Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:47

Wat goed van Dex! Spannend maar ook leuk weer zo'n nieuwe fase.

Ik ben voornamelijk aan het wandelen en longeren.
Afbeelding
We komen steeds een stukje verder en zitten nu op de 3km.
Daarnaast wil ik oefenen met een krukje ernaast en daarna voorzichtig eens gaan hangen.
Ook ben ik bezig met schriktrainingen en leg ik af en toe iets op zijn rug.
Vrijdag komt de dierenarts voor een algehele checkup en die komt ook zijn tanden doen.
Ben heel erg benieuwd wat er allemaal uit zal komen.

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:48

@renee
Als ik bij de vorige 'stal' geen masker om deed in de middag kon hij juist het korte gras eten.. Dan kon ik denk ik elke dag 10 uur gaan lopen met hem. Ging niet bepaald goed. :=

@noor
Ja hele overgang. Maar als het meezit is het straks dichterbij als ik op mijzelf ga wonen. En anders tjah, pech. Ik hoef iig niet iedere dag heen, scheelt al een hoop.
Limburg is wel een stukkie verder weg ja. Zo'n beetje andere kant van Nederland. :+

@lamar
Zo wat een glimlach op de foto! :D
Ben benieuwd wat de dierenarts zal zeggen. Hier komt de DA ook morgen. Enten + tandjes. :(:)


Nou ondertussen 2 weken verder op de nieuwe stal en het bevalt ons erg goed! Zaterdag voor het laatst Elano extra beweging gegeven en voor de rest vrij. Moest ik echt niet doen op het vorige plekje, zoveel dagen geen extra beweging geven. Zijn vriend houdt hem lekker bezig, dus Elano beweegt heel wat over de dag. Scheelt natuurlijk enorm.
Morgen enten + tanden, dus ben benieuwd wat er gebeuren gaat.
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:45

Hoe deden Lamar en Elano het bij de tandarts?

Ik heb eindelijk mijn zadel binnen *\o/* Helemaal blij mee. Gisteren meteen gaan rijden, na twee maanden stilstaan en hij liep als een zonnetje. Zo ongelofelijk braaf. Zelfs al nageeflijk. Denk dat ik volgende week eens een rondje naar buiten ga :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:28

Hoi
Ik meld mij ook maar weer eens. Jorie loopt inmiddels ingespannen en we moeten noodgedwongen (wei opnieuw ingezaaid) dus naar buiten. Hij heeft er nu ongeveer 10 keer voor gestaan en is de laatste twee keren langs de weg gegaan. Wij hebben hele mooie doodlopende weggetjes vlakbij waar ik vandaag dus even draf ging doen met hem. In stap loopt mijn moeder voorop, in draf moeten Jorie en ik het samen eens worden. Ik zat amper in draf, maakt meneer ineens een sprong van minstens een halve meter de lucht in waarna die verder draaft alsof er niks gebeurt is. Dus ik helemaal zo van 'huh wat was er dan jongen?'. Dus datzelfde stukje nogmaals in draf gedaan en ja hij deed het weer, wel minder extreem. Wat blijkt, de weg bestaat daar uit lapjes asfalt van herstelwerkzaamheden en kennelijk was zo'n donker lapje lava voor hem in draf. In stap niks aan de hand, lekker ontspannen over de rug al, maar hij draaft lekker pittig door en kennelijk is dan zo'n kleurverschil doodeng _O-

Mooi nieuw zadel hierboven <3

Alex en Jorie <3

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:31

Wauwww mooi zadel! En gafe bosal, mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Wat super dat het zo goed gaat. Hier komt kofu eindelijk een beetje weer bij. Dus we zijn rustig aan wat spieren aan het opbouwen. En een zadeltje op om te oefenen verder niet zoveel.

Zadeltje op:Afbeelding
Even met de bal "spelen":
Afbeelding
Nieuw halster gekocht
Afbeelding
En dan nog wat los gelongeerd en terwijl die staat te smikkelen:
Afbeelding
Afbeelding

Kofu & Chica (en Rosa)

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:00

Vrijdag was de tandarts, ging goed!
Hij kreeg wel een roesje en hij heeft uiteindelijk 1 haakje verwijderd.. ik mocht ook even voelen en was idd erg scherp.
Van het Bloed en mest controle hoor ik de uitslag volgende week.

Vandaag mijn ruiterbewijs gehaald!!

Wat een mooie zadel!
Haha kleurverschil viel hem wel op dan!
Leuke fotos van Kofu

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:19

Jorie heeft wel goede ogen zeg :')

@biancalaylo De bosal heb ik bij Arthur gekocht :) Kofu knapt goed op zeg!

Fijn dat het goed ging bij de tandarts :)

noor14

Berichten: 740
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:30

Lamar fijn dat het goed ging bij de tandarts.
En gefeliciteerd met je ruiterbewijs :D

Puppy hoe ging het bij jou?
Fijn dat de nieuwe stal goed bevalt!

Renee mooi zadel!
En dat hoofdstel ook! Echt mooie combi zo vind ik.
Leuk uitzicht ook van bovenaf :)

Fenna, grappig dat jorie zon sprong maakte.
Gaat verder wel goed met mennen?

Kofu begint er goed uit te zien.
Goed bezig met het oefenen, staat hem goed dat zadel :)

Vandaag heeft Dex voor het eerst vrij gesprongen.
Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten maar hoopte stiekem wel op een beetje talent.
En wat bleek, talent heeft ie zeker!
Nooit durven hopen dat hij zo goed zou springen :D
Kijk en oordeel zelf :P

~Dex~28 maart 2015~Bontfire x Gentlemen~

~Rosie~14 juni 2021~Zambesi x Sanyo

carika
Berichten: 1579
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:03

Knappe Dex! Ziet er keurig uit en netjes opgebouwd.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:24

@renee
'Zweeft' de neusriem/bosal boven zijn neus? Hoort dat of lijkt dat zo?
Fijn dat Miles zo braaf was!

@fennadev
In draf/snellere tempo zijn sommige dingen best spannend hoor. Je hebt veel minder tijd om te kijken natuurlijk. Stel je voor dat je straks écht lava tegen komt. :+

@biancalaylo
Ziet er goed uit! Hoe werkt dat zwarte halster eigenlijk? Zie hem wel vaker langskomen op het internet, maar ben wel benieuwd wat het nou precies doet?

@Lamarxhorse
Gefeliciteerd!
Fijn dat de tandarts goed ging!

@Noor
Springen ziet er leuk uit! Heb er weing verstand van. Ze springen of ze springen niet. :+


Hier vrijdag ook tandjes gedaan. Zonder sedatie geprobeerd en meneer gedroeg zich voorbeeldig. De dierenarts vond hem wel errug braaf voor een 3 jarige met een veil die in zijn mond zit te poeren. Had hem maar verteld dat Elano heel wat gewend is met mij. :))
Gister had ik hem losgegooid in de longeerbak/roundpen. Hij snapte er eerst echt geen ruk van dus werd wat 'boos'. Ja kan natuurlijk. Maar hoe langer we bezig waren des te meer hij het snapte. Hij deed af en toe ook zijn best.. Als hij niet afgeleid was. Vooral door de commando's snapte hij het wat beter, heel fijn dat hij de meeste commando's al kent door het wandelen. Op het einde koppie lichtjes naar mij buigen en oor op mij gericht. Helemaal geconcentreerd 'wat moet ik nu doen?' Galop ook geprobeerd, na 5 rondjes deed hij het. Want dat kent ie nog niet natuurlijk. Dus op den duur als een gek achter staan rennen, maar hij deed het. Ik helemaal enthousiast en hij 'ehh, deed ik het goed? oh. :o? :)* '
Vandaag zijn manen ingesprayed, geborsteld, olie erop, vlechten erin en toen nog stinkspul (onder andere hertshoornolie) erop in de hoop dat zijn vriend van maantjes en vooral staart afblijft. De bovenkant ziet er niet meer uit namelijk. :+


fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:15

Weer alles bijgelezen!

Mooi zadel, Reneee Bosal past er ook perfect bij :j

Fijn dat het mennen best goed gaat, Fennadev. Mijn arabier is heel schrikkerigen kijkerig voor dat soort kleurverschillen op de bodem, kan mij een voorstelling maken. Went bij Joris vast nog wel :j

Fijn dat Kofu weer een beetje aan het bijkomen is.

Lamar naar de tandarts geweest en een apk-tje.

Dex huppelt er gewoon over heen! Lijkt hem niet echt veel moeite te kosten.


Elano ook de tandarts op bezoek en aan het leren te werken in de roundpen. Klinkt als goed afgesloten en een vallend kwartje bij hem.

Ik ben vooral bezig met wandelen, wat schriktraining en vandaag had ik een soort mikado van balken gemaakt. Wil graag dat ze goed oplet waar ze loopt en haar benen optilt. Ging best goed!
Van de week was ze wel erg irritant ...Ze is erg hengsten en wilde niet bij haar vriendin weg. Ze liep te brullen als een hengst, kwam omhoog, draafde om mij heen.. Totaal van de rel.
Ben maar zo rustig en normaal mogelijk gaan stappen in de, afgesloten, bak. Zo wandelen langs de weg is de goden verzoeken. Uiteindelijk kalmeerde ze en hebben we nog even gespeeld met het plastic zeil en kon ik haar benen wassen. Staart en achterbenen en zijn weer :r

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:50

@noor: fijn dat dex zo lekker springt!

@puppy: het is een monty roberts halster. Het is een trainings halster met druk op de neus, en hij kan flinke druk geven ala dat nodig is. Ik vind hem fijn om mee te werken, omdat ik dan duidelijk en snel hem kan corrigeren en hij dus sneller begrijpt wat ik wil en niet wil.

Heb zaterdag nog wat fotos gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van zijn moeder:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kofu & Chica (en Rosa)

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:54

Wat is iedereen hier goed bezig zeg!

Lamarxhorse : super dat je zo bewust bezig bent zeg! Gefeliciteerd met je ruiterbewijs!

Puppy1128 : Wat fijn dat hij het zo goed doet op zijn nieuwe plekkie!

_Reneee : mooi zadel! En wat is hij braaf!


Fenadev : haha, dat hoor je wel vaker, wonderbaarlijk dat ze daar van kunnen schrikken haha, mijn fjord is er ook zo een, je kan een bom naast m af laten gaan maar een dwarsliggend steentje is een gevaarlijk paard-etend monster }>

Biancalaylo : wat fijn dat hij al een stuk is opgeknapt! Mooie foto's!
En al lekker bezig zo te zien!

Lamarxhorse : fijn dat het goed ging bij de tandarts, en goed dat je hem na laat trekken!

Noor14 : hij springt zeker leuk!

Puppy1128 : brave elano! En wat goed dat hij zo goed naar je luisterde!
Hopelijk blijven ze nu van zijn manen af!

Fransje23 : leuke oefening, zo’n mikado van balken! Soms zijn het echt draakjes, maar wel fijn dat je het op die manier hebt kunnen oplossen, slim om dan inderdaad even in de bak te blijven.

Nesprit heeft een weekje vakantie gehad en gelogeerd bij mijn instructrice terwijl ik de Eper paarden4daagse mee reed! Zaterdag weer opgehaald en ze liep in een keer de trailer in, kwartje gevallen (toen ik haar ophaalde is ze er uiteindelijk gesedeerd ingetild :(:) )

Gister gewandeld, ze was super braaf dus besloten om door de vesting te gaan, het was half 8 en niet echt zomers weer dus rustig genoeg om even te oefenen. En wat deed ze het braaf! Over 6 bruggen heen, onder 2 poorten door en dwars over het plein heen! Super knap paard! Vind het belangrijk dat ze een beetje dapper wordt, volgende keer ga ik weer eens naar buiten aan de lange lijnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klein afstapje, normaal stapt ze hier vanaf, nooit verwacht dat ze zou springen haha, ze kan zo de eventing in :+ :Y)
Afbeelding

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak

Sydney_Zorro

Berichten: 185
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:42

Ik meld me ook *\o/*

Hier een 3 jarige Shetlander merrie van mijn zusje die we aan het beleren zijn :j

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:42

Welkom Sydney- Zorro


Kofu lijkt wel op zijn moeder :j

Die laatste foto Gordy! Precies het juiste moment :D
Leuk en mooi stuk om te wandelen zeg! Fijn dat het zo goed ging. Ik probeer ook rekening te houden met de drukte qua mensen als ik iets nieuws ga oefenen.

Joya bij een schriktraining laatst.

Afbeelding

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 19:35

Hier vandaag weer een nieuw stukje wei. Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:54

@fransje23
Balen van de hengstigheid. Hopelijk word het met de jaren wat minder dat gedrag. Kan mij voorstellen dat het niet zo leuk is om zo rond te lopen. Ja kwartje viel bij hem gelukkig wel na een tijdje. Hopelijk blijft het ook zo.
Als ik het zo zie, is dit schriktraining wel erg spanennd zeg. :O

@biancalaylo
Ahha, duidelijk. En is het dan niet erg dat er druk van 1 zijde komt zegmaar? Als ik het zo zie heb je maar aan 1 kant vast.
Foto 2 vind ik heel mooi! En die actiefoto's, zoeff!

@Gordy18
*Proest* die laatste foto, geweldig! _O-
Fijn dat ze verder braaf was!

@Sydney_Zorro
Welkom!


Gister met Elano een klein rondje gelopen. Mijn moeder was mee om foto's te maken. :D
Afbeelding

Afbeelding
Hij had er alleen wel errug veel zin in. Met draven dacht ie even in een draver te veranderen. En no way te luisteren naar commando rustig draven. Dus BOF noodrem erop dan. Doei, zoek het uit domme doos. Ga niet achter hem aan rennen boven het tempo dat ik wil. :+

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:30

@puppy: nee want hij zit strak om het hoofd, niet zoals een normaal halster. Dus als je dan druk geeft hou die de andere kant tegen en dan over de hele neus krijgt hij druk.

Kofu & Chica (en Rosa)

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:46

Wat een mooie foto's en verslagen weer! Ik lees nog wel altijd alles. Zonet even Jorie zijn staart gewassen voor de western avond van ons dorp. Hij gaat mee als knuffelpony dus dan is mest in de staart niet erg lekker voor de kinderhandjes. Hij stond gewoon braaf los tijdens het wassen <3
Afbeelding
Afbeelding

En voor het schoonhouden even creatief geweest met een oude pyjama broek _O-
Afbeelding

Alex en Jorie <3

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:28

Wat kan Dex goed springen zeg! Hij groeit ook echt mooi uit :)

@puppy1128 Nee zijn bosal valt gewoon met wat ruimte om zijn neus heen. Fijn dat het goed ging bij de tandarts!

Mooie foto’s van Kofu!

Die springfoto van Nesprit :’) Eventing is wel echt heel leuk dus waarom niet ;)

Welkom Sydney_Zorro!

Jorie ziet er wel echt weer goed uit zeg.

Ik ben net voor het eerst naar buiten geweest *\o/* Zevende keer dat ik erop zat en hij was zooo braaf. De eerste honderd meter wist hij niet wat hem overkwam maar daarna liep hij alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Gewoon op één hand en aan een lang teugeltje :o Precies waar ik hem voor heb gekocht.

Afbeelding

Hij groeit ook echt helemaal uit zoals ik zou willen. Lekker zwaar <3

Afbeelding

Afbeelding

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:38

@rene: wat heerlijk dat je al zo lekker kan rijden!

Vandaag heb ik kofu even laten vrij springen. Hij deed het heel braaf! Af en toe sprong die er doorheen maar meestal goed over heen :=

Ook ga ik hem toch aanmelden bij feather light horsemanschip. En dan voor ongeveer over 10 maanden. Zodat ik ook nog even kan sparen :') hopelijk heb ik het fan bij mekaar en komen er geen financiele tegenvallers :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kofu & Chica (en Rosa)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 16:07

Ik heb nu al een tijd niks meer gedaan met Rosie en wilde het nu eigenlijk weer oppikken. Ook omdat ze straks ook beleerd gaat worden om te mennen. Rosie is vrij dominant. Nu loopt ze mij steeds netjes achter na in de wei. En ze kan dan ook echt wel pushen. Ik oefen dat steeds en maak me groot om te zorgen dat ze wat meer afstand neemt. Ook als ze hard aankomt denk je dat ze dwars door je heen wil. Maar ook daar heeft ze nu de rem wel gevonden als ik mij groot maak of iets gebruik om wat mee te zwaaien. Ik heb bij de wei een stukje gecreeerd om te gebruiken als piste. Vandaag heb ik haar daar even ingezet. Ik wil graag met haar op straat gaan wandelen, maar dan moet ze eerst wat beter luisteren. Helaas heeft het stuk nog veel gras, dus dat leide wel af. Het enige wat ik vandaag wilde doen is los voorwaarts en halt en naar mij toe komen. Bij voorwaarts drijven ging het vaak goed, maar ook een aantal keer echt stilstaan en oren naar achteren. Ik sta een paar meter achter haar. Drijf ik dan meer....zet zij stappen achteruit in mijn richting. Ik roep natuurlijk even he of iets. Ik heb een keer de longeerlijn richting haar kont gegooid. Daar werd ze ook niet vrolijker van. Ze begint nog maar met leren. Ik wil haar eigenlijk geen mep geven. Hoe lossen jullie dat op. Dat ze toch weer voorwaarts gaat. Of is het gewoon een kwestie van blijven doen.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:17

Hoe bedoel je precies? Als op een cirkel los voorwaarts drijven? Of soort van ‘opjagen’ zodat ze gewoon vooruit gaat? Want ik snap het ff niet dat je achter haar staat haha.

Kofu ziet er echt stukken beter uit!! Heel leuk! Op welke leeftijd wil je hem wegbrengen?

Waaaauw Renee, Looking good!

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:54

@biancalaylo
Ahh duidelijk! Ja als je met het halster gaat 'sturen'/druk geven is dat hele ding scheef, iig bij Elano. :+
Hoop dat je geen tegenslagen krijgt, maar dat hoop ik voor iedereen. Ik hoop nu ook eindelijk eens te kunnen sparen. Iedere keer als ik wat geld heb gebeurd er wel wat waardoor ik weer wat moet kopen/maken. Dus schiet lekker op. :')
Kan wel lekker overdrijven kwa hoogte zeg, jeetje!

@Fennadev
Fijn dat ie braaf was tijdens het wassen. Horen de manen en staart eigenlijk wit of creme(?) te zijn? Vanuitgaand schoon uiteraard. Voorpluk lijkt wel naar wit te neigen. :P

@Renee
Gaaf! Ik hoop dat het met Elano ook zo 'soepel' gaat volgend jaar. Kan niet wachten tot onze eerste strandrit.. Nouja, kan wel wachten, maar heb er in ieder geval al zin in.

@kvulden
Elano probeerde een keer uit (nog op vorige plek) om een bok naar mij gericht te maken. Nou dat heeft hij geweten. Groot gemaakt, brullen en heel heftig zwiepen met de zweep en op hem af rennen. Lichaamstaal deed al een hoop en die zweep erbij gaf de 'oh oliebol ik ben te ver gegaan' moment bij hem. Maarja, dan moet je wel zeker weten dat je paard niet alsnog een bok naar je toe maakt met gevolg dat er géén afstand meer tussen zit. :=


Elano en zijn vriend zijn vandaag bij de kudde gezet. Eerst mochten ze samen de track verkennen. Ze gingen eerst heen en weer galopperen, Elano had energie van 1000. Had ik wel verwacht, want voordat ze de track op gingen had ik Elano zijn eten gegeven. 1 Groot bonk spanning. Energie teveel dus.
Even later hadden ze ineens door dat ze ook de bocht door konden gaan. Na een tijdje gingen 2 landjes open. In eerste instantie gebeurde er echt geen drol. Paarden keken ook echt niet op of om. Pas toen die 2 ontdekte dat ze ook naar het andere land konden, kwam de kudde toch maar even kijken en even laten weten dat zij de baas waren. Eventjes gerend en dat was het alweer. Daarna gingen ze 1 voor 1 naar het landje waar Elano en zijn vriend stonden. Niks aan het handje. Af en toe een keer dat er 1 op ze af ging, maar dan liepen Elano en zijn vriend al gauw weg dus bleef het andere paard ook rustig. Was niet veel actie te bekennen in ieder geval. :+
Daarna nog even de schuilstallen en drinkplekken laten zien, zodat ze in ieder geval alles konden vinden. Vind ik wel zo belangrijk.
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 17:00

Ik sta dan met haar in de piste. En de bedoeling is los longeren. Dus ik sta schuin achterhaar om haar met mijn lichaam te drijven.

Puppy ik heb ook zo iets geprobeerd, maar ze was niet onder de indruk. En gaat gerust nog een stapje verder met haar dreiging. Nou juist met beweging van de zweep geeft ze tegengas. En als ze dan wel vooruitgaat,maakt ze een klein rondje om mij heen met de oren in de nek en dreigt dan wat zijwaarts in mijn richting. Loopt dan een beetje bokkerig. Met de zweep er tussen komt ze dan niet dichterbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 bezoekers