paard op haar niveau getraind houden en het niet lukt iemand te vinden die het voor zichzelf wil doen.

Ook zou ik eventueel iemand betalen om haar naar hoger niveau te rijden. Ze is Z1 dressuur geweest dus iemand die haar naar de Z2/sportpredicaat kan rijden of nog hoger, daar zou ik ook voor willen betalen.

Weet iemand wat een beetje de kosten/prijzen zijn per keer trainen? Betaal je hetzelfde als voor een uur/half uur les of is het goedkoper? Wat zijn een beetje de bedragen? In mijn geval zou het dus om een minimaal Z2 tot en met GP rijdende ruiter gaan.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 16:39

Elisa2 schreef:
joyce B schreef:
Interessante antwoorden.
Bedankt.

Voor mijzelf zou ik betalen als ik zelf weg zou vallen vanwege gezondheidsredenen en ik wil mijn paard op haar niveau getraind houden en het niet lukt iemand te vinden die het voor zichzelf wil doen.

Ook zou ik eventueel iemand betalen om haar naar hoger niveau te rijden. Ze is Z1 dressuur geweest dus iemand die haar naar de Z2/sportpredicaat kan rijden of nog hoger, daar zou ik ook voor willen betalen.

Weet iemand wat een beetje de kosten/prijzen zijn per keer trainen? Betaal je hetzelfde als voor een uur/half uur les of is het goedkoper? Wat zijn een beetje de bedragen? In mijn geval zou het dus om een minimaal Z2 tot en met GP rijdende ruiter gaan.


Dat soort ruiters rijden vaak geen "losse" paarden erbij, tenzij het idd paarden van lesklantjes oid zijn. Meestal zet je ze in training op de stal van zo'n ruiter en betaal je per maand de trainings en stallingskosten.


Klopt, maar ik ken ook mensen die twee of drie keer per week naar de trainer toe rijden en dan paard klaarmaken en overgeven aan de trainer en daarna weer zelf naverzorgen en mee terugnemen.

En Z2 ruiters die wel verschillende paarden bij mensen aan huis/verschillende stallen rijden.

Inclusief stalling heb ik globale prijzen gehoord van 350-850 euro per maand

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Discussie: omslagpunt betalen of betaald worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 11:18

Als ik iets meer tijd heb stuur ik je even een pb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eineges, katha, Marcella, mirriejj, Mitch_Beauty, robbie88, rover_, VWestra en 155 bezoekers