[VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:06

Wat leuk, die nakomelingen van Saron. Wij hebben ook met die hengst gefokt. Onze hengst komt uit een Jazz x Roemer x Doruto en is nu twee jaar. Hij staat nog in de opfok en volgens de mensen van de opfok is het een heel fijn dier. Wb beweging is het wellicht geen topper, maar wel heel correct met een sterk achterbeen. Ik kan niet wachten tot ie drie is en weer naar huis komt.


sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:29

Afbeelding
Dit is onze Saron, als veulen {hoop dat je de foto kunt zien, heb nog nooit een foto geplaatst op bokt...}.
Waarom we voor Saron gekozen hebben? Ik wilde gewoon een fijn paard voor mezelf in de toekomst. Correct en met een werkwillig karakter. Het blijft natuurlijk afwachten hoe hij het onder het zadel gaat doen, maar tot nog toe zijn we er blij mee. Overigens hebben we vorig jaar twee veulens van Edmundo gefokt. Weer 1 uit de Jazz en 1 uit een Gribaldi uit dezelfde merrielijn. Binnenkort verwachten we weer twee Edmundo's uit dezelfde merrie's.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:36

Afbeelding

misschien een betere foto.
Enige minpunt: hij heeft iets een ramshoofd. We hebben nog nooit een veulen met een ramshoofd gefokt uit deze merrielijn {we hebben ook met zijn oma en overgrootoma gefokt} dus waar dat nu weer vandaan komt? Nou maakt het mij verder niet uit en in principe is ie toch voor mij, dus niet belangrijk verder.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:12

Dank jullie wel. Ik hou zelf wel van het type buffeltje.

Met de Edmundo veulens zijn we niet naar de keuring geweest. Ik kan wel even zoeken naar wat foto's.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:33

Afbeelding
Dit is de Edmundo x Jazz. Een halfbroer van de Saron. Deze is wel mooier en kan heel goed bewegen. Inmiddels niet meer in mijn bezit maar staat nog wel bij mij.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:38

Afbeelding
De voorste is een Edmundo x Gribaldi, een merrie (jaarling op dit moment) en nog in mijn bezit. Ook goed bewegen en een ongelooflijk lief en fijn karakter. Die kun je zo in de huiskamer zetten. Afbeelding
Hier met mijn dochtertje van vijf.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:41

Afbeelding
Poseren niet hun sterkste kant...

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:09

Leuk is Noralyn, Cheytjuh! Dat niet aan durven houden snap ik volledig. Wij hebben in de afgelopen jaren ook enorm veel pech gehad en dat hakt er toch enorm in (financieel maar vooral emotioneel). Onze tweejarige Saron was de eerste die ik weer aan heb durven houden, hoewel dat eigenlijk niet interessant is aangezien het een hengst is en geen merrie. Hij staat in de opfok, dus zie hem niet vaak. Ik dacht: als ie sneuvelt levert dat wat minder emotionele schade op... Maar ja, thuis opfokken is toch veel leuker, dus de twee jaarlingen van vorig jaar staan gewoon aan huis. Dit jaar twee super leuke (vind ik althans) merrieveulen gekregen, die ook mogen blijven. En dan maar duimen dat ze heel blijven. Die zwarte merrie aan de longeer lijn is ook leuk zeg!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:12

Afbeelding
Afbeelding
Onze Nedafia, Edmundo x Gribaldi x Rhodium. Hier twee dagen oud

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:14

Afbeelding
Afbeelding
En NĂ´tre-fia, Edmundo x Jazz x Roemer.


sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:14

Dankjewel LHS_80. Wij zijn er erg blij mee. De Jazz wordt waarschijnlijk weer gedekt met Edmundo, want tja.... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. De Gribaldi wil ik gaan rijden dus ik denk niet dat we die laten dekken. Er zit in beide merries geen gelders bloed maar er zit wel Roemer voor wat generaties lang flink wat degelijkheid en fijne karakters geeft. Onze Jazz is bijvoorbeeld vrij nuchter en de Gribaldi heeft ook niet die trage, zweverige manier van draven die veel Gribaldi's hebben. Gewoon een sterke, krachtige merrie met een heel fijn karakter. Wel erg groot maar heel makkelijk aan elkaar te rijden. Mede door haar kleur wordt ze nogal eens voor gelders aangezien

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:02

Nora is ook al zo'n buffeltje, net als de onze als veulen. Gaaf!!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:42

Gaaf. Ben gek op bont. Wij hebben drie veulens van Tomtom gefokt, 1 van Colorance (had ik nooit moeten verkopen...) en 1 van Bontfire. Wie weet.. In de toekomst nog een keer 1 met vlekken.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:01

Mooi! Wat een verschil!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn veulens, met beide Edmundo als vader, zijn wel heel verschillend wb karakter. De vos helpt altijd met poepscheppen en wil de hele dag geknuffeld worden, de palomino is een bange poeperd en blijft altijd op 1 meter afstand.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:13

Wij hebben de Jazz laten insimineren door Rhodium, dus geen Gelderse hengst. Haar eerste veulen was van Rhodium en daar kwam toen een heel groot donkerbruin merrieveulen uit. Geen makkelijke met beleren maar eenmaal onder het zadel... Wauw! Helaas door trauma van buitenaf niet meer te rijden en daarna alleen nog voor de fokkerij ingezet. De Gribaldi is weer een dochter van haar. En nu dus toch weer een keer gekozen voor Rhodium in de hoop op weer zo'n nakomeling... die heel blijft.
Mijn vos veulen denkt ondertussen dat ze een hert is... Afbeelding

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:00

Gefeliciteerd Cheytjuh! Wij hebben ook ooit een Recruut gehad (x Ubis x Abgar). Was geen makkelijke. Knetterknetterheet. De Purioso die daar uit kwam ook en pas bij de Cabochon die daaruit kwam, werd het weer wat normaler. Geen idee of dat bij Recruut vandaan kwam. De andere nakomelingen uit de Ubis merrie waren ook heet, maar wel bewerkbaar (T/'M grandprix springen).
Ik heb wel eens foto's voorbij zien komen van die jonge Recruut van Ido, maar die is wel gaaf zeg!!!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:04

@Skippy01, ik ben ook verliefd op d'r. Het is zo'n geweldig leuk veulen! Zodra ik het weiland in kom, komt ze aanhollen en moet ze overal uitgebreid geaaid worden. Loop je weg, dan hobbelt ze vrolijk mee. Heerlijk ding.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:47

Wauw! Gefeliciteerd!!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:44

Leuk!!
Ik ben gisteren nog even bij mijn tweejarige Saron wezen kijken. Afbeelding

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:37

Wat een leuke aftekening op zijn hoofd!!!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze Edmundo's vonden vandaag ook weer dat ze aandacht tekort kregen... Wat een super karakters!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:16

Leuk om weer wat te horen/lezen van je paarden. Bij ons helaas geen drachtige merrie meer. Onze tweejarige Saron staat sinds anderhalve week thuis en is gelijk maar gecastreerd (welkom thuis zullen we maar zeggen). Zijn half broertje van Edmundo is 1 cm groter... (onze jaarlingen zijn inmiddels 1.61cm). Ik hoop dat de Saron nog wel wat doorgroei aangezien ik 1.83m ben. Maar verder is ie wel ontzettend leuk en vriendelijk. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(sorry... Beetje gelders spam van mijn kant... Vier x Edmundo en 1 x Saron en alle vijf zo ontzettend leuk... vind ik dan).
Wel zonde dat je die ene merrie maar niet drachtig krijgt zeg. Maar kan me voorstellen dat je er wel een keer klaar mee bent. Hopelijk krijg je er volgend jaar weer een paar stoere veulens erbij.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:42

Nou, met 1.65m ben ik ook al blij.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:07

Afbeelding
Afbeelding
Onze Nedafia heeft inmiddels het D-OC predikaat! Heel blij mee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Afanaisa91, DieL_Zor, Duran123, Indy_Mouse_9, juniper, Larislaatje, Leo, Muga, Sjors050, Slmt9, Telpeva, veerledec, Wopkebrok, Xyris en 138 bezoekers