Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:13

Heyyy hier weer even een update :)
De hoefzweer is nu een week geleden weggesneden door de smid. Helaas loopt meneer nog steeds niet helemaal rad. Wel al veeeeel beter, maar hij blijft wat onregelmatig. Morgenochtend komt de smid sowieso weer om hem helemaal te bekappen/beslaan.. Maar ik hoop dat ie toch snel weer helemaal goed loopt.
Gisteren is ook de chiropractor langs geweest. Hieruit bleek dat hij niet zo nodig last heeft van zijn SI, maar eigenlijk alle fijn motorische spieren waren gevoelig. Daarnaast zijn de SI, heup en knie beperkt in extractie (rekken) waardoor hij dus logisch gezien moeite heeft met ondertreden. Daarbij denkt de chiropractor, die tevens dierenarts is, dat hij ook een suikeroverschot in zijn spieren heeft. Dit was te zien aan een aantal kuiltjes in de spieren waar spierafbraak is geweest. Oftewel; minderen met suikers en geen dag meer volledig op rust! Altijd op z'n minst even een slinger geven om de suikers in de spieren verbranden.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Hee hoe is het met iedereen?

Hier korte update. Doelen halen blijkt niet echt weggelegd voor mij. Steeds komen er andere zaken zoals werk, kids, planningen en andere huisdieren doorheen... MAAR ik heb gisteren een profi schriktraining gehad met paard. eerst aan de hand, daarna indien je wilde mocht je er ook op. Onze pony was echt gewoon van niks onder de indruk... tot en met rook en vuur aan toe...

Afbeelding

Mijn Fries vond alles best wbt over het zeil lopen, door zo'n gordijn heen lopen, bal, paardenwip... De rook machine en het vuur was wel eng, maar hij bleef wel bij me. Rukte zich niet los ofzo. En daarna een mega grote pop waar lucht in geblazen wordt. Iets van 7 meter hoog ofzo? Echt super eng. Maar ik ben er daarna TOCH op gegaan en alle eerste dingen was echt geen probleem. Hij laat zich prima leiden. Vlag vond hij echt heel leuk. Daarna OOK de rookmachine en die pop gedaan. En toen ik erop zat was hij eigenlijk braver dan met mij ernaast. Nu bleef hij veel meer stil staan. Wellicht omdat ik erop zat? Ik heb er geen foto's van, ik hoop dat iemand anders die gemaakt heeft...

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 11:52

Heej hier ben ik weer eens haha.
Zo druk de laatste tijd dat ik nog niet eena doelen weet voor deze maand :o

Herkenbaar hoor dat ik doelen niet haal. Gave schriktraining

Hopelijk loopt die snel weer rad. Ik verdenk mijn oudste fjord ook van insuline resistentie. Ik wil hem er best op laten testen, maar mijn moeder moet het wel willen betalen. Hij staat ook ineens heel veel stil, nouja wel buiten. Volgende week 30 juni gaat die ook een weekje mee op vakantie. Ik heb ook geen tijd om wat met hem te doen, heb zelf ook 2 paarden die gedaan moeten worden.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:28

@ Zilfstar super gaaf zeg zo'n schriktraining! En wat fijn dat je fries zo braaf bleef!

Hier even een klein vreugdedansje! *\o/* Fes staat momenteel nog steeds in training (nu 3,5 week, waarvan 1 week geen training), loopt bijna weer helemaal zuiver, alleen bij krappe bochtjes in draf soms nog een taktfoutje. Maar de training verloopt super goed! Zondag voor het eerst een training bijgewoond, en hij gaat echt vooruit. Grootste stap: hij gaat een stal in met bovenkant! Het is nog lang niet bevestigd want hij heeft nog wel spanning en er gaat veel grondwerk aan vooraf. Maar de eerste stap is gezet. :D

Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:32

Dankje!
Via stalgenootje toch een paar fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

En nog 2 van mijn dames: helaas geen foto's dat ze erop zit.

Afbeelding
(die snuit van dochter.... "mamm mijn powny vind alles saai..."

Afbeelding

Klinkt goed cindyy en zeker dat hij nu de stal in loopt. Duimen dat t zo doorgaat!

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:18

Leuk dat er nog een paar updates zijn gekomen.
Met mijn nieuwe trailer heb ik heel wat doelen deze zomer. Ik heb vandaag getraind op afstanden tussen balkjes en vliegende wissels, dit ging heel erg goed. Morgen ga ik denk ik s'morgens even naar buiten zodat paardje zich kan ontspannen. Vrijdag en zaterdag moet hij weer trainen ter voorbereiding op onze springles zondag. 30 Juni wil ik een wedstrijd meerijden, MAAR deze is op een graspiste en ik heb geen schroefgaten in zijn voorijzers (staat vanachter zonder). Dus even een dilemma... Het is wel maar 80 cm en dus een rondje waarbij er geen rangschikking is, en de tijd niet van belang is. Dressuur train ik hier de laatste tijd vaker in de weide dan in de (veel te droge) piste. Wat denken jullie?
Oh en net geboekt om 28 en 29 Juni naar Knokke Hippique 5* te gaan kijken met een vriendin, yeey!


Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:03

nanoukkie ik heb geen wedstrijd-ervaringen dus durf daar niks over te zeggen.

Ik heb voor mezelf een beetje als doel gesteld om om de dag te rijden, en dan ong 15-20 minuten om zo de conditie van mijn rugspieren op te bouwen. Helaas heb ik gene fysio-begeleiding meer en degene die ik had had geen verstand van paardrijden. Leuk zo'n fysio die ook "sport"fysio is maar dan van mijn tak niks weet. Dus nu op eigen gevoel. Hb dus zondag schriktraining gehad. Dat was puur stappen natuurlijk, maar wel veel spiergebruik ivm al die "hindernissen". En heb eergisteren 15 minuten echt gereden incl een paar galopjes. (met instappen en uitstappen erbij was dat bijna 25 minuten erop) en vandaag zie ik wel. IVM de harde wind even kijken hoe mijn slagschip zich vandaag gedraagt.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:37

Laatste tijd gaat het rijden hier iets minder. Gigi is enorm afgeleid en is hierdoor niet fijn nageeflijk te rijden. In mn priveles gaat het wel fijn aan het einde gelukkig.

Gister met een thiedeman in de carrousel gereden, gigi is een tijdje uit de carrousel geweest en ze vind het enorm spannend. Kan haar hierdoor niet goed omstellen voor de figuren. Thiedeman hielp hier wel wat mee en ik kon me gewoon lekker focussen op het juiste tempo.
Met uitdraven de thiedeman afgedaan en tot mijn verbazing was ze niet tegen de hand. Kon haar fijn oppakken en als ik haar meer teugel gaf zakte ze ook netjes mee. Wil er geen gewoonte maken om mee te rijden maar met de carrousel vond ik het wel een keertje prettig.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:40

Nynkefleur schreef:
Laatste tijd gaat het rijden hier iets minder. Gigi is enorm afgeleid en is hierdoor niet fijn nageeflijk te rijden. In mn priveles gaat het wel fijn aan het einde gelukkig.

Gister met een thiedeman in de carrousel gereden, gigi is een tijdje uit de carrousel geweest en ze vind het enorm spannend. Kan haar hierdoor niet goed omstellen voor de figuren. Thiedeman hielp hier wel wat mee en ik kon me gewoon lekker focussen op het juiste tempo.
Met uitdraven de thiedeman afgedaan en tot mijn verbazing was ze niet tegen de hand. Kon haar fijn oppakken en als ik haar meer teugel gaf zakte ze ook netjes mee. Wil er geen gewoonte maken om mee te rijden maar met de carrousel vond ik het wel een keertje prettig.


Nou niks verkeerd meer hoor. Mijn dochter rijdt haar pony zeker met springen altijd met thiedeman. Anders wordt die pony zo sterk omdat ze het springen zo leuk vind. Bij goed gebruik geen probleem.

Vandaag toch gereden. 20 minuten, 15 echt gewerkt. Vooral draf doorzitten en dan dus Jippe meer verzamelen in een rustig draf, aanleuning, etc. Hij deed het ondanks de wind echt supergoed. Volgens mij vindt hij het toch wel fijn weer echt wat meer aan de slag te gaan voor me. Moest wel lachen, dat paard praat net zoveel als ik. Elke keer als het echt super ging en ik hem uitbundig beloonde kwam er een kreun van "Ja baas, maar het is wel moeilijk hoor" en dan reageer ik daar weer op met stem en dan praat hij weer met een kreun terug. Dat is ook met uitstappen, Welliswaar een ander geluidje maar dan loopt hij ook te kreunen en zo.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 18:18

Super Cindy, dat het steeds beter gaat.

Mooie foto's nog van de schriktraining, indd gezicht van je dochter spreekt boekdelen :')

Nanoukkie lekker met de trailer weg, heerlijk die vrijheid ben ik ook heel blij mee, Oke ik moet kijken of de auto wel beschikbaar is.
Lastig met de ijzers, ik heb nooit ijzers en sprong 80 cm met mijn fjord op gras zonder ijzers

Nynke
Ik heb ook tijd lang met thiedeman gereden, met onze fjord. Niks verkeerds aan en als het werkt waarom niet.

Ik doe voor deze maand even geen doelen, Enigst doel is zaterdag onze endurance rit weer goed uitrijden en hartslag met nakeuring wat lager te krijgen dan de finish.

Maand juli kom ik weer met doelen :D en hoop ik dit topic ook een beetje bij te kunnen houden

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:27

YEEY deze week is het me gelukt. om de dag 15 tot 20 minuten gereden. vandaag ook weer. En war deed Jippe zijn best zeg. Wouw... Had ook echt een lang stuk mooi verzamelde draf onder me, met die kont van hem eronder en hij droeg me... zo goed dat ik op mijn Fries perfect stil zat in het zadel. Man man wat kan mijn beest toch sjouwen op zo'n moment. Was echt super geweldig.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:50

JoycexEnya
Hoe is het vandaag gegaan? Volgens mij zag ik je foto voorbij komen op instagram. Verder geen verstand van endurance maar vind het wel heel tof.

Zilfstar
Klinkt super goed zeg! Volgens mij komt het helemaal goed met jullie als ik het zo mag geloven.


Gigi was gister zo enorm fijn... in het begin afgeleid en sterk... na het instappen 10 minuten lang veel overgangen naar halt gemaakt, na 2 rondjes liet ze al veel losser en na de 10 minuten kon ik haar fijn oppakken. Toen steeds meer tempo overgangen rijden. Zodra ze weer sterk werd weer een stapje terug. My god wat deed ze goed haar best. Zelfs in de galop voor het eerst een galopwissel gemaakt ( over een balk in het midden ) ze vond het een leuke afwisseling en werd er enorm blij en speels van.
Bijrijder vertelde dat ze vandaag in het begin wat sterk was, ik gok dus wat spierpijn :+
Morgen heeft ze lekker vrij.
Wil het overspringen met de balk volgende maand ook graag meenemen als doel, zal het ook tegen mijn instructrice zeggen dat Gigi dit een leuke manier van trainen vind.
Heb mijn motivatie weer een beetje terug!

Edit: zaterdag = vandaag :+

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:58

Wat stil hier! Wij hebben gisteren een enorme domper meegemaakt. Ik ging sinds lange tijd (lees: een halfjaar) terug op wedstrijd. De week ervoor een top springles gehad dus het gevoel zat oké. Bij het inrijden was hij al schrikachtig, maar het springen ging heel erg goed en ik zag al mijn afstanden.
Binnen in de ring (graspiste, buiten) keek hij naar alles en toen ik een hindernis wilde tonen met hekjes ( heeft hij al maanden niet gesprongen, maar kijkt hij normaal ook niet naar om) , ging hij in de staak en recht omhoog. Gewoon naar hindernis 1 gereden en die sprong hij heel schuin doordat hij wéér iets zag. Toen zat de stress mij al héél hoog, zo kende ik mijn? paard niet! Hindernis 2 en 3 deed hij braaf, 4 was de hindernis waar hij in de staak ging dus ik heb mijn been er flink aan moeten houden maar hij sprong braaf. 5 en 6 ook heel braaf, maar op nummer 7 kreeg ik en weigering. Nu moeten jullie weten dat hij op 2 jaar tijd nog nooit heeft geweigerd. Ik heb afgegroet en heb bij het inspringen nog wat sprongen genomen. Ik heb me echter niet kwaad gemaakt op hem. Ik hoop dat hij ook gewoon stress had, en niet stout was en met mijn voeten speelde. Ik heb afgegroet omdat ik echt teveel stress had, waardoor ik fouten maak en slecht rij. Woensdag heb ik springles, dan leg ik de situatie it aan mijn lesgever en zie ik wat we eraan kunnen doen. Heel jammer dus!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:37

Nanoukkie: oh jemig. Dat klinkt echt vervelend zeg. Dat is het lastige met paarden, blijven onberekenbaar. Hopelijk kom je snel weer back on track!

Ik heb mijn doel van om de dag rijden redelijk voln gehouden. Af en toe een dag extra ertussen wegen de hitte en euhmm vrouwendingetje... Vandaag ook weer gereden (ik rijd 15 tot 20 minuten per keer) en dit keer wilde Jippe schijnbaar uittesten of ik al weer wat sterker was. Wilde in de 2e galop ineens echt ervandoor schieten. Wel goed terug gekregen, boos geworden op hem en hem in de verzamelde draf aan het werk gezet. Wil je lopen? Prima... maar dan wel op MIJN manier en tempo. HOPPA! Hij probeerde het nog 2 keer in een hoek tot galop te zetten, maar ik hield hem bij me en toen hij eenmaal braaf een aantal oefeningen in draf gedaan had 1 klein stukje galop gedaan. En dat ging goed. Goed afgesloten, blij moe paard en tevreden ruiter. Tot ik afstapte en merkte dat ik mijn rugspieren dus flink belast heb met hem op zijn plek zetten. Nu al pijn erin, dus douche, mijn stabiliserings-oefeningen van de fysio voor 2e keer gedaan vandaag en hopen op het beste. Moet veel werken, zittend achter de PC.. dus ben benieuwd. Morgen afgesproken mest uit de wei te scheppen. -O-

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:06

Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.



Citaat:
Maar geeft wel weer leuke doelen voor Juni:
-Nieuwe mensen leren kennen
-Nieuwe omgeving verkennen, het strand schijnt 15 min stappen te zijn. Nóg dichterbij! <3
-Kijken of we wat in de bak wat kunnen verzinnen om wat te doen. Dit keer een bak waar geen hoog gras staat waar meneer graag zijn mond voor open trekt. :9 _O-

Hoop nieuwe gezichten gezien, de bak een paar keer laten bekijken en zelfs de roundpen gebruikt. Strand gezien en de duinen, park etc. Maar we gaan nog een hoop dingen doen.


Citaat:
Juli
- Om de dag extra beweging geven, anders krijgt meneertje last van zijn spieren.
- Wil een lesje plannen met Elano en als het lukt deze maand ook doen.
- Zwemmen!
- Wandelen
- Erachter lopen, bak of buiten. Moet even kijken.
- Nieuw voer uittesten. Kijken hoe hij het erop gaat doen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:56

Yesss mijn merrie doet het ook weer! We zijn nu rustig aan het opbouwen, merk dat ze nog erg stijf is (zit geen buiging meer in, met name naar rechts). Desondanks geeft ze me weer zo'n goed gevoel <3

Doelen voor de maand juli:
  • Elke week minstens 4 dagen rijden
  • Minstens eens per week wijken oefenen in stap en draf
  • Twee maal oefenen om in galop via een S van hand te veranderen met enkele drafpassen
  • Een keer met barebackpad rijden om te zien of die beter wat verder naar achter kan
  • Ghost Veneto zadel testen
  • Manen netter knippen

Niet echt een heftige doelenlijst maar dat is de bedoeling ook niet. Als het goed is kan ik over 2 weken een boomloos zadel testen (de Ghost Veneto dus), heb er superveel zin in!

Overigens heb ik Kathy haar manen gisteren geknipt! Wilde het al langer en ben er wel blij mee, het staat wel stoer. Nu laat ik het gewoon weer groeien en dan zie ik later wel weer wat ik doe :D

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Het is echt suuuper lelijk geknipt :)) vandaar mijn laatste doel om dat netjes te maken :=

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:22

Ik had eigenlijk maar 2 doelen voor deze maand:
Oefenen met trailer laden
Het bos weer in

Beiden al voltooid!
Maandag ontspannen stap en draf ritje in het bos gemaakt met mn bijrijder, ze was super braaf, ook bij de plek van het sloot incident.

Zojuist met de trailer geoefend.
Na 20 minuten stond ze er op, wel nog gespannen maar voor de eerste keer in 2 jaar natuurlijk super goed.
Deze maand lekker verder blijven oefenen met de trailer!
Afbeelding

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:54

Zo nynkefleur jij bent goed bezig!

Afbeelding

Bij kliek is de wissel van links naar rechts nog niet gelukt. Hij wordt iets te sterk voor me zeg maar. Eenvoudige wissels en de vliegende wissel van rechts naar links gaan wel goed. Ben wel begonnen met aangalopperen op de middellijn en de gebroken lijnen. Helaas heeft vanmorgen een da bevestigt dat het spierverlies van de laatste tijd echt niet oké is. De komende tijd zal dus volledig in het teken staan van tempocontrole en buikspieren.

Met Twix alle doelen gehaald als je ze creatief interpreteert :D de les zoals ik dat met haar doe is niet gelukt maar toen kliek een keer niet kon heb ik haar meegenomen naar de clubles. En dat telt gelijk als weer eens naar de binnenbak gaann :P

Met esra heb ik de afgelopen maand niets gedaan. Ik vond het te warm en zij wekte niet de indruk heel graag aan het werk te willen. Als het gaat afkoelen zal ik nog eens een poging wagen maar mocht ze niet meer willen is het ook goed.

Het plan voor juli:

Kliek
-op de grond, bekken kantelen en buikspieren aanspannen
- onder het zadel heeft dit ook onvoorwaardelijk prioriteit!!
-nogmaals door da laten beoordelen
-medicatie opbouwen
- en vooruit, als hij 100% correct loopt gaan we verder met de wissels, gebroken lijnen etc

Twix
-les!!!! En nu ook echt! De cavalettiles die ze zaterdag van kliek gaat overnemen telt niet! Al telt die wel als keer naar de binnenbak voor deze maand.
-1x per week balkjes aan de longe
-1x hier een klein sprongetje in zetten.
- als het gaat regenen een keer richting Leusden rijden kijken of ze naar de 20 km kan (zit nu op 17,4 + 2 km heen en terug aan de hand)
- in het bos blijven werken aan stelling, buiging, wijken en schoudervoor. Tempo mag ook weer iets omhoog maar dan kan ook vanzelf gebeuren als het afkoelt
- spuitje appelsap oefenen

Esra
- oppakken als het afkoelt anders mag ze lekker blijven niksen

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:16

Wat is het al lang stil hier!

Toch even een updateje van mijn knollie.. Hij staat momenteel nog steeds op de trainingsstal, waar hij inmiddels weer doorgangproef is! Er zit gewoon niet eens meer een beetje spanning meer in als ik hem in of uit de stal wil halen en gelukkig kan ik dit dus ook weer gewoon zelf doen. Zelfs als hij uit zijn ritme wordt gehaald (de rest naar buiten en hij nog niet omdat we nog wat gaan rijden), komt hij er relaxt uit en ook de andere vreemde box met doorgang loopt hij in alsof hij nooit anders gedaan heeft. Trailer zit ook onwijs veel vooruitgang in, geen achter vliegen meer en relaxt erin. Daarbij is het in alles een heel ander paard. Hij is blij (staat nu heel de dag op het land ipv 4 uurtjes) en is mega zen. Ben dus erg blij met de progressie. We staan daar nu 2 maanden en komende woensdag (1 augustus) verplaatsen we hem naar een nieuw (tijdelijk) plekje waar ze zowel zomers als swinters heel veel buiten komen in groepsverband. Ik denk dat dit hem heel erg goed gaat doen! En ik heb dus goede hoop voor onze toekomst :)
Het rijden heeft wel langere tijd stil gestaan en hebben we nu sinds 2 weekjes weer rustig aan opgepakt. Dit gaat erg fijn en gaan we als het iets minder warm is weer verder oppakken. En omdat de stal/trailer training zo fijn ging hebben we nog wat extra's meegepakt; inparkeren bij het krukje! Hier snapt hij nu het beginsel van en ik kan hem nu netjes bij het krukje neerzetten met zeer kleine hulpen! Ik ben dus erg blij en zit weer vol energie om hem weer lekker door te gaan pakken straks. Onze eerste wedstrijd staat zelfs ook alweer gepland; 23 september! (Mocht het niet gaan kunnen we altijd nog afmelden haha)

Zo lang verhaal.. Hoe gaat het bij jullie? :D

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:28

Klinkt goed cindy!!

Hier doen we weinig ivm de hitte.
Wel de jongens voor de eerste x afgespoten. Vonden ze eerst niet fijn maar toen ze door hadden dat het ze afkoelde was het goed.
Ook hebben ze lekker appelwaterijs gegeten en de eerste wandeling gehad voor bennyboy en voor beide sinds de verhuis.

Ijsje
Afbeelding

En na de douche lekker gerold

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:29

Wat fijn cindy!

Ik kan dit topic inmiddels wel verlaten ben ik bang :o Mijn pony heb ik helaas deze maand vervroegd met pensioen moeten doen. Ik ben nu opzoek naar een andere stalling voor haar waar ze fulltime grasmaaier kan zijn bij wijze van. Heel misschien trekt ze het nog om af en toe een recreatief ritje te doen. Voor ons helaas geen doelen meer voor 2018, behalve een goede stalling vinden.

Ik ben daarentegen wel opzoek naar een 2e pony om de sport mee in te gaan en heb al bezichtigingen gepland staan :)

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:01

Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.


Citaat:
Juli
- Om de dag extra beweging geven, anders krijgt meneertje last van zijn spieren.
- Wil een lesje plannen met Elano en als het lukt deze maand ook doen.
- Zwemmen!
- Wandelen
- Erachter lopen, bak of buiten. Moet even kijken.
- Nieuw voer uittesten. Kijken hoe hij het erop gaat doen.


Alleen erachter lopen niet gedaan. Lesje is dinsdag. Voer uittesten zijn we nog mee bezig. Tot nu toe vind hij het erg lekker.. Tenminste, als er niet te veel magnesium in zit. :')

Twee keer het water in geplonst en een paar keer alleen de benen.
Afbeelding

Citaat:
-Als het bevalt, meer lessen uiteraard. Moet even kijken hoe vaak.
-Nog meer wandelen, voor zijn spieren.
-Nieuw suplement uitproberen, schijnt voor zijn ziekte goed te kunnen zijn. Maar is per paard verschillend.
-Fietsen. De fiets staat al op stal.
-Misschien een zadel keertje erop leggen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:27

Doelen voor de maand juli:
  • Elke week minstens 4 dagen rijden
  • Minstens eens per week wijken oefenen in stap en draf
  • Twee maal oefenen om in galop via een S van hand te veranderen met enkele drafpassen
  • Een keer met barebackpad rijden om te zien of die beter wat verder naar achter kan
  • Ghost Veneto zadel testen
  • Manen netter knippen

Ondanks dat ik niet meer heb nagedacht over mijn doelen zijn ze toch bijna allemaal afgevinkt! De manen heb ik later iets bijgeknipt en ze zijn inmiddels ook ietsje langer, wat beter staat. Ook hebben we de Ghost Veneto (boomloos zadel) getest en wauw, wat een heerlijk zadel!

Afbeelding

Binnenkort bestel ik er een voor mijzelf, wel in zwart en dan met blauwe details (wat bij het testzadel groen is).

Doelen voor de maand augustus:
  • Zadel bestellen
  • Minstens vier keer per week rijden
  • ..waarvan eens per week met bb-lastic
  • Elke keer tijdens het rijden ongeveer de helft doorzitten
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Eén keer proberen te longeren met de bb-lastic

Ik denk dat het zo al heel wat is voor augustus, hopelijk wordt het niet zo'n warme maand als juli want dan rijd ik toch minder en minder intensief.

Felien_Kyra

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:58

Hey iedereen,

ik lees nog altijd mee hoor. Maar zit momenteel met t paard even in een enorme dip, heel veel gebeurd de laatste tijd... Ga proberen hier alles weer op te pakken maar op een of andere manier had ik t even druk en niet zo veel zin om op bokt te zitten. Ga eerst eens even reageren op jullie allemaal voor ik uitleg hoe en wat.

@cindyy_1993 Wauw wat fijn dat er dan zo snel vooruitgang is! Moet zeggen dat je dan echt geluk hebt, ken genoeg paarden die t echt niet meer "afleren".

@rayoow ja de hitte is echt niet normaal geweest hier, ik was vorige week op vakantie naar Spanje. Kon beter daar zijn als hier in Nederland geloof ik....

@Ghostattack vanwaar vervroegd pensioen? Zag geloof ik al wat over de zoektocht voorbijkomen op instagram, kan dat kloppen?

@puppy1128 Oh lijkt me echt heel leuk zo met je paard zwemmen, hier in de buurt is daar helaas geen mogelijkheid toe... :(

@Nissima, wat ziet dat boomloze zadel er mooi uit, toen ik die een jaar of 8 geleden had zagen ze er echt verschrikkelijk uit :') Zit inderdaad lekker, toen al haha. Fijn dat het zo goed is gegaan met de doelen toch wel. Onbewust probeer je er vaak toch wel mee bezig te zijn.

Nou..... ik heb even heel erg pech gehad en is me ook een te lang verhaal om op bokt te zetten. Komt er op neer dat we naar de dierenarts zijn geweest nadat er vocht in het been bleef zitten en paard ook nog enorm kreupel liep. Inmiddels weer groen licht "gekregen" om weer te mogen rijden. Conditie en spieren natuurlijk helemaal weg na anderhalf a twee maand weinig tot niets gedaan te hebben. Gelukkig niks ernstigs uiteindelijk, maar heb t wel even heel poedersuiker gevonden. Maar goed, iedereen met een paard heeft geloof ik wel eens wat ghehe.

Vorige week niks kunnen doen ivm op vakantie zijn en nu dus echt het rijden weer helemaal gaan oppakken. Doelen voor de maand augustus dan ook maar even opstellen bij deze:

Citaat:
Doelen voor de maand augustus:
- minimaal 1 keer per week longeren (min. 4 keer per maand dus)
- Elaya helemaal wassen
- Manen bijwerken (sportcoup terug)
- Conditie + spieren verbeteren
- Minstens 4 keer per week rijden (of longeren)

Elaya

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:00

Felien_kyra:

He wat naar. Hopelijk komt het snel weer goed allemaal

Ghostattack:
Ik zag het op instagram inderdaad, hopelijk knapt ze wel iets op, jammer dat ze nu al met pensioen moet. Maar wel de juiste keuze denk ik.


Hier ging het eigenlijk de laatste tijd wat minder, dus terug naar de basis. Teugeltjes losser en van achter naar voren rijden. Ging gister en vandaag echt heel goed. Mn moeder ging er na mij ook nog even op, gigi had zo enorm veel last van de vliegen dat ze die probeerde te bijten. Hij zat bij haar flak dus ze vouwde zichzelf dubbel, op dat moment zet de buurman keihard de muziek aan. Gigi schrikt, wil omdraaien, maar door haar positie raakt ze uit balans en toen lagen ze samen op de grond... gigi bleef gelukkig liggen tot mijn moeder weer op beide benen stond, maar ik schrok me een hoedje. Voorbeen beetje stijf, maar niets schokkend. Dus nog even moeders er op gestapt en daarna gekoeld.
Maar jeetje dan zit je hart toch wel even in je keel.

Doelen augustus:
- veel overgangen in tempo rijden
- keertje naar het bos
-trailerladen oefenen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Charaz, Eve_16, paljaslaura, turtlelito, Utixo, Vagabondo, VWestra en 93 bezoekers